Author Topic: Доставка на трамваи Tatra ČKD T6A5 от Прага  (Read 97398 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Въпросът е правилно да се прецени дали общината ще се бори за стари или ще насочи усилията да привлече средства за закупуване на нови трамваи (и качествен ремонт на трасета). Първото (с купуването на стари возила) сме го усвоили до болка. За второто продължаваме да тъпчем и да не можем да си създадем приоритети, които да следваме.

Според мен все повече се прокрадва идеята в недалечно бъдеще от около 15-ина години да се отървем от нормалнорелсовото трасе и да се върнем към традиционното за София ! Някаква потвърждение е това, че не се придвижват процедури за закупуване на нов подвижен състав, а се пазарува втора употреба, колкото да изкара до този момент!

И затова се ремонтират сега части от нормалнорелсовото и не се слагат траверси като по Борис ами се бетонира? Едва ли има такива планове, щом не се залага още сега трирелсие.

Качествата на Т6А5, Т6А2 и въобще ЧКД са неоспорими. Това, че ние имаме опит с тях също е огромен плюс и в никакъв случай не съм против закупуването на КТ8. Въпросът е правилно да се прецени дали общината ще се бори за стари или ще насочи усилията да привлече средства за закупуване на нови трамваи (и качествен ремонт на трасета). Първото (с купуването на стари возила) сме го усвоили до болка. За второто продължаваме да тъпчем и да не можем да си създадем приоритети, които да следваме.

Едното е подсигуряване средносрочно на подвижен състав, другото е трайно решаване на проблема с обновяването. Градове в Европа купуват Татра втора ръка за да решат временен недостиг, обикновено за 3-4 години. Тези берлински които дадох за пример например се купуват от друг град до приключване на процедурите по закупуване на нови трамваи до 2023 година. Ние вече какви планове си правим за Татрите не мога да ти кажа, но щом експлоатираме още Дювази на над 60 години, които са на път да се разпаднат в движение може би плановете ни са малко по в далечна перспектива.
« Last Edit: 10.03.2021, 13:43:34 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Въпросът е правилно да се прецени дали общината ще се бори за стари или ще насочи усилията да привлече средства за закупуване на нови трамваи (и качествен ремонт на трасета). Първото (с купуването на стари возила) сме го усвоили до болка. За второто продължаваме да тъпчем и да не можем да си създадем приоритети, които да следваме.

Според мен все повече се прокрадва идеята в недалечно бъдеще от около 15-ина години да се отървем от нормалнорелсовото трасе и да се върнем към традиционното за София ! Някаква потвърждение е това, че не се придвижват процедури за закупуване на нов подвижен състав, а се пазарува втора употреба, колкото да изкара до този момент!

И затова се ремонтират сега части от нормалнорелсовото и не се слагат траверси като по Борис ами се бетонира? Едва ли има такива планове, щом не се залага още сега трирелсие.



Някъде да твърдя, че решението е взето? То пише, че между Цар Борис 3 и Бъкстон трябва да има трамвай, а пък при ремонта релси не положиха!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Такова самоубийствено решение никой няма да вземе. Не пари на вятъра, ми направо следващото ще е такава "инвестиция".

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Въпросът е правилно да се прецени дали общината ще се бори за стари или ще насочи усилията да привлече средства за закупуване на нови трамваи (и качествен ремонт на трасета). Първото (с купуването на стари возила) сме го усвоили до болка. За второто продължаваме да тъпчем и да не можем да си създадем приоритети, които да следваме.

Според мен все повече се прокрадва идеята в недалечно бъдеще от около 15-ина години да се отървем от нормалнорелсовото трасе и да се върнем към традиционното за София ! Някаква потвърждение е това, че не се придвижват процедури за закупуване на нов подвижен състав, а се пазарува втора употреба, колкото да изкара до този момент!

И затова се ремонтират сега части от нормалнорелсовото и не се слагат траверси като по Борис ами се бетонира? Едва ли има такива планове, щом не се залага още сега трирелсие.



Някъде да твърдя, че решението е взето? То пише, че между Цар Борис 3 и Бъкстон трябва да има трамвай, а пък при ремонта релси не положиха!

