Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 113786 times)

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ама при наличие на МД3, самото метро абсурбира интервалът на ТБ1 и е дебилно да се говори 78 да е със същия интервал. То едно 70-80% от маршрута на 1 (НДК-Левски) става метро. Прилежащите блокове от Левски Г ще имат зор да стигнат повече към метростанцията, което може да се покрие с 120 и 78. Да и двете достатъчно адекватно довозване ще направят, ако минат по ул. Ген. Инзов и после обиколката, като тролея. При спирка около бл. 20 промяната става почти несъществена за стандартния маршрут на линиите. То дори 78 няма да вози кой знае колко много хора от/до бул. Владимир Вазов. По тези места с автобус/тролей ще се возят само любителите (от интерес/мания, а не от нужда) и гратисчиите, че на метрото има турникети. Този ресурс за трасето Хаджи Димитър - Левски Г би бил по-адекватен и полезен, ако се насочи към... ТБ9 да ходи до Орландовци (съвсем хипотетичен пример).

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-разумно да се върнем на наземния транспорт спрямо настоящия участък?

В момента никой не иска да даде информация за натовареността на 1, 2 и 4 след пускането на МД3, но аз предполагам, че по моста Чавдар вече минават доста по-празни.
В другия край също подозирам, че тм.5 вече е с една идея по-малко натоварен.

Интересното е, че като изключим тб.2, почти няма сериозно изместени линии, както беше при пускането на МД1 и МД2 в отделните им части. И все пак, пътуващите по МД3 би трябвало да са ползвали някакъв друг транспорт преди това. Най-добре ще е това да са били леки автомобили, но е твърде идеалистично да се вярва. Т.е. за момента не е ясно кои точно линии са разтоварени и къде. Ако някой има други наблюдения, нека сподели.

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Не 78 и 120 не могат да обхванат целия квартал с адекватно движение особено в този си интервал, просто е абсурдно да се говори за замяната на тролея, като се вземе и факта че метрото няма да е до Автост. Изток, тъй че съвсем забрави за такова нещо. Предимството на тролея е, че прави удобни връзки и с крайградските линии в квартала от центъра, обслужва другата част на Левски Г между блоковете и обикновено сутрин още от първите 3 спирки седящите места са заети и вече има правостоящи посока центъра, осигурява бърз достъп до центъра на квартала без прекачване, като е определено в пъти по-удобен за възрастните и майките с колички за придвижване, защото не се налага да губиш време да стигаш до метростанцията да катериш стълби или да чакаш асансьор и т.н. както и много важно НЕ се прекачваш! Докато с метрото ако избереш първо ще се прекачиш второ ще чакаш и това ще те забави толко колкото да стигнете по едно и също време с тролея. Този експеримент съм си го правил преди години точно с ТБ1 и Метрото до MallofSofia. Слезнахме на Софийския от тролея и се качихме от там на метрото, докато го чакахме, докато пътувахме и пристигнем на станция опълченска и стигнем пеша до мола, същият тролей пристигна по това време.
Фен на играта OMSI

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Интервалите на 120 са сходни с тези на ТБ1 и тези две линии следва да са основните довозващи в Левски - 120 за по-близките до Летоструй блокове от Левски В и къщите наоколо, ТБ1 за Левски Г и блоковете около Владимир Вазов.  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В момента никой не иска да даде информация за натовареността на 1, 2 и 4 след пускането на МД3, но аз предполагам, че по моста Чавдар вече минават доста по-празни.

Интересното е, че като изключим тб.2, почти няма сериозно изместени линии, както беше при пускането на МД1 и МД2 в отделните им части. И все пак, пътуващите по МД3 би трябвало да са ползвали някакъв друг транспорт преди това. Най-добре ще е това да са били леки автомобили, но е твърде идеалистично да се вярва. Т.е. за момента не е ясно кои точно линии са разтоварени и къде. Ако някой има други наблюдения, нека сподели.

Давам информация: В пик на спирката на метрото в Хаджи Димитър слизат до 20 % от пътуващите в ТБ 1. От 2 и 4 - по-малко. Горе-долу - между 20 и 30 души от натоварен тролейбус. От тези, 15-20 души влизат в метрото, а останалите остават да чакат автобус 120. Тролеите продължават пълни към центъра с всички седящи места заети и доста правостоящи. Чистото времепътуване (по разписание) с МД3 до Орлов мост е 5 минути (безумно много!) , а с тролеите - 8-9 минути (с включено задръстване). Като се имат предвид преходите от терен към метростанция и обратно, чакането на самото влакче в метростанцията и преходите между диаметрите - разликата се компенсира.

