Author Topic: Имена на метростанциите от Трети метродиаметър  (Read 33127 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Или друг дори по мое мнение по-добър вариант „Тракия“ да е „Стара планина“ и по стените да има пана с фотографии на пейзажи от Стара планина, включително исторически локации като връх Шипка разбира се, Врачански Балкан и т.н.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Варианти много, но с географския произвол на имената по Метролиния 3 беше изпуснат духът от бутилката. Сега трябва да търсим място за метростанция Македония. Тъй като станциите от логичния югозападен ъгъл вече са именовани, остава нещо към западния край на Люлин. И бездруго там наблизо минава магистралата за Пиринска, Северна и Егейска Македония. За да не дразним комшиите, ще сложим стилизиран профил на Пирин при Банско, Бялата кула в Солун и Охридското езеро.
« Last Edit: 19.03.2024, 13:41:09 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не знам дали е добра идея, главен транспортен хъб и респективно забележителен топографски обект с име площад „Македония“ вече има. Името „Вардар“ също е свързано с Македония. Въпросът е ако не Мизия, на кой друг обект можеше да се кръсти станция „Мизия“ за географска достоверност. А при Окръжна болница трябва да е „Тракия“. То още може де, Братоев казва, че участъка до „Левски“ Г е на 40 процента, което е твърде рано за финалното оформление на станциите и рендърите биха могли да се променят поне частично или поне цветовите комбинации в зависимост от избраното име. Определено станция „Стара планина“ до улица „Витиня“ е много успешно предложение.
« Last Edit: 19.03.2024, 13:48:17 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не знам дали е добра идея, главен транспортен хъб и респективно забележителен топографски обект с име площад „Македония“ вече има. Името „Вардар“ също е свързано с Македония.
Ако става дума, цял квартал и метростанция са на съвсем различни места - Западен парк, така че дублажът няма да е за сефте. Има улици Мизия и Тракия. Даже и Хаджи Димитър има, но е ясно, че кварталът е водещ топоним.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
„Западен парк“ граничи с парка, а и самият парк е голям обект, то и „Вардар“ може да е „Западен парк“, това не е най-добрият пример в посока неадекватни имена.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
И аз си мисля, че тази на Окръжна болница да се казва "Тракия" наистина е добра идея. Стара планина също.
А ако ще търсим неадекватни имена - що ще станция "Европейски съюз" до City Center Sofia, хотел Хемус, в подножието на бул Черни връх. Поне да беше близо до Евро представителството за да има някаква логика, ми тя не е.
За мен по Първи метродиаметър и общо взето по втори имената така имат идея

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Е, понякога и метростанциите стават нещо като топоними. Подобен пример е точно ЕС. Дизайнът на станцията е много хайтек, като на технопарк.
Тъй нареченият кич на Тракия е от времето на патриотичната вълна допреди 2-3 години. НДК 2 с портрет на Христо Ботев от западната страна, на Красно село има колаж от известни дейци, Булевард България е като трибагреник, има и светещо пано на България. Но какво лошо има в това? Разбира се, бихме предпочели Тракия и Мизия да обозначават съответните посоки, но при това положение сегашната Тракия трябва да я наречем Добруджа.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Това за станцията като топоним съм съгласен. Има си доста примери в града такива. Но в този ред на мисли за указване на посока може би Арабаконашки проход би било най-прякото послание, макар че не е благозвучно. Нали в следване на логиката на наименоване на булевардите - да ги последват и станциите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Като стана въпрос, ето какво си изрових от архивите. Снимал съм я на 06.07.2012 г.:

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Много интересна снимка! :fan:
Сигурно е коментирано, но явно станцията е преименувана баш в последния момент, след като даже табелите са сложени с това наименование. Поне аз не си давах сметка за това до сега.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Точно така си и беше, за да могат да изтъпанят Барозу пред скулптурата и да се снимат с Борисов, това че станцията е построена 12 години преди Европейския съюз изобщо да просъществува не попречи да и сменят името от днес за утре.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да, наистина, в сегашния си вариант ЕС наистина съществува от 1993 г., но първоначалния му вариант като европейско сдружение за въглища и стомана съществува още от 1957 г. Естествено, че при построяването на тази станция в груб стореж в началото на 80те, никой не е предполагал че ще се нарича ЕС.
Табелата Св.Наум стоеше известно време, мисля че в края на май или началото на юни 2012, а в средата на юни беше прието името ЕС. Не знам дали някога са разглеждали името Хемус, но сред първоначалните варианти беше и Земята и хората. Музея е доста известен, а някои наричат Южен парк 2 част Парк "Земята и хората". Интересното е, че дизайнът на ЕС е много хайтек.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
...името Хемус, но сред първоначалните варианти беше и Земята и хората....

Хемус, Земята и хората, Св. Наум - все обекти в близост и подходящи за име на метростанцията. Имена като Европейски съюз, Софийска Света гора, Мизия - абсолютно неподходящи, объркващи, несвързани с нищо в пряка пешеходна достъпност до станцията и неотговарящи на никакви стандарти и елементарна логика.


Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Още по темата:

https://council.sofia.bg/documents/d/guest/soa24-vk66-6483-borisov-nikolov-takov-danailov
Наистина малко здрав разум се прояви. Сега предложените имена са сравнително логични. Това с Тракия и Хемус не са върха на логиката,но пак има нещо

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Очевидно ги кръщават на магистралите. Аз пък искам станция Добруджа!
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Очевидно ги кръщават на магистралите. Аз пък искам станция Добруджа!
Чисто хипотетично как Ви звучи връщане на много древната логика за използване на изходящото направление с метростанции: Цариградска; Варненска; Костинбродска и т.н.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Очевидно ги кръщават на магистралите. Аз пък искам станция Добруджа!
Чисто хипотетично как Ви звучи връщане на много древната логика за използване на изходящото направление с метростанции: Цариградска; Варненска; Костинбродска и т.н.

Това е русизъм, не пасва у нас. Жп гарите също не се кръщават така, защо станции на метрото да са всичките на "-ска"?

Докладът е стъпка в правилна посока, но е и още далече от идеален. Кръщаване на метростанции на магистрали? Все едно пътниците ще яхнат от метрото магистрата и ще отпрашат по Тракия към Пловдив  :neznam:

Освен това ползват трик 17, кръщават някакви поляни като "площад Тракия" за да имат формално оправдание за името на станцията. Никой никога не ги е свързвал тези площи с Тракия, нито ги възприемат хората като площад, това е просто едно кръстовище.
« Last Edit: 24.08.2024, 18:23:48 by fafan »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Да си призная сложих тия окончания на "-ска" защото иначе стават имената на градовете и използвах логиката на едновремешните шосета - Цариградско, Ломско и т.н. В тази логика го написах, но си прав, че звучи по руски, което е малко тъпо.
Иначе логиката на предложението на общинския съвет ми допадна и на мен.
Между другото това пространство преди да заградят за строежа точно площта между спирката на Окръжна болница и Shell беше се оформило като площадче. Но иначе е някакъв тотален кърпеж кръщаването на площади. Но това ще е площад точно като площад Пирдоп, който ако не се лъжа за мястото е един буренак

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Аз под площад разбирам пространство затворено от всички страни от сгради, а там от едната страна е Цариградско, бензиностанция, бараки и сергии. Представям си заложната къща, вече няма да се казва заложната къща на Окръжна болница, а ще е заложна къща в барака номер 1 на площад Тракия  :help:  :laugh:

Освен това забелязвам че има бая грешки в този доклад. Например схемата - линиите пак са дадени от и до Обеля. Мислех че новата метростанция ще е първа станция  :neznam: