Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 52027 times)

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 263
    • View Profile
ТБ2- До Надлез Надежда ( синхронизиране с 1, на равни интервали)
ТБ5- До Борово
« Last Edit: 29.09.2020, 19:18:49 by Chezare »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5841
    • View Profile
ТБ2 до Надлез Надежда не е особено удачно решение - дублажът с 1 е прекалено голям.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
ТБ2- До Надлез Надежда ( синхронизиране с 1)


Тези синхронизации не се получават. Уж и сега има някаква синхронизация между 1 и 5, но на практика такава няма.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тези синхронизации не се получават. Уж и сега има някаква синхронизация между 1 и 5, но на практика такава няма.
Няма такова нещо при 1 и 5, въпреки че би било супер да има.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 829
    • View Profile
Когато някои хора казват, че вече има метро в Хджи Димитър, забравят да споменат къде точно е това метро, защото то буквално е в периферията на квартала и спирките навътре, които обслужват 2 и 4 остават натоварени. Аналогично ще е в Левски, защото доколкото знам едната станция ще е на Владимир Вазов и Поп Груйо, а следващата на автостанция Изток и тук искам да попитам какво точно от Левски В и Г ще покрива бъдещото метро, за да се говори за закриване на линии или намаляне на колите по тях?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз съм за запазване на довозващите тролеи и за Хаджи Димитър и за Левски.
Въпреки това, аргументът с пешеходната достъпност не е много силен, защото бърза справка в Люлин показва, че до метрото се ходи пеша и от доста далечни блокове в другия край на съответния микрорайон. Левски-Г е доста малък квартал на фона на Люлин.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6404
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Люлин няма алтернатива за бърза връзка към града и хората се принуждават да ходят от далече. Тук имаме тролей, който ще стига само 5-6 минути по-бавно до центъра, но навлизащ вътре в квартала.
Люлин не може да се съпоставя с Хаджи Димитър и Левски.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Люлин няма алтернатива за бърза връзка към града и хората се принуждават да ходят от далече. Тук имаме тролей, който ще стига само 5-6 минути по-бавно до центъра, но навлизащ вътре в квартала.
Люлин не може да се съпоставя с Хаджи Димитър и Левски.
Не ме разбирай погрешно. Аз съм силно против да се маха тролея до Левски, или пък Х.Димитър да остане без тролей.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9247
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Днес към 18ч видях ПЪЛЕН тролейбус по 4 на Дондуков към Хаджията. Теориите че с метрото пътникопотока е намалял сериозно издишат.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 302
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ама изобщо не е намалял пътникопотокът, тролеите си пътуват пълни и сега, особено 1-цата към Левски е препълнена. Както казах метрото сега не предлага удобни връзки и не върши работа на повечето пътуващи и за това си предпочитат тролея.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3126
    • View Profile
Давам информация: В пик на спирката на метрото в Хаджи Димитър слизат до 20 % от пътуващите в ТБ 1. От 2 и 4 - по-малко. Горе-долу - между 20 и 30 души от натоварен тролейбус. От тези, 15-20 души влизат в метрото, а останалите остават да чакат автобус 120. Тролеите продължават пълни към центъра с всички седящи места заети и доста правостоящи. Чистото времепътуване (по разписание) с МД3 до Орлов мост е 5 минути (безумно много!) , а с тролеите - 8-9 минути (с включено задръстване). Като се имат предвид преходите от терен към метростанция и обратно, чакането на самото влакче в метростанцията и преходите между диаметрите - разликата се компенсира.
Трябва да се има предвид и друг причина - навикът. ;)

Навикът е изключително значим фактор в доста социални явления, а много изследователи го пренебрват или дори забравят да го включат в наблюденията си.

Човешката природа е такава, че много хора могат да правят нещо, водени единствено от навик, дори и това нещо да не е най-рационалното или полезното.

Всъщност навикът е една от най-големите движещи сили както в индивидуалното развитие на всяка личност, така и в развитието на обществата, в исторически план. Традицията е вид навик. 

При създаване на нови политики управленците трябва да имат предвид това психологическо явление - страх от новото, нежелание за промяна, придържане към установени навици и т.н., и да създадат такива практики, които да "насочат" хората към новото, без да има усещане за рязка промяна, което би създало ответна, защитна реакция.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз още очаквам да чуя тези, които слизат от 78, 79 и 120 и се прекачват на тролеите (вечер обратно), дали вече се прекачват на (от) метрото, или по-скоро колко от тях.