Проблемът е, че метрото е бавно, преходите между диаметрите - дълги и хората продължават да се возят към СУ за достъп до метрото. Не рискуват да слизат от тролея, да влизат в метрото, да чакат още минути долу, да се влачат към Орлов мост (евентуално и дълъг неудобен преход до МД1). Предпочитат да се возят в тролея до СУ и от там да търсят метро, ако им е необходимо.
Вероятно тези, които слизат от тролейбусите, ползват МД3 защото техните дестинации са в по-далечния му край - от МС НДК нататък (или прекачване на МД2).
Просто ако с тази бавна скорост продължава да се обслужва МД3, пътници няма да има, докато не се удължи до Левски-Г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Някой дава ли обяснение защо се движи бавно? Нямаше планове да се движи с 25 км/ч.
The Grand Tour

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Давам информация: В пик на спирката на метрото в Хаджи Димитър слизат до 20 % от пътуващите в ТБ 1. От 2 и 4 - по-малко. Горе-долу - между 20 и 30 души от натоварен тролейбус. От тези, 15-20 души влизат в метрото, а останалите остават да чакат автобус 120. Тролеите продължават пълни към центъра с всички седящи места заети и доста правостоящи. Чистото времепътуване (по разписание) с МД3 до Орлов мост е 5 минути (безумно много!) , а с тролеите - 8-9 минути (с включено задръстване). Като се имат предвид преходите от терен към метростанция и обратно, чакането на самото влакче в метростанцията и преходите между диаметрите - разликата се компенсира.
Чудесна информация. Благодаря ти!
Интересна е и обратната посока - какво предпочитат слизащите там (така или иначе) от 78, 79 и 120, които преди се прекачваха на тролей към центъра?

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Все същото, от 78 и 79 почти нищо, там повечето пътници пътуват до лъвов мост аналогично и тези с 79 до сточна гара, 120 същата работа и той малък брой пътници слизат и чакат тролея и другите на метрото. Общо взето интересът е малък, защото метрото не прави удобна връзка. Например ако искаш да стигнеш до Дървеница от Левски какъв е варианта? При това положение трябва да вземеш тролея и направо слизаш на университета, безсмислено ти е слизането на Хаджи Димитър защото ще губиш време във влизането в самата метростанция, чакането на влака, бавното му придвижване, после прекачването на линия 1 и чакане и там на другото влакче, общо взето само прекачвания, които са безсмислени и загуба на време.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
София е град с малки разстояния и за това общо взето почти навсякъде е все тая като време дали ще ползваш директен автобус или довозване+метро, освен ако не пътуваш по направлението изток-запад например транзит през центъра. Същото и при мен, колкото и пъти да ползвам метро или автобус до центъра с метрото повече от няколко минути не спестявам. Да не говорим ако трябва прекачване+довозване. Помня като пуснаха и отсечката до Младост, колеги очакваха чудеса а после споделяха че всъщност спестяват едва няколко минути на ден.

Покрай протестите няколко пъти ползвах метрото до гарата с прекачване и времето повечето пъти беше абсолютно същото кето директно с 305, най-много 3-4 минути да съм спестил и то ако нацеля и 2-та пъти да дойде веднага на станцията.

Гледам че с ТБ 1 от Левски до СУ са 20 мин, с метрото ще са 14-15 пак незначителна разлика, за няколко минути разлика и далеч по-неудобно качване и слизане едва ли ще свали кой знае колко пътници. Истинското предимство на метрото е МД1, ако пътуваш от западните квартали към източните. МД1 е и с най-висока средна скорост, макар че събота и неделя и там започна с влаченето. А да се прекачваш от ТБ4 на метро ако пътуваш до СУ ми се струва безсмислено и нищо няма да спестиш, така че нормално да няма отлив. Дорими се струва че МД3 докарва повече пътници на Орлов мост за 76, 204 и подобни и за двете посоки.
« Last Edit: 29.09.2020, 10:48:03 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Говорейки си за тролеите в южните квартали, възможна ли е следната премаршрутизация:
ТБ 9 да се удължи до Бъкстон - мисля че това никой не го оспорва
ТБ 2 вариант 1 - Борово - МС бул. България - жк Иван Вазов - жк Гоце Делчев. Този маршрут може да се добавя само в часовете пик сутрин и вечер като допълнително обслужване за пътуващите с метрото. Необходимо е минимално добавяне на контактна мрежа.
ТБ 2 вариант 2 - Борово - МС бул. България - жк Иван Вазов - бул. Арсеналски - св. Наум  и оттам по някакъв начин до площад на Авиацията. Необходимо е изграждане на нова контактна мрежа по св. Наум и в Дианабад.
ТБ 2 вариант 3 - Борово - МС бул. България - жк Иван Вазов - бул. Арсеналски - св. Наум  и оттам до Студентски град, заменяйки функцията на автобус 102. Необходимо е изграждане на нова контактна мрежа по св. Наум, в Дианабад и Студ Град. Този тролейбусен маршрут може да се използва и от автобус 94, който също да се електризира (тролейлизира).

