Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 114622 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13913
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1100 on: 09.02.2019, 21:55:35 »
Максималното допустимо по КТ е 3 месеца.
6 месеца.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4453
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1101 on: 09.02.2019, 22:02:41 »
От сто години ограничението е 150 часа годишно-за извънредният труд. Нарушаваше се редовно, заобикаляйки го с наредба-извънредни ситуации, тъй като автобусите се водеха и на военен отчет, но това беше може би до 2000 год. най късно.
Но имам полицаи познати които по време на митингите бяха натрупали но 500 часа извънреден труд, които по никакъв начин не биха могли да им бъдат платени, още по малко отчетени, лъжеха ги с компенсации-вятър и мъгла.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2783
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1102 on: 09.02.2019, 22:15:22 »
Аз направих 320 часа преди 2 години, което е повече от двойно на максимума и всичко ми е отчетено и платено по фиш. Даже в нашия КТД изрично пише по колко се плащат часовете над 150, пък били те и забранени.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13913
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1103 on: 09.02.2019, 22:25:29 »
Така е и в транспорта, и във фабриките, и в болниците. Работниците са доволни от по-добрите доходи, които си докарват, а се дига шум, когато се случи сакатлък. А и не само у нас. Само си помислете, колко катастрофи се причиняват от заспали турски тираджии.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4453
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1104 on: 09.02.2019, 22:30:46 »
колко катастрофи се причиняват от заспали турски тираджии.

За TIR-аджиите е регламентирано-имат си електронни тахографи, автобусите в Европа също.
Виж, нашата Държава е друга работа...............
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2004
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1105 on: 09.02.2019, 22:48:38 »
Знам за случай отпреди няколко години в системата на градския транспорт, до септември месец включително имаше човек с 850 часа извънреден труд, имаше още 10-на човека с над 700 часа извънреден труд, масата хора беше с около 450-550 часа извънреден труд, а хората с най-малко часове извънреден труд бяха с около 300 часа. Водачи без извънреден труд нямаше. Всичко се изплащаше. Тогава имаше проверка от Инспекцията по труда (ИТ) и имаше предписание да се прекрати с извънредния труд (както е по КТ не повече от 150 часа годишно), работодателят беше санкциониран. През следващите години практиката с извънредния труд продължава до ден днешен. Имало е искане от СА и СЕ до ИТ да им се разреши поради липса на кадри водачите да могат да полагат допълнителни часове извънреден труд над допустимите 150 часа. В момента може да се работи над 300 часа извънредно на годишна база без санкция от ИТ. Остава изискването за седмичните и междусменните почивки, но това също не се спазва както се вижда от часовете на шофьора на 1865, а и не само оттам. Доста от тук четящите и пишещите могат да посочат примери от първо лице.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8197
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1106 on: 09.02.2019, 23:02:35 »
6 месеца.

При мен беше сумирано отчитане на работното време на 3 месеца. От Нова година имало промяна и УЧР ме кара да пиша графици за отчитане на работното време всеки месец, което води до известни проблеми.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1107 on: 10.02.2019, 11:17:34 »
Ето ви един фиш и от мен да умувате по него. С близо 6 работни дни извънареден труд. Като махнеш 600 лв. извънаредния 1100 чисто. За по млад шофьор като махнеш и 200 лв. класове пада на 900 лв или 450 евро. Така че нещата не са розови вобще.
няма кой нов да остане за такива пари. :neznam:  Ако искаш да вземеш малко по нормални пари трябва да си дългогодишен работник и да се счупиш от работа :crazy: Иначе отдлу някакви 2419 лв. Някой ще си помисли супер добри пари взимат. :D :D А забравих махнете и коледния бонус 70 лв. Пък ако искате и републиканските 149 . :D
« Last Edit: 10.02.2019, 11:50:40 by georgi64 »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13913
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1108 on: 10.02.2019, 16:02:22 »
6 месеца.

