Author Topic: Доставка на трамваи Tatra ČKD T6A5 от Прага  (Read 97397 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
На вниманието на колегите, които участват в СО и СОС - до две години се очаква Брно постепенно да си бракуват КТ8Д5. Очакват доставка на нови от Шкода.
Това официално ли е?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Почти.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Според мен Прага ще си ги прилапа....

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
На вниманието на колегите, които участват в СО и СОС - до две години се очаква Брно постепенно да си бракуват КТ8Д5. Очакват доставка на нови от Шкода.
Може ли повече информация с линк към източника?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
The Grand Tour

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
На вниманието на колегите, които участват в СО и СОС - до две години се очаква Брно постепенно да си бракуват КТ8Д5. Очакват доставка на нови от Шкода.
Може ли повече информация с линк към източника?
Сериозно ли ще впрегнеш усилията на общината да купува трамваи втора ръка на х милиона километри?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
На вниманието на колегите, които участват в СО и СОС - до две години се очаква Брно постепенно да си бракуват КТ8Д5. Очакват доставка на нови от Шкода.
Може ли повече информация с линк към източника?
Сериозно ли ще впрегнеш усилията на общината да купува трамваи втора ръка на х милиона километри?

Дювазите на по-малко километри и в по-добро състояние ли са ?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ако вместо хвърлянето на сериозни усилия за покупка на трамваи втора ръка, общината през всичките тези години беше хвърлила същите тези усилия в реализацията на трамвайното трасе до жк Младост 1А, дори и без реализацията на булевард Копенхаген, то твърде вероятно това трасе да беше се реализирало с нормално обръщателно колело там.
Иначе чехите вероятно ще ни завидят за нашето стратегическо планиране - през 2021 г. да им заявим за покупка на трамваи, които евентуално ще бъдат спрени през 2023 - 2024 г.  :fan:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Ако вместо хвърлянето на сериозни усилия за покупка на трамваи втора ръка, общината през всичките тези години беше хвърлила същите тези усилия в реализацията на трамвайното трасе до жк Младост 1А, дори и без реализацията на булевард Копенхаген, то твърде вероятно това трасе да беше се реализирало с нормално обръщателно колело там.
Иначе чехите вероятно ще ни завидят за нашето стратегическо планиране - през 2021 г. да им заявим за покупка на трамваи, които евентуално ще бъдат спрени през 2023 - 2024 г.  :fan:

Преговори за такова нещо траят година-две, не е лошо да се заяви интерес. Със сигурност по-добре от идеята да се плаща пак на комисия от СЕ пътните и екскурзия до чужбина, за да се разходят и да разглеждат стари ЧКД в Унгария, които и с една бърза справка в интернет можеше да им стане ясно, че за нищо не стават.

Тези КТ8 обаче със сигурност няма да ни ги дадат за по 10000 парчето.

Сериозно ли ще впрегнеш усилията на общината да купува трамваи втора ръка на х милиона километри?

Трамваите са модернизирани и с нископодова секция. В нормалнорелсовия ни подвижен състав нямаме нито една мотриса, пригодена за возене на индвалиди. Така че дори и без трасе до Младост 1А трамваи с такава фунция са необходими.
« Last Edit: 10.03.2021, 11:24:01 by fafan »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email

Дювазите на по-малко километри и в по-добро състояние ли са ?

Предстои да бъде изсипан огромен финансов ресурс от ЕС (не че някой от България го е искал, просто така работи съюзът). От него средства за асфалт няма да могат да бъдат усвоявани, но за екологични форми на придвижване - да. Търсят се интегрирани решения, които са много добре защитени, а не просто х километра метро. За да не си правите илюзии колко е страхотен нашият парк, слагам по-долу справка за километражите на софийските трамваи. После когато докарат нови "втора употреба" да сме наясно какво е положението:

До 150 хил.км: 18
До 300 хил.км: 25
До 450 хил.км: 12
До 600 хил.км: 6
До 1000 хил.км: 43
Над 1000 хил.км: 174

И за да е още по-ясна картинката - част от тези данни се отнасят за трамваи внесени втора ръка, на които СЕ изчислява пробега от момента на тръгването им по софийските улици. Да, точно така - за СЕ пробегът на Т6А5 започва да се брои от идването им в София, без да се отчита навъртяният километраж в Прага.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email

Дювазите на по-малко километри и в по-добро състояние ли са ?

Предстои да бъде изсипан огромен финансов ресурс от ЕС (не че някой от България го е искал, просто така работи съюзът). От него средства за асфалт няма да могат да бъдат усвоявани, но за екологични форми на придвижване - да. Търсят се интегрирани решения, които са много добре защитени, а не просто х километра метро. За да не си правите илюзии колко е страхотен нашият парк, слагам по-долу справка за километражите на софийските трамваи. После когато докарат нови "втора употреба" да сме наясно какво е положението:

До 150 хил.км: 18
До 300 хил.км: 25
До 450 хил.км: 12
До 600 хил.км: 6
До 1000 хил.км: 43
Над 1000 хил.км: 174

И за да е още по-ясна картинката - част от тези данни се отнасят за трамваи внесени втора ръка, на които СЕ изчислява пробега от момента на тръгването им по софийските улици. Да, точно така - за СЕ пробегът на Т6А5 започва да се брои от идването им в София, без да се отчита навъртяният километраж в Прага.

