Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 342595 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1700 on: 10.04.2024, 09:11:53 »
Не знам как си го представяте това да накарате някой на сила да работи нещо, което не му харесва ! Плюс това, че водачи липсват не само в България, а в цяла Европа и не само ! Довода, че с пари можем да привлечем такива издиша, защото богатите държави винаги ще извадят повече ще предоставят по-добри условия и пак ще ни отмъкнат готовите кадри. Няма как по този показател да се борим с тях.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1701 on: 10.04.2024, 09:55:51 »
Може да се предприемат по-крайни мерки. Например ако няма водачи, спират любимата ми линия 76. Вярно доста хора я ползват, но напрактика навсякъде по маршрута има алтернатива. До Цариградско можеш да си хванеш 305 и 213, до центъра метрото, до Гоце Делчев пак метрото и 74 или тролея и дори бързата 110. Неудобство но се освобождава огромен ресурс от хубави автобуси и поне 30 човека персонал, колкото примерно липсват. Така всеки гараж ако даде по една такава линия жертва, където има друга алтернатива макар и с известни неудобства временно ще се реши проблема.

Друго инвестицията в релсов транспорт. Той поне може да се управлява автономно без водачи, като МД3. Оттам се насочва най-хубвия ресурс-МАН-овете с малкото останали водачи към довозване от станциите до близките блокове и квартали. Със сигурност може да се измисли и разиграе някакъв кризисен вариант.

Кризисен вариант с обединяване на линии. Например уиикендите се обединяват 305+310 през гарата с по-малко коли и водачи, но ускорено разписание по обособените бус-ленти. Някои линии са ненужни, други пък са претоварени.

Друг кризисен вариант като нямаш 40-50 човека, махаш по 1 кола от 40-50 линии и временно се решава проблема, това май е най-лошия вариант.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1702 on: 10.04.2024, 10:30:37 »
За мен решението е да се организира програма, която да привлича имигрантите към шофьорската и ватманската професия, да се обучат и да работят. На запад голяма част от шофьорите и ватманите са имигранти, няма лошо и у нас да започнем да интегрираме тези хора, а не да се чудим как да ги изолираме и изгоним от България.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1703 on: 10.04.2024, 10:39:43 »
И това е решение но много трудно. Какво ще накара даден имигрант да работи ватман в София вместо ватман във Виена, ако има възможност и тука и там? Работното време ли, по-тежкия трафик ли, заплащането ли? Много е трудно да си най-беден в ЕС и да си конкурентен на европейския пазар на труда.

Ако им дадат разни привилегии, като жилище, то пак не е оферта защото по-добре да дадат на нашите. Остава вариант да привлекат ватмани и шофьори от по-бедни страни, културно и манталитетно близки до нас. Грузия, Киргизстан, Украйна, Армения, Беларус, Казахстан и др. В някои градове са имали до неотдавна трамвайни и тролейбусни мрежи и би трябвало да има специалисти в областта. Не знам обаче дали може да им се даде разрешение за работа само в София за да не избягат другаде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1704 on: 10.04.2024, 10:54:34 »
Разбира се, ще е по-лесно да са от бившия СССР, Македония и Албания. Езиковата бариера е по-малка. На запад конкуренцията е по-голяма, и там няма да им е по-лесно устройването. Ако подпишат дългосрочен договор за работа, обвързан с обучение, жилище и получаване на гражданство, ще се намерят хора. Не мисля, че абсолютно всички биха предпочели да ходят на запад само заради по-високата заплата. По-големият проблем у нас е омразата към емигрантите.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1705 on: 10.04.2024, 11:20:40 »
Преди 1990 година шофьори в ДАП, Софстрой, Инжстрой и пр. се викаха запас за по 40 дни и през това време работеха като автобусни водачи на линия. Бяха си като на работа - цивилни и си спяха у дома. Паспортите им, обаче, бяха в РВО. Някои от запасняците дори след това оставаха на работа в ГТ ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1706 on: 10.04.2024, 13:08:54 »
Имигранти не ни трябват, предвид факта че има предприятия с намаляваща дейност и силно раздут щат (например мини Марица Изток със своите 15 хиляди работника). От тях лесно могат да се намерят 200-300 човека, които да искат да дойдат в София и да почнат работа в СА/СЕ, при осигуряване на жилище от страна на съответното предприятие. Около депата в Дружба и Земляне има достатъчно свободни терени, а общината има предостатъчно пари за поне 5-6 блока за служители на градския транспорт.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1707 on: 11.04.2024, 12:48:43 »
Имигранти не ни трябват, предвид факта че има предприятия с намаляваща дейност и силно раздут щат (например мини Марица Изток със своите 15 хиляди работника). От тях лесно могат да се намерят 200-300 човека, които да искат да дойдат в София и да почнат работа в СА/СЕ, при осигуряване на жилище от страна на съответното предприятие. Около депата в Дружба и Земляне има достатъчно свободни терени, а общината има предостатъчно пари за поне 5-6 блока за служители на градския транспорт.
Стара идея ... Още Сталин е практикувал масови премествания на хора. А преди него и Руската империя, но с друга цел ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1708 on: 11.04.2024, 20:01:28 »
Упорито отказваме да видим ресурс, който е кажи-речи под носа ни, а това са децата сираци и такива от социално слаби семейства. Трябва да им се организира професионално обучение след 7-ми клас като в 10-ти им се съдейства за получаване на категория В , а след това да изучат ремонтни дейности и след 12 клас да вземат професионална книжка. Само, че трябва от общината да им организират общежития и да им плащат стипендии. С трици маймуни не стаа...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1709 on: 11.04.2024, 20:05:29 »
С трици маймуни не стаа...
Ееее, по царския начин всеки може. Общо взето идеята е да ревем колко е зле, а не да го направим добре. Май във всичко сме така...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1710 on: 12.04.2024, 09:14:12 »
Като чета тук, всички идеи се въртят около принудата - директна или индиректна. Как ще накарате някого да започне работа в МГТ на сила?!?!? Как??
Хора, които много милеят за градския транспорт на София, знаят как ще се оправи, имат много и разнообразни идеи за промяна на сеганата каша, сиреч пишещите тук, не се заемат да работят в тази посока, но много искат други да бъдат принудени да работят в транспортните оператори.
Почти всеки активист във форума трърди, че от малък много обича ГТ. Защо, бе джанъм, като порасна не учи за техник или инженер, а стана социолог, политолог, филолог, юрист? Защо?
Преди около месец написах тук колко много вакантни места има в сервизите на депата. Някой от форума дойде ли да работи в СЕ? Не? Не! На сегашната си работа е незаменим и не го пускат да напусне, не може да работи с ръчни инстументи, не иска да работи за малко пари ... Обаче иска други да бъдат принудени да го направят. Работници от Марица-изток да дойдат в София да въртят геврека. Малко ли селяни се преместиха в столицата? Работят ли в МГТ? Не, работят в магазини и молове. Ще им дадем общинско жилище, ще им осигурим детска градина ... Нали преди няколко години имаше тази оферта от кмета Фандъкова? Реши ли се проблема? Не! Дойдоха няколко човека, поработиха и ... отидоха другаде.
Има две необходими условия: добро заплащане на труда и желаещи да работят. Ако липсва едно от условията - не става!

PS: От февруари СЕ няма заместник-директор по експлоатационните въпроси. Ако има желаещи - да идват. Няма да работят. Ще ръководят, а това ще им е лесно, нали знаят как се прави ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1711 on: 12.04.2024, 13:29:56 »
... добро заплащане на труда  ...

Моля да дефинираш това !

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1712 on: 12.04.2024, 13:38:30 »
Аз за себе си мога да кажа следното. Тролеите са ми най - голямата страст и ще си ми остане несбъдната мечта да бъда тролейбусен шофьор. Защо няма да започна ли? Защото тролеите, които обичам истиснки почти изчезнаха и няма как да започна работа на техника, коята ненавиждам, а именно Шкодите.
Обичам и другите 2 вида транспорт, но при автобусите в днешно време нямаш кяр с тези метанови боклуци или дизелови тухли, които те вкарват в страшен преразход, а при трамваите нямаш грам индивидуалност, като това да си направиш кабината удобна или да промениш нещо по външния вид.
Така че, ето ти отговор на фен, защо не би започнал работа в тази така или иначе ужасна система, надявам се си доволен.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1713 on: 12.04.2024, 13:45:39 »
... добро заплащане на труда  ...

Моля да дефинираш това !
Число ли искаш?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1714 on: 12.04.2024, 13:54:54 »
... добро заплащане на труда  ...

Моля да дефинираш това !
Число ли искаш?

Може и число, но може и да ги вкараш нейде у следната редица : Лелка в детска градина, Готвачка, Медицинска сестра, Учителка, Доктор в провинциална болница, Автобусен шофьор в Германия , Шофьор на товарен автомобил, и на такъв за международни превози...оставям редицата отворена за да не те ограничавам !

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1715 on: 12.04.2024, 14:42:57 »
... добро заплащане на труда  ...

