Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 50469 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
също така някои са против скъсяването на 56 (предлага се скъсяване от Мало Бучино само до кв. Суходол и прекачване на предложения нов автобус 55, без да има директна връзка с района на жк. Западен Парк, включително и с метростанция Вардар, за която се твърди че много хора я ползват, както и с трамвайна линия 10).
В София не е прието автобусите от начална точка да стигат до първото от няколко поредни села, а оттам да има автобуси до следващите. И надали ще бъде прието, поне докато съществува сегашната система на тарифиране. Доже обратното - съкратиха по-късите А58 и 68 за сметка на по-дългите А59 и 69.
За Мало Бучино и Суходол е редно да се процедира като с А314 в Бистрица: да се остави А56, а А55 да е от Суходол до МС Горна баня. Времето ще покаже коя от двете връзки е по-популярна.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3736
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Промените много  ми допадат, с изключение на оголването на транспорта по ул. Любляна. Имах приятели на 66.ОУ и искам да ви кажа, че това с
 е едно от най-зле обслужваните места в София. 73 според мен трябва да върне предишния си маршрут през Т. Каблешков и Борово - използваше се страшно много.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето промените, които представихме пред Кристиян Кръстев и Иван Николов (дир. "Транспорт") за реорганизацията на транспорта в Овча Купел след пускането на метрото. Представянето беше през юни месец. Презентацията се състои от 2 части и се чете изцяло преди да се коментира.
Първа част са предложенията, които са представени на обществеността.
Втората част е с коригирани предложения, след получена обратна връзка от обществеността.

След представянето пред Кръстев и пред Николов не сме получили никаква обратна връзка от тях или от Столична община.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3447
    • View Profile
    • Email
Много добра концепция. Това е оптималния вариант. Само ако може да се махне този "щъркел" от презентацията.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз лично не успях да открия друг вариант за обслужване на тесни улици, със стъмни наклони, остри завои, по пътища с ниска товароносимост, в лошо състояние, но да имат възможност за качване на детска/инвалидна количка. Ако намериш такива - пиши тук.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Този терен общински ли е и предвиден ли е за улица? Да не се окаже зелена площ или частен?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3583
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Вариантите с корекциите във втората част са несравнимо по-добри.
Проблемите, които виждам:
1. 60 може спокойно да върти на титулярното обръщало на 45. Ходенето до ОК2 си е излишно.
2. 260 вероятно ще се движи доста празен от по Цар Борис 3. Подозирам, че ще искат да го подрежат след време.
3. 11 и 102 ще се разтоварят сериозно. Това ще наложи разреждане, което обаче би засегнало другите части, които се обслужват от двете линии. Подозирам, че ще се наложат корекции догодина.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
60 наистина не е нужен в Овча Купел при наличие на МД3 особено с обиколката по бул. Овча Купел и Цар Борис III - времепътуването  до центъра ще е приблизително двойно на варианта МД3 и кратко довозване. 260 няма да е празен по Цар Борис III поне докато ТМ5 не се превърне в пълноценен скоростен трамвай. 11 и 102 ще се разтоварят на последните спирки в Овча Купел, но не са чак толкова редовни и ще могат да се махнат 1-2 разпокъсани пикови коли делник. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Този терен общински ли е и предвиден ли е за улица? Да не се окаже зелена площ или частен?

Проверено е общински. Няма обаче да е истинско обръщало, а по-скоро улиците около общинския терен ще се разширят и ще се обособят няколко джоба за спиране и престой на автобусите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3110
    • View Profile
При така предложените варианти за А60 и А 73 се губи връзката на НБУ и околности с Красна поляна ! Вместо това е по-добре по Монтевидео и Боряна двупосочно да се пусне А 11, а А 60 да си продължава по Линкълн и надясно към банята и автогарата ! Необходимо ли е да се влошава обслужването на една част, която и в момента е с лошо обслужване ? В ж.к Овча купел получават метро и е нормално да има реорганизация на транспортната схема, но трябва ли част от квартала, която реално не е облагодетелствана от това да пострада?  :neznam:

