Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 14810 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Съгласен съм с написаното като цяло, но върлува една практика всичко живо да се натъпче в метрото, да се изпозакрият наземни линии и после викаме - ето строим метро, ама те пак с колите. Да не пропускаме и един съществен факт, който още преди години беше анализиран и писан - в момента особено трансферните станции едвам побират потока хора, а този поток ще се увеличи още повече. Като цяло системата на метрото образува "фунии", които натъпкват пътниците в центъра и това може да се компенсира с наземният транспорт.

Аз лично смятам, че не трябва да има дълги линии, но при адекватни интервали и тарифа. Т.е. ТБ 2 може да се разкъса на 2 части, но не и да се закрие изцяло. Моята идея (донякъде подобна на твоята) е следната грубо:
- линии през центъра стигащи максимум до широкият център, които се движат на не повече от 10 минути интервал;
- линии стигащи от широкият център до периферията на града на интервал примерно 15 минути;
- крайградски линии от периферията към околните населени места на интервал от 15 нагоре;
- задължително 2-3 двупосочни кръгови маршрута;
- вътрешно-квартални при нужда.
Колкото повече се отдалечаваш от центъра, толкова повече "разклонения" има. Като идеята е там където има метро наземните да довозват на по-малки разстояния (подобно на 86 по Ломско). Всички тези трябва да имат удобни места за прекачване при адекватна тарифа, за да не се ощетяват и еднократно пътуващите. Когато линиите са къси ще имат по-малки закъснения, които по-лесно ще се избиват или може да се пускат допълнителни коли.

ПП: Едно уточнение - ако с редовните вътрешноградски линии стигаш до крайградската и тя е след 30 минути изглежда, че не е много оптимизиран транспорта, но всъщност чакането се изнася навън. Т.е. ако сега чакаш А 1 в Гео Милев, тогава ще го чакаш на ИЕЦ, но няма да се забива в задръствания и ще е редовен.
« Last Edit: 25.09.2017, 17:58:53 by dan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12161
    • View Profile
    • Email
Според мен 76 е абсруд да изчезне, почти няма допирни точки до метрото. Още повече, че основния му пътникопоток е от Младост до Цариградско, и от Гоце Делчев до района на Цариградско. Метрото не дава нито една от тези връзки, освен ако не се прекачваш по 100-пъти, което едно че отнема време, второ създадените неудобства.

Някъде метрото е много по-бързо, но на други места си е чиста загуба на време. Давал съм ви пример как в неделя от Младост до Ц.гара само чакането веднъж на прословутото метро ми отне почти половин час-около 15 мин. единия диаметър, и 15 другия,а в неделя 305 за това време вече е на гарата. Също така ми се е случвало в най-пиковия час редовно от Искърско шосе до Младост с 88 да стигна по-бързо от метрото до станция Малинов, до едно и също място. Чакане на едното място 7-8 мин., чакане на другото 7-8 и то само чакането пак отнеме 15 мин. докато 88 колкото и да се бави за 15 мин. все е стигнал.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2717
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Еее, Иво, твоят 76 го знам :)
Не съм съгласен, че няма допирни точки, но съм съгласен за връзките по Цариградско шосе. Но 76 спокойно може да се закрие, ако 306, като идва от центъра, завие надясно по Ляпчев, после през Младост 2 и при станция Балан по маршрута на 76 до Младост 4. Отсечката от Балан до мс.Малинов е покрита от 305, така че там няма драма.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7644
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Мариане, принципно съм съгласен със всичко написано от теб, но тук мисля че малко се увличаш. Да, трябва да има прекрояване на МГТ след пуска на МД 3,  но нека да не приравняваме думата оптимизация със съкращаване.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2717
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Хаха, всъщност това, което съм написал по-рано днес, е нещо като прогноза, какво ще измислят СО и ЦГМ, а не какво искам аз.

В последствие, всичкото мое мрънкане за синхронизации, промяна на линии и пр. е по-скоро като възможна алтернатива, на това, което ще се случи. А аз определено не съм оптимист и съм почти сигурен, че след 2 години секирата ще играе яко. Ако може нещо да се предотврати, то трябва да стане навреме, за да се предложи конкретна алтернатива и да се реагира и отрази адекватно.

