Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 120451 times)

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1120 on: 12.02.2019, 14:09:29 »
За всички изброени от Марин Петров прегрешения на водачите си има Контрол по транспорта.На мен като пътник изобщо не ме засяга в какъв вид му е на водача кабината,ако има такава,а например дали е в добро състояние,а не след например 14 работни дни.Тези хора отнасят всички негативи на пътниците,а много от тях нямат никаква култура и възпитание.Как се издържат две смени една след друга е по-важно от някаква униформа,както и дали е любезен ако го псуват.Според репортажите снощи по над 100 човека търсят и в авто и в електрото,как смятат да ги намерят?Още малко напуснали и ще има открити коли,тогава какво правим?Понякога виждам много млади и способни водачи ,например вчера в 813 по ТМ6 от Обеля до НДК ме вози изключително красиво,любезно и способно момиче.Ръководствата трябва да действат за да ги задържат.Скоро мернах бивш ватман,на около 40-45 да разнася храна с колело за така популярните фирми....а можеше да си е на мястото и поне някой още да е в почивка.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1121 on: 12.02.2019, 14:51:55 »
На вниманието на @Марин Петров.
Има пазар на труда.
Колега, мерси за подробното обяснение. но ги разбирам тия неща. може и да съм дърт комунист ама разбирам как действа света в днешно време. и точно на това се дразня. според мене пазарът не трябва да е толкова свободен. така страдат хората и се създават много несправедливости. Затова смятам, че държавата трябва да въведе строги регулации. Например, за тази професия: минимално възнаграждение - толкова; максимално - толкова. И така ще има баланс и справедливост. Разбира се, че при определяне на границите, ще трябва да се взимат предвид различни фактори. включително физическо и психическо натоварване. но основния фактор трябва да си остане образованието.

За всички изброени от Марин Петров прегрешения на водачите си има Контрол по транспорта.
 
Въпросът беше друг. Дали настоящите водачи си вършат работа съвестно, че да изискват повишение на заплатата? Защото не върви да си вършиш работата мърляво и да искаш повече пари.

По мои наблюдения мнозинството водачи не си вършат съвестно работата. Следователно не заслужват повишаване на заплатите.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4713
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1122 on: 12.02.2019, 15:04:46 »
Уважаеми, @Марин Петров, аз съм само дърт и помня, че по време на "комунизма" имаше същите аномалии в заплащането.
Учителите пак бяха към дъното на класирането по заплащане, там бяха и лекарите. Инженерите в конструкторските отдели на заводите получава под половината от заплатата на стругарите и монтьорите в заводите ... И т.н.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1123 on: 12.02.2019, 15:24:05 »
Тогава беше друго. Може учителите да не получаваха много високи заплати, ама бяха уважавани. И децата имаха уважение към тях. и обществото имаше уважение към тях. и образованието беше институция.

Стругари, фрезисти, заварчици и други такива - да, те наистина получаваха повече. Ама защото тези професии изискват своеобразно образование. не е висше, ама е специфично. и е оправдано опитните стругари, фрезисти, заварчици да взимат повече. Дори не е яд ако някой такъв взима повече от инженер. Но шофьор от градския транспорт не може да взима повече от инженер, лекар, учител и т.н.




Но пак бягаме от основния въпрос - дали мнозинството от водачите в градския транспорт са били съвестни работници, за да заслужават повишение на заплатата? защото, например ако аз съм немарлив работник и не си изпълнявам задълженията качествено, и отида при шефа ми и искам по-висока заплата - той направо ще ме изхвърли от офиса.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4713
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1124 on: 12.02.2019, 16:58:12 »
Да обобщим. Всеки рабитник смята, че работи много и качествено. Т.е. заслужава по-висока заплата.
Иска си от работодателя си още пари, но получава отговор: "Работиш малко и некачествено - няма пари!" Работникът напуска работа и отива другаде.
Това се получава в МГТ. Напускат и отиват някъде другаде. Някои се връщат, но повечето - не.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5162
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1125 on: 12.02.2019, 16:59:29 »
Тогава беше друго. Може учителите да не получаваха много високи заплати, ама бяха уважавани. И децата имаха уважение към тях. и обществото имаше уважение към тях. и образованието беше институция.

