Author Topic: DAC-Чавдар 317 ЕТР  (Read 81020 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #160 on: 23.10.2019, 23:18:23 »
До 1620.
На горния по-скоро са му паднали лепенките.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #161 on: 23.10.2019, 23:27:50 »
На всякъде изрично пише, че първата доставка за София е била на 18 тролейбуса (съответно трябва да са били 1601-1618, които след това стават 1501-1518 (ако въобще са преномерирани всичките) и след това един господ знае какви номера са взимали и какви дупки по сериите са пълнили). Ако е вярно за втора доставка от 3 тролейбуса през 1990, то общата им бройка е 21.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #162 on: 24.10.2019, 00:27:43 »
До колкото знам след първата доставка имаше още 2 броя не помня точно кога бяха доставени,а после доставиха през 1990г.последните три 1214;1216 и 1511,като този 1511 да не се бърка с първия,който е бивш 1611.
А относно тролейбус с инв.номер 3 историята е следната: след като дойдоха 1619 и 1620 и последвалите преномерации на ДАК-овете от 16-та към 15-та и после към 14-та серии по причина на това,че се доставиха нови Икаруси,към 1990г.се е решило да има и тролейбуси персонални.Затова следните изброени по-долу тролейбуси бяха преномерирани на както следва:1402 - 1; 1403 - 3; 1419 - 2; 1420 - 4 - тези 4 броя за депо Искър,а в депо Надежда направиха персонални 3 броя ЗиУ 682,но предната 1989г.които са: 2630 - П-51; 2617 - П-52; 2644 - П-53.Като след няколко години това начинание спря специално за ДАК-овете и после им върнаха предишните инвентарни номера,като ЗиУ-тата си останаха с тези служебни номера до самия им край.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #163 on: 24.10.2019, 10:15:07 »
Тези две бройки през 1987 ли трябва да са дошли?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #164 on: 24.10.2019, 11:10:58 »
Реално да защото съм сигурен че съм ги виждал.А и тогава инвентарните номера бяха лепенки и си личеше стария номер под новия поставен такъв.Имам предвид специално за тези 4 броя зачислени за персонални.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #165 on: 12.10.2020, 00:48:12 »
От Bus Memories.
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #166 on: 21.10.2020, 16:14:23 »
Също.
По рейс и по жена не се тича!

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #167 on: 21.10.2020, 16:25:18 »
Снимките ги има качени в казанлъшката тема.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #168 on: 21.10.2020, 19:05:41 »
Нека ги има. Това не пречи да се качат и тук. Тази тема се чете от много повече хора.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #169 on: 21.10.2020, 23:35:14 »
Рядко грозен дизайн на каросерията. Приличат на ковчези.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #170 on: 22.10.2020, 15:01:00 »
За дизайна може да се спори, имат далеч по-сериозни проблеми като недостатъчната мощност на тяговия двигател и оттам склонността към боксуване. :rolleyes: Неслучай конструктивно сходните DAC 217E в Киев са боксували силно по Крещатик и не са работили дълго по линия 18, заменени са скоро от Skoda 15Tr.  :rolleyes:

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #171 on: 22.10.2020, 17:33:03 »
Няма какво да се спори за дизайна - отвратителен е. То не, че Икарус 2хх, нито Шкода 14тр, нито ЗиУ могат да се нарекат красавци, но това ги бие по грозота. В комбинация с лошото качество на агрегатите и сглобката, това си е една безподобна издънка, за която просто няма какво хубаво да се каже...
« Last Edit: 22.10.2020, 17:35:07 by bagercho »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #172 on: 22.10.2020, 17:57:02 »
Все пак недостатъците на електрооборудването са обективни и сериозни, ако дизайнът беше най-големият проблем щеше да е друго. :rolleyes: Спомням си от ученическите години във Варна как боксуваха по Бачо Киро и Козлодуй за разлика от Skoda 14Tr, по-късно доставените втора употреба Skoda 15Tr нямаха подобни проблеми. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #173 on: 22.10.2020, 20:03:29 »
Аз едно не разбрах - каква е връзката между ниската мощност на двигателя и буксуването :? Ако е лед отдолу, ако ще и мотопедче да е, пак може да забуксува, според мен. Струва ми се, че по-важното е колко точно можеш да нагласиш тягата/мощността в даден момент. Съдя го по известния си опит в шофирането на автомобил с ръчна скоростна кутия на сняг. Ако поискам да потегля с газ, то забуксувам. Ако, обаче, пробвам на полусъединител без газ или със съвсем малко, то дори и да съм с летни гуми, малко по малко зацепва и потегля. Тук забравяте една основна разлика - Дак и Зиу са с контактори, докато Шкода - с тиристори. => Първите два не предлагат възможност за кой знае какъв контрол на тягата, докато третият - определено. ;) При потегляне ти е нужна съвсем малко тяга, която за части от секундата да увеличаваш с по 1-2-3%, да отнемаш по толкова, ако усещаш, че някъде не зацепва, после, след 2-3-5 десети от секундата пак да подадеш. Не си представям как ще стане това с контакторите. :D
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #174 on: 22.10.2020, 21:39:27 »
Само дето ДАК-а е тиристорен. И то с Български тиристорен преубразовател. Във ВТУ има снимки в коридорите и информация кой е измислил преобразувателя. Писали сме го някъде, тези в Перник бяха с контактори защото са взети от Видин и управлението им е преправяно после. По-лесно е с контактори и по-просто и безпроблемно.

