Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 106583 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1240
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1140 on: 13.02.2019, 19:57:34 »
Днес служителите на електротранспорта протестираха мирно, облечени с "жълти жилетки". Подкрепям ги, защото заслужават по-нормални условия на труд. В момента нямат дори по една читава тоалетна на крайните спирки. Относно разразилата се дискусия за комунизъм и демокрация, в България преди 1989 не е имало комунизъм, а социализъм от съветски тип, а след промените това е по-скоро някаква форма на партокрация, но не и демокрация.

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1141 on: 13.02.2019, 20:51:00 »
Сега ,да ви разясня как са нещата поне тук на вас да сте на ясно, щото телевизиите пак докозаха ,че не стават за нищо само настройват хората ,изкараха нас виновни и ни се подиграха, особено БТВ, та - отиваш в наряда и казвош дай отпуска - не може, няма хора, дай две почивки - не може ,няма хора и продължаваш да бичиш като луд, така че такива простотии като , те работят много ,защото са алчни за пари иначе всичко е супер ,да си ги заврат знаете къде , г-н инженера и другия очилатия пич. Аз имам приятели водачи от Земляне и те имат още сумати дни отпуск от миналата година, които немогат да им се дадат още.  :angry: :angry:

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 860
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1142 on: 13.02.2019, 21:15:59 »
Това с многото извънреден труд е било почти винаги, включително и при "соца", даже не малко шофьори са докарвали заплати повече от директорските. По принцип някои шофьори са навити на много извънредни заради парите, но и много не са. И при соца е имало силен недостиг на шофьори.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13794
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1143 on: 13.02.2019, 22:01:05 »
Анализът на Щирлиц е съвсем точен! Повечкото извънредни часове носят повечко парички. Като компенсация на това разписанията са разтеглени и водачите не са принудени да шофират като Шумахер, за да се впишат в тях. Ако се позабързат, то вероятно и часовете на водачите ще понамалеят, а значи и фрапантните количества извънредни. Но надали водачите ще са вдъхновени с по-малко пари и повече изхабени нерви. Така че най-вероятно ще се пошуми още седмица-две и нещата ще си продължат както са били винаги през последните 50 и повече години.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4402
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1144 on: 13.02.2019, 22:48:35 »
Новината ...
"През 2019 година Виетнам цели да изпрати 120 000 виетнамци на работа в чужбина, насочвайки се към пазари като Япония, Южна Корея, Тайван, Румъния и България. У нас може да дойдат около 50 хиляди виетнамци на работа."
От 50 000 все ще се намерят 300 - 400 за МГТ на София.
Икономисти обясниха какво ще се случи при нашествие на 50 000 виетнамци в България
============================================================


През 2019 година Виетнам цели да изпрати 120 000 виетнамци на работа в чужбина, насочвайки се към пазари като Япония, Южна Корея, Тайван, Румъния и България. У нас може да дойдат около 50 хиляди души, които да работят в строителството, шивашката и текстилната промишленост, високотехнологичното селско стопанство и медицинското обслужване.
Наред с традиционните пазари, стотици хиляди работни места са достъпни за виетнамците в Европа благодарение на споразумения за сътрудничество в областта на труда, подписани в края на 2018 година. 
Икономистът Стоян Панчев коментира пред Bulgaria on Air, че след като българските работници заминават да работят в страни от Западна Европа, то е нормално да се наложи и у нас да се внася работна сила и то при ясния недостиг на кадри в много сфери на бизнеса.
По думите му евентуалните виетнамски работници, ако им е изгодно и дойдат у нас, ще заемат работни места, които българи не желаят.
„Социалната държава донася този ефект. Когато имаш възможност да не работиш и все пак да оцеляваш, ти можеш да направиш избора – не на тази работа ми е твърде ниска заплатата и съответно мога да използвам социалната си държава, за да преживявам“, обясни Стоян Панчев. 
Икономистът обаче се съгласи с експерта от КНСБ Любослав Костов, че евентуалната внесена работна ръка от Изтока ще бъде нискоквалифицирана и ще става въпрос по-скоро за сезонни работници. 
Костов обаче беше категоричен, че идването на виетнамците в България ще представлява социален дъмпинг спрямо българските работници.   „Българският бизнес, за него това е добре дошло. Ако ще идват тези хора, те трябва да са на същите заплати като българските или да не се подбива българският пазар на труда, защото постоянно казваме, че няма хора, но нищо не правим, за да задържим нашите хора тук“, категоричен беше представителят на КНСБ. 

