Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 19390 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5832
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Оптимистичният вариант е ТБ 4 и ТБ 2 да си разменят интервалите в разписанията им. 4-ката да е на 7 минути сутрин и вечер в пик делник със съчленени тролейбуси. 2-ката да мине на къси тролейбуси с интервал 12 минути в час пик сутрин и вечер делник. 2-ката се скъсява до Борово, а 9-ката се удължава до Бъкстон с 2 коли повече. Но се отклоняваме от темата. Тези разсъждения не са за тук.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4037
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Като се освободят 16 коли от тб 2 и 6 коли от тб 1 ще има достатъчно и водачи, и тролеи.
Това е най-голямата грешка, която биха могли да направят. ТБ1 ще е основната довозваща линия на Левски до метрото и не трябва да се разрежда. Ако се разреди, трябва да се осигури друг довозващ транспорт, например тролейбус Левски - Хаджи Димитър, който да довозва и двата квартала, за който също ще трябват 4-5 коли. Само че и 2А и 12 бяха пълни въздуховози и този вариант ще е по-неефективен от сегашното положение.

Според мен най-добрият вариант е 7 да се удължи до Гоце Делчев, а 1 и 2 да се запазят. Но от тях не могат да се вземат достатъчно коли, за да покрият новата отсечка. Мисля, че ще трябва да съживят някой и друг Икарус, особено като се има предвид, че 8 МАНа и 3 Кобри явно са брак.

Колкото и да съм против вариант, в който ТБ2 се закрива, а ТБ1 се разрежда, ако все пак е неизбежно, предлагам следното:
ТБ2 се пуска с маршрут Хаджи Димитър - Левски с поне 5 коли
ТБ4 се сгъстява с поне 3 коли
А100 се удължава до Враждебна и се сгъстява до максимум 12 мин. в час пик. Може да се отклони от Макгахан по Васил Петлешков в посока Враждебна и от Острово по Панайот Хитов в посока Бенковски, така ще прави по-удобна връзка с метростанцията.
Освободените коли отиват на ТБ7 и ТБ9

Вариантът на viktorlc също е добър, даже може би най-добрият. Но и тогава е необходимо съживяване на Икаруси.

П.П. Нека модераторите преместят последните мнения в съответната тема.
« Last Edit: 30.11.2018, 16:20:34 by Sofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8575
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Къш, къш от тука... Има си тема за маршрути!  :police:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
Оптимистичният вариант е ТБ 4 и ТБ 2 да си разменят интервалите в разписанията им. 4-ката да е на 7 минути сутрин и вечер в пик делник със съчленени тролейбуси. 2-ката да мине на къси тролейбуси с интервал 12 минути в час пик сутрин и вечер делник. 2-ката се скъсява до Борово, а 9-ката се удължава до Бъкстон с 2 коли повече.
Вариантът е много добър. Евентуално ако пробегът до Дружба-2 стане преголям, може да има сгъстяваща линия ТБ12 от Хаджията до Орлов мост-Гурко. В  перспектива, когато Линия 3 бъде изпълнена докрай, ТБ12 да ходи до Левски, а ТБ1 да се разреди, а открилият се луфт по Опълченска бъде запълнен с коли по ТБ5 и 7.

От другите линии - А86 и А79 могат "да си сменят шапките", за да довеждат до метрото: А86 от Сточна по Моста Чавдар-Вл.Вазов-Васил Кънчев-Малашевци, А79 от Сточна-мелничен комбинат-Резбарска-Макгахан-Тодорини кукли и по пътя си. А90 може също да минава по Тодорини кукли до пускането на следващите метростанции в експлоатация.
« Last Edit: 01.12.2018, 16:57:17 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Quote
"Овча купел" с автобуси, правещи връзка с метрото
Те ще бъдат по-малки и билетът ще важи, както за тях, така и за метрото, обяви шефът на "Метрополитен"-а инж. Димитър Братоев


"Метрополитен" беше инициаторът да има буферни паркинги. Такава е и световната практика. Такъв паркинг ще се изгради и в двата края на новата линия - "Горна баня" и "Левски", коментира в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR шефът на дружеството инж. Димитър Братоев.