При мен беше сумирано отчитане на работното време на 3 месеца. От Нова година имало промяна и УЧР ме кара да пиша графици за отчитане на работното време всеки месец, което води до известни проблеми.
Не е паднало това за СИРВ над 1 месец и никога няма да падне. Предназначението му е месеци с по-малко часове да се компенсират с месеци с повече часове. Но ако всеки месец сте около нула или малко плюс, наистина няма смисъл от сложната отчетност.
Друг е въпросът, че още от миналата година - юли месец има по-строги изисквания за отчетност, а именно - предварителни графици, с които всички са е запознали, причини, заради които са променени и т.н. Теоретично новите текстове в НРВПО влязоха от януари 2018, но първоначалните бяха толкова безумни и неграмотни, че не работеха и се наложи преправянето им. Затова ГИТ не е ровила много през миналата година.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2004
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1109 on: 11.02.2019, 20:01:35 »
Монов пак е дишал въздух с повишено съдържание на ФПЧ и е получил халюцинации. Къде ги видя тези над 1600 лв. заплата при започване?
Добре, че има публикувани по един актуален фиш от автотранспорта и от електротранспорта за да се види каква е актуалната заплата в двете предприятия.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4453
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1110 on: 11.02.2019, 20:11:14 »
Така ще е, докато не изметат всичките нещастни икономисти от транспорта, те гледат предимно икономическата страна, от другото не разбират, и един друг се лъжат с документчета. Оная фльорца Ката, и тя трябва да бъде махната. Щата трябва да е не по малко от 1300 лева........ И до като не стане толкова, много ще има да мяукат. Ако им стиска и китайци мое да си докарат.
Хората искат да работят 22 дни, за нормална заплата, защото това е тежка професия. За сегашните пари не могат да платят само това което дишаме през работния ден !
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2004
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1111 on: 11.02.2019, 20:25:31 »
Монов защо не каже от този месец с колко още ще паднат заплатите като максималния осигурителен доход от 1 януари вече не е 2600 лв, ами 3000 лв. Планираното 10% увеличение на заплатата дали ще покрие разликата?

Иначе Слав днес е бил във вихъра си: „Градският транспорт в София предлага едни от най-добрите условия на труд”
« Last Edit: 11.02.2019, 23:10:36 by Metan »

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1112 on: 11.02.2019, 22:54:57 »
Къде да му пратя линка с тоалетната да иде да я ползва малко. :D :D :D Щом толкоз му харесват условията де.

https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=8862.0#new
« Last Edit: 11.02.2019, 22:57:23 by georgi64 »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1941
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1113 on: 11.02.2019, 23:36:51 »
София 70 нееднократно е канил хора да се возят при него цяла смяна. Мисля, че Монов определено заслужава едно такова изживяване.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1114 on: 12.02.2019, 07:16:17 »
Иначе Слав днес е бил във вихъра си: „Градският транспорт в София предлага едни от най-добрите условия на труд”

Дано това не е поредният път, в който има гласност по случая, но мерки не се взимат!
« Last Edit: 12.02.2019, 07:18:25 by Kingpin »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1115 on: 12.02.2019, 09:54:09 »
Щата трябва да е не по малко от 1300 лева........
Нека да оставим настрана въпроса защо шофьорите (работници, за които минималния образователен ценз е основно образование) трябва да взимат повече от лекарите и учителите - за които не само че се изисква висше образование, ами и те отговарят за здравето на хората и за развитието на младежта.

Предлагам друг въпрос - заслужено ли е това искане? Ако някой иска повече заплащане, то значи той трябва да го е заслужил с досегашните си трудови резултати и трудова дисциплина. 