Любослав Костов допълни, че страната ни трябва вместо да вкарва евтина работна ръка от различни страни, да работи за повишаването на доходите у нас, което така или иначе трябва да стане, за да приемем еврото и за да задържаме качествените специалисти у нас. 


https://zanas.eu/299741/?fbclid=IwAR3d1GKpiyP5sgbBbno2Kj6HttPaAxnN0sdCTCheW1lqdADexXcSf_6vaZU
« Last Edit: 13.02.2019, 22:50:44 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1145 on: 13.02.2019, 22:56:01 »
Това е като да имаш постоянно високо кръвно . В крайна сметка организма привиква , но не значи , че е нормално и здравословно ! По същият начин администрацията не намира за проблем липсата на водачи и е склонна да се оправдава с международното положение ! Щеше да е смешно, ако не беше трагично ( имам в предвид глупостите, които се изговориха тая вечер по телевизията) .

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 749
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1146 on: 14.02.2019, 12:03:52 »
Анализът на Щирлиц е съвсем точен! Повечкото извънредни часове носят повечко парички. Като компенсация на това разписанията са разтеглени и водачите не са принудени да шофират като Шумахер, за да се впишат в тях. Ако се позабързат, то вероятно и часовете на водачите ще понамалеят, а значи и фрапантните количества извънредни. Но надали водачите ще са вдъхновени с по-малко пари и повече изхабени нерви. Така че най-вероятно ще се пошуми още седмица-две и нещата ще си продължат както са били винаги през последните 50 и повече години.
Да не говорим така обобщено. Проблемът с разписанията е най-вече в тролейбусния транспорт. Факт е, че най-вече по тролейбусните линии се наблюдават закъснение от над половин час - линии 2, 5, 8, 9 и съответно пакетно придвижване и въртене на колите - това е ежедневно. Времетраенето на курса на повечето тролейбусни линии изобщо не отговаря на реалната пътна обстановка. И тук не говорим за инцидентни случаи, а за ежедневно закъснели коли - веднага ви давам пример - не може на линии 4 и 11 в час пик да се дават 3 минути от СУ до Орлов мост - там преминаването в делничен ден и час пик отнема винаги минимум 7-8 минути. Няма как и от НДК до Петте кьошета линии 1 и 5 да вземат разстоянието за 2 минути, колкото се дава по разписание или за 2 минути да стигнат от Руски паметник до метростанция Опълченска. Още един пример - линии 1, 2 и 4 от спирка Кракра до СУ по разписание е 2 минути - за рано сутрин и късно вечер е добре, но дали стигат през деня и особено в час пик? Ами линия 8 - от Центъра по хигиена до бул. България 1 минута дали е достатъчна? Който желае веднага може да направи справка в сайта на ЦГМ, за да се увери в написаното. Така, че проблемът с разтеглените разписания, трябва да се насочи към тези линии, които наистина се влачат - на първо четене се сещам за трамваи 8, 10 или автобуси 84/184, 604, 280, 213, 88, 309, 285 и може би други, за които в момента не се сещам.

Offline madbatt

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1147 on: 14.02.2019, 18:31:57 »
Калинките, пак са пропуснали нещо. Европа е зарината с азиатци и африканци, наети само защото бачкат за ПО-МАЛКО от местните.
Ако си вкарат такива, колко ще им дават нашите умници?




Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1968
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1148 on: 15.02.2019, 10:31:07 »
А това с виетнамците защо е новина? Преди 89-та година също имаше виетнамци, и бачкаха по строежите. Жалко само че им разсипаха виетнамските общежития, сега можеха направо там да ги настанят. Едно важно нещо - идваха с мисля петгодишни визи. След 5 години - обратно за Виетнам.

За шофьори на градския транспорт мисля че ще са идеални, и без това в София не се налага да си приказваш с шофьора - дали знае български или само виетнамски е все тая.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3099
  • TM 303
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1149 on: 15.02.2019, 11:58:57 »
За шофьори на градския транспорт мисля че ще са идеални

Принципно това с навлизането на читава работна ръка от някъде го приемам за плюс, но конкретно по казуса - теб возил ли те е азиатец в живота ти, че го казваш това? В смисъл имаш ли идея как шофира около 80 процента от населението на далечния Изток?
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1968
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1150 on: 15.02.2019, 12:19:54 »
Не. Но знам че внесена работна ръка се отнася по-внимателно към работата си от кореняците в първите няколко години, после положението става трагично в последната година преди да дойде време да си ходи.