Идеята за вариант 3 е, че метрото покрива напълно маршрута на автобус 102 от Овча купел 2 до бул. България, както и маршрута на тб2 от бул. България до Хаджи димитър.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
София е достатъчно голям по площ и население град, но метродиаметрите са ненужно бавни.  :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
още една схема -
2 и 4 в сихнрон от Х.Димитър до СУ и оттам 2 продължава до Г.Делчев (вместо 8). 9 поема до Бъкстон, а 102 се скъсява до Борово.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
102 какво общо има с другите, и какво се случва с 8?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
102 от януари ще бъде покрита от Овча Купел до бул.България от МД3. Останалата част от 102 остава непроменена. Т.е. ако от бул.Г.Делчев кривне към Борово и всичко ще е точно.
8 вместо Г.Делчев - Ст.Гара става Г.Делчев - Х.Димитър под номер 2.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
С откриването на цялото МД3, пък и преди това, трябва да почнат да се мислят така да се каже тангенциални линии. Връзки от типа кв. Витоша - Гоце Делчев - Красно село/Борово - Овча купел, Гоце Делчев - кв. Витоша - Студентски град и тн.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
102 от януари ще бъде покрита от Овча Купел до бул.България от МД3.
Да, М3 + А102 +  А73 е прекалено за това направление. Може и А73 да отпадне, а А102 да върви по Каблешков - Овча купел - Любляна

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Специално за 102, мисля че не беше лош маршрута през Гешов и Възкресение. Може 102 да поеме ролята на 45 или 73 в Овча купел 1.

8 вместо Г.Делчев - Ст.Гара става Г.Делчев - Х.Димитър под номер 2.

Смятам че реорганизацията на наземния транспорт трябва да се използва пълноценно като не отнема ролята на електротранспорта в обслужването. В този ред на мисли според мен е по-добре, ако ще се закрие 2 и 8 поеме към Хаджията, I ринг да остане с добро тролейбусно присъствие (все пак единствено участъка Попа-Петте кьошета се покрива от метрото). Та може 11 да се пренасочи по оригиналният си маршрут до Борово, а 6 да се удължи до Орлов мост или Лозенец.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
102 от януари ще бъде покрита от Овча Купел до бул.България от МД3.
Да, М3 + А102 +  А73 е прекалено за това направление. Може и А73 да отпадне, а А102 да върви по Каблешков - Овча купел - Любляна
Идеята за 102 ми допада - през Борово и после по предложения от теб маршрут. Тогава 73 става наистина излишна.

Quote
Та може 11 да се пренасочи по оригиналният си маршрут до Борово, а 6 да се удължи до Орлов мост или Лозенец.
Не знам защо трябва да се разбутват две от най-стабилните тролейбусни линии в София - 6 и 11.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Специално за 6 какво се разбутва, освен че запазва връзката Сливница - СУ, която сега осъществява 7? Сегашният маршрут се запазва, като единствено бабите от пазара ще останат прецакани че няма да могат да се качат за Люлин в посока Сточна гара.
Относно 11 единственото стабилно ѝ е слабия пътникопоток, особено между СУ и Сточна гара и минаването непосредствено преди или след 4.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Удължаването на маршрут си има своите недостатъци откъм закъснения, включвания и т.н. Почивките не ги споменавам.
А 11, дали минава преди, или след 4 няма връзка с маршрута, в случая. По направлението Дружба - НДК и без друго има доста избор - 204, 304 и 604.
Към Ст.Гара е само 404 и то не по Цариградско.