Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 203901 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Проблемът в София е комплексен и причинителят е основно политически, но и експертен. Политиците нямат топки и желание да упрсвляват града, експертите или липсват, или толкова си могат, или се кланят/нямат избор и се кланят на политиците....

Оставете центъра, почти навсякъде сме принудени да имаме нужда от личен автомобил. Предизвикват ни да видят, колко души имат някакво самосъзнание, личната съвест, опортюнизъм, мазохизъм и т.н. да пробват да ходят пеш, с велосипед, да ползват градски транспорт...

С това ми стъпление, предложението не ти е лошо, само маршрутът ти ми е и прекалено дълъг. Като проимаме друг начин на таксуване, с възможностите за прекачване ще се преродим, особено ако се премислят разписанията. Центърът трябва да се ограничи силно за автомобили и да - да сме принудени да ползваме градски транспорт, да ходим пеша или с велосипед/тротинетка и т.н. Мини електробусите биха имали смисъл по центъра... Няма как да се обслужват с директни връзки всички две точки в града, затова трябва да има изобилни възможности за удобно прекачване, за да стигнем от всяка произволна т. А до т. Б.
« Last Edit: 12.10.2021, 08:00:51 by difian »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нека проследим пътникопотока по линия 45:
1941-45 21.2.2022 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1941-45 21.2.2022 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
45  дублира практически напълно част от 77 при приблизително двойно по-големи интервали и е обречен да бъде въздуховоз, но и по стария машрут щеше да остане полупразен след пренасочването на 60 през старата част на Овча купел. :rolleyes:

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Може с колите от него да се разкрие авт. номер 57 - Овча Купел - Мало Бучино за връзка с М3, а авт.45 да се закрие. Две, три коли е са достатъчни за линия, видейки, че и 56 е до Мало Бучино.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Нали ГТ е в криза и няма пари? Да махат 45 и тм.1, вместо да хвърлят пари на вятъра.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Може с колите от него да се разкрие авт. номер 57 - Овча Купел - Мало Бучино за връзка с М3, а авт.45 да се закрие. Две, три коли е са достатъчни за линия, видейки, че и 56 е до Мало Бучино.

По-скоро има смисъл от довозване на Мало Бучино до МС Горна баня - времето е значително по-малко и частично се избягват задръстванията по Околовръстното.  В момента 56 довозва до МС Вардар за 30-32 минути, при вариант до Овча купел времето трудно ще падне под 25 минути, до МС Горна баня може да е около 20. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Сиреч 10 мин по-бързо до метрото отколкото 56. Да, ама ако сложим репер Орлов мост, то М1/М4 стига 10 мин по-бързо от Вардар, отколкото М3 от Горна баня. И цялото упражнение за нова линия отива на кино. Единствено пътуващите ще се отърват от обитателите на Факултето.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Даже и обитателите на факултета си накупиха коли и рядко ползват 56, последно неотдавна се качих за връзка със 111 и имаше буквално едноцифрен брой пътуващи през факултета. На околовръстното се качиха повече хора.

Като цяло дали заради пандемията, или разредените интервали пътникопотока доста спадна за съжаление. А пък автобусния транспорт си е много удобен, в доста случаи по-бърз от метрото и довозване. Ако се направят повече бус-ленти, приоритетно преминаване през кръстовища, натегнати разписания и да са точни, нормални почивки на крайните спирки, постоянен контрол и да гонят всякакви гратисчии и цървуланковци,  някои липсващи от години но търсени връзки и веднага пътникопотока ще скочи с поне 20-30% според мен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Сиреч 10 мин по-бързо до метрото отколкото 56. Да, ама ако сложим репер Орлов мост, то М1/М4 стига 10 мин по-бързо от Вардар, отколкото М3 от Горна баня. И цялото упражнение за нова линия отива на кино. Единствено пътуващите ще се отърват от обитателите на Факултето.
Орлов мост не е единствената възможна цел. До НДК и до Попа се стига по-бързо с М3, до източните квартали и Ларгото - с М1. Така че, и двете връзки с метрото са полезни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За Мало Бучино е добре да има връзки и с МД1 и с МД3, но за втората МС Горна баня определено е по-добър вариант от МС Мизия - по-бързо довозване с по-малко задръствания. Постоянният контрол е неефективен - разходите за заплати и осигуровки на допълнителните служители не се покриват дори при минимум гратисчии и вместо това трябва глобата да е поне колкото месечната карта за цялата мрежа на място, след това да се увеличава още, контрольорите да работят ефективно с Общинска полиция, да се съставят актове грамотно и да се събират - член 417 от ГПК дава добри възможности. :rolleyes:
« Last Edit: 23.02.2022, 16:21:08 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Орлов мост не е единствената възможна цел. До НДК и до Попа се стига по-бързо с М3, до източните квартали и Ларгото - с М1. Така че, и двете връзки с метрото са полезни.