Ти твърдиш, че идеята се "прокрадва", но не уточняваш къде се случва това. Ако е тук във форума, тази идея я има от много време. В СО, които поръчват ремонтите на релсовия път такава идея не се забелязва да има, даже напротив - ремонтът на Шипченски проход се изпълни по такъв начин, че обръщане към 1009 мм след 15 години е абсурдно да се случи. Ако искаха да се маха 1435 мм щяха да положат релсов път като по Екзарх Йосиф, който може в рамките на 1 седмица да се сменя от 1009 на 1435 мм и обратно. Такава идея може да придобие реални измерения като назрее генерален ремонт на депо Искър. До тогава щем не щем от нормалнорелсови трамваи ще имаме нужда, няма как да се измъкнем от грешките, правени в миналото. При бъдещи поръчки на подвижния състав може да се заложи и изскване за лесна смяна на талигите от едно междурелсие на друго, няма нищо невъзможно.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Ти твърдиш, че...

В СО са съвсем наясно, че това разкрачено положение с две междурелсия не може да продължава вечно и в един хубав момент , който само Господ знае ще се наложи преминаванетзо към едно ! Цифрата петнадесет е просто подхвърлена от мен и илюстрира, че няма да е утре, но и не в много далечното бъдеще ! За това и се закупува подвижен състав втора употреба, а не нов!
« Last Edit: 11.03.2021, 14:04:29 by stankos »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Моето уважение към мнението ти, но къде тскъв капацитет и мисловна дейност в Общината и по предприятията!? Като за страничен няблюдател, не виждам никакви планове и стратегии - кара се от заплата до заплата, някои мислят как да прибутат още 10 години до пенсия, други и с магаре да ги замениш, ще спечелят избори и ще "управляват"...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
За това и се закупува подвижен състав втора употреба, а не нов!

Вероятно не е това обяснението. Най-вероятно е че просто няма пари за нов подвижен състав за 20 и 22. Освен това по европейски програми трябва да се попълват сума документи, да се подготвят проекти, да се защитават... За тези трамваи се пуска едно писмо до кмета в Прага, после се пуска едно гласуване в СОС да отпуснат пари и трамваите пристигат. Кара се по пътя на по-малкото съпротивление.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Да пуснат и до кмета на Базел(образно казано, знам че са частни фирми), че положението при теснорелсовите не е по-добре. Освен 30тината нови, които са крайно недостатъчно имаме още купчина трамваи, които не отговарят на каквито и да е изисквания за сигурност и достъпност. Да не говорим, че са крайно недостатъчни наличните трамваи за адекватно покриване на маршрутите с адекватен интервал(знам, че зависи от водачите, но кой ще иска да работи ако има лоши условия(български трамвай)). Така, че при едно попълване на редиците с още базелски трамваи ще се подобри и услугата според мен. Пътниците ще започнат да се връщат в транспорта, защото ще видят, че има по-хубави трамваи. Ето, че 7 като се появиха нови трамваи стана привлекателна. 5 също е силна линия, заради по-хубавите трамваи. Спомням си, че бях чел,че 11 станала предпочитана линия като се появили базелките там.
« Last Edit: 11.03.2021, 14:23:25 by Pesho1991 »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Абсолютно извън темата е, но в горния пост има нещо вярно. Линия 18 по моите скромни наблюдения рязко започна да се ползва повече, откакто тръгнаха Песовете там. От празни ЧКД-та, сега се виждат и прилично пълни Песи, и то извън пик. Може и да не съм прав, ако някои има други наблюдения, нека сподели.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Когато и да го видя, винаги се возят едноцифрен брой пътници в тм 18. Разбира се, аз не ходя често в центъра и наблюденията ми не са най-точните. Вероятно в пиковите часове се понапълва, но не толкова, колкото 5 и 7.
Но линии като 4 и 10 имат далеч по-голяма нужда от по-дълги и нископодови трамваи, но там скоро няма да пуснат Песи, заради трасетата по Баучер (който можеше удобно да се ремонтира заедно с Графа и строежа на МД-2, но общината "забрави"), Стамболийски и Цар Борис.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Знам, че е извън темата, но повдигнах въпроса, защото се говори за трамваи 2ра ръка. И смятам, че ако се накупят прилични трамваи с нископодови секции биха привлекли повече пътници от сега предлаганата услуга. Всеки иска новичко и хубаво. Същото се отнася и за северните квартали и за тези с 1435мм. Само, че общината явно не намира(или не си прави труда намери) подходящи трамваи с нископодови секция за депо Искър. Та поне да оправим(до някаква степен и временно) положението в 1009мм, докато започнат по-чести доставки на модерни трамваи. Знам, че продължавам лек офф, ако сее прецени нека бъдат затрити мненията.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Дори в пик абсолютният максимум по ТМ18 е заети повечето седящи места. Определено други линии имат много повече нужда от такива големи трамваи.  :rolleyes: Нископодовите секции сами по себе си надали биха привлекли много пътници. :rolleyes: