Author Topic: Доставка на трамваи Tatra ČKD T6A5 от Прага  (Read 48821 times)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2634
    • View Profile
Тук проблемът е ниската скорост - няма как да влиза достатъчно въздух и да разхлажда. Иначе ако карат бързо, вътре е добре. Освен това огромна част от пътуващите не поемат инициативата да отварят нито люкове, нито прозорци, пълна апатия - пот се лее от всички, но няма кой да отвори нито люк, нито прозореца до него. Това последното не е свързано с тези трамваи конкретно, част е от народопсихологията.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Е, да всички пътища водят до народопсихологията и наистина сериозно боклукчивия материал. От скоростта зависи и вентилацията през големите прозорци, така че - пак опираме до другите фактори.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Откъм возене и комфорт са перфектни, забележките са ми относно това че са много захабени и извандализирани. В това отношение тези по 20-ката ги превъзхождат, както и откъм по-добрия и просторен салон.

Окачването като че ли им е по-различно от на другите които се движат по 20-ката. Някак доста по-меко минават по ужасно разбития път от Гео Милев до Кауфланда, и са по-добре уплътнени. Като минат другите заради разкривените врати всичко се пълни с прахоляци вътре, а при тези не се получава този гаден ефект. Не знам дали е плюс или минус че на едните кабината им е изцяло стъклена, а на другите зад ватмана е направено вместо със стъкло с ламарина. По-малко ще пече вътре така, но пък по-лоша видимост. Също и червените понякога губели ход замалко. Случи ми се веднъж така точно на Кауфланда и на Искърско шосе, чува се само цъкане и известно време не може да потегли.Но това се оправя и е нормално впредвид че трамваите са втора употреба, нормално преди да ги спрат да са ги поизоставили.

Като цяло обаче смятам покупката за добра, и хората ги харесват, въпреки хейтовете напоследък доста неща се правят в положителна насока, но има още много работа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Най-съществената разлика са талигите - на Т6А5 са с двустепенно окачване.

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 60
    • View Profile
Наблюдават ли се проблеми с обслужването на ТМ20 от единични мотриси? Ако да - не е ли удачно да се закупят още 10 Т6А5 от Прага, за да може ТМ20 да се обслужва изцяло от състави? Все пак пражките мотриси изглеждат добри.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2570
    • View Profile
Удачно би било да се спре със закупуването на стари трамваи.  ;)

Online kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 956
    • View Profile
    • Email
Определено има проблем, но пък съм абсолютно съгласен и с предходния пост!!!!
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9004
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Наличните Т6Б5 са достатъчно за 15 състава.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2670
    • View Profile
    • Email
Като цяло не е лошо да се помисли, ако не купуват още Т6А5, да оставят няколко моторни състава Т4Д-М за резерва и да пуснат по 20 само състави, защото в пик е доста неприятно да се пътува в единичен вагон.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Предполага се че за 20 години пациентите по линията трябва да са свикнали вече...

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2570
    • View Profile
И да не са ще им се наложи, защото още 10 няма да видят съвременен подвижен състав...

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2740
    • View Profile
Предполага се че за 20 години пациентите по линията трябва да са свикнали вече...
Точно щях да пиша, че поне от 15 години ТМ20 се обслужва смесено от състави и единични вагони. В един момент нощните коли (пет от общо 17) бяха единични, но не знам дали това още се спазва.

Безспорно е време да се мисли за закупуване на нов подвижен състав за нормалнорелсовите линии. Тъй като се е видяло, че трасето по Копенхаген е до никъде, може да се започне със закупуването на 10 пендела, които да се пуснат по ТМ23 до Младежки театър.

Аз като цяло не мисля, че покупката на последната партида Т6А5 беше добър стратегически ход. Трамваите са в много добро състояние, но трябваше да се вземат нови мотриси.
« Last Edit: 08.08.2019, 01:39:26 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2570
    • View Profile
Абсолютно на същото мнение съм относно последния абзац. Бяха добро решение за закърпване на положението с безбожно остарелите Дювази, но до там.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Внесено е писмо от "Столичен Електротранспорт" ЕАД до транспортната комисия за утре 29/4/2020) за получаване на целево финансиране от Столична община в размер на 620 000 лева за покупка на 15 броя мотриси Т6А5 от Прага, с цел бракуване на останалите мотриси Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм - Дашевките). Оферираните мотриси от Прага са с инвентарни номера - 8741, 8735, 8636, 8635, 8645, 8642, 8602, 8625, 8678, 8736, 8626, 8630, 8683, 8650, 8690. Трамваите са с пробег между 940 000 км и 1 223 000 км и по оценка на вносителя на писмото имат ресурс за експлоатация още между 15 и 20 години.
« Last Edit: 28.04.2020, 00:18:22 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
    • View Profile
А защо нечетен брой? Да не смятат да оставят 5 в резерва?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11083
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
По-вероятно за части според мен.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Иксат да заменят 15 състава с 15 единични?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11083
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Отдавна не са 15. Най-напред бракуваха 4075 и 4063 през 2018 г., сега има девет активни състава и два спрени моторни дори, така че бройката си е адекватна. Ето тук можеш да ги следиш. Еможе би ремонтираните 4059 и 4044 ще оцелеят де.
« Last Edit: 28.04.2020, 09:45:11 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2570
    • View Profile
А нов нископодов подвижен състав по 1435мм трасетата явно така и няма да има...

Offline Alexcho

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
А нов нископодов подвижен състав по 1435мм трасетата явно така и няма да има...
А това е позор! Трасетата на нормалнорелсовите трамваи са в пъти в по-добро състояние от колкото тези на теснорелсовите. Не знам кой ги взима тези решения ама е тъпотия пълна!
Фен на играта OMSI