Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 28301 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6052
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Оптимистичният вариант е ТБ 4 и ТБ 2 да си разменят интервалите в разписанията им. 4-ката да е на 7 минути сутрин и вечер в пик делник със съчленени тролейбуси. 2-ката да мине на къси тролейбуси с интервал 12 минути в час пик сутрин и вечер делник. 2-ката се скъсява до Борово, а 9-ката се удължава до Бъкстон с 2 коли повече. Но се отклоняваме от темата. Тези разсъждения не са за тук.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4130
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Като се освободят 16 коли от тб 2 и 6 коли от тб 1 ще има достатъчно и водачи, и тролеи.
Това е най-голямата грешка, която биха могли да направят. ТБ1 ще е основната довозваща линия на Левски до метрото и не трябва да се разрежда. Ако се разреди, трябва да се осигури друг довозващ транспорт, например тролейбус Левски - Хаджи Димитър, който да довозва и двата квартала, за който също ще трябват 4-5 коли. Само че и 2А и 12 бяха пълни въздуховози и този вариант ще е по-неефективен от сегашното положение.

Според мен най-добрият вариант е 7 да се удължи до Гоце Делчев, а 1 и 2 да се запазят. Но от тях не могат да се вземат достатъчно коли, за да покрият новата отсечка. Мисля, че ще трябва да съживят някой и друг Икарус, особено като се има предвид, че 8 МАНа и 3 Кобри явно са брак.

Колкото и да съм против вариант, в който ТБ2 се закрива, а ТБ1 се разрежда, ако все пак е неизбежно, предлагам следното:
ТБ2 се пуска с маршрут Хаджи Димитър - Левски с поне 5 коли
ТБ4 се сгъстява с поне 3 коли
А100 се удължава до Враждебна и се сгъстява до максимум 12 мин. в час пик. Може да се отклони от Макгахан по Васил Петлешков в посока Враждебна и от Острово по Панайот Хитов в посока Бенковски, така ще прави по-удобна връзка с метростанцията.
Освободените коли отиват на ТБ7 и ТБ9

Вариантът на viktorlc също е добър, даже може би най-добрият. Но и тогава е необходимо съживяване на Икаруси.

П.П. Нека модераторите преместят последните мнения в съответната тема.
« Last Edit: 30.11.2018, 16:20:34 by Sofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8850
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Къш, къш от тука... Има си тема за маршрути!  :police:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14291
    • View Profile
    • Email
Оптимистичният вариант е ТБ 4 и ТБ 2 да си разменят интервалите в разписанията им. 4-ката да е на 7 минути сутрин и вечер в пик делник със съчленени тролейбуси. 2-ката да мине на къси тролейбуси с интервал 12 минути в час пик сутрин и вечер делник. 2-ката се скъсява до Борово, а 9-ката се удължава до Бъкстон с 2 коли повече.
Вариантът е много добър. Евентуално ако пробегът до Дружба-2 стане преголям, може да има сгъстяваща линия ТБ12 от Хаджията до Орлов мост-Гурко. В  перспектива, когато Линия 3 бъде изпълнена докрай, ТБ12 да ходи до Левски, а ТБ1 да се разреди, а открилият се луфт по Опълченска бъде запълнен с коли по ТБ5 и 7.

От другите линии - А86 и А79 могат "да си сменят шапките", за да довеждат до метрото: А86 от Сточна по Моста Чавдар-Вл.Вазов-Васил Кънчев-Малашевци, А79 от Сточна-мелничен комбинат-Резбарска-Макгахан-Тодорини кукли и по пътя си. А90 може също да минава по Тодорини кукли до пускането на следващите метростанции в експлоатация.
« Last Edit: 01.12.2018, 16:57:17 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 842
    • View Profile
Quote
"Овча купел" с автобуси, правещи връзка с метрото
Те ще бъдат по-малки и билетът ще важи, както за тях, така и за метрото, обяви шефът на "Метрополитен"-а инж. Димитър Братоев


"Метрополитен" беше инициаторът да има буферни паркинги. Такава е и световната практика. Такъв паркинг ще се изгради и в двата края на новата линия - "Горна баня" и "Левски", коментира в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR шефът на дружеството инж. Димитър Братоев.

"В момента се планира да се изгради и вътрешноквартална линия в "Овча купел". Автобусите ще бъдат по-малки и билетът ще важи, както за тях, така и за метрото", съобщи Братоев.

Относно автоматиката на третата метролиния, той заяви, че тя е напълно нова.


http://inews.bg/-Овча-купел-с-автобуси-правещи-връзка-с-метрото-_l.a_i.619388.htm

Не е зле да пуснат подобни линии и в Левски, Герена.
« Last Edit: 20.02.2019, 19:12:42 by New_Passenger »

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1350
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
И тук ще напомня, че когато има посочен източник на дадена новина е хубаво да се провери информацията и в оригинал. В случая - сутрешния блок на България Он Еър има видео с интервюто на инж. Стоян Братоев.

