Author Topic: Доставка на трамваи Tatra ČKD T6A5 от Прага  (Read 38526 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2025
    • View Profile
    • Email
Предвижда ли се закупуването на още T6A5 от Прага (например за бъдещото продължение на линия 23)? Има информация, че чехите ще спрат още 28 бройки до края на годината, които сигурно скоро след това ще се обявят за продажба.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1242
    • View Profile
По нормалното междурелсие няма нито една трамвайна мотриса достъпна за инвалиди. Ние кога ще започнем да мислим за такова нещо, като достъпна градска среда? Не е ли време да започнат да се купуват и за нормалното междурелсие мотриси с нисък под?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17840
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
По нормалното междурелсие няма нито една трамвайна мотриса достъпна за инвалиди. Ние кога ще започнем да мислим за такова нещо, като достъпна градска среда? Не е ли време да започнат да се купуват и за нормалното междурелсие мотриси с нисък под?

Много уместен коментар. Радвам се, че в този форум все пак има хора, макар и много малко, които мислят за тези в неравностойно положение.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4939
    • View Profile
Първо трябва да имаме нормален парк - да се разкарат антиките Дюваг и теснорелсовите БГ дараци и тогава да се мисли за нископодови мотриси с нормално междурелсие. :rolleyes: Доставката на още T6A5 ще реши първия проблем, новите 13 нископодови теснорелсови мотриси и доставените от Базел - втория и вече наистина може да се помисли за нископодови с нормално междурелсие. :rolleyes:
« Last Edit: 09.10.2017, 11:17:57 by V.Peichev »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1942
    • View Profile
Първо трябва да имаме нормален парк - да се разкарат антиките Дюваг и теснорелсовите БГ дараци и тогава да се мисли за нископодови мотриси с нормално междурелсие. :rolleyes: Доставката на още T6A5 ще реши първия проблем, новите 13 нископодови теснорелсови мотриси и доставените от Базел - втория и вече наистина може да се помисли за нископодови с нормално междурелсие. :rolleyes:
Не съм съгласен. Трябва да се мисли именно сега, когато се купува „нормалния“ парк. Защото като се реши проблемът, никой няма да тръгне да купува трамваи.
Проблемът има и друга страна: имаме нископодови теснорелсови мотриси, но по много от линиите те не стъпват. Редно е по всички линии да се движат такива превозни средства по някои от колите. Същото важи и за другите видове транспорт.
Ясно е, че политика в тази насока няма. Дори и на таблата по спирките не се показва дали превозните средства са адаптирани за колички или не...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Очевидно наивното популистко "за всички линии - поравно" няма как да се случи, поне докато качеството на трасетата не е "за всички линии - поравно". Има си по-натоварени и по-малко натоварени линии, което също предполага адекватен избор на возила. А да се закупят наведнъж 300-400 еднакви нови състава, всяко по 4 милиона, може да е по силите само на община Дубай евентуално. А и производител трудно ще се намери на такива бройки.
Общо взето и краставиците, и Татрите не са решение за следващите 20 години (нормалната продължителност на трамвайния живот), а за следващите 5. Те заменят возила с отдавна изразходен ресурс на приемлива цена. Е, нямат си климатици и ниски подове - но в момента няма пари за повече.

През последните години влязоха повече или по-малко съвременни трамваи, но трябва сериозно да се инвестира в подобряване на трамвайната инфраструктура, която засега се подновява с далеч по-скромен (да си го кажем - мижав) темп.
« Last Edit: 09.10.2017, 15:04:01 by blagun »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12109
    • View Profile
Краставиците имат средна нископодова секция и са доста пъргави и удобни, съвсем спокойно могат да изкарат 10+ години, стига да случат на адекватна поддръжка. Съгласен съм, че трябва да се инвестира в качествен ремонт на трамвайните трасета, тъй като каквито и трамваи да вземем, ще се разбият за отрицателно време.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17840
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И тройката трамвая като има перфектно трасе, да не би да има нископодови трамваи по нея? Ами 22, който след ремонта ще има трасе в чудесно състояние?
мур

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12109
    • View Profile
На тройката трасето е далеч от перфектно, особено при гробищата. Мисля, че затова не пускат краставици натам.
За 20 и 22 съм съгласен, че е необходимо да има и нископодови трамваи, за съжаление СЕ явно не са на това мнение.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2025
    • View Profile
    • Email
По нормалното междурелсие няма нито една трамвайна мотриса достъпна за инвалиди. Ние кога ще започнем да мислим за такова нещо, като достъпна градска среда? Не е ли време да започнат да се купуват и за нормалното междурелсие мотриси с нисък под?