"В момента се планира да се изгради и вътрешноквартална линия в "Овча купел". Автобусите ще бъдат по-малки и билетът ще важи, както за тях, така и за метрото", съобщи Братоев.

Относно автоматиката на третата метролиния, той заяви, че тя е напълно нова.


http://inews.bg/-Овча-купел-с-автобуси-правещи-връзка-с-метрото-_l.a_i.619388.htm

Не е зле да пуснат подобни линии и в Левски, Герена.
« Last Edit: 20.02.2019, 19:12:42 by New_Passenger »

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1293
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
И тук ще напомня, че когато има посочен източник на дадена новина е хубаво да се провери информацията и в оригинал. В случая - сутрешния блок на България Он Еър има видео с интервюто на инж. Стоян Братоев.

Тъй като видеото е сравнително дълго - ще откроя основните теми в него и ще ви улесня, в случай, че не искате да гледате цялото:
0:35 Особености при строителството на третата линия и подробности за новия подвижен състав
4:10 Ремонт на „старите“ влакове
5:30 Буферни паркинги
6:50 Довеждащ транспорт
8:10 Новите технологии в метрото
9:58 Ремонт и модернизация на влакове и инфраструктура

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
Не съм сигурен дали е точно за тук , ако модератор прецени да го премести.

В поредно интервю Фандъкова говори за бъдещите довеждащи линии като споменава, че маршрутите в Овча купел и Горна баня вече са ясни ! Къде може да се намери информация за тях ?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
Ето това се въртеше през лятото: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/07/18/3939399_sofiia_puska_dovejdasht_transport_do_noviia_luch_na/
Quote
София пуска довеждащ транспорт до новия лъч на метрото през есента
Електрически минибусчета ще свързват кварталите "Овча купел" и "Горна баня" с метростанциите от новия лъч
Десислава Лещарска
 
 София ще търси доставчик на 30 броя електрически малки автобуси, които да изпълняват ролята на довеждащ транспорт до метрото. Той ще бъде въведен първоначално в кварталите "Овча купел" и "Горна баня" и ще обслужва новопостроените спирки от третия метродиаметър ("Горна баня" – кв. "Левски"), който ще заработи през есента. Това стана ясно след проведени тестове в София на електрически минибус Karsan от турския производител Jest Electric. Информацията беше съобщена през профила на кмета Йорданка Фандъкова и беше потвърдена пред "Капитал" от зам.-кмета по транспорт и финанси Дончо Барбалов. Той съобщи още, че при решение на Столичния общински съвет довеждащият транспорт може да е безплатен или по точно ще може да се ползва с билет или карта за метрото.

Шестметровият минибус на Karsan минава през София на връщане от Мюнхен, където също са провеждани тестове, обясни Барбалов. София ще обяви обществена поръчка за доставка на 30 е-буса с подобни габарити плюс 22 електрически автобуса с дължина 8-9 метра за общо 30 млн. лв. За тях се кандидатства по програма "Околна среда" – по оста за по-чист градски транспорт в общини с мръсен въздух. Апликационната форма беше одобрена от Столичен общински съвет миналата седмица.
Директорът на общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви по време на тестовете, че търгът за 30-те минибуса ще тръгне до два месеца. "Надяваме се да се явят сериозни участници", коментираха от Столична община. Е-бусове с подобни габарити се произвеждат от Jest Electric в Бурса, но и от чешката компания SOR, унгарската Ikarus и др. Използването на 6-метрови минибуси се налага заради тесните улици в някои квартали, където по-големи просто не могат да минат, обясни зам.-кметът по транспорт.

Отделно от малките автобуси, които ще бъдат на батерии (от типа бавнозарядни), общината ще обяви търг и за 30 броя бързозарядни единични автобуси. Те са отделно от вече договорените и финансирани чрез заем 15 бързозарядни автобуса (с опция за закупуване на още 15), които ще се включат в градския транспорт на столицата през есента.

