Author Topic: Имена на метростанциите от Трети метродиаметър  (Read 33128 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Очевидно ги кръщават на магистралите. Аз пък искам станция Добруджа!
Чисто хипотетично как Ви звучи връщане на много древната логика за използване на изходящото направление с метростанции: Цариградска; Варненска; Костинбродска и т.н.

Това е русизъм, не пасва у нас. Жп гарите също не се кръщават така, защо станции на метрото да са всичките на "-ска"?

Докладът е стъпка в правилна посока, но е и още далече от идеален. Кръщаване на метростанции на магистрали? Все едно пътниците ще яхнат от метрото магистрата и ще отпрашат по Тракия към Пловдив  :neznam:

Освен това ползват трик 17, кръщават някакви поляни като "площад Тракия" за да имат формално оправдание за името на станцията. Никой никога не ги е свързвал тези площи с Тракия, нито ги възприемат хората като площад, това е просто едно кръстовище.

Не знам кой клас си, но очевидно ти липсва житейски опит и компетенции. Не е нито русизъм, нито полонизъм. Една група езици. По тази логика ще искаш Гергана Малкоданска да се откаже от фамилното си име. Ама на теб сигурно Селиолу ти звучи на български.

Да ги кръщават на магистрали, какво толкова? И Цариградско шосе известно време беше булевард Тракия. Да, улица Тракия се намира до парк Заимов, Мизия до Орлов мост, понеже сме свикнали да ги кръщават на улици, булеварди. Било препоръчително да не се кръщават на жилищни комплекси.
Или друга идея - последната станция на МД3 да я кръстят Добруджа. Там е съответната посока. Тракия да си остане Тракия, а Мизия-НБУ да стане само НБУ. Мизия да я оставят за евентуалното разклонение към Илиянци.
Станция Гео Милев да я кръстят Елисавета Багряна. Гео Милев е увековечен като квартал, който е доста голям, от Ситняково, та чак до ИЧС, докато името на поетесата Елисавета Багряна има нужда от допълнителен пиар. Заслужава си.
« Last Edit: 24.08.2024, 19:07:20 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Да ги кръщават на магистрали, какво толкова? И Цариградско шосе известно време беше булевард Тракия. Да, улица Тракия се намира до парк Заимов, Мизия до Орлов мост, понеже сме свикнали да ги кръщават на улици, булеварди. Било препоръчително да не се кръщават на жилищни комплекси.
Това с жилищните комплекси ми е много странно като логика. Все пак пътуващите в метрото най-вероятно отиват до квартал, магазин. Дори едно име свързано с Мол-а би било сравнително насочващо.
С извинение, ама колко от пътуващите с метрото отиват на магистралата. То на магистралата се ходи с кола, а с коли в метрото не може. А онези гражданки дето работят на магистралата с късите поли не мисля, че биха ползвали метрото

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не виждам причина популярен топоним като Окръжна болница, а.к.а. Св. Анна да се заличава за сметка на отвлеченото Тракия. Май мирише на атеизъм в повече. Каракачанов пробва с булеварди Мизия, Тракия и Македония и това очевидно не се наложи.
Поначало името Мизия в Овча купел беше грешка, не виждам причини тя да се задълбочава. Арена София е добро като име,  стига залата да не се прекръщава според спонсора си.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Не виждам причина популярен топоним като Окръжна болница, а.к.а. Св. Анна да се заличава за сметка на отвлеченото Тракия. Май мирише на атеизъм в повече. Каракачанов пробва с булеварди Мизия, Тракия и Македония и това очевидно не се наложи.
Поначало името Мизия в Овча купел беше грешка, не виждам причини тя да се задълбочава. Арена София е добро като име,  стига залата да не се прекръщава според спонсора си.

Топoнимите "Окръжна болница" и "Хотел Плиска" вече са останали само като топоними в историята, обектите вече не съществуват. И докато при Плиска поне спирката все още се казва така новото име "УМБАЛ Света Анна" някак не си го представям като име на метростанция, която даже ще е и последна.

Грешката с "Мизия" е продължение на грешката "Софийска Света гора", а пък тя е продължение на грешката "Европейски съюз", като цяло именуването на станциите в последно време е поредица от сериозни грешки. Може би е време да им се отнеме на Столичния общински съвет пълномощията да именуват станции на национален обект като метрото  :neznam:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Топoнимите "Окръжна болница" и "Хотел Плиска" вече са останали само като топоними в историята, обектите вече не съществуват. И докато при Плиска поне спирката все още се казва така новото име "УМБАЛ Света Анна" някак не си го представям като име на метростанция, която даже ще е и последна.