Стругари, фрезисти, заварчици и други такива - да, те наистина получаваха повече. Ама защото тези професии изискват своеобразно образование. не е висше, ама е специфично. и е оправдано опитните стругари, фрезисти, заварчици да взимат повече. Дори не е яд ако някой такъв взима повече от инженер. Но шофьор от градския транспорт не може да взима повече от инженер, лекар, учител и т.н.




Но пак бягаме от основния въпрос - дали мнозинството от водачите в градския транспорт са били съвестни работници, за да заслужават повишение на заплатата? защото, например ако аз съм немарлив работник и не си изпълнявам задълженията качествено, и отида при шефа ми и искам по-висока заплата - той направо ще ме изхвърли от офиса.
Само че когато търсенето е по-голямо от предлагането се получава този ефект. Който дава повече пари и по-добри условия получава по-добрите работници. Когато имаш по-малко работници, отколкото са ти нужни, няма как да подбираш особено. Ако ги наказваш повече за нарушения, те ще си заминат и ще отидат другаде.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1126 on: 12.02.2019, 17:16:31 »
Да, такава е картинката в момента. и двамата сте прави.

Обаче това доказва моята теза, че свободния пазар не е най-добрата форма. Трябва държавата да наложи строги регулации. И човек да знае колко е максимумът който може да получава за своята професия, независимо в кое предприятие отиде да работи. тогава няма да мърда от градския транспорт ако там получава максималната заплата за своята професия.

Няма достатъчно кадри? Държавата се намесва и налага национална квота за броя места в хуманитарни/езикови гимназии. И който не успее да влезе там - айде в техникума. Не може всичко живо да иска да учи в хуманитарни гимназии. Същото и за университетите - не може всичко живо да иска право или икономика. Трябва да има максимална национална квота за тия специалности. Която да ограничава дори и платените форми. Включително и частните университети.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1127 on: 12.02.2019, 17:54:35 »
Това което разправяш сигурно и в КНДР го няма. Държавата да определя какъв ще станеш ти и като какъв ще се развиеш в живота?

Ключа на твоето питане се съдържа в това доколко нашият "свободен пазар" е достатъчно развит. Държавата е крайно неадекватен регулатор на заплащането по професии и изобщо разпределянето на средства, и това го виждаме точно при учителите и лекарите. Сам си противоречиш.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1128 on: 12.02.2019, 18:04:29 »
Това което разправяш сигурно и в КНДР го няма. Държавата да определя какъв ще станеш ти и като какъв ще се развиеш в живота?
Всъщност свободата да избираш какъв искаш да станеш си остава. Просто трябва да се потрудиш повече, ако наистина го искаш. Ограничена квота за дадена специалност означава, че само най-добрите и най-мотивираните влизат.

Не трябва да се бърка мързела и дискриминацията. Това, че някой е мързелив и не е могъл да влезе дадена специалност, защото не е учил - не значи че е дискриминиран.

Ако има строго определени национални квоти - така ще се стимулират състезателния дух и мотивацията у младежите. А сега: "искам да уча висше" - и хоп почти без да си мръдне пръста е влязъл в университета.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1129 on: 12.02.2019, 18:19:22 »
Така формулирано съм напълно съгласен с тази ти идея, но услужливо подминаваш втората част от написаното и от спора като цяло.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1130 on: 12.02.2019, 18:21:23 »
Ей, не мога да повярвам, че отново има няколко страници полемики с на дядо ви Марин разбиранията. Да, нужни са регулации, но не в този аспект. Хората отдавна са го измислили в Скандинавия, в Канада, отчасти в Германия. При нас с "хамалска" професия, за която не се изисква кой знае колко висока квалификация, няма как да получаваш много висока заплата. Всъщност един шофьор на автобус взема 35 долара на час бруто. Малко повече взема и преподавател в университета. Медицинските сестри, които са много търсени в момента (имаме между другото много мъже медицински сестри) - пак някъде от тоя порядък. Но нито един от тримата не работи фул-таим, 40 часа на седмица, респективно не му плащат толкова, понеже регулациите не позволяват да се изпускат почивки и да не се спи между смените, а в университета никога нямаш толкова часове, отделно подготовката на лекциите вкъщи или в кабинета никой не я отчита - дават ти на преподавателски учебен час. Така че ако работиш като професор 100% ти трябва още една работа. Но в крайна сметка, на финала, ако ще да си суперплатен мениджър на голяма компания, накрая данъчните ти прибират огромната част от заработеното, така данъците (федерални и провинциални) стигат до над 50 процента. Отделно има фонд безработица, пенсия, здравни не ни удържат, здравеопазването е безплатно (финансира се директно от данъците). И така, ако годишната заплата ти е 60 хил. долара, или 5 хил. долара месечно, чисто ще получиш около 3800-3900 на месец. Но ако получаваш огромната заплата от 120 000 долара годишно (която вече почти никой не дава, дори и за супер мениджърски позиции), накрая оставаш чисто с 60 000 или 5 хил. долара месечно. А тези 5 хил. долара можеш да ги получиш и при по-ниска месечна заплата - около 7 хил., което е оптимума, повече няма смисъл. Програмистите на чичо ви Благо, които в България се сочат за пример с високи доходи, тук хич не са толкова добре (повечето от тях са индийци, канадците не щат да си тровят нервите с набиване на код), понеже има много и конкуренцията е голяма. В същото време в Канада животът е супер скъп, но спокоен. Или с други думи в България огромният проблем е 10-те процента плосък данък, направен за да може богатите да богатеят още и още и да не пускат кокъла. А кои са богатите - държавна сигурност и техните "калинки", свирколетки и т.н. Програмистите повечето работят за чужди фирми, в немалко случаи дистанционно, които фирми не плащат като в Канада и САЩ, но много добре на фона на българския стандарт. Та като се оправят данъците, "ножицата" между доходите се свие, парират се възможностите да се краде поголовно навсякъде, опандизят се една казарма "добре облечени бизнесмени", ще видите как нещата ще се оправят. Само че онези много трудно ще пуснат кокъла, който са налапали.....Знам например една леля в Мариците, която седи в суперлуксозен офис, взема над 3 бона, а работата и е да натиска две копчета за пускане и за спиране на турбините, и то когато и се обадят. Толкова......

Имаме ядове разбира се с американците, които ядат хората (лекари, учители, инженери, ИТ-та, дори и на мен са ми се обаждали да ми предлагат работна виза...). Защото факт е, че в САЩ на такива специалисти плащат много повече, канадският долар отделно сега е слаб, данъците са по-ниски и по-богатите плащат много по-малко, а за капак абсолютно всичко там е значително по-евтино. НО, за разлика от Канада, там работниците нямат никаква защита, могат да те уволнят винаги, без никаква причина, знаете какво се случва с "американската мечта" ако се разболееш, отделно свободният режим за притежание на оръжие и вероятността някой изперкал да те гръмне на улицата.....Пресен случай: Синът на колега получава оферта при много по-добри условия и си подава молбата за напускане. Шефът му: "Дай да видя какво ти предлагат, ще се постараем да ти дадем същото." Та шефът вижда офертата, казва "Добре, утре ше говорим." На другия ден: "Съжалявам, но нашата фирма не е в състояние да ти предложи такива условия......"

А това, че в България интелектуалният труд (който никак не е лесна работа, както си мисли чичо ви Васко, това че някой началник само се разхожда и проверяда далеч не е показателен пример), не е платен, идва от идеологията на дядо ви Мариновите т.нар. "комунисти". Ленин е казал: Има две класи - селска и работническа. А интелигенцията? Интелигенция няма - интелигенцията е лайно! Системният ми администратор в България (един от разработчиците на ИМКО), като са ходели по студентски бригади в Полша, са се отнасяли с уважение към тях. А у нас "Хм - студентче - бъдещ "чантаджия". Като Гълъбов и Баш Майстора.....
« Last Edit: 12.02.2019, 18:40:11 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2871
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1131 on: 13.02.2019, 08:50:31 »
Обаче това доказва моята теза, че свободния пазар не е най-добрата форма. Трябва държавата да наложи строги регулации. И човек да знае колко е максимумът който може да получава за своята професия, независимо в кое предприятие отиде да работи. тогава няма да мърда от градския транспорт ако там получава максималната заплата за своята професия.

Няма достатъчно кадри? Държавата се намесва и налага национална квота за броя места в хуманитарни/езикови гимназии. И който не успее да влезе там - айде в техникума. Не може всичко живо да иска да учи в хуманитарни гимназии. Същото и за университетите - не може всичко живо да иска право или икономика. Трябва да има максимална национална квота за тия специалности. Която да ограничава дори и платените форми. Включително и частните университети.

То бива *** ама това ми иде в повече !

Дай да върнем трудовата повинност ,а ? Имаш категории и марш в градския транспорт за 2 години ! Или искаш да живееш в София ? Може, ама с договор за водач поне за 5 години !

Детето с 5.70 да учи, а моето с 5.69 да не може ? Ама на разни активни борци да влиза с 3 или Чичко Паричко като си плАти може и с 2 ! А?

От такива малоумници на ръководни позиции децата ни ще бягат на запад , където реално оценяват знанията и уменията на хората , но ти ще поискаш изходни визи за да имат изедниците тук гарантирана бройка роби !

Независимо за каква работа става на въпрос заплащането трябва да е такова, че работодателя да има възможност за качествен подбор на персонала ! Удовлетворения работник се старае повече и има по-висока производителност ! Първо се пробва с моркова !
« Last Edit: 13.02.2019, 12:09:37 by Dragon »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4713
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1132 on: 13.02.2019, 12:19:52 »
Новината ...
"През 2019 година Виетнам цели да изпрати 120 000 виетнамци на работа в чужбина, насочвайки се към пазари като Япония, Южна Корея, Тайван, Румъния и България. У нас може да дойдат около 50 хиляди виетнамци на работа."

От 50 000 все ще се намерят 300 - 400 за МГТ на София.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mitakis

  • Vintage vehicles
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3372
  • 2660
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1133 on: 13.02.2019, 12:31:41 »
На новия строеж на фирмата ни има тъмнокож шпакловчик. Тъй че лека-полека ще ставаме европейска държава, щом вече имаме работещи емигранти :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12229
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1134 on: 13.02.2019, 15:56:00 »
Съвсем нормално е, професии, за които няма желаещи българи да работят, да се заемат от емигранти. На мен ми е направило впечатление, че почти няма сервиз за ауспуси в София, в който майсторите да не са араби/турци.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1135 on: 13.02.2019, 16:36:36 »
Добре де. харесва ли ви това? Нашите деца бягат, за да робуват на други нации. А при нас идват някакви емигранти, които да ни работят на нас? На мене ми изглежда сбъркана тая система.

Или искаш да живееш в София ? Може, ама с договор за водач поне за 5 години !
Това би било чудесно. И ще реши проблема с липсата на водачи.

Аз съм за жителството да се върне. и не поради политически причини. Ами по чисто прагматични причини. Ако имаше жителство - няма да има пренаселени градове (презастрояване, задръствания, мръсен въздух и т.н.) от една страна. И от друга - няма да има населени места с толкова малко население, че хората вече да нямат нормален достъп до здравеопазване, култура, стоки и услуги.

Детето с 5.70 да учи, а моето с 5.69 да не може ?
Ами и твоето дете да е учило и да е изкарало над 5.70 Тук не става дума за дискриминация, ами за слаби резултати.

Нали все някъде трябва да се тегли чертата. И все ще има някой който е точно под границата. Или ти предлагаш да няма такива изисквания за влизане в гимназия/университет? Без оценки. всеки който иска - влиза. така ли?

Ама на разни активни борци да влиза с 3 или Чичко Паричко като си плАти може и с 2 ! А?
Със сигурност е нередно. Ама понякога няма как да се избавиш от тези неща. във всяко общество ги има. преди - активни борци. сега - пари.

Или ще кажете, че в бленувания Запад няма такива неща. Всичко е честно и почтено? Нека колегата от Канада да каже! И там си има корупция. Може да не е като нашата ама не е и без нищо. Щом има капитализъм - тези с парите имат власт. Това е.