Километражът е второстепенен за състоянието на едно релсово превозно средство.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email

Дювазите на по-малко километри и в по-добро състояние ли са ?

Предстои да бъде изсипан огромен финансов ресурс от ЕС (не че някой от България го е искал, просто така работи съюзът). От него средства за асфалт няма да могат да бъдат усвоявани, но за екологични форми на придвижване - да. Търсят се интегрирани решения, които са много добре защитени, а не просто х километра метро. За да не си правите илюзии колко е страхотен нашият парк, слагам по-долу справка за километражите на софийските трамваи. После когато докарат нови "втора употреба" да сме наясно какво е положението:

До 150 хил.км: 18
До 300 хил.км: 25
До 450 хил.км: 12
До 600 хил.км: 6
До 1000 хил.км: 43
Над 1000 хил.км: 174

И за да е още по-ясна картинката - част от тези данни се отнасят за трамваи внесени втора ръка, на които СЕ изчислява пробега от момента на тръгването им по софийските улици. Да, точно така - за СЕ пробегът на Т6А5 започва да се брои от идването им в София, без да се отчита навъртяният километраж в Прага.

Километражът е второстепенен за състоянието на едно релсово превозно средство.

Интересно защо тогава цялата поддръжка на едно превозно средство се предписва според изминатия километраж. И след като няма значение, защо Прага побърза да изведе от експлоатация Т6А5 точно преди достигането на определен километраж. Наистина интересно съвпадение, не мислиш ли?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email

Дювазите на по-малко километри и в по-добро състояние ли са ?

Предстои да бъде изсипан огромен финансов ресурс от ЕС (не че някой от България го е искал, просто така работи съюзът). От него средства за асфалт няма да могат да бъдат усвоявани, но за екологични форми на придвижване - да. Търсят се интегрирани решения, които са много добре защитени, а не просто х километра метро. За да не си правите илюзии колко е страхотен нашият парк, слагам по-долу справка за километражите на софийските трамваи. После когато докарат нови "втора употреба" да сме наясно какво е положението:

До 150 хил.км: 18
До 300 хил.км: 25
До 450 хил.км: 12
До 600 хил.км: 6
До 1000 хил.км: 43
Над 1000 хил.км: 174

И за да е още по-ясна картинката - част от тези данни се отнасят за трамваи внесени втора ръка, на които СЕ изчислява пробега от момента на тръгването им по софийските улици. Да, точно така - за СЕ пробегът на Т6А5 започва да се брои от идването им в София, без да се отчита навъртяният километраж в Прага.

Километражът е второстепенен за състоянието на едно релсово превозно средство.

Интересно защо тогава цялата поддръжка на едно превозно средство се предписва според изминатия километраж. И след като няма значение, защо Прага побърза да изведе от експлоатация Т6А5 точно преди достигането на определен километраж. Наистина интересно съвпадение, не мислиш ли?

Не, не е интересно съвпадение. Сравняваш ябълки с круши. Това, че ние пускаме трамваи на линия директно от платформата без да им правим ГПР след като ги докараме си е наш проблем.
Другите ябълки и круши които се опитваш да сравняваш са европейски проекти с директно договаряне между две общини. Познай от три пъти кое става по-бързо... А че общината още утре трябва да докара нископодов трамвай за 20 и 22 мисля, че ни е ясно на всички. Това с директно договаряне би станало най-бързо. За нов трамвай трябва да се пуска обществена поръчка.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Според мен трябва по-приоритетно да се мисли за ремонт на съществуващите трамвайни трасета и депата, изграждане на нови трасета и чак след това за нов подвижен състав. Ако ни предлагат запазени трамваи втора ръка на разумна цена, не виждам проблем да ги вземем и да ги експлоатираме 5-10 години, докато приведем всички трасета и депата в нормално състояние, и тогава да пазаруваме нов подвижен състав. Защото аз не виждам логика да купим нови трамваи и да се чудим къде да ги пуснем да се движат или да ги потрошим, защото трасетата са в отвратително състояние. В момента това се случва с новите Песи - поради липса на читаво трасе по Цар Борис, возят въздуха по тм 18 или висят в депото. А краставиците, Инеконите и ЧКД се съсипват по отвратителни трасета, някои от които дори не влизат в плановете за ремонт в близките години... Краставиците бяха страхотни трамваи, но лошите трасета им разказват играта.