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
Идеи за промяна на ГТ в Район Хаджи Димитър и
Подуене и селските рейсове в кремиковското направление - за експериментален период от 1.09.2020 до 28.2.2021, при добър пътникопоток - остават до построяване на М3 до Ботевградско шосе/Летище София.
1. А 285 - докато не падне барикадата на Орлов мост и докато не се възстанови движението по ул.Градинарска в посока Връбница от ул.Родина на ляво по Макгахан и завой по ул.Никола Войновски и по маршрута на тб 2а и 4а до бул.В.Левски и от Сточна гара по маршрута си. В обратна посока от Сточна гара по В.Левски до пам.Левски, обръща на паметника и завива по Дондуков, Вл.Вазов, Острово и по марштута си. Тб 2а остава по този си маршрут до отблокирване на Орлов мост, а тб 4а в Х.Димитър се закрива защото с 2а имат общ маршрут. А85 и а185 остават по временните си маршрути до края на ремонта на жп моста при Владайска река.
2.А 90 - от бул А. Екзарх в посока АГ Малашевци завой  надясно по Тодорини Кукли и след МС Х.Димитър завой няво по В.Вазов и по В.Кънчев до АГ.Малашевци. В обратна посока - по същия маршрут.
3.А 18 - удължаване от ул.Рояк  надясно по ул.Първа българска армия, ул.Макгахан, ул.Острово, ул.Тодорини кукли, ул.Левски Вековен, ул.В.Кънчев, ул.Първа българска армия, ул. Влах камък (Автостанция Орландовци), ул.Керч, ул.Калач и по маршрута си.
4.А23 - продължава по ул.Първа българска армия, ул.Макгахан, ул.Острово, ул.Тодорини кукли, ул.Левски Вековен, ул.В.Кънчев, ул.Първа българска армия и по маршрута си.
5.А119 - от авт.Исток по Ботевградско шосе, А.Екзарх, завой надясно по Тодорини Кукли, В.Вазов и обръща при ул.Иля Войода по В.Вазов, Т.Кукли, А.Екзарх, Ботевградско шосе и по маршрута си.
6.Нова А19 - село Желява - с. Яна и по новия маршрут на авт.90 до АГ. Малашевци.
7.Нова А17 - село Сеславци - с.Кремиковци - гара Кремиковци - по прякото шосе до Челопечене - Челопеченско шосе - Ботевградско шосе - В.Вазов - наляво по ул.Станислав Доспевски - ул.Поручик Георги Куюмурджиев - ул.Поп Грую - В.Вазов, обръща посоката при ул. Иля Войвода и по В.Вазов по същия маршрут до с.Сеславци.
« Last Edit: 26.08.2020, 22:21:02 by AROS »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1248
    • View Profile
идеи за сега и за югозападното направление:
пак първоначално от 1.09.2020 до 28.2.2021 и до откриване на станциите на М3 до Горна баня:
1.А 103 - удължен от авт.О.Купел до хотел Славия ( последна спирка на авт.63)
2.А 59 - удължен от авт.Княжево до хотел Славия
3.А 58 - по сегашния си маршрут става целодневен и работи също и събота и неделя.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Проверено е общински. Няма обаче да е истинско обръщало, а по-скоро улиците около общинския терен ще се разширят и ще се обособят няколко джоба за спиране и престой на автобусите.

И все пак мястото изглежда достатъчно само, ако там обръщат малки бусчета на вътрешнокварталния транспорт. 107 би могло да се удължи по предложената линия 55 до Суходол, така отпада нуждата от много място. А има ли възможност за изграждане на зарядна станция?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
При така предложените варианти за А60 и А 73 се губи връзката на НБУ и околности с Красна поляна ! Вместо това е по-добре по Монтевидео и Боряна двупосочно да се пусне А 11, а А 60 да си продължава по Линкълн и надясно към банята и автогарата ! Необходимо ли е да се влошава обслужването на една част, която и в момента е с лошо обслужване ? В ж.к Овча купел получават метро и е нормално да има реорганизация на транспортната схема, но трябва ли част от квартала, която реално не е облагодетелствана от това да пострада?  :neznam:

Изрично посочих, че:
Quote
Презентацията се състои от 2 части и се чете изцяло преди да се коментира.
Нали знаеш приказката за чукчата и какво е той...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Проверено е общински. Няма обаче да е истинско обръщало, а по-скоро улиците около общинския терен ще се разширят и ще се обособят няколко джоба за спиране и престой на автобусите.

