Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 342586 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1780 on: 21.10.2024, 14:12:03 »
Аз така ... периодично напомням, че в МГТ има и други освен водачите.
Сервизните работници и администрацията са с по-ниски щатове, не получават извънреден труд и работят при доста по-лоши условия от кабината на возилата, особено на новите. В сервизите и сега липсват хора и особено специфичните специалности. И напускат постоянно, по 3 - 4 души на месец ... Скоро ще има нови возила, може би достатъчно водачи и празни сервизи ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1781 on: 21.10.2024, 15:26:27 »
..периодично напомням, че в МГТ има и други освен водачите...
Сервизните работници и администрацията са с по-ниски щатове ...

По-малко са от водачите и затова никой не говори за тях.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1782 on: 21.10.2024, 16:03:47 »
Сервизните работници са малко, администрацията е раздута особено на по-високите нива в ръководството на ЦГМ.  :rolleyes:

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1783 on: 22.10.2024, 12:16:44 »
Сервизните работници са малко, администрацията е раздута особено на по-високите нива в ръководството на ЦГМ.  :rolleyes:
Редно е човек, който е във форума от много години да прави елементарна разлика между ЦГМ и операторите на транспортна услуга - СЕ и СА ...
Администрацията в депата и гаражите е на технологичния минимум. Когато някой напусне задълженията му се разпределят между останалите колеги със (не винаги) сродни задължения.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1784 on: 22.10.2024, 12:50:03 »
А администрацията в АП Дружба колко е раздута............., нямам думи.
Спрете си просташките мнения !

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1785 on: 22.10.2024, 13:23:20 »
А администрацията в АП Дружба колко е раздута............., нямам думи.
При нас не е ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1786 on: 22.10.2024, 15:34:43 »
Сервизните работници са малко, администрацията е раздута особено на по-високите нива в ръководството на ЦГМ.  :rolleyes:
Редно е човек, който е във форума от много години да прави елементарна разлика между ЦГМ и операторите на транспортна услуга - СЕ и СА ...
Администрацията в депата и гаражите е на технологичния минимум. Когато някой напусне задълженията му се разпределят между останалите колеги със (не винаги) сродни задължения.

Докато техническият персонал в СА и СЕ няма как да е един и същ - едните ремонтират трамваи, а другите автобуси, то администрацията е сходна и може да бъде извършвана от една структура, например счетоводството е сходно и не е необходимо СА, СЕ, Метрополитен и ЦГМ да държат счетоводители, тази дейност всъщност даже е подходяща и за аутсорсинг ако това е по-евтино от собствен служител. Същото важи и за редица други дейности - например IT администрацията. Така че раздуване има, или казано по-иначе има неефективност.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1787 on: 22.10.2024, 16:10:24 »
Сервизните работници са малко, администрацията е раздута особено на по-високите нива в ръководството на ЦГМ.  :rolleyes:
Редно е човек, който е във форума от много години да прави елементарна разлика между ЦГМ и операторите на транспортна услуга - СЕ и СА ...
Администрацията в депата и гаражите е на технологичния минимум. Когато някой напусне задълженията му се разпределят между останалите колеги със (не винаги) сродни задължения.

Докато техническият персонал в СА и СЕ няма как да е един и същ - едните ремонтират трамваи, а другите автобуси, то администрацията е сходна и може да бъде извършвана от една структура, например счетоводството е сходно и не е необходимо СА, СЕ, Метрополитен и ЦГМ да държат счетоводители, тази дейност всъщност даже е подходяща и за аутсорсинг ако това е по-евтино от собствен служител. Същото важи и за редица други дейности - например IT администрацията. Така че раздуване има, или казано по-иначе има неефективност.
Не винаги първосигналното мислене е ефективно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1788 on: 22.10.2024, 17:50:54 »
Като човек, изготвил трудовите договори и служебните досиета на на над 2000 души, работещи в 7 различни компании в 4 различни държави, ми абсолютно непонятно защо администрацията на подопечните на ЦГМ дружества не може да се централизира.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1789 on: 22.10.2024, 18:21:42 »
Що е то администрация в СА и СЕ?  :devil: :crazy:   (жокер - администрацията на такива транспортни оператори далеч не се състои само от счетоводители).

