Едно обобщение с каква боя са дошли оригинално тролеите ЗИУ в различните градове, на базата на филмите на англичанина, тези от Русе и други източници. Говоря за заводската боя, сетне по депата са ги пребоядисвали всякак....
София - имаше четири варианта:
- Първите бяха в червено - бяло - червено, с бели врати, вътре с по-тъмен фазер с имитация на махагон, черен балатум на пода и дръжка в средата на вратите, без такива, монтирани на крилата.
- Втората партида беше в бяло и синьо, но без жълта лента, с по-светъл "дървен" фазер, тъмночервен балатум и пак с дръжка в средата на вратата, без на крилата.
-Третата беше бяло и синьо с жълта лента, в три варианта, и трите с по-светлия фазер и тъмночервен балатум. Разликата беше в дръжките - първа в средата на вратата, като тези без жълтата лента, втора - всички дръжки със сив кожух, вместо с бял, пак с такава в средата на вратата и трета - пак с бели дръжки, но на вратите нямаше дръжка в средата, а само на крилата.
-Четвъртата, в депо Искър, произведени през 1990та, дойдоха пролетта на 91-ва, при Димитър Попов, бяло и зелено, с по-тъмен фазер, тъмночервен балатум и дръжки (бели) върху крилата на вратите.
Пловдив - два варианта:
- Идентичен на първите софийски, червено - бяло - червено, с дръжка в средата на вратата, черен балатум и махагонов фазер.
- Бяло и синьо, без жълта лента, идентични на вторите софийски, със светъл фазер, тъмночервен балатум и дръжка в средата.
Плевен - два варианта, плюс двата от Шумен:
- Червено - бяло - червено, като първите софийски, с махагонов фазер, черен балатум и дръжка на крилата на вратите.
- Бяло и червено като белградските, с тъмночервен балатум, друг вид фазер и дръжки на крилата на вратите.
- двата шуменски - бяло и зелено - идентични на софиската партида от 91-ва, с тъмночервен балатум, по-тъмен фазер и дръжки на крилата на вратите.
Габрово - два варианта.
- Червено - Бяло - Червено - точно като първите софийски - черен балатум, махагонов фазер и дръжка в средата.
- тези за Монтевидео - бяло-шарено, седалки, обърнати на страни, с отворена кабина и дръжка в средата на вратата, имат и прозорци отдолу на всички врати. Кабината в последствие им е затваряна във вагонния завод в Дряново.
Перник - всичките са в бяло и синьо, идентични на втория вариант софийски, с по-светлия фазер, тъмночервен балатум и дръжка в средата на вратата.
Русе - три варианта
- бяло-синьо - жълто с малки червени кантове на шарки, тъмночервен балатум, по-светъл фазер и дръжки на крилата на вратите. Същите са и съчленените ЗИУ-10, но при тях дръжката е в средата на вратата.
- бяло отгоре и с цветовете на дъга в долната част - идентични на предишния вариант.
- Червено - бяло - червено, но направено подобно на крилата на БДЖ, червени врати - идентични на предишния вариант, с по-светъл фазер, тъмночервен балатум и дръжки на крилата на вратите.
Добрич - два варианта.
- Бяло със синя и жълта лента, тъмночервен балатум, по-тъмен гетинакс и дръжки в средата на вратата, с отворена кабина. Такива са и съчленените ЗИУ-10, но са със затворена кабина.
- Бяло и синьо, без жълта лента като софийските, с дръжка в средата на вратата, но с отворена кабина.
Бургас - втора употреба от Краснодар, два варианта.
- Бяло и червено, като белградските, тези в Плевен и Русе, също и във Враца.
- изцяло жълти.
Велико Търново - само един вид - зелено - бяло - зелено, вместо червено.
Враца - бяло и червено, идентични на белградските, по-късните плевенски и русенски.
Хасково - бяло и зелено, идентични на софийската партида от 90та, както и на двата шуменски, продадени в Плевен - тъмночервен балатум, различен фазер и дръжки на крилата на вратите.
Ще кажа и за атинските, понеже се докоснах и до тях. Бяха изцяло жълти, с по-малко, само единични седалки, част от тях обърнати на страни, като тези за Монтевидео/съответно Габрово. Но имаха по-специални, отварящи се надолу прозорци, отворена кабина, махагонов фазер, черен балатум и дръжка в средата на вратата, прозорци отдолу на всички врати.