Грешката с "Мизия" е продължение на грешката "Софийска Света гора", а пък тя е продължение на грешката "Европейски съюз", като цяло именуването на станциите в последно време е поредица от сериозни грешки. Може би е време да им се отнеме на Столичния общински съвет пълномощията да именуват станции на национален обект като метрото  :neznam:
Топонимът "Окръжна болница" не съществува само технически. Реално в района не съм видял човек, който да нарече Окръжна болница по друг начин.
А за грешките на СОС - някак сякаш наименоването на крайните станции повече им куца в момента. Повечето от новите станции са наистина със смислени имена

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Дълго ще стои това име "Плиска". Съседната спирка чак до началото на 2000те се казваше "Студентски общежития" въпреки че там отдавна няма никакви общежития. Сега е "жк.Изток". След като Плиска стана ЦКБ имаше интернет идея квартала около Плиска да стане Плиска. И без това Гео Милев е доста хаотичен квартал, без точно обозначени граници. Окръжната вече не се води Окръжна, така че топонимът същестува само по инерция. По същия начин дълго време съществуваше топонимът Рачо Ангелов.

След като са инициирали голямото преименуване, защо вместо дългото "Интер Експо Център - Цариградско шосе" да не остане само "Интер Експо Център"? Ситито с Кепитъл форт и др.небостъргачи няма официално име, така че няма как да кръстят метростанцията "Кепитъл сити". Пък това име "Цариградско шосе" би било подходящо точно за станцията на Света Анна, а ако има следваща станция, трансферна на ИЕЦ, тя да стане "Тракия".
С разместването на имената "Ген.Владимир Вазов" и "Хемус" очевидно, са избързали. За метростанцията с работното име "Тракия" има утвърден дизайн в древнотракийски стил. Новото име е "Ген.Владимир Вазов". И ко прайм сега? За "Георги Аспарухов" поне се разбраха да е в синьо.
« Last Edit: 26.08.2024, 11:16:37 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Щом има станция "Георги Аспарухов", трябва да има и "Христо Стоичков" - на най-известния на световно ниво български футболист. Подходящ кандидат е тази до Арена София, където беше комплексът и хотелът на ЦСКА. Ама Стоичков е жив! И Кристиано Роналдо е жив, но летището на Мадейра носи името му. Летището във Вашингтон беше Роналд Рейгън още приживе на президента.
Другият вариант е да си остане "Стадион Георги Аспарухов", също както има "Национален стадион Васил Левски".

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В крайна сметка защо на схемата на страница 11 в този доклад Обеля е отбелязана като крайна станция за М2 и М4? Мислех че новата станция ще е крайна? Грешка и недоглеждане или нещо друго?

https://council.sofia.bg/documents/d/guest/soa24-vk66-6483-borisov-nikolov-takov-danailov

Offline Bremszylinder

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
  • Без цилиндри не може!
    • View Profile
Въпросната карта отразява настоящето положение, като бъдещите участъци са отбелязани с пунктирни линии и/или изсветляване. Станция Панчо Владигеров към настоящия момент не съществува. Съответно М4 и М2 са до Обеля и това е отбелязано. Също така е отбелязано и че това ще се промени - на станция Панчо Владигеров са поставени съответните (бъдещи) крайни точки на М2 и М4 с по-светъл цвят.

Със същия успех може и да се зададе въпросът защо са отбелязани М1 да свършва на Сливница и М2 на Витоша. Отговорът е: Защото там свършват.
« Last Edit: 29.08.2024, 21:40:09 by Bremszylinder »
Най-хубавите трамваи в София са T6B5!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
може и да се зададе въпросът защо са отбелязани М1 да свършва

Това не е ли също грешка? М1 няма ли да бъде удължена и тя до Панчо?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Това не е ли също грешка? М1 няма ли да бъде удължена и тя до Панчо?
Не до Панчо, а по Царица Йоанна. Докато стане готово, до МС Сливница. Така, както рисуват схемата на коловозите на МС Панчо Владигеров, като че ли няма шанс М1 и М4 да вървят заедно дотам - те са през 3 минути. За тези 3 минути съставът трябва да измине разстоянието от Сливница до Панчо, да разтовари пътниците, машинистът да отиде в другата кабина, да се качат пътниците и да стигне обратно до Сливница. Разбира се, неудобството е, че М1 няма да прави връзка с М2.
« Last Edit: 30.08.2024, 14:41:15 by blagun »