Тъй като видеото е сравнително дълго - ще откроя основните теми в него и ще ви улесня, в случай, че не искате да гледате цялото:
0:35 Особености при строителството на третата линия и подробности за новия подвижен състав
4:10 Ремонт на „старите“ влакове
5:30 Буферни паркинги
6:50 Довеждащ транспорт
8:10 Новите технологии в метрото
9:58 Ремонт и модернизация на влакове и инфраструктура

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2969
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ще развижа малко темата с една възможна схема за след пускането на МД3 до Овча Купел.

1. Тб.2 се закрива.
2. Тб.9 се удължава до Бъкстон.
3. А.102 се скъсява до обръщалото на тб.9 в Борово.
4. А.73 от Земляне влиза директно в О.Купел, за да покрие липсата на а.102.
5. А.60 поема участъка на а.73 през старата част на О.Купел

Идеята е, вместо да бъдат безумно разредени линиите по сегашната схема, те да запазят сегашните си интервали.
1. А.11 остава без промяна на 7-8 минути. Това ще е достатъчно за основа на обслужването на ж.к. Овча Купел.
2. Тб.9 се движи на 6 минути, както е тб.2, така че към Бъкстон обслужването НЕ се влошава.
3. А.102 се движи през 8 минути, така че ще може да компенсира влошеното обслужване в Борово от закриването на 2.
4. А.73 се движи през 12 минути, вместо 102, който е през 8. Разликата е ок, защото все пак ще има метро.
5. А.60 в момента е през 16-17 минути и може да се синхронизира с А.45, който се движи на сходен интервал.

P.S.

11 - 16-10-15-5
102 - 16-11-16-5 с курс 136 минути, става на 12-9-12-4 с курс 106 минути
73 - 7-6-7-3 с курс 90 минути става 5-4-5-2 с курс 60 минути
60 - 5-4-5-3 с курс 90 минути става 7-5-7-4 с курс 120 минути
тб.2 - 16-12-16-5 се закрива
тб.9 - 12-9-11-4 с курс 77 минути става 14-11-13-5 с курс 91 минути

общ баланс - 18-13-18-5 освободени коли, т.е. 25%

предимство - обслужването на 11, 60, 73, 102 и тб.9 в останалите участъци от маршрута остава незасегнато и на същите интервали като досега.
« Last Edit: 20.12.2019, 14:21:52 by mlk »

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18359
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Поне да беше написал подсилване на тб 4 с 4-5 коли.

Иначе съм категорично против. След пускането на МД3 до Овча Купел може закриване на тб 2, но с увеличение на колите по тб 4, тб 9 до Бъкстон, закриване на 45 и може да се помисли за някакво съкращение на 60. Допускам и обединение на 60 и 74. От Централна гара до ул. Гюешево и оттам по Гешов до Гоце Делчев.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2969
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Поне да беше написал подсилване на тб 4 с 4-5 коли.

Иначе съм категорично против. След пускането на МД3 до Овча Купел може закриване на тб 2, но с увеличение на колите по тб 4, тб 9 до Бъкстон, закриване на 45 и може да се помисли за някакво съкращение на 60. Допускам и обединение на 60 и 74. От Централна гара до ул. Гюешево и оттам по Гешов до Гоце Делчев.
В този коментар засягам транспорта в западната част. Ясно е, че Х.Димитър не може да остане непокрит. В коментара ми допълних баланса, след такава врътка.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3048
    • View Profile
Ако се пусне 60 през старата част то 45 може да се закрие, а 73 да се върне по временният маршрут като вместо да минава по Дойран и Гоце Делчев продължи направо по Каблешков и се удължи по Луй Айер и Сребърна до Зоопарка ! Така ще може 204 да се скъси до Борова ! При тролейбусните линии може 2 и 8 да си разменят крайните станции , а 9 да се удължи до Бъкстон !

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2969
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ако се пусне 60 през старата част то 45 може да се закрие, а 73 да се върне по временният маршрут като вместо да минава по Дойран и Гоце Делчев продължи направо по Каблешков и се удължи по Луй Айер и Сребърна до Зоопарка ! Така ще може 204 да се скъси до Борова ! При тролейбусните линии може 2 и 8 да си разменят крайните станции , а 9 да се удължи до Бъкстон !
И тези варианти никак не са лоши!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5319
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Пропускате, че голяма част от пътниците на 73 и 102 са от бул. България и Красно село към Овча купел. С тези схеми им казвате да се прекачат 1-2 пъти и да си стигнат. Както и сега, по-голяма част от пътникопотока ще генерират тм 5 и 7, както и до някъде 204, а не метрото!
45 ще е излишен, но 73 и 102 не трябва да се скъсяват.
Също мисля, че 107 трябва да се удължи до МС Горна баня, както и да се пренасочи 260 да минава от там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12359
    • View Profile
А какви са ви наблюденията по 83 след връщането му по стария маршрут, има ли отлив на пътници? На мен ми се струва, че е по-полезно да остане по Гешов и България, като двупосочно минава кръстовището с Борис отгоре и спира на спирките, за връзка с мт 4 и 5. Покрай гараж Земляне надали има много пътници, там може да остане една линия, примерно 102.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Ако се пусне 60 през старата част то 45 може да се закрие, а 73 да се върне по временният маршрут като вместо да минава по Дойран и Гоце Делчев продължи направо по Каблешков и се удължи по Луй Айер и Сребърна до Зоопарка ! Така ще може 204 да се скъси до Борова ! При тролейбусните линии може 2 и 8 да си разменят крайните станции , а 9 да се удължи до Бъкстон !
Съгласен и ако 2 ходи до Гоце Делчев тб7 минавайки накрая през тунела на НДК да се скъси до басейна Спартак. Така 7 ще е на по нормални интервали а някой да ходи на транссофийско пътешествие от Люлин до Гоце Делчев по този обиколен маршрут.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1350
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Съгласен и ако 2 ходи до Гоце Делчев тб7 минавайки накрая през тунела на НДК да се скъси до басейна Спартак. Така 7 ще е на по нормални интервали а някой да ходи на транссофийско пътешествие от Люлин до Гоце Делчев по този обиколен маршрут.
И в момента ползвам ТБ 7 от бул. К. Величков до ул. Костенски водопад, при посочената промяна ще се налага да ползвам 2 превозни средства. Спрях да ползвам 83 в момента, в който отвориха ул. Житница, защото пътуването на практика отнема същото време, но „компанията“ в задръстването по ул. Житнита и бул. Никола Мушанов е много по-неприятна.

