Author Topic: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София  (Read 5569 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9211
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Търг за нов участък от трети метродиаметър - от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв.

Quote from: Градът.бг
Обявиха търга за метрото от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв. Поръчката е за метростанция 5 и 630 м трасе от етап 1 на трети метродиаметър. Стойността на поръчката е 45 млн. лв.

Обектът е част от "Проект за разширение на метрото в София, Трета метролиния - "Бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - Централна градска част - жк "Овча купел", Първи етап" и е от км 4+320 до км. 4+950 с една метростанция.
Оборотът на подвижния състав става с "бретел" преди МС 6. За постигане на по-голяма оперативност след МС 5 в посока МС 6 се монтира "S" връзка на релсовия път в направление ляв-десен коловоз. На 20 м преди началота на МС 5, на релсовия път, се монтира така наречената отбивачка. Условно, като начало на строителството на І етап, се приема оборотният участък след МС 6 на км.4+950.

Участъкът от МС 5 до МС 6 е подземен с преминаване под жп линиите в направление София - Пловдив. Технологията на изграждане на двупътния тунел, предложена в идейния проект, е Нов австрийски тунелен метод (НАТМ). В междустанционния участък, при км 4+720, в района на междустанционната вентилационна уредба и транзитна водоотливна станция, се предвижда изграждането на служебна еднопътна тунелна жп връзка с националната жп мрежа, по която ще става вкарването на подвижния състав. Горното строене на релсовия път за тази връзка се предвижда да бъде изпълнено с дървени или бетонни траверси и релсов път за придвижване на дизелов локомотив.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
Е, като начало няма да е чак до Ботевградско шосе, а само 630 метра до ул.Панайот Хитов.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9211
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да, но това все пак е част от Етап 3, а вече има обособени теми за Етап 1 и 2. Всъщност тези 630 метра са ключови за доста жители на Сухата река, Хаджията, Ст. Караджа и Левски. Би било добре ако се икономисат пари да направят още една станция до Герена.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Всъщност МС 5, вече явно я водят част от етап 1, поне съдя от това:
Quote
Проектът условно е разделен на три етапа:
Първи етап: Участък от МС 5 до МС 14, с 8 км  трасе и 8 станции, включително и изграждането на депо в района на ул."Житница", което ще бъде предмет на отделна процедура.
Като източника е същия: Търг за нов участък от трети метродиаметър - от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9211
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не. В текста по-долу ясно пише, че I етап е от км 4+950 или МС 6.
Иначе няма желаещи ли, какво ли...



Удължиха с месец срока за подаване на оферти за МС 5 от трети метродиаметър


Quote from: Градът.бг
"Метрополитен" ЕАД удължи с месец срока за подаване на оферти за МС 5 на бул. "Владимир Вазов" при хипермаркет "Билла" от трети метродиаметър.

Оферти се получават до 12 часа на 30 март 2016 г. Отварянето им е предвидено за 14 часа на 30 март 2016 г.

Проектът е за разширение на метрото в София, трета метролиния: бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - Централна градска част - жк "Овча купел", първи етап - от км 4+320 до км 4+950 с една метростанция, т.е. търгът е за една метростанция и 630 м тунелен участък.

Оборотът на подвижния състав става с "бретел" преди МС 6при Малък градски театър "Зад канала". За постигане на по-голяма оперативност след МС 5 в посока МС 6 се монтира "S" връзка на релсовия път в направление ляв-десен коловоз. На 20 м преди началота на МС 5, на релсовия път, се монтира устройство за отбиване на движението. Условно, като начало на строителството на І етап, се приема оборотния участък след МС 6 на км 4+950.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Удължаването е обичайна практика. Лъснали са простотии в документацията.

Offline mi6kina

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Станцията на Ботевградско шосе отпада. Най-вероятно лъчът или ще завърши по бул. Владимир Вазов или ще продължи към Враждебна.

http://spasimetroto.org/%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B5
Градски транспорт - разписания на градския транспорт в цяла България. Търсят се гост автори за нашия блог. За контакти: на ЛС! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това би трябвало да е "временно решение" до строителството на депото при летището. Ако тръгне изграждането му, ясно е че ще построят трасе от 302 към депото, и съответно 301 станция.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Quote
Станцията и трасето между нея и МС 02-III отпадат от инвестиционните планове на Метрополитен, поради отпадането на идеята за реализация на депо “Враждебна”.

Как така някак тихомълком отпадна идеята за реализация на депо "Враждебна"?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1223
  • ! 9060 !
    • View Profile
Последно не остана ли депото при "Земляне", за сметка на това при летището? Аз така бях разбрал.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Нали идеята беше да има по едно депо от двете страни на линията?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Защо да трябва да има депо от двете страни? Другите две линии имат едно депо, а третата линия да има цели две?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5498
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
До колкото помня, проблемът беше, че на красно село няма достатъчно място за цялата инфраструктура около депото, така че да може да поеме всички влакове и тяхното редовно обслужване.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А на Враждебна имаха до скоро проблеми с терена предвиден за депо, така че не знам до къде докараха и там нещата.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • View Profile
    • Email
За мен добро продължение на МД 3 е от бул. Владимир Вазов - станция при пресичането с Ботевградско шосе - станция в "Хр. Ботев" в района на бившия (за съжаление) прелез - и завършва на МС Искърско шосе. Не изключвам още една междинна станция при пресичането с А 84 на бул. Христофор Колумб. При това положение: а) влизащите/излизащи с влак в/от София по първа/трета/осма жп-линия от жп-спирка Искърско шосе имат достъп до МД 1 и МД 3, което диверсифицира маршрутите, а и намалява натовареността на МД 1; б) дава достъп до/от летището и Дружба откъм/към северните и североизточните части на града, които са му непосредствено съседни, но недостъпни с обществен транспорт.
Може да се помисли за преместване на селските линии от АС Гео Милев и гара Искър на МС Искърско шосе.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5813
    • View Profile
Станция в Христо Ботев е пълно безумие - не виждам как може да бъде опазена от индийци гратисчии и вандали. :help: 79 е напълно достатъчен за катуна. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
МД1 не се задъхва много на първите си две станции откъм летището, та да трябва да му се помага. По-скоро направление в перспектива за МД3 е Ботевградско шосе.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 960
    • View Profile
    • Email
По-натам от АС Изток не мисля, че трябва да се продължава МД3, поне в близките 100 години не виждам какво ще го наложи. За обслужването на Враждебна, ако се увеличат пътникопотоците би било подходящо удължаване на ТМ22, пренасочване 12 и 14 директно по Ботевградско с цел тяхното ускоряване и скъсяване на 78 до Изток. А най-добре за София би било цялостно преосмисляне и промяна на транспортната схема, съчетано с нова система за таксуване след пуска на МД3!!
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5813
    • View Profile
Надали Враждебна ще се разрастне толкова, че да има нужда от трамвай или метро. Същото важи за целия район Кремиковци. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
Надали Враждебна ще се разрастне толкова, че да има нужда от трамвай или метро. Същото важи за целия район Кремиковци. :rolleyes:
Когато - тогава. Важното е краищата на метродиаметрите да са отворени за удължаване в перспектива, пък ако ще много далечна да е тази перспектива. Може посоката да не е изток, а североизток или север. В момента перспектива за северната полуокръжност на София има само в оставената възможност за разклонение на Метролиния 2. Т.е. разраствания в посоки Бенковски, Кубратово, Чепинци, Локорско и Враждебна са обречени на незадоволителен транспорт.