Не знам дали оригинално въобще са имали система против боксуване. Според мен дизайна си е супер. Напълно актуален и модерен за времето си когато е правен, дори една идея по-модерен от на Икарус 2ХХ заради правите форми и двойните врати. Абсолютно същия го има и във вариант дизелов автобус, с двигател РАБА Д2156 или румънски такъв, но у нас май не е имало, но съм чувал легенди че са изнасяни дори в САЩ малко бройки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #175 on: 22.10.2020, 22:11:31 »
Дизайнът е на румънски дизайнер от Тимишоара или Арад, от унгарски произход, не мога да се сетя за името, опит за осъвременяване на базата на взет лиценз от МАН за автобус Роман 112UD. И доколкото е максимално възможно, е изкопиран Икарус. Аквариумите В 13/14-20 са на абсолютно същата румънска база.....Нашите ДАК-ове са експортно изпълнение, с меки седалки, за Румъния всичко е било с дървени столчета. Тези за Киев и т.н. не знам, но са им казвали "електроскотовози", така че нищо чудно и те да са били с дървени....Вярно е, че малки тестови партиди автобуси са изнасяни за САЩ и Германия, както и единични за Гърция, но дотам. Между другото тогава навсякъде около нас - в Румъния, Югославия, Гърция, всички градски автобуси са с дървени седалки.....
« Last Edit: 23.10.2020, 15:38:14 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #176 on: 24.10.2020, 16:17:19 »
Само дето ДАК-а е тиристорен. И то с Български тиристорен преубразовател. Във ВТУ има снимки в коридорите и информация кой е измислил преобразувателя. Писали сме го някъде, тези в Перник бяха с контактори защото са взети от Видин и управлението им е преправяно после. По-лесно е с контактори и по-просто и безпроблемно.

Не знам дали оригинално въобще са имали система против боксуване. Според мен дизайна си е супер. Напълно актуален и модерен за времето си когато е правен, дори една идея по-модерен от на Икарус 2ХХ заради правите форми и двойните врати. Абсолютно същия го има и във вариант дизелов автобус, с двигател РАБА Д2156 или румънски такъв, но у нас май не е имало, но съм чувал легенди че са изнасяни дори в САЩ малко бройки.
  Не е верно Иво.Българските Дакове бяха с реостатно управление,знам го не от кого да е.Всъщност това е била основната причина да ги махнат.

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #177 on: 24.10.2020, 16:18:34 »
Няма какво да се спори за дизайна - отвратителен е. То не, че Икарус 2хх, нито Шкода 14тр, нито ЗиУ могат да се нарекат красавци, но това ги бие по грозота. В комбинация с лошото качество на агрегатите и сглобката, това си е една безподобна издънка, за която просто няма какво хубаво да се каже...
А кой дизайн е суперски според тебе?!
« Last Edit: 24.10.2020, 16:29:56 by Venci-002 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #178 on: 31.10.2020, 23:05:20 »
ДАК с три врати на проби в Киев през 83та година. Дали същият не е бил и в София?
По рейс и по жена не се тича!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #179 on: 01.11.2020, 11:56:43 »
Възможно е да е същият. В София ДАК-а пристига през 1983 и ако тази снимка от Киев е от началото на 1983, нещата съвпадат времево, още повече че и окраската е същата. За съжаление долната снимка е от лявата страна и не се вижда с колко врати е бил, но едва ли е друг.