Моля да дефинираш това !
Число ли искаш?

Може и число, но може и да ги вкараш нейде у следната редица : Лелка в детска градина, Готвачка, Медицинска сестра, Учителка, Доктор в провинциална болница, Автобусен шофьор в Германия , Шофьор на товарен автомобил, и на такъв за международни превози...оставям редицата отворена за да не те ограничавам !
Интересна работа. Оставяш впечатление за интелигентен човек, а то ...
Размерът на заплатата трябва да е конкурентен на заплащането в останалите опции за конкретния специалист. Така щото да е за предпочитане пред други предложения на пазара на труда. 2000 в Кауфланд срещу 1500 в МГТ. Монтьор в МГТ за 1500 срещу автомонтьор в автосервиз за 3 пъти повече*. Това се нарича пазар на труда. И се регулира от предлагането и търсенето.
Сравняването на заплащането в изброените от теб професии е, меко казано, некоректно. В една детска градина лелките получават едно в друга - друго. Същото важи за останалите професии. Дори за чужбина. Колега на моята длъжност в Германия не получава 1000 евро.

* https://money.bg/career/glad-za-kadri-v-avtomobilniya-bransh-avtomontyori-vzimat-po-5000-leva-na-mesets.html
« Last Edit: 12.04.2024, 15:10:34 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1716 on: 12.04.2024, 14:43:09 »
Може и число, но може и да ги вкараш нейде у следната редица : Лелка в детска градина, Лелка в детска градина, Готвачка, Медицинска сестра, Учителка, Доктор в провинциална болница, Автобусен шофьор в Германия

Числото е 3 000 лева чиста заплата за млад шофьор.
Колкото до другите:
Лелка в детска градина-морна вода не пие.
Готвачка-те взимат добри заплати, в зависимост къде готвят.
Медицинска сестра- чисто и 3 часа на работна смяна труд не им се събира.
Учителка- В частни училища взимат добри заплати, в държавни с 20 год. трудов стаж-2500 лева.
Доктор в провинциална болница- зависи дали е личен лекар, или специалист, и от броя на пациентите. Кадърните бягат от малките населени места, за да взимат добри пари.
Автобусен шофьор в Германия- 3 000 €, и то не всички, но не всеки желае да работи в чужбина, като визирам дори себе си с вуйчовци и лели в Швейцария, Германия, и Гърция.
TIR-аджия, много шофьори предпочитат да спят при съпругите си, най малкото за изграждане на добро семейство, 4 000 € заплата.
« Last Edit: 12.04.2024, 14:44:55 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1717 on: 12.04.2024, 14:51:47 »
...
Числото е 3 000 лева чиста заплата за млад шофьор.
...
Чисто колегиално ще ти напомня, че в МГТ освен водачи има и сервизен персонал, а и малко други ... Техните заплати са доста по-ниски.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1718 on: 12.04.2024, 15:25:41 »
Чисто колегиално ще ти напомня, че в МГТ освен водачи има и сервизен персонал, а и малко други ... Техните заплати са доста по-ниски.

Така е, но и аз да напомня че на автомонтьорите и други сервизни работници не им се събира повече от 4 часа работа на смяна, и това са наблюденията ми за 30 години работа в системата. Работа на ръководството е да разреши този проблем.
Преди 25 години сам с ортака си сменявахме скорости и съединител на автобуса който управлявахме- Икарус, и труда по ремонта ни се заплащаше върху нашите заплати, а монтьорите полупияни ни гледаха отстрани. Имаше опция майстор смяната да разпише работната ни карта с описание-"Ремонта е извършен от шофьора", а в същото време течеше заплата и на автомонтьорите.
Спрете си просташките мнения !

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1719 on: 12.04.2024, 15:41:04 »
Чисто колегиално ще ти напомня, че в МГТ освен водачи има и сервизен персонал, а и малко други ... Техните заплати са доста по-ниски.

Така е, но и аз да напомня че на автомонтьорите и други сервизни работници не им се събира повече от 4 часа работа на смяна, и това са наблюденията ми за 30 години работа в системата. Работа на ръководството е да разреши този проблем.
Преди 25 години сам с ортака си сменявахме скорости и съединител на автобуса който управлявахме- Икарус, и труда по ремонта ни се заплащаше върху нашите заплати, а монтьорите полупияни ни гледаха отстрани. Имаше опция майстор смяната да разпише работната ни карта с описание-"Ремонта е извършен от шофьора", а в същото време течеше заплата и на автомонтьорите.
Няма да споря с теб, но ... Вече не е както преди 25 години.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.