Без обсъждане
От организацията "Спаси София" настояха реорганизацията на транспорта и довозващите линии да се обсъдят с гражданите, а не да се решават от чиновници. Според тях 6-метровите турски Karsan с девет седящи места и капацитет около 20 души не са подходящи за квартал като "Овча купел". Според общината обаче късите минибуси са единственият вариант за тесни улици в някои презастроени квартали.

Ясно е, че иде реч за маршрути под 2 км - по 3-4 спирки най-много. Ясно е също, че всичко трябва да мине през СОС. Не знам, как ще се върже при сегашната тикетинг система - комбинираният билет трябва да важи и в двете направления: метро-довозваща линия и довозваща линия-метро.
« Last Edit: 09.10.2019, 15:05:06 by blagun »

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3251
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
М1



М3
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
За Люлин не ми се струва добра идеята. Там и улиците, и пътникопотоците са с друг мащаб. При това се дублира доста с А110, 309. По-добре е да е по-къса линия, която да довозва 8, 9 и 10-та част.
За овчокупелската: южният клон е удачен, но северният дублира всички налични автобусни линии. Може би горнобанска линия ще е добре, както и вариант на А107 за Карпузица. Може А58/59 да се удържат през Средсело,  Любляна и до някоя метростанция.
« Last Edit: 09.10.2019, 21:02:41 by blagun »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2495
    • View Profile
Аз тук никъде не виждам малки улички, по които изрично трябва да се движи 6-метрова маршрутка и нищо друго да не може да мине. Ако ще се движат по основните булеварди, съвсем се губи смисъла от тези недоразумения.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5832
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз все още се чудя кой ще ги кара тези златни бракми.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
Аз тук никъде не виждам малки улички, по които изрично трябва да се движи 6-метрова маршрутка и нищо друго да не може да мине.

По така показаните схеми единствено по Народно хоро е трудно преминаването дори на лек автомобил поради многото паркиращи и то в участъка от Иван Радоев до Монтевидео.

Интресно ми е Горна баня и Карпузица с коя станция ще свържат, но предполагам ще е с последната спирка при СОП.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
Народно Хоро е доста тясна улица, ширината на пътното платно не надхвърля 6 m и разминаването на по-големи автобуси е силно затруднено. :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5222
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Интресно ми е Горна баня и Карпузица с коя станция ще свържат, но предполагам ще е с последната спирка при СОП.
За Горна баня и Карпузица трябва просто да се измисли вариант, при който 107 и 260 да минават покрай метростанцията. Като гледам, има достатъчно място за обръщало на ъгъла на ул. Хиколай Хрелков и ул. Лотос, което да стане последна спирка на 107, а 260 да минава двупосочно от там съответно с различни спирки. Ул. Урал трябва да стане двупосочна за 260 със забранено спиране на МПС там. Така удължението на курсовете ще е с около 10 мин. за 107 и 6 за 260.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
За Карпузица може да се промени маршрутът на 45 - след завършването на МД3 няма да е нужен за довозване на Овча Купел до МС Вардар и може да се пренасочи към Карпузица, като прави връзка с някоя от станциите в Овча Купел. :rolleyes: Районът около Боряна и Любляна ще се довозва от 73.  :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5222
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
От 45 до Вардар няма нужда и може да се пусне от МС Овча купел 1 до Гоце Делчев по Каблешков - една връзка от която според мен си има нужда. 73 според мен трябва да тръгне двупосочно през Никола Петков и Любляна, въпреки задръстванията на околовръстното (които все пак продължават около 2 часа сутрин и след това няма) за да върже и този район с метрото, а и пътниците, които го ползват там са много повече от тези по Боряна в момента. 107 си е най-добрият вариант за Капрузица до МС Горна баня - отпада само 1 спирка и има 3 допълнителни.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2907
    • View Profile
45 освен с метростанция Вардар дава добри връзки на района около НБУ и Боряна с Красна поляна,тм 22, Гевгелийски, Захарна фабрика и Люлин 7 и 10. Освен, ако не се пусне друга от Овча купелските линии по Монтевидео и Боряна .