Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 342574 times)

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1720 on: 12.04.2024, 17:45:41 »
Така е, но пак на автомонтьорите не може да се осигури непрекъсната работна смяна, нито на електротехниците, нито на въздухарите, нито в агрегатното, нито на стругаря, нито на заварчика, чистачките се разхождат с метлите, а бубиньора пази на портала, и монтьорите си клатят краката поне по половината работен ден.
Няма я частта в която шофьорите сами си извършват ремонта,- просто не се допускат шофьори в сервиза. ОТК се мотаят по половин ден, гумаджията я работи 2 часа, я не, и всички те взимат между 1500 и 2500 лева заплата. Това сравнено със 8.30 часовия непрекъснат работен ден на водач, ти сметни кой колко заработва на час работа.
Спрете си просташките мнения !

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1721 on: 12.04.2024, 18:55:14 »
Размерът на заплатата трябва да е конкурентен на заплащането в останалите опции за конкретния специалист. Така щото да е за предпочитане пред други предложения на пазара на труда. 2000 в Кауфланд срещу 1500 в МГТ. Монтьор в МГТ за 1500 срещу автомонтьор в автосервиз за 3 пъти повече*. Това се нарича пазар на труда. И се регулира от предлагането и търсенето.
Сравняването на заплащането в изброените от теб професии е, меко казано, некоректно. В една детска градина лелките получават едно в друга - друго. Същото важи за останалите професии. Дори за чужбина. Колега на моята длъжност в Германия не получава 1000 евро.

* https://money.bg/career/glad-za-kadri-v-avtomobilniya-bransh-avtomontyori-vzimat-po-5000-leva-na-mesets.html

За разлика от Кауфланд заплатите на водачите и монтьорите в МГТ се плащат от бюджета т.е. от нашите данъци ! Общото между всички изброени от мен професии е, че са на същата бюджетна издръжка ! Понеже Станко ханъм работи в детска градина та имам поглед там за сравнение ! Затварят се яслени групи, защото няма медицински сестри, които да обслужват децата и в такава ситуация децата си остават вкъщи , а с всяко и единия родител ! Същото с лелките дето бършат насрани задници по цял ден ! Да речем, че там отговорностите са малки, но и възнагражденията са много ниски. Няма и доктори, особенно по отдалечените села те не заслужават ли повече пари ? С какво техния труд е по-безотговорен ? Тези въпроси не ги задавам аз, а обществото, което плаща данъци и според различните хора приоритетите са различни ! Трябва умело да се балансира във вдигането на заплащането да не осъмнем с множество протестиращи недоволни, защото видиш ли втобусните шофьори дето нищо не са учили взимат повече! Вие гледате крайно едностранчиво на проблема и игнорирате всякакви други възможности за привличане на персонал ! С тези данъци не можем да си позволим немски заплати, колкото и да ни се иска . От друга страна богатата Германия винаги може да извади повече пари....


Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1722 on: 12.04.2024, 20:30:56 »
Няма как да осъмнем с множество протестиращи, защото всяка гилдия се смята за единствена и неповторима и протестира отделно от другите, а когато друга гилдия протестира, всички останали я плюят.

Разделяй и владей.

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1723 on: 12.04.2024, 20:47:22 »
Защото не сме единни като циганите например.
В Атина като стачкува градският транспорт, на втория ден се включва метрото, а на третия ден и такситата, защото всички возят пътници.
При нас е приказката "ден година храни", ама това е за далавераджиите, а не за работниците.
Спрете си просташките мнения !

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1724 on: 13.04.2024, 15:00:35 »
ВОДАЧИ НА ТРАМВАЙНА МОТРИСА /ВАТМАН/

 

Набиране на кандидати за курс - придобиване правоспособност за управление на трамвайна мотриса /ватман/. Кандидатите е необходимо да отговарят на следните условия и при определяне на дати за събеседване следва да носят със себе си:


-навършили 21 години и не повече от 50 години;

-копие от диплом за завършено най-малко средно образование;

-служебна бележка от КАТ за извършени нарушения на ЗДвП и отнети точки от контролния талон;

-свидетелство за управление на МПС най-малко „В“;

-"Удостоверение за психологическа годност“ с отбелязани „Ттм“ и „Превоз на пътници“

-химикалка.
         

Срок постоянен!

Събеседването ще се провежда в сградата на управлението на „Столичен Електротранспорт“ ЕАД, ул. Подполковник Калитин №30, кв. Банишора пред комисия.