Едното не изключва другото, решението за нископодова секция може да е нещо подобно на това:



теглено от T6A5 например. След бракуването на Т6А5 същите могат да се приспособят за увеличаване на капацитета на новозакупени изцяло нископодови мотриси.
« Last Edit: 09.10.2017, 15:57:21 by fafan »

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2056
    • View Profile
Мантрата, че сега не може повече нови трамваи да се купуват, защото нямаме трасета вече издиша. Песите, понеже само на идеални и чисто нови релси се карат, сигурно затова вече дрънчат като БГ кошници? Даже след доставката на новите предлагам маршрутните табели от трамваите да се махнат, защото по всяка линия ще се движи различен модел, даже и различни по цветове и ще се познават от далеч...

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2517
    • View Profile
    • Email
Абе не си ли се пипне, да му се направи ремонт, по каквито и релси да върви, ще дрънчи. В крайна сметка елементите се амортизират, независимо от трасето, то влияе само по отношение на периода на амортизация- по продължителен или не.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5606
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Понеже специфичната тема е заключена:

В София ще се доставят още 10 броя Татри Т6А5 от Прага. Така общият им брой в София ще е 40 трамвая - или 20 състава (за линия 22).

Източник:
https://www.facebook.com/Tram.vcr/photos/a.10154949539275819/10156270094725819/?type=3&hc_ref=ARQgse4mkteaMbR8Co3GfPc4wrmh5DFDthSTd8ZsFmVOqxIaQb00O81VCrTr0VT5jSE&fref=gs&dti=127472724107530&hc_location=group



храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6913
    • View Profile
Имам известно съмнение че ще се случи. Май слухът от при нас е минал през чехите и сега се връща тук като новина...

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2025
    • View Profile
    • Email
Под снимката пише, че чехите са одобрили продажбата. Значи остава само в нашия СОС да го гласуват и договорът може да бъде сключен.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2056
    • View Profile
То това е добре, трамваите ги знаем, че са добри, но вече е крайно време да се помисли за нещо ново и нископодово и по нормалнорелсовите трасета. Не съм запознат, но може би вагонките Vario LF струват по-малко и от една Песа, тъй като са си морално остаряла конструкция, но все пак с частично нисък под...

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
  • ! 9060 !
    • View Profile
То това е добре, трамваите ги знаем, че са добри, но вече е крайно време да се помисли за нещо ново и нископодово и по нормалнорелсовите трасета. Не съм запознат, но може би вагонките Vario LF струват по-малко и от една Песа, тъй като са си морално остаряла конструкция, но все пак с частично нисък под...

Опазил господ да идват такива извращения при нас. Даже съм изненадан че още се произвежда. Разумното решение е при евентуалното довършване на трасето за Младост да се помисли за купуване на трамваи за ТМ20.
В теснорелсовите обаче толкова чакат за смяна, че CKD-тата ще си се дрънкат още дълго.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Няма да е голям зор, защото редовната ТМ20 ще тръгне към Младост-3, което не е много по-дълго от Искър. До Искър ще е я ТМ21, я ТМ23 от Гео Милев с 3-4 единични коли. Т.е. евентуална доставка от 10 двойни състава може да реши уравнението. При условие, че дашевките продължат да се търкалят.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
A много по-разумно беше да вземат 20 от Прага и да се спрат всички Дашевки и подобни.
Отделно ако СО се поразтърси, ще намери и 5-6 пенделни Татри, за да спре вече и извращението Дюваг.
Така поне при широките щяхме да имаме само еднотипен състав на прилично за родните стандарти ниво.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5606
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
5-6 пенделни Татри дори в някакво средно (не добро, много добро или отлично, а средно) експлоатационно състояние няма налични за продан. Търсил съм. Ако ти намериш - пиши тук. Ще помогнем тази новина да стигне до ръководството на Столичен Електротранспорт.
храна за мозък - http://www.banitza.net/