Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 45972 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
45 действително се явява ценна линия, каквато едно време липсваше. Когато бях ученик, много често пътувах по направление Люлин-О.Купел и въпреки близостта на кварталите, пътуването с ГТ беше много неудобно - автобус или тролей + 111 + автобус, или тм.8 + 77 + 11 (60 го нямаше тогава).

Въпреки че 45 няма да е чак толкова необходима за връзка с МД1, връзката с Люлин е все още чувствителна тема за много граждани.

Много се надявам транспортът в О.Купел да бъде добре измислен - с малко линии, но редовни, или поне с добре синхронизирани линии.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 913
    • View Profile
Този А73 върши работа на НБУ. Когато 2003-2004 г. учих там, повечето от контактите ми бяха от Емил Марков, Борово и близките квартали. А73 им беше единствения транспорт. Тогава беше на 45-50 минути, но чакаха на спирката, нямаше как.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
 :Е няма ли офицялна информация някаде как ще се промени наземния транспорт след пускането на метрото или  по скоро и те не знаят. :neznam: :neznam:  :D :D :D

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14585
    • View Profile
    • Email
Пускането през май на отсечката Попа- Красно село  надали ще промени нещо. За другите - не е мислено все още.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Прикачил съм карта с още една идея за промяна, след пускането на МД3 до Овча Купел.

Идеята е линии 11 и 310 да се обединят под номер 311 с маршрут Люлин 5-Ст.Гара-ст.Гео Милев. При разстановка 17-11-16-6 и 9-9-9-5 биха се подобрили настоящите интервали и по двете линии, които в момента са много близки.
От освободените коли се удвоява броят на колите по бъдещата електробусна линия Е60 - вместо 5-4-5-3, става 10-8-10-4, което води до интервал, по-добър от сегашния на 11.
От останалите освободени коли могат да се подсилят с по 1-2 коли линии 45 и 83.

Загубени връзки от О.Купел почти няма, тъй като 60 го покрива до Лъвов мост, а МД3 - към Театър София (за 15, вместо за 45 минути). Увеличените коли по 45, 60 и 83 пък компенсират липсата на 11 в Кр.Поляна.
Същевременно, ж.к. Сердика, който винаги е бил ощетен откъм транспорт, получава една линия с нормални интервали на движение.
Директните връзки на Люлин с т-р София, Гео Милев и Слатина можем да ги броим и само за бонус.

Самата промяна не е в никакъв случай революционна, или супер добра, но би била нелоша алтернатива на това, линиите към О.Купел да останат, но силно разредени. Същевременно се избягва разреждане на 11, което би засегнало Г.Милев и Слатина, без тези квартали да са го заслужили с нещо.
« Last Edit: 13.02.2020, 14:03:11 by mlk »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6342
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Предложението не е лошо.
Забележка: линия 60 обслужва бул. Сливница до ул. Опълченска, след това завива наляво по Ботев и спира чак на Ботев и Клокотница, Гарата и се връща по Опълченска. Не обслужва Лъвов мост.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Предложението не е лошо.
Забележка: линия 60 обслужва бул. Сливница до ул. Опълченска, след това завива наляво по Ботев и спира чак на Ботев и Клокотница, Гарата и се връща по Опълченска. Не обслужва Лъвов мост.
Благодаря за корекцията. Иначе, връзката с Лъвов не е съвсем загубена, защото имаме МД3 + МД2 за нула време. Разбира се, за Кр.Поляна е друго.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18623
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Предложението е много добро.  :fan:
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5729
    • View Profile
Въпросът е, от кой гараж да се обслужва подобна линия - ако се обслужва от Земляне или Малашевци няма да има късни курсове до нито една от крайните спирки, при варианта Земляне се получава и сериозен нулев пробег. :rolleyes: При обслужване от Дружба ще се загубят последните 1-2 късни курса към и от Люлин и нулевият пробег няма да е малък. :rolleyes:
« Last Edit: 13.02.2020, 15:12:44 by V.Peichev »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Това с курсовете е лесно. 108 също тръгва от Люлин 5. При смесено обслужване, Земляне хваща първите от Люлин, а Малашевци - от ст.Г.Милев