Така ли е? Дали мнозинството от водачите в градския транспорт в София имат добри трудови резултати и трудова дисциплина? Дали:
- управляват возилата си със строго спазване на ЗДвП?
- се грижат за удобството на пътниците?
- са максимално любезни с пътниците дори и в случаите когато пътник ги псува?
- винаги имат билети?
- винаги са с чиста и спретната униформа?
- поддържат работното си място в ред и порядък?
- не правят собственоръчни промени в конструкцията на возилата си?
- не шунтират системи за безопасност като блокировки на вратите (което може да доведе до нараняване/смърт на пътник)?
- не лъжат GPS системата с различни трикове?

Ако мнозинството водачи са постигнали тези резултати и дисциплина - тогава може да изискват увеличение на заплатата. Но дали?

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1116 on: 12.02.2019, 11:21:58 »
 :D :D :D

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5091
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1117 on: 12.02.2019, 11:46:41 »
Заплатите няма как да са обвързани само с това колко си учил. Заплатата е свързана и с това колко трудна и тежка е работата, с отговорностите, а и с търсенето на кадри. Тук са нужни по-високи заплати, по-добри условия на труд и съответните по-високи санкции за неизпълнение на задълженията.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4453
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1118 on: 12.02.2019, 12:47:14 »
Заплатите са обвързани и с това, колко и как се износва, изхабява човешкият организъм. Именно за това е създадена и Транспортна болница. Защо ли пък няма инженерна болница ?
 На Марин Петров му убягват някои моменти удобно, но те повечето инженери са така неудовлетворени, което е и обяснимо.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4654
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1119 on: 12.02.2019, 13:48:39 »
На вниманието на @Марин Петров.
Има пазар на труда. На този пазар работодателите си търсят работници, а работниците си търсят работа. Съответно първите искат да плащат малки заплати, а вторите искат високи доходи.
Тъй ... Търсиш IT специалист за 500 лева - няма желаещи. Продължаваш, предлагаш 1000 лева - пак няма. С болка на сърцето офертираш 1500 лева ... няма. Трудно ще ги плащаш, но 2000 - (мамка им) пак няма. Вдигаш на 3000 и се обажда един изгонен от всякъде. И т.н., и т.н. ...
Само ще вметна, че машиностроителни специалности не се обучават от 15 - 20 години. Т.е. дипломирани стругари, фрезисти, шлосери, авто-, електро-, машинни монтьори под 40 години просто няма. Ако искаш да наемеш такива ще трябва да се бръкнеш на дълбоко. Пред пенсия - бол. Обаче с ТЕЛК ... едни куцат, други не виждат, трети не трябва да носят тежко и т.н. Един стругар (над 40 годишен) с най-висока квалификация под 2000 лева няма да си говори с теб.
Същото е вярно и обратната посока. Търсиш работа за (примерно) монтьор със заплата 5000 лева. Няма. Оглеждаш за 4000 лева - пак няма. Е, 2000 не е лошо ... нямаааа. Стига бе, всички оферти за 900 - 1000 лева. А, не! Ще гладувам, но за 1000 лева няма да им работя! Гадове! Мръсни капиталисти!
Домусчиев твърди, че няма инженери. Да, малко са. В последните 20 години има отлив от инженерните специалности. Но той търси инженери за 800 лева. Ще прощава ...

Аз също вътрешно се съпротивлявам на ситуацията хора със средно и по-ниско образование да получават по-високи доходи от вишисти, но такава е логиката на пазара на труда. Кофти ми е ... 5 години за бакалавър, 1,5 години за магистър, 3 години доктурантура (сметна ли ги?) и водачите (масово със средно образование) да взимат повече от мен. Но такава е логиката на пазара на труда.

По случаят с водачите ... Тези, които работят в момента постепенно напускат, отиват да работят друго за повече пари. Старите си отиват по естествени причини. Няма желаещи да започнат. Какво правим?!? Закриваме МГТ поради липса на водачи? Не? Търсим високообразовани, висококвалифицирани, дисциплинирани, отговорни, добре възпитани водачи за няма и 1000 лева? Търсим, търсим ...
« Last Edit: 12.02.2019, 14:05:30 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.