Offline ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1852
    • View Profile
Аз още очаквам да чуя тези, които слизат от 78, 79 и 120 и се прекачват на тролеите (вечер обратно), дали вече се прекачват на (от) метрото, или по-скоро колко от тях.
Ами аз мога да споделя лични наблюдения, че от спирка Владимир Вазов има много хора, които излизат от метрото и се качват на 120 за вътрешността на Левски.
Би следвало преди пускането на М3 тези хора да са пътували със 120 от по-ранни спирки или да са идвали от центъра и ВМА с тролеи и там да са се прекачвали на 120.
Намален пътникопоток по линиите за сметка на М3 не бих казал все още да се забелязва, но пък се вижда как хората от метрото използват тази спирка за транспорт навътре в кварталите.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз още очаквам да чуя тези, които слизат от 78, 79 и 120 и се прекачват на тролеите (вечер обратно), дали вече се прекачват на (от) метрото, или по-скоро колко от тях.
Ами аз мога да споделя лични наблюдения, че от спирка Владимир Вазов има много хора, които излизат от метрото и се качват на 120 за вътрешността на Левски.
Би следвало преди пускането на М3 тези хора да са пътували със 120 от по-ранни спирки или да са идвали от центъра и ВМА с тролеи и там да са се прекачвали на 120.
Намален пътникопоток по линиите за сметка на М3 не бих казал все още да се забелязва, но пък се вижда как хората от метрото използват тази спирка за транспорт навътре в кварталите.
Да, основно това беше начинът допреди месец. На практика, от претоварени 1, 2 и 4, сега имаме натоварени 1, 2 и 4. Т.е. целта е изпълнена.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9247
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да, основно това беше начинът допреди месец. На практика, от претоварени 1, 2 и 4, сега имаме натоварени 1, 2 и 4. Т.е. целта е изпълнена.

От това следва ли да се режат тези линии?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Кога точно съм споменавал нещо за рязане на линии в посока Х.Димитър и особено към Левски?
За Х.Димитър бих си представил да има или 1 линия, или 2 линии, които обаче се движат в синхрон. Отделно, смятам, че едната от 85/285 трябва да се изкриви малко и да прави връзка с метрото.

В момента 2 и 4 са на различни интервали. Математически се вижда много лесно, че две линии на (да речем) 10 минути могат да предоставят по-добро обслужване от линия на 10 и линия на 8 минути. Т.е. средното време за чакане намалява.

Живял съм дълги години точно там и знам много добре, че както 1, така и 2 и 4 в сутрешен пик пристигат на Вл.Вазов достатъчно пълни, но ако минат 2 и 4 близко един зад друг, то вторият е доста празен. Т.е. не сме на границата на капацитета.

В момента 2 е почти два пъти по-редовен от 4. Вярвам, че двете линии могат да се балансират, но това не е задължително и належащо.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8979
    • View Profile
Аз още очаквам да чуя тези, които слизат от 78, 79 и 120 и се прекачват на тролеите (вечер обратно), дали вече се прекачват на (от) метрото, или по-скоро колко от тях.
Ами чуй ме мен , тогава . Сутринта правих разни гимнастики - 120 , 79 - ако не е минал преди 120 . Ако е минал - пеш от Билла до Макгахан, пазара  ,85 и 82 за да стигна до Банишора , защото 78 пристига в 5.41 на Гарата , но винаги със закъснение и  12-та за 5.42 я изпускам и закъснявам , но това както и да е . То е всеки ден , като съм в София .
Относно метрото -няма къде да отида с него . Но определено на хората на които им е удобно  го ползват. Яловият 78 ще е все -по-празен . Няма нормални , които да висят и да го чакат 20 минути. Левски Г се напълни с нови блокове, които ще генерират още автомобили . Нужна е и тук генерана промяна на линиите. В момента метрото леко дублира ТБ 1 .

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4485
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Мисля, че на всички отдавна ни е ясно, че градът се нуждае от цялостна промяна на маршрутната мрежа и нова система на таксуване, стимулираща прекачванията. Които в момента се наказват, освен ако нямаш дневна или по-дългосрочна карта.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз още очаквам да чуя тези, които слизат от 78, 79 и 120 и се прекачват на тролеите (вечер обратно), дали вече се прекачват на (от) метрото, или по-скоро колко от тях.
Ами чуй ме мен , тогава . Сутринта правих разни гимнастики - 120 , 79 - ако не е минал преди 120 . Ако е минал - пеш от Билла до Макгахан, пазара  ,85 и 82 за да стигна до Банишора , защото 78 пристига в 5.41 на Гарата , но винаги със закъснение и  12-та за 5.42 я изпускам и закъснявам , но това както и да е . То е всеки ден , като съм в София .
Относно метрото -няма къде да отида с него . Но определено на хората на които им е удобно  го ползват. Яловият 78 ще е все -по-празен . Няма нормални , които да висят и да го чакат 20 минути. Левски Г се напълни с нови блокове, които ще генерират още автомобили . Нужна е и тук генерана промяна на линиите. В момента метрото леко дублира ТБ 1 .
Ти не си в категорията, за която попитах (не се прекачваш на тролеите), но оценявам мнението ти. Интервалите действително са проблем, ама не виждам скоро да има нещо по въпроса.
Нямам търпение като се прибера, лично да проверя кой откъде и какво ... тъкмо дотогава хората ще си изградят нови навици.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
    • View Profile
Обслужването на Левски би могло да се реши с довеждаща линия, ако се закупят Карлсони. Дано пуснат довеждащ транспорт който да обикаля Емил Марков, Манастирски ливади, Борово и Бъкстон и да прави връзка с МС Красно село и МС България. Пренаселената южна София остана без скоростен транспорт :/ Трябва някакси да се компенсира тази ситуация.