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
А защо не се обединят 45 и 77 . Мисля че една линия от Централна гара до старата част на Овча Купел би била по полезна от сегашната до Западен парк. Навремето 77 ходеше до Стадион Овча купел  и линията е почти стария и маршрут. Остава спорно само дали да минава по Възкресение или директно по Вардар.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3414
    • View Profile
    • Email
Да, 77 служеше за връзка между Централна гара и автогара Овча Купел. Отбиха го към Западен парк, когато удължиха четворката до стадион Славия и 11-ката до Княжево, за да не дублира трамваите. 45 е пътник, след като тръгне метрото.
« Last Edit: 14.02.2020, 08:58:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
А защо не се обединят 45 и 77 . Мисля че една линия от Централна гара до старата част на Овча Купел би била по полезна от сегашната до Западен парк. Навремето 77 ходеше до Стадион Овча купел  и линията е почти стария и маршрут. Остава спорно само дали да минава по Възкресение или директно по Вардар.
За 45 има и друг вариант - да бъде обединен с 11. Маршрутът би бил - от О.Купел 2, по Монтевидео и по пътя на 45 до Вардар и оттам по Т.Александров и по К.Величков по маршрута до ст.Гео Милев.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3097
    • View Profile
За 45 има и друг вариант - да бъде обединен с 11. Маршрутът би бил - от О.Купел 2, по Монтевидео и по пътя на 45 до Вардар и оттам по Т.Александров и по К.Величков по маршрута до ст.Гео Милев.

Тази идея ми допада !Ще подобри значително транспортното обслужване на старата част.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето и още един вариант с прикачена карта.

Накратко, 102 се обединява с 260 - Ст.Град-Кр.Село-Горна Баня. 60 (с увеличен брой коли) след О.Купел минава през Кр.Село и оттам по Цар Борис и отново през ж.к.Сердика.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5729
    • View Profile
При обединение на 102 и 260 ще се увеличи натоварването на и без това претоварения ТМ 5, първо трябва да се направи пълноценен скоростен трамвай по Цар Борис III. :rolleyes: Също 60 става прекалено обиколен.  :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
При обединение на 102 и 260 ще се увеличи натоварването на и без това претоварения ТМ 5, първо трябва да се направи пълноценен скоростен трамвай по Цар Борис III. :rolleyes: Също 60 става прекалено обиколен.  :rolleyes:
Това предложение е само за спорта. Пък и след пускането на МД3, петицата ще се разтовари със сигурност. 60 няма да обикаля повече. Времето е същото.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5729
    • View Profile
Надали ТМ5 ще се разтовари сериозно - единствената пресечна точка с МД3 е Красно Село, Медицинска Академия е на около 500 m от най-близката спирка на ТМ5 останалите станции са по-отдалечени.  :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3443
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Надали ТМ5 ще се разтовари сериозно - единствената пресечна точка с МД3 е Красно Село, Медицинска Академия е на около 500 m от най-близката спирка на ТМ5 останалите станции са по-отдалечени.  :rolleyes:
Пейчев, не мога да те позная направо. Никаква следа от въздуховози в мненията ти.

1. Пътници от ТМ5 ще слизат на Красно Село, за да се качват на метрото. Нещо, което те сега не могат да правят.
2. Пътници, слизащи на Красно Село от 73, 83 и 102, сега ще имат възможност да се прекачат на метрото, вместо на трамвая.

Като сумираме горните две и стигаме до бъдещото леко разтоварване на петицата. Разбира се, 5 в никакъв случай няма да се превърне във въздуховоз ;)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3097
    • View Profile
Дано все пак тази година започне ремонта на трамвайното трасе по Цар Борис 3 . На Красно село десния завой идвайки от Бъкстон не е разрешен.