Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 203881 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тази идея много ми допада. Връзката би била изключително полезна. Единствено ме притеснява, че всяка линия която минава през Абисиния (Христо Ботев) е обречена да се ползва само от местните (поне в частта й през Източна тангента).
Абсолютно съм съгласен! Тук се дискутират две различни цели:
1. Подобряване транспортното обслужване на ромите
2. Подобряване транспортното обслужване на летището

Съгласен съм с Метан, че до голяма степен двете задачи са несъвместими, т.е. А79 до летището ще е провал. Ако отиваме към точка 1, най-добре А14 да се затвори както предлага Мариан. Интервалът е предостатъчен за мащабите на квартала, разходът на пробег - значително по-малък от удължаването на А79 до което и да е обръщало на изток от бул.Колумб.
Ако отиваме към т.2, автобусът трябва да е по Източната тангента до Ботевградско, а не през махалата. това може да е нова линия, удължен 120 или друга линия.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
По-уместно е да е друга линия - 120 в бъдеще ще има довозващи функции в Левски В и не е уместно да се разрежда, по Източна тангента не е нужна толкова редовна линия със съчленени автобуси. :rolleyes: Линията може спокойно да минава по Летоструй, няма смисъл да обикаля по Източна тангента и Ботевградско. :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А защо не се удължи някоя от линиите, въртящи на автостанция Изток до летището, направо по Източна тангента без спирки в Христо Ботев или евентуално само 1 такава до ЖП прелеза до Т2. Така хем 79 ще си е за квартала, хем за останалите ще има бърз транспорт към района на летището.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Прекалено редки са освен 117, но той и без това е доста дълъг - двупосочният му курс е над 2 часа и забиването му в задръстванията по Източна тангента би го направило кошмарно нередовен.  :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
А защо не се удължи някоя от линиите, въртящи на автостанция Изток до летището, направо по Източна тангента без спирки в Христо Ботев или евентуално само 1 такава до ЖП прелеза до Т2. Така хем 79 ще си е за квартала, хем за останалите ще има бърз транспорт към района на летището.
Всъщност, в тоза се изразява горното предложение за 14+15.
Направих и кратка сметка. На практика, в посока от Г.Искър към ст.Изток през Казичене, дължината остава същата, защото панделката отпада. Удължаването ще е с около 14 минути заради другата посока. При сегашния брой коли по линията,
интервалът ще се увеличи с 3 минути в пик, с 5 минути в непик и със 7 минути празник. При добавяне на 1 кола целоднвена, или само в пиков час, евентуален проблем с разреждането би бил разрешен. Пробегът се увеличава съвсем минимално и е напълно възможна промяна.
Както стана ясно по-горе, недостатък е неудобния за гражданите на Х.Димитър и Сухата Река маршрут, както и големият интервал. Предимството е, че минава по периферията на Хр.Ботев.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Би могло линия 100 да се удължи до летището, ако не е удачно да се пипа 79.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Може А384 да се удължи до МС Хаджи Димитър или поне до Автогара Изток. На Терминал 2 има две спирки - на едната ще спира в посока Левски, на другата - в посока Дружба.

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Вариант е 78 и 79 да се разменят: А78 след АС Изток да продължи направо по Летоструй и Източна тангента, с няколко спирки в периферията на Хр. Ботев, до Т2,  а А79 след МС Хаджи Димитър да се движи по Т.кукли-Летоструй-АС Изток, след която до Враждебна.
« Last Edit: 29.04.2021, 22:24:51 by Eliyan »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
79 освен Христо Ботев обслужва Сухата река и Васил Левски (южно от Ботевградско), които остават без транспорт.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
ТМ 22. Несравнимо по-добър от А 79.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
22 не влиза навътре в квартала.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Така е, не влиза, но дори най-отдалечените точки на  посочените от теб райони- Левски южно от Ботевградско, и Сухата река южно от Ботевградско, са макс.на 5-7 мин пеш от трамвая. 79 също не минава през тях, той навлиза единствено в Хр. Ботев. Конфигурацията на булеварда е такава, че заставайки на Ботевградско, ти избираш дали ще чакаш 79 или ТМ 22. Често имам път в района и никога не съм виждал някакъв интерес към автобусните спирки там. Не е невъзможно да се остави по Ботевградско А79, същината на предложението ми е крайните точки да са- за 78 Т2, а за 79- Враждебна. Но си мисля, че 79 ще е по-полезен по Летоструй.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хайде стига фантазии! Абсурдно е даже да си помислиш да изкараш 79 от махалата! Ромите няма да го допуснат, нито Хелзинкският комитет! А и спирките след Бесарабия са твърде отдалечени от трамвая.
Даже при евентуално продължение на А79 на изток ще има недоволни от отпадането на сегашната последна спирка в дълбините на махалата.
« Last Edit: 30.04.2021, 09:59:14 by blagun »

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Ще си имат спирка на бившия /и дано бъдещ/ жп прелез, което в общи линии е близо до сегашната последна спирка. Най-лесно е 79 да не се маха от махалата, а просто удължи. Кой друг (нежител на Абисиния) тогава ще го ползва?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
A384 e най-подходящият кандидат за тази работа, която се обсъжда. Ако вместо да ходи до Т2, където е излишен прави връзка с А79 на Ботевградско шосе проблемът се решава, или?

Offline bvz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Съжалявам, ако вече е обсъждано някъде, но има ли някаква информация за бъдещата организация на движението по новооткрития участък от СОП?
Преди няколко дни минах оттам и забелязах, че в локалните платна има уширения, които вече са маркирани със знак Д24 "Автобусна спирка.
Дали някой от автобусите от Герман/Лозен ще минава оттам или пък в най-смелите ми мечти от Кривина/Казичене?

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
На този етап няма официална информация (или поне аз не съм попадал на такава). Според мен 111 може да се пусне до кръгово при с. Лозен, ако частта в Младост не се ползва. На по-късен етап, след няколко години като се застрои района, може да се удължи 76 или 413.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
111 определено се ползва в Младост и не е уместно да се пренасочва към Лозен, където пътникопотокът му ще е много по-малък. :rolleyes:

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Щом има вече и знак е възможно нещо и да се готви. В противен случай просто за пореден път се оказва, че се прави нещо от което няма смисъл.
Как ви се струва 113 до Лозен? До колкото си спомням, когато вървяха подписките за 314 имаше подобни настроения и в Лозен.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Просто спирките са част от проекта, както и знаците са част от него, иначе няма да бъде одобрен, а ако не бъдат поставени - няма да се разплаят на строителя. Дали нещо ще се движи от там е съвсем друг въпрос, който е от компетенциите на съвсем различни институции. Казусът е същия като с изградените и напълно оборудвани пътни възли на ССТ - има ги, ама не може да се ползват, защото довеждащите и отвеждащите от и до тях пътища не са изградени, защото са от компетенциите на съвсем различни институции.
храна за мозък - http://www.banitza.net/