 

Тел. за връзка:  02/8132378 - инж. Мария Накова

                           0878672143 - инж. Ивайло Стоянов
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1725 on: 18.06.2024, 05:44:00 »
https://www.marica.bg/plovdiv/gradat/indiyci-podkarvat-gradskite-reysove-v-plovdiv-chakat-parvite-30

В Пловдив един от превозвачите ще пробва да спасява положението с индийци...
Въпрос на време е и в София да обявят такава новина...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1726 on: 18.06.2024, 07:41:12 »
https://www.marica.bg/plovdiv/gradat/indiyci-podkarvat-gradskite-reysove-v-plovdiv-chakat-parvite-30

В Пловдив един от превозвачите ще пробва да спасява положението с индийци...
Въпрос на време е и в София да обявят такава новина...
От няколко години ви говоря, че това ще стане скоро. Вече идва ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1727 on: 18.06.2024, 09:06:20 »
Аз не виждам лошо в това да идват работници от 3ти страни. Ако си вършат работата съвестно и са доволни от заплащането, то какъв е проблемът? Даже бих казал ако може и повече такива да дойдат, заедно с големи обществени поръчки за нов ПС. Така хем ще сгъстим транспортът, хем ще може и да отпушим центъра, ако успоредно с това ходят и ограничения за трафик. Примерно вземаме си 500 индийци за водачи в ГТ и нещата ще започнат да се оправят. Не знам какво е положението с общежитията, но може би е време и тях да почнат да ги стягат, ако не са го направили вече.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1728 on: 18.06.2024, 16:41:32 »
Да заповядат!

Друго ми е интересно... Защо биха дошли тук, а не биха отишли някъде по на запад от нас...

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1729 on: 18.06.2024, 18:29:11 »
Щот някоя организация ги залъгва.
Спрете си просташките мнения !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1730 on: 18.06.2024, 18:33:32 »
ЕС трябва да вземе мерки срещу нелоялната конкуренция на работодатели, които не прилагат социалдемократическия икономически модел на проф. Ал. Томов - да плащат колкото може по-малко и да дават обещания.  :)

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1731 on: 18.06.2024, 18:50:13 »
ЕС трябва да вземе мерки срещу нелоялната конкуренция на работодатели

Когато ЕС уеднакви заплащането на труда в целия ЕС............................
Спрете си просташките мнения !

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1732 on: 03.07.2024, 16:04:12 »
Директива на ЕС за отпадане тайната на заплатите.

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/predlagat-da-padne-taynata-na-zaplatite
« Last Edit: 03.07.2024, 16:25:18 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1733 on: 03.07.2024, 16:13:23 »
Открито е потенциално нежелано съдържание!

Уеб страницата е в списъка на уеб сайтове с неопределена репутация или потенциално нежелано съдържание и е блокирана.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1734 on: 31.07.2024, 22:24:00 »
2600 нетна заплата , - 44 часа извънреден труд за миналия месец. Ватман .
Но пък за сметка на това.....7-8-9 дни поредни. Рекорда е 13поредни . За това и опашката за желаещи е толкова голяма :crazy:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1735 on: 01.08.2024, 16:11:25 »
Щом има достатъчно навити да работят 9 поредни дни и 44 часа отгоре, значи няма и нужда от повече желаещи.

Offline kefaes6efa

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1736 on: 02.08.2024, 14:25:47 »
Служителите с дълъг стаж получават прилична добавка за всяка година прослужено време и възнагражденията им са съвсем разумни.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1737 on: 23.09.2024, 20:35:48 »
Водачи от гараж Дружба и Земляне отидоха да работят с електробуси, заради безумно дългия маршрут на 73, многото коли, които трябва да има, за да има приличен интервал; закъсненията; големия брой пътници. Това обаче важи и за 204 от много години, но се разрежда. Колите на 204 винаги са прегрели от непрекъсната експлоатация.
------------------------

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1738 on: 23.09.2024, 21:37:09 »
Служителите с дълъг стаж получават прилична добавка за всяка година прослужено време и възнагражденията им са съвсем разумни.
1% за прослужено време, но обикновено е по специалността, по която работят, а не изобщо с толкова трудов стаж.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1739 on: 24.09.2024, 08:34:34 »
Служителите с дълъг стаж получават прилична добавка за всяка година прослужено време и възнагражденията им са съвсем разумни.
1% за прослужено време, но обикновено е по специалността, по която работят, а не изобщо с толкова трудов стаж.
Аз вземам за целия си трудов стаж . Сле д2005 имаше промяна, която вече е премахната . В момента всички вземат за целия трудов стаж.