Иначе и двете тези за тб.2 и за а.76 ги разбирам и е ясно, че всяка закрита линия е загуба за пътниците, особено когато няма адекватна алтернатива.

В интерес на истината, днес си погирах и анализирах интервалите на тройките линии, които публикувах по-рано и се оказва, че не е много сложно да бъдат поне частично синхронизирани и да се получи много по-добро обслужване, като се запазят колите и се мръднат минимално интервалите. Само че това едва ли ще стане от само себе си.

Ще видим. В момента има положителна тенденция и дано се запази и да се вземат добри решения за целия ГТ.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3016
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
45 да се закрие.
107 да се раздели на 2.
Бояна - Метростанция Линкълн. (Може до Земляне)
Карпузица - Метростанция Кр. село. (Да върти като 63)
Колите от 45 да отидат и на 2те линии.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Според мен най—добрият вариант е да се анализират пътникопотоците след пускането на МД3 и да се изработи изцяло нова маршрутна мрежа, с адекватни довозващи линии. С частично прекрояване на линиите няма да се подобри обслужването, услугата отново няма да е адекватна на търсенето.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Online pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 253
    • View Profile
Според мен най—добрият вариант е да се анализират пътникопотоците след пускането на МД3 и да се изработи изцяло нова маршрутна мрежа, с адекватни довозващи линии. С частично прекрояване на линиите няма да се подобри обслужването, услугата отново няма да е адекватна на търсенето.

Напълно подкрепям да се направи анализ и тогава да се правят промени. Обаче искам с него паралелно да се направи почасовия билет.
Тогава напълно ще е резонно предложението вместо 3 линии през половин час идващи заедно да има една редовна, която да те свали до някой транспортен хъб и със същия билет да се прекачиш на пак редовна линия.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Поначало е задължително всички линии от югозапада - градски, крайградски и междуградски, да се свържат с Линия 3. Идеалното място затова би била Автогара Овча купел, но заради метродепо Земляне трасето подмина най-важния транспортен хъб на югозападна София. Всички сме наясно, че СО надали ще се престраши да прави обръщало, да не говорим за по-модерно съоръжение. Иначе кръгови варианти по улици: Овча купел-Житница-Цар Борис, Овча купел-Линкълн-Зеленика-Овча купел. Говорим като минимум за А107 - двата клона, А58, 59. Ако в стеснения гараж Земляне може да се измисли обръщало - също е вариант.
« Last Edit: 27.09.2017, 17:05:54 by blagun »

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7644
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Старото обръщало на 4 и 11 на кръстовището на Линкълн и Овча купел не е ли общинско. Там спокойно може да се направи автостанция като тази, която беше при МС Обеля.
« Last Edit: 27.09.2017, 20:06:46 by RADOCVET »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12161
    • View Profile
    • Email
А на автогарата плаца не е ли общински? Там има повече място за обръщало, може 63, 163, 58, 59, 103, 107 там да правят връзка с метрото евентуално ако пуснат пак 61 като отделна линия другото лято.

За 260 не знам доколко е идейно да се съкращава представям си какви скандали и протести ще настанат. Притеснява ме да не се получи обратния ефект, имали са хората до сега директен транспорт до центъра, ако трябва да се прекачват да не изгубят пътници и да се пренасочат към коли. Все пак пускането на метрото означава и облекчаване на трафика, демек и по-бърз наземен транспорт по освободеното вече.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
А на автогарата плаца не е ли общински?
Метрото няма да минава близо до Автогара Овча купел

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12161
    • View Profile
    • Email
Еее, Иво, твоят 76 го знам :)
Не съм съгласен, че няма допирни точки, но съм съгласен за връзките по Цариградско шосе. Но 76 спокойно може да се закрие, ако 306, като идва от центъра, завие надясно по Ляпчев, после през Младост 2 и при станция Балан по маршрута на 76 до Младост 4. Отсечката от Балан до мс.Малинов е покрита от 305, така че там няма драма.

