Author Topic: Изграждане на участък ул. Житница - кв. Горна баня  (Read 27683 times)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
След като станаха ясни изпълнителите на участъка Театър София - ул. Житница, през месец Октомври ще стартира процедурата за избор на изпълнител за следващия участък от ул. Житница до ЖП гарата в кв. Горна баня. Това е благодарение на спестените пари от първия участък на трети метродиаметър.

Дължина на участъка от ул. Житница до кв. Горна баня: 4 км
Брой метростанции: 4
- на бул. Президент Линкълн (на кръстовището с бул. Никола Мушанов)
- в жк. Овча купел 1 (бул. Монтевидео)
- в жк. Овча купел 2 (до болница Доверие)
- ЖП гара кв. Горна баня

Източник: http://www.mediapool.bg/metroto-raste-do-gorna-banya-no-globeno-s-nad-6-mln-lv-news237827.html
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Метрото в "Овча купел" също ще се финансира с европейски средства

Quote from: gradat.bg
Разширява се участъкът от трети метродиаметър в София, предвиден за финансиране по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Това съобщи заместник - ръководителят на Управляващия орган на програмата инж. Галина Василева, по време на Четвъртото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014 – 2020 г. В рамките на двудневното заседание бяха обсъдени приоритетните проекти до 2020 г. и статуса на проектите, финансирани от ОП "Транспорт" 2007-2013 г., които все още са в изпълнение.

В първоначалния вариант проектът предвиждаше изграждане само на Етап 1 от третия метродиаметър, който включва участъка от бул. "Янко Сакъзов" до кв. "Красно село". С измененията се предлага да бъде изграден и Етап 2, който достига до ж.к. "Овча купел" и ще прави връзка с жп линията София – Перник. Етап 3 е дължина около 4 км и 4 метростанции. Въпреки разширението на обхвата, финансовата стойност на проекта се запазва непроменена, каза още Галина Василева.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Интересно е, какво ще се случи със МС 16 и защо я подминават? Въпреки че дори в сметките грешат... с нейната номерация метростанциите са 19, а не 18 както е записано тук:
Quote
Втори етап: Участък от МС 14 до МС 18, с 4 км трасе и 4 станции.
Търг за нов участък от трети метродиаметър - от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв.

Излиза че леко изпускат цяла метростанция, а на всичкото отгоре метрото ще прави много странна дъга именно заради тази станция. Има ли смисъл изграждането на тази дъга, щом станцията няма да се строи сега? Или дъгата ще е за по-далечно бъдеще?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ами нали и тази на Военната академия отпадна.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да както и тази на Дойран, но те отпаднаха по технологични причини, а и там някога ще има разклонения. Тази обаче в Овча Купел 1, я имаше до скоро в плановете, а сега изчезна от строеж. За това попитах.  :)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Да както и тази на Дойран, но те отпаднаха по технологични причини, а и там някога ще има разклонения. Тази обаче в Овча Купел 1, я имаше до скоро в плановете, а сега изчезна от строеж. За това попитах.  :)
Мисля, че отпадна доста отдавна, може би когато стана ясно, че ще се прави връзка с ж.п. линията в Горна Баня. Така или иначе тука се коментираше близостта и с МС 15 и дори, че е излишна. Затова по-късно имаше достатъчно доволни. На схемите метростанциите отдавна са 18  /в т.ч. фигурират Шипка и Дойран, които вече също отпаднаха/.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Благодаря за разяснението, странно е че при отпадането на станцията са оставили отбивката за нея, която прави трасето. Но пък може в процеса на допълнителното проектиране, нещата да ги изгладят. И все пак, благодаря за отговора.

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Осем са кандидатите за строителство на метрото до район „Овча купел“. Това стана ясно при отварянето на офертите на участниците в сградата на „Метрополитен“ ЕАД.
Търгът е разделен на две обособени позиции и може да се кандидатства само за една от тях.  :rolleyes:

За първата ос кандидатстват пет участника. Това са Обединение „Овча купел“, Обединение „Метробилд Запад“, Обединение „Геометро ОК“, ДЗЗД „ГБС метро – 321“ и Обединение „Метро 3- 2019“.

Втората обособена позиция е за участък от км 14+277,56 до км 15+749,00 с дължина 1471,44 м и още две станции и жп спирка. Кандидатите за позицията са трима – Обединение „Метро София“, Обединение „Метро Горна баня 2016“ и Обединение „Горна баня“.
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Най-ниска за позиция 1 представи обединение "Метро Билд Запад" - 80 973 184.56 лв. без ДДС, а комплексната оценка на сдружението е 52 точки.
съставено от "Джи Пи Груп", "Станилов" ЕООД, "Интерпро", "БИАС-М"ЕООД и с подизпълнител е "Старт инженеринг"АД,

Най-ниска цена за позиция 2 представи Обединение "Метро Горна баня" – 95 135 577 лв. без ДДС с комплексна оценка 52.0
съставено от "Трейс Груп Холд", "Интегрирани строителни системи" ООД, "Евро Алианс Тунели" АД, "Мармет"ООД, инж. Георги Иванов Евстатиев

От търга отпаднаха:
- Обединение "Метро 3- 2019"ДЗЗД, в което влизат "Х.С.С." ЕООД, "Монолит София" АД, "Сем ремонт" АД, "Екип 2000 Котов Исие" с подизпълнители "Киев Метро билд" АД, "Рикат" и "Старт инженеринг". Участникът играе за позиция 1.
- Обединение "Метро Горна баня 2016", което включва компаниите "Виа конструкт Груп"ЕООД, "Инженеринг Груп 04", "Инфраинвест" ЕООД с подизпълнители са "Старт инженеринг" и "Рикат" ООД. Участник в търга за позиция 2.

Цялото инфо: http://infrastructure.bg/news/2016/11/30/2874019_dji_pi_sus_stanilov_s_nai-niska_cena_za_uchastuk_1_ot/
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Избраха изпълнители за метрото в "Овча купел", етап 2 от трети метродиаметър.
За позиция 1 печели обединение на "Джи Пи Груп" и "Станилов", а за позиция 2 - сдружение на "Трейс Груп Холд", "Интегрирани строителни системи" и "Евро Алианс Тунели"

Обединение "Метробилд Запад", съставено от "Джи Пи Груп", "Станилов" ЕООД, "Интерпро", "БИАС-М"ЕООД, с подизпълнител е "Старт инженеринг"АД с цена 80 973 184.56 лв. без ДДС и 100 точки е класиран на първо място в изграждането на позиция 1 от км от км 11+941 до км 14+277 с дължина 2336 м и две подземни станции в "Овча купел", етап 2 от трети метродиаметър.

Обединение "Метро Горна баня", съставено от "Трейс Груп Холд", "Интегрирани строителни системи" ООД, "Евро Алианс Тунели" АД, "Мармет"ООД, инж. Георги Иванов Евстатиев с цена 95 135 577 лв. без ДДС и 100 точки ще строи позиция 2 е от км 14+277 до км 15+749 с дължина 1471 м и 2 подземни метростанции и жп спирка в "Овча купел", етап 2 от трети метродиаметър.


От февруари започва и подготовката за изграждането на четирите метростанции от "Овча купел" до "Горна баня", а два месеца след това ще започне и копаенето.

- - - - - - - - - -

Най-накрая, след няколко години чакане, вече и Овча купел ще се сдобие с метро.
« Last Edit: 25.12.2016, 01:44:40 by mi6kina »
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Стартът на строителството на метростанциите в Овча купел е насрочен за март  :fan:

http://infrastructure.bg/news/2017/01/17/2901004_prez_mart_zapochva_stroitelstvoto_na_novite/
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Остатъците от подпорните стени и дънна плоча за траншейното трасето на трамвая в Овча купел 2. Дължина на стените около 300м.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Едни пари хвърлени на вятъра тогава... Мерси за интересните снимки!  :fan:

Offline coast96

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
    • View Profile
Някой ще ми обясни ли за какво трамвайно трасе става въпрос?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Трасе за 1435 мм трамвай до Овча Купел, залегнало в общия градоустройствен план на София още от 80-те години на миналия век. В Овча Купел се е предвиждало да е подземен с плитко заложение. В изпълнение на този план през 90-те постепенно на няколко етапа 1435 мм трасето се удължава до депо Красна поляна, след което планът умира, защото мястото на трамвая се оказва в сервитута на промененото вече трасе на трети метродиаметър и сега бившата траншея трябва да се разруши за да се изгради метротунел. За разлика от трамвайния тунел под Драган Цанков този явно не става за нищо вече.
« Last Edit: 02.08.2017, 13:25:06 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Като гледам подпорните стени, няма как да станат и да се преустроят в метротунел. Пък и Драган Цанков колкото и да течеше и да беше занемарен, си беше напълно готов тунел, за т.н. подпаважен трамвай. Хубавото е че го използваха, а не го оставиха да събира плъхове и всякаква друга паплач.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Едни пари хвърлени на вятъра тогава...
Абе без трамвайно трасе щяха да го реституират и сега отчуждаването щеше да е по-скъпо от разрушаването на стените.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И ти си прав, жителите там не видяха трамвай, но хубавото е че поне метрото ще достигне до тях.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Траншеята изглежда прекалено тясна за метротунел с два коловоза и отстояние между тях. :rolleyes: Вагоните на метрото са по-широки от трамвайните и е нужно по-голямо отстояние между коловозите заради по-високите скорости. Не вярвам новите вагони за МД3 да се отличават сериозно като ширина от номерните. :rolleyes:

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Трасе за 1435 мм трамвай до Овча Купел, залегнало в общия градоустройствен план на София още от 80-те години на миналия век. В Овча Купел се е предвиждало да е подземен с плитко заложение. В изпълнение на този план през 90-те постепенно на няколко етапа 1435 мм трасето се удължава до депо Красна поляна, след което планът умира, защото мястото на трамвая се оказва в сервитута на промененото вече трасе на трети метродиаметър и сега бившата траншея трябва да се разруши за да се изгради метротунел. За разлика от трамвайния тунел под Драган Цанков този явно не става за нищо вече.

От къде до къде е било изградено това трасе? Имаме ли някакви снимки?