Същата логика е и за новите автобуси на Автото - за чий купуваш нови автобуси, без да направиш основен ремонт на улиците, по които ще се движат новите автобуси? Колко струва да се оправят ул. Димитър Пешев при гараж Дружба и ул. Резбарска към Малашевци и толкова ли е по-изгодно да си разбиваш всеки ден там новите автобуси, вместо да осигуриш читави улици и нормални условия за поддръжка? В една Румъния, Букурещ, подвижният им състав нощува на закрито...
« Last Edit: 10.03.2021, 11:59:56 by ozzy »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Интересно защо тогава цялата поддръжка на едно превозно средство се предписва според изминатия километраж.
Защото се прилага планово-предупредителната ремонтна система.
Естествено, че за релсов ПС възрастта няма значение, стига да се подържа правилно. Дюваг са пример за това (най-вече здравината им) а и сам знаеш че в Прага все още се движат рециклирани Т3 производство края на 60-те.
И след като няма значение, защо Прага побърза да изведе от експлоатация Т6А5 точно преди достигането на определен километраж.
Ами защото просто решиха да се разделят с този тип. Това далеч не значи че мотрисите нямат още дълги години живот. С кеф ще дам за пример Т5 в Будапеща - от 323 работят... 323 бройки. Производство 1978-1981 г.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Все пак и цената има значение при покупка на ПС втора ръка. Берлински КТ4 в момента се търгуват на около 40000 €, което си е много за състоянието им и факта, че нямат средна секция. Въпреки това кандидати има.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Ако вместо хвърлянето на сериозни усилия за покупка на трамваи втора ръка, общината през всичките тези години беше хвърлила същите тези усилия в реализацията на трамвайното трасе до жк Младост 1А, дори и без реализацията на булевард Копенхаген, то твърде вероятно това трасе да беше се реализирало с нормално обръщателно колело там.
Иначе чехите вероятно ще ни завидят за нашето стратегическо планиране - през 2021 г. да им заявим за покупка на трамваи, които евентуално ще бъдат спрени през 2023 - 2024 г.  :fan:

Колко е това сериозно усилие за договаряне на трамваи втора ръка и с оглед колко често се случва напоследък трябва ли да ги ожалим?

Общината твърди,че няма средства за отчуждаване терените за строителство на Копенхаген. Мислиш ли, че за отчуждаване на терени и изграждане на тразмвайно трасе ще отидат по-малко усилия?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Едва ли е възможно да се организира една отчуждителна процедура само за трамвайното трасе и втора - за останалата част на булеварда. Най-вероятно ще се отчуждават части от едни и същи имоти.

Въпросът е трябваше ли да се включва в експлоатация сегашното трасе по Копенхаген без ясна перспектива за реализацията му до Младост-3? Даже да бяха разграбили жиците в неексплоатирания участък, пак щеше да се произведе по-малка загуба от вече 15-годишната неефективна експлоатация на ТМ23.
Не бих казал, че това трасе е по-приоритетно от рехабилитация на трасетата по Стамболийски, Мария Луиза и Рожен (това по Борис го броя с осигурено финансиране), че даже по ринг Каблешков. През 2009 би имало полза от него, ако метрото беше останало до ИЕЦ. Но метрото отдавна е реализирано в Дружба.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Интересно защо тогава цялата поддръжка на едно превозно средство се предписва според изминатия километраж.
Защото се прилага планово-предупредителната ремонтна система.
Естествено, че за релсов ПС възрастта няма значение, стига да се подържа правилно. Дюваг са пример за това (най-вече здравината им) а и сам знаеш че в Прага все още се движат рециклирани Т3 производство края на 60-те.
И след като няма значение, защо Прага побърза да изведе от експлоатация Т6А5 точно преди достигането на определен километраж.
Ами защото просто решиха да се разделят с този тип. Това далеч не значи че мотрисите нямат още дълги години живот. С кеф ще дам за пример Т5 в Будапеща - от 323 работят... 323 бройки. Производство 1978-1981 г.

Качествата на Т6А5, Т6А2 и въобще ЧКД са неоспорими. Това, че ние имаме опит с тях също е огромен плюс и в никакъв случай не съм против закупуването на КТ8. Въпросът е правилно да се прецени дали общината ще се бори за стари или ще насочи усилията да привлече средства за закупуване на нови трамваи (и качествен ремонт на трасета). Първото (с купуването на стари возила) сме го усвоили до болка. За второто продължаваме да тъпчем и да не можем да си създадем приоритети, които да следваме.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Въпросът е правилно да се прецени дали общината ще се бори за стари или ще насочи усилията да привлече средства за закупуване на нови трамваи (и качествен ремонт на трасета). Първото (с купуването на стари возила) сме го усвоили до болка. За второто продължаваме да тъпчем и да не можем да си създадем приоритети, които да следваме.

Според мен все повече се прокрадва идеята в недалечно бъдеще от около 15-ина години да се отървем от нормалнорелсовото трасе и да се върнем към традиционното за София ! Някаква потвърждение е това, че не се придвижват процедури за закупуване на нов подвижен състав, а се пазарува втора употреба, колкото да изкара до този момент!