То това по-скоро ми звучи като да съкратят 76 до СУ или стадиона, и да махнат 306. Друг вариант е например да остане 306, но като бърза линия и да обикаля около ХИТ както беше по време на ремонта наскоро с почивка зад Лидл-а, беше удобен кръгов маршрут това. Но пък остава това, че няма връзка на Гоце Делчев и района, с все по-разрастващия се бизнес-район около Цариградско, която връзка в момента прави 76.

Иначе някъде бях дал идея, като се прекрои кръстовището на България/Гешов да се прекрои и ККМ да може 8-цата да върти там и да се пусне с маршрут Гоце Делчев-бул.България като довозваща линия, но редовна през 4-5 мин. В противен случай тая линия е обречена, не е конкурентна нито на 76, нито на 74 нито по бързина, нито по интервали на движение. За това и по време на ремонтите когато я намаше сигурно поне 1 година на никой не му направи впечатление и не възрази, за разлика от липсата на 76 в района например и заобиколките които правеше тогава. Според мен ако 8-цата стане Гоце-Делчев-Бул.България хората ще научат че има бърз и редовен транспорт през няколко минути и ще стане ползвана линия, още повече че така няма да навлиза почти в никакви задръствания.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Проектът за "лампиона", т.е. кръговото България/Гешов е във фризера, а и осмицата има вариант за обръщане на неколкостотин метра оттам. Осмицата изобщо не е за разходки от Гоце Делчев до Младост - тя дава връзки на Гоце Делчев, Стрелбище и Вазов с медицинските заведения и идеалния център. Това, че в момента е на неадекватен интервал, не значи, че не е нужна, а просто че трябва да и се даде по-голям ресурс (евентуално със съкратен маршрут до Сточна гара или другаде, но не чак до Института по хигиена.   

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 548
    • View Profile
    • Email
Осмицата трябваше да се пусне по Бяла черква и да прави връзка с МД2 на Хемус и оттам по Левски към Младост - щеше да си спести доста задръствания и да е на по-нормален интервал.
А за връзка с МА на Гоце Делчев работа върши и 74.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Малко по-радикално решение, но все пак:

Целия район на пазара Красно село да се преорганизира. Има достатъчно място за автобусна гара, спирки на градския транспорт, колело на тролей, че дори и трамвай. Самия пазар може да се намали като размер, или да се премести на Овча купел. При това положение предлагам следните промени:
- Тб2 от ул. Дойран завива наляво по Гоце Делчев до колело на Красно село. Тб.9 продължава по стария си маршрут до центъра на града.
- Всички автобуси за югозападна България спират на новата гара, заедно с автобусите за Витоша като 63, 64
- Ново трамвайно колело, позволяващо пътуване както към центъра, така и към Княжево. Това ще замени колелото на Бъкстон.

Осъзнавам, че тази инвестиция по откупуване на старите къщи ще е значителна, но това мероприятие може да създаде един нов транспортен и общински център. В далечна перспектива ще се изплати многократно.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 912
    • View Profile
    • Email
Малко по-радикално решение, но все пак:

Целия район на пазара Красно село да се преорганизира. Има достатъчно място за автобусна гара, спирки на градския транспорт, колело на тролей, че дори и трамвай. Самия пазар може да се намали като размер, или да се премести на Овча купел. При това положение предлагам следните промени:
- Тб2 от ул. Дойран завива наляво по Гоце Делчев до колело на Красно село. Тб.9 продължава по стария си маршрут до центъра на града.
- Всички автобуси за югозападна България спират на новата гара, заедно с автобусите за Витоша като 63, 64
- Ново трамвайно колело, позволяващо пътуване както към центъра, така и към Княжево. Това ще замени колелото на Бъкстон.

Осъзнавам, че тази инвестиция по откупуване на старите къщи ще е значителна, но това мероприятие може да създаде един нов транспортен и общински център. В далечна перспектива ще се изплати многократно.
Ако ще се мести автогарата в Овча купел е много по правилно автобусите да се пренасочат по магистрала Люлин и автогарата съответно в жк Люлин. На МС Люлин има празни терени вярно частни, но поне не застроени така че отчуждаването щее по евтино.Трамвайно ухо където и да се построи все не е излишно, но каква ти е идеята трамвай Княжево-Красно село ли, не мисля че разделяне на маршрута на петицата на две е добра идея. Ако на някой върши работа тролей до Красно село, то това няма да са живеешите на Дойран и Кюстендил да се връщат назад за да се прекачат на МС Красно село, а евентуално на живеещите на ген.Стефан Тошев. Може би бъркаш Дойран с ген Стефа Тошев.
Въобще идеята ти е мегаломанска със съмнителен транспортен ефект. Мина това време когато безпроблемно могат да се очуждават частни терени. Единствено атобуси 63 и 64 е разумно да обръщат там с някакъв кръгов маршрут.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Трамвайно ухо където и да се построи все не е излишно, но каква ти е идеята трамвай Княжево-Красно село ли, не мисля че разделяне на маршрута на петицата на две е добра идея.

Не предлагам разделяне на линията на 5ицата. Просто в момент, в който горната или долната част от маршрута са в ремонт, разделянето да стане на Красно село, а не на ухото в Бъкстон. Какъв ще бъде смисълът от Княжево с трамвай до Бъкстон, след това автобус 1 спирка и след това метро? Стават 2 прекачвания вместо 1.

Ако на някой върши работа тролей до Красно село, то това няма да са живеешите на Дойран и Кюстендил да се връщат назад за да се прекачат на МС Красно село, а евентуално на живеещите на ген.Стефан Тошев. Може би бъркаш Дойран с ген Стефа Тошев.

ул. Дойран започва от 36то СОУ. Естествено предложението ми за маршрут на 2ката е НИМ - Красно село. Причина - МД2 покрива изцяло маршрута на тролея от пл.Ручей до Хаджи Димитър. Да вървят два маршрута успоредно е разхищение, пък и пътниците биха предпочели по-бързия транспорт.

Ако ще се мести автогарата в Овча купел е много по правилно автобусите да се пренасочат по магистрала Люлин и автогарата съответно в жк Люлин. На МС Люлин има празни терени вярно частни, но поне не застроени така че отчуждаването щее по евтино.

Приемам аргументът ти, но това не значи че автобусите за планината не може да тръгват от Красно село. А за автогара в Люлин трявба да се помисли, но не ѝ е тук темата. Много е относително кое е по-евтино - в Красно село, или в Люлин, предвид че около пазара частните имоти са малки, стари порутени къщурки.

Въобще идеята ти е мегаломанска със съмнителен транспортен ефект. Мина това време когато безпроблемно могат да се очуждават частни терени. Единствено атобуси 63 и 64 е разумно да обръщат там с някакъв кръгов маршрут.

Общината разполага с обширния терен на пазара. Факт! Около пазара също се намират доста общински незастроени имоти, които могат да бъдат усвоени като търговски площи. Факт! Наличието на подобен тип тържища е отживелица, която лесно може да бъде заменена както от големите хранителни вериги, така и от онлайн пазаруване. Факт!
Не знам защо намираш за мегаломански проект свързването на няколко вида транспорт и изграждането на 2-3 спирки. Това е наложен модел на запад, а фактът че има територия, която може да бъде използвана за целта е предпоставка за такова действие на общината.

Наистина не съм транспортен експерт, но и това не е форум за транспортни експерти. Просто давам своето мнение.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 548
    • View Profile
    • Email
Хайде да не пишем глупости - отживелица са не пазарите, а големите търговски вериги, в които се продава само химия. А съм сигурен, че ако предложиш на живеещите наоколо да им махнеш пазара за сметка на някаква съмнителна автогара, ще бъдеш линчуван незабавно.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2587
    • View Profile
Според моето виждане за района , в който живея най-добрият вариант е :
А 45 остава със сегашния си маршрут като има добра довозваща функция към МС Монтевидео , МС Линкълн и МС Вардар ! Да не подценяваме връзката на кв. Овча купел с кино Арена!  ;)
А 73 задължително трябва да бъде прекроен и в главата ми се върти варианта да поеме от А107 обслужването на Бояна и да бъде с маршрут Овча купел - Бояна .
А 107 да стане с маршрут Карпузица през МС Линкълн и да му се организира обръщало на плаца пред портала на бившия завод 6-ти Септември !