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1790 on: 22.10.2024, 18:42:24 »
Под администрация предполагам че в случая трябва да има и технически грамотни хора които да се занимават да търсят доставчици на части, на гуми на всякакви консумативи за подвижния състав. Това изисква известни познания и връзки по фирмите, връзки с други транспортни дружества ( ето например трябва ти челно стъкло за Конекто да знаеш от къде да го намериш)  Не става да научиш някой от днес за утре, трябва да се интересува и познава нещата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1791 on: 22.10.2024, 20:07:17 »
Още една информация-жокер, например за типичен гараж на СА (с над 400 шофьори по щат) има общо 7 (седем) началника по щат, за всички звена. Плюс Директор и зам.Директор. 
« Last Edit: 22.10.2024, 20:11:13 by Stierlitz »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1792 on: 22.10.2024, 22:18:45 »
Малко статистика от BVG, който оперира градския транспорт в Берлин - метро, трамваи, автобуси, фериботи са под една шапка.

-15830 работещи
-за метрото от общо 2338 работещи 853 са машинисти
-3800 водачи на автобуси
-1323 ватмани
-1970 в дъщерни фирми (например централната автогара в града е дъщерна фирма на BVG, има и други например фирма за наем на колела и ел. тротинетки и т.н.)
-мениджмънт и администрация е дадена като 145 жени и 383 мъже, общо 528 души или 3,4% от общия личен състав
-отделно има 460 стажанта които се обучават

Числата са взети от тези източници, като могат да се извадят и още показатели:
https://unternehmen.bvg.de/wp-content/uploads/2024/04/BVG-Geschaeftsbericht-2023.pdf
https://unternehmen.bvg.de/wp-content/uploads/2023/05/BVG-Geschaeftsbericht-2022.pdf
https://unternehmen.bvg.de/profil/
https://unternehmen.bvg.de/wp-content/uploads/2023/05/BVG-Zahlenspiegel-2023.pdf
https://karriere.bvg.de/berufserfahrene/fahrdienst/strassenbahnfahrer
https://karriere.bvg.de/berufserfahrene/fahrdienst/u-bahnfahrer
« Last Edit: 22.10.2024, 22:20:41 by fafan »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1793 on: 23.10.2024, 08:45:22 »
Много ми е интересно да видя как изглежда организационната структура на едно депо/гараж.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1794 on: 20.11.2024, 14:50:27 »
Нещо съвсем по темата:

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1795 on: 20.11.2024, 15:05:45 »
Нещо съвсем по темата:
Разработена е цялостна рекламна кампания, която вече стартира.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1796 on: 20.11.2024, 15:42:37 »
Нещо съвсем по темата:
Разработена е цялостна рекламна кампания, която вече стартира.

Клипчетата са добри, но не достигат нивото на рекламите на берлинския BVG. Сигурно бая са се оръсили за тази кампания от ЦГМ.
« Last Edit: 20.11.2024, 15:46:50 by fafan »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1797 on: 20.11.2024, 16:09:17 »
Странно защо от ЦГМ. Логичното е СЕ и СА да си набират персонала.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1798 on: 20.11.2024, 17:29:05 »
Защото рестото трябва да се върне там.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1799 on: 20.11.2024, 18:23:55 »
Не. Кампанията е скромна, пилотна, и е започната от дирекция Транспорт на СО. Потърсени са няколко рекламни агенции, които да представят оферта и концепция, съответно от тях се избира една. Всичко върви по план, рекламната агенция снима, изработва, и накрая финансовият отдел, след вече готови всички материали, се отмята и не плаща, по предлог, че това не е работа на СО. Съответно биват потърсени ЦГМ, които да платят, но и те не желаят, защото това не е тяхна работа, на тях работата им е само да прибират пари, част от които дори не са техни, нали, ама да, то таковата. Накрая СЕ плаща за рекламната кампания. Всичко това се случи това лято, когато започна поредната криза за водачи, може би и една от най-тежките в последните 10 години, докато транспортните оператори просто нехаят за това дали водачи ще дойдат или не, при положение, че до скоро нямаше и една простичка обява в jobs.bg за набиране на шофьори, например. Сумата, впрочем, е далеч под прага за обществена поръчка, което ме учудва, спрямо качествения продукт, който изкараха.