И все пак мястото изглежда достатъчно само, ако там обръщат малки бусчета на вътрешнокварталния транспорт. 107 би могло да се удължи по предложената линия 55 до Суходол, така отпада нуждата от много място. А има ли възможност за изграждане на зарядна станция?

Няма възможност за зарядна станция.

Целта на реорганизацията да е реално близка за осъществяване. При това удължение и разделяне на сегашния 107 на нов 107 и 106, интервалът делник в пик сме го нагласили на 15 минути - 4-3-4-2 като коли. Новият 107 ще прави връзки с метрото в двата си края на маршрута като така се надяваме да стане доста по-търсен, тъй като ще имаш избор от две посоки на пътуване към метро - ако в едната посока автобусът е минал, то го хващаш в обратната и пак имаш връзка с метрото.

Жителите на Мало Бучино, въпреки че са в Район Овча Купел и нямат директна връзка с метрото и района, предпочетоха да запазят връзката с МС "Вардар". Единственото нещо, което искат е, да се оправи кръстовището на околовръстното и Суходолска като се изградят тротоари и се поставят навеси, за да могат да се прекачват лесно и удобно от и на автобус 111. Така че на този етап линия 55 едва ли ще се осъществи. Остана само като предложение. Ще питаме пак хората след години за линия 55 като се изгради околовръстното шосе в тази си част, тъй като кръстовищата са планирани с кръгови и автобусът може да върти на някое от тях.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • View Profile
    • Email
Ако ще се ползват мидибусите на СА, защо е зарядна станция? Защо не се ползват мидибусите на СА вместо да се купува щъркел тип Пловдив? Имат нисък под и същите места с показаното исузу. Те ще се зареждат в гаража и няма да трябва зарядно на крайна спирка. Вече са купени, защо да не се ползват? Само да не се излезе с довода, че няма как да се ползват и са нова технология.
« Last Edit: 27.08.2020, 05:26:32 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Защото не могат да покрият другите параметри, посочени в презентацията - за преодоляване на наклони. Освен това състоянието на улиците не е за изцяло нископодово превозно средство.
Не съм проверявал електробусите, но вероятно са по-тежки от автобусите, а пътищата нямат товароносимост.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
Жителите на Мало Бучино, въпреки че са в Район Овча Купел и нямат директна връзка с метрото и района, предпочетоха да запазят връзката с МС "Вардар".
По-скоро не искат да губят настоящата връзка. Може би там трябва да се процедира като с А314 в Бистрица и да се пусне НОВА линия Суходол-Горна баня. Или А59 да се удължи до Суходол. Тази връзка би била чудесна особено след завършване на последния етап от разширението на СОП.
За да затворим югозападния ъгъл на София, трябва да се помисли и за адекватно удължение на А59 (58).
« Last Edit: 27.08.2020, 10:56:47 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Може би там трябва да се процедира като с А314 в Бистрица и да се пусне НОВА линия Суходол-Горна баня.

Бистрица получи директна връзка с метростанция, но в никакъв случай не получи такъв транспорт, както сега се предлага за Горна Баня - мидибусове, които возят почти всички до вратата, многобройни автобуси във всички посоки, че и метростанция в пешеходна достъпност. В квартали като Бистрица, че и много други все още обслужването е от централния площад на селото, а от там до най-крайните къщи са над километър ходене по стръмни улици. Не знам защо сега се лансира тази концепция специално за Горна Баня, уличната мрежа там не е най-подходящата за стартиране точно там на такъв проект.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
В Бистрица има четири спирки по Никола Крушкин - Чолака, които се обслужват от сравнително редовния в пик 69, две от тях и от по-редовния 314, не е само централният площад. Евентуално може да се пусне кръгова мидибус линия по Стефан Стамболов, Шипка, Алеко, Черни Връх, Стефан Стамболов, Иглика, Липа, Бреза, Минзухар, 181, Никола-Крушкин - Чолака, Младен Ангелов и Стефан Стамболов с връзка с 314 и почивка в центъра на селото. Северната и източната част на Горна Баня са в пешеходна достъпност до редовния 111.  :rolleyes:
« Last Edit: 27.08.2020, 14:16:29 by V.Peichev »