От такива малоумници на ръководни позиции децата ни ще бягат на запад , където реално оценяват знанията и уменията на хората , но ти ще поискаш изходни визи за да имат изедниците тук гарантирана бройка роби !
Със сигурност съм за изходни визи. Според мен всеки е длъжен да остане в държавата която го е отгледала и да работи за тази държава. Значи не става тази държава да е осигурила детското здравеопазване, образование (основно, средно, висше), всякаква инфраструктура и после ти да идеш да даваш труда си на друга държава!!!!!!!!!!

Първо се пробва с моркова !
От моя опит с хора, за толкова години знам, че първо се почва с тоягата. После пак тоягата. И може би още един път тоягата. и после един морков. и после пак няколко тояги подред. Иначе няма оправия.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5162
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1136 on: 13.02.2019, 16:51:03 »
Мисля, че от тук нататък този спор е безсмислен.
Комунизмът свърши, сега е демокрация и следва да се разсъждава само в тази посока. Има достатъчно комунистически страни, към които може да се запъти всеки, на който му липсва този строй.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5766
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1137 on: 13.02.2019, 17:06:41 »
Дори бих коментирал значително по-остро простотиите и безсмислиците в по-горния пост (до сега се въздържах, че ще стане скандал), но не ми се прави флууд и наказания. С писане на спомени
 от типа "когато бяхме млади" и "какво демокрацията ни отне" градивен диалог не може да се изгради.
« Last Edit: 13.02.2019, 17:24:07 by Dragon »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12229
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1138 on: 13.02.2019, 18:21:36 »
Добре де. харесва ли ви това? Нашите деца бягат, за да робуват на други нации. А при нас идват някакви емигранти, които да ни работят на нас? На мене ми изглежда сбъркана тая система.
Дори по времето на соца имаше трудова миграция. Доста хора ходиха да бачкат я в съюза (основно в Коми) за рубли, я в арабските приятелски държави за долари. През 80-те пък дойдоха доста виетнамци като бачкатори по строежите. Икономическа миграция има откакто свят светува, и с твърди мерки няма как да се спре. Би могла да се намали единствено с меки мерки - подобряване на социално-икономическите условия в районите с голяма безработица, подобряване условията за развитие на бизнеса.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1139 on: 13.02.2019, 18:33:38 »
Знам, че има в Канада корупция, но досега, за близо три години, все се мъча да я усетя на гърба си и все не мога...Другото, което е, след няколко години в "прехваленото" СУ, от което с чиста съвест заявавам, не става и дъска за кочина (две години бях и преподавател), разбрах, че системата с оценките е тотално компроментирана, субективна, дава възможност на разни зевзеци да се ебават и т.н., и въпреки това за стипендии и общежитие се гледа успеха. В случая вариантите са два - или да се въведе някакъв праг, над който оценката е "да", а под който - "не", или да се работи с точки, кредити и т.н. Изключително се радвам, че след като влязохме в ЕС, много повече деца могат да учат в чужбина, което свали на земята "великия" университет, та вместо да се блъскат по 20-30 човека за едно място в специалности, които ни подготвят за безработни, сега е принуден да приема с двойки от кандидатстудентските изпити, та да им дойде акъла. Лично съм се борил да премахна хиляди неразбории, на което дежурният отговор е "Висшето образование не е задължително, на който не му харесва, напуска!". Държавата ме била отгледала - дрън, дрън, ярина. Още си спомням как преди 35 години ме "лекуваха" от възпаление на бъбреците с пеницилин, поради липса на каквито и да било съвременни дори за тогава лекарства. Ако е имало, те са били само в правителствена болница. А всеки, който е лекуван с пеницилин знае, първо, че пеницилиновите инжекции са изключително болезнени, и второ, че пеницилинът е най-старият антибиотик, следователно вече е почти неизползваем - всички бактерии и вируси отдавна са придобили резистентност към него. По-късно един лекар псуваше искрено "Да им......ти сигурно бая инжекции си видял като малък....така им е най лесно - да ги забоцкат децата и да чакат заболяването да отшуми от само себе си...." Въобще дядо ви Марин не знам в кой свят живее....Сигурно пак трябва да има дечурлига с калашници по границите...

Иначе, за да не сме съвсем в нарушение, наистина би било добра идея да вземат за шофьори виетнамци, само малко да понаучат езика. Хората работят съвестно и не са претенциозни, стига да им обясниш като на бебета ясно и точно какво трябва да направят.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.