Така е, но въпросът е има ли нужда от втора линия до Мало Бучино и дали си струва да се инвестират разходите по нея, защото на същия принцип от други села и квартали ще ревнат че имат връзка само с един диаметър.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
56 с интервал около половин час е прекалено рядък за Суходол - населението му е над 2000 души, много къщи от вътрешността са отдалечени от 111. Преди години имаше отделна линия 57.  За За сравнение Карпузица с не много по-голямо население има 59 в южната част и 107 в целия квартал с пикови интервали 18-20 минути и на двата. :rolleyes:
« Last Edit: 23.02.2022, 17:36:22 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Така е, но въпросът е има ли нужда от втора линия до Мало Бучино и дали си струва да се инвестират разходите по нея, защото на същия принцип от други села и квартали ще ревнат че имат връзка само с един диаметър.
Ами за села, които са на ъгъла между 2 линии, е логично да са свързани с няколко точки от метромрежата. Бистрица има връзки с 3 точки, Железница - с 2, също Нови Искър. Има известна логика А67 да ходи до Баучер или до Лозенец примерно.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Поне Суходол е уместно да има връзка с МС Горна баня - довозването ще е значително по-бързо в сравнение с това до МС Вардар, 56 не е достатъчен за такъв сравнително голям квартал с население над 2000 души.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Поне Суходол е уместно да има връзка с МС Горна баня - довозването ще е значително по-бързо в сравнение с това до МС Вардар, 56 не е достатъчен за такъв сравнително голям квартал с население над 2000 души.
Да, но преди разширят тази част на Околовръстното, автобусът ще виси в задръствания двупосочно, знаеш много добре каква е ситуацията...

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Нужно е оптимизиране на наличните линии и за щастие, има стъпки в тази посока.

Действителността показва, че оптимизирането на наличните линии поне в моя квартал драстично влошава транспортното обслужване ! Имаше 95, която правеше връзка с Руски паметник и Министерство на земеделието."Оптимизираха" я на цяло в небитието. Със 73 можехме да посетим Зоологическата градина и него "оптимизираха" до нищото Гоце Делчев, а след последната "оптимизация" вече нямаме връзка и с Красно село. Ама щом това те прави щастлив съм готов да го преглътна! Единственото положително нещо са електричките по 60, че не се чува кога минават! Коефицент на полза 0.
Говорим за действия в последно време, а не за линии отпреди 30 години. В момента все повече линии се движат в синхрон и генерално има по-читави разписания. За съжаление, има още много какво да се работи и подобрява, но поне се върши нещо.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile

Говорим за действия в последно време, ...
 ......, но поне се върши нещо.

Кое последно време? Вчера,оняден достатъчно ли е като времеви хоризонт?
Тя и Фандъкова върши поне нещо това трябва ли да ме прави Хепи?
 Или кво мрънкаш карай си колата!
Който има нему ще дадем, който няма от него ще вземем ! Ясно!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
По тая логика Горна баня о Централна гара са свързани с влак и това прави излишно съществуването на 60. Иначе с 3-4 прекачвания вероятно и до Кремиковци ще стигна, ама чий да го диря там? Приемам, че е наличен и варианта със 111 до последна спирка в Младост и от там с тролей 5 да стигна до работата си , ама некакси не ме кефи!Ясно ми е , че от 10 кладенци вода ще ми извадите как съм добре обслужен, ама от автомобила си!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не 3-4, а едно прекачване.  :rolleyes: От Горна баня до Централна гара с влак е по-бързо - проблемът е, че влаковете са редки и превозните документи за градския транспорт не важат за тях.  60 е важен за Сердика и има довозващи функции в старата част на Овча купел. :rolleyes:
« Last Edit: 25.02.2022, 16:00:27 by V.Peichev »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Сгъстяването на 69 е правилно решение - обслужва Малинова долина и прилежащата вилна зона с нарастващо население, довозва Железница до МД1, дава и връзки със Студентски град.  Удължаването на 314 до Железница не е смислено - селото е с приблизително три пъти по-малко население от Бистрица съответно пътникопотоците са по-малки и 69 е достатъчен за връзка с МД 1. :rolleyes: