След малко проучване достигнах до извода, че автобусът изглежда е някакъв модел на Фиат, може би Фиат 309. Не намирам абсолютно същата каросерия никъде на снимка, но има множество снимки на автобуси Фиат от края на 60-те години, притежаващи един или друг характерен елемент по каросерията си, които съвпадат с елементи на този автобус. Оказва се, че в Италия също е била развита практиката на съчетаване на серийни автобусни шасита с различни каросерии на различни производители. Открих около 10-ина каросерийни фирми, всички базирани в град Модена, които са ползвали шаситата на Фиат за направата на завършени автобуси с техни каросерии. Изглежда, че тези фирми са споделяли много от частите и детайлите, които се откриват в различни комбинации по различните варианти на каросериите. Струва ми се, че те са толкова разнообразни, че трудно се откриват снимки на няколко еднотипни автобуси. Вероятно са се изготвяли в малки серии, при което винаги нещо е било променяно. Оттук подозрението ми е и, че трудно ще се намери снимка на абсолютно същия автобус, използван, примерно, в Италия.
Детайлите, които съвпадат между автобуса (хипотетично на "Орбита") в Приморско и тези от снимките в Италия са:
- тасовете, които са едни и същи при всички италиански автобуси от периода;
- страничният мигач с декоративно хромирано "крило", присъстващ и по много други автобуси от снимките;
- цветовата схема - по-високият оцветен участък преди и над първия калник; линията под горната лайстна, който по средата на дължината си продължава стеснена;
- плъзгащите се надолу прозорци - също присъстващи по редица изпълнения на снимките, макар и не много чести;
- задното извито стъкло, съставено от три части - не толкова често по снимките от Италия, но все пак присъства и др.
Ето малко снимки, с автобуси, които притежават един или друг от тези елементи:
P. S. между другото някои изпълнения (извън дадените тук за пример) е възможно да са вдъхновили каросерията на Чавдар М80/81, а други доста напомнят на някои югославски модели...