Offline Sh1zO

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
    • Email
Аз също ползвам тб 7 - от Община Люлин до 29-то ДКЦ. Скъсяването му до Спартак няма да направи линията на кой знае колко по-нормални интервали. Колкото до ,,транссофийско пътешествие", дори не искам да навлизам в подробности, но аз бих го нарекъл просто ,,пътуване без прекачване и връзка с възлови места-Сточна гара, СУ, Кино Одеон, НДК, Южен парк", което удоволствие на всички люлинчани ни беше предоставено от общината. За съжаление това удоволствие е от дъжд на вятър, заради откритите коли по линията, което я прави непредпочитана.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4130
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
    След като раздвижихме темата, това са моите предложения за промени в наземния транспорт след пускането в експлоатация на МС Хаджи Димитър:

    • ТБ2 - Скъсява се до Борово и се разрежда до 10-12 минути в час пик. ТБ4 пък се сгъстява до същия интервал и двете линии се синхронизират, така че на всеки 5-6 минути да има тролей до метрото, а не както сега винаги да минават в пакет. Може да се помисли съчленените тролеи от 2 да отидат на 4 и 5.
      Алтернативно ТБ2 може да се пусне до Гоце Делчев по новото трасе, а ТБ7 да се скъси до Спартак като горното за интервалите и синхронизацията с ТБ4 остава.
    • 79 - Скъсява се до Лъвов мост и се удължава до Т1. За компенсация 309 може да се удължи до Стинд, но само в делнични дни през работно време (след 7 вечерта, събота и неделя да стига само до бул. Илиянци). Две линии по ул. 202 са напълно излишни, още повече със сегашното разписание, при което 79 и 309 винаги вървят в пакет. В момента пробегът на 79 след Сточна гара си е живо разхищение - особено късните курсове до Стинд са напълно празни. В този вариант пробегът на 79 се скъсява с цели 2 км. в посока, а връзката на Подуяне с Т1 е нещо необходимо от години, но отсъстващо при все, че летището е толкова близо. Според мен 79 може да мине и на къси автобуси.
    • 85 и 285 - Вместо по ул. Клисура да минават по Острово, Владимир Вазов и Васил Кънчев. Така ще осигурят връзка с метрото на Стефан Караджа и на старата част на Хаджи Димитър. В посока Връбница вместо по Острово могат да завиват по Панайот Хитов, за да спират по-близо до входа на метрото, ако е необходимо (същото се отнася и за 100).
    • 90 - Пуска се по Резбарска, Макгахан, Острово и Тодорини кукли, за да минава покрай метростанцията и интервалът му се редуцира на 20 минути. Добре е в посока Бухово да се помисли за спирка на Острово преди Владимир Вазов. Така Бухово, Яна, Богров и районът около Ботевградско ще имат директна връзка с метрото.
    • 100 - Удължава се до Враждебна директно по Владимир Вазов и се сгъстява до 16-20 минути, като съответно се синхронизира със 78. Така Враждебна ще имат автобус до метрото на не повече от 10 минути при сегашни 19. По-редовен 100 ще подобри обслужването на Военна рампа и Орландовци. Премахва се обикалянето през Враждебна на 12 и 14, което ще им спести около 5 минути в посока. Може да се премахне и обикалянето през Левски, което ще спести допълнителни 5 минути в посока.
    • ТБ1, 78, 86 и 120 - без промяна.
« Last Edit: 21.12.2019, 15:25:12 by Sofia »

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • "дай ми минута за цигара, продай ми огъня от бара"
    • View Profile
ТБ9 трябва да се удължи до Бъкстон, иначе нагоре няма от какво да се обслужва, ако ТБ2 бъде скъсен.
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4130
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Да, това се подразбира.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3048
    • View Profile
Дали не е по-добре ТБ 2 да върви по Прага и Гешов до Гоце Делчев ?