Author Topic: Трафикът  (Read 18367 times)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3959
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #160 on: 17.05.2018, 11:43:26 »
Гениалните диспечери май не разбраха, че като пренасочват автобусите по 204, за да не се включат от първа спирка, а по-натам по маршрута не е добра идея да се качват на Цариградско по бул. Копенхаген, при положение, че се забиват в ужасно задръстване там и по Цветан Лазаров (по маршрута) е в пъти по-бързо
Всеки сам си преценява от къде да мине като го пуснат напряко. Най-бързо е през паркинга на Практикер и излиза направо на Цариградкото.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3219
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #161 on: 02.06.2018, 01:41:30 »
Автобусна линия 10 тм би трябвало да замества трамвай 10 като интервал на движение. На 1 юни линията не беше променяна от диспечери както трябва, защото от 18:46 до 19:11 ч. нямаше автобус от Н.Вапцаров към Евл. Георгиев. За това време в другата посока минаха пет автобуса, от които първите два с пътници, а останалите - празни. Имайте предвид, че на тази линия разчитат и бивши пътници на трамвай 6, т.е. освен метро (ако отговаря на мястото, за което пътувате), няма друг редовен транспорт. Линия 102 също е нередовна.
Според правилника на градската мобилност, превозните средства трябва да стигнат от начална до крайна точка по определен маршрут. Линията е интензивно натоварена от Метростанция Витоша до спортната палата. В тази част от маршрута автобусите се движат сравнително редовно и бързо, въпреки че закъсняват в трафика и пиковите часове. ЦГМ, ще извинявате, но ако смятате да държите всички коли събрани по Гурко, пл. Независимост, пл. Александър I и цар Освободител, няма да стане така.
Нито пропускането на три спирки от началната, нито тръгването на интервал от начална спирка осигуряват регулярно обслужване на пътниците. Още на Хладилника започват закъсненията, а в самия център на властта колите престояват поне един час и повече в задръствания. Един път ще се качат пътници да висят толкова време по центъра, втори път няма да ползват този транспорт. Какво трябва да правят диспечерите - да въртят на стадиона обратно към Лозенец и Хладилника автобусите, за да са редовни там, където най-много са натоварени. Именно между метростанция Витоша и стадиона/ бул. Васил Левски. Маршрутната промяна на А10тм по митр. Кирил Видински е много добре направена. Просто не е възможно всички коли да стигат до другия край на маршрута, според абсурдния ви правилник!
████████████████████████ Епилог

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #162 on: 02.06.2018, 09:01:42 »
Ако от Македония се връща през Петте кьошета-Одеон-Гурко, ще си спести голяма част от тапите.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 502
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #163 on: 17.06.2018, 22:52:31 »
Не знам дали е за тази тема. 404/4 някъде е закъсал, от което се получи един час дупка по линията

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #164 on: 28.06.2018, 23:02:45 »
Quote
София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко

София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

Снимка: архив "Булфото"
София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%
Анкетираните признават, че биха ползвали градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.

При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.
По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.

Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
https://www.dnes.bg/sofia/2018/06/28/sofiia-v-kolite-vse-poveche-v-avtobusa-vse-po-malko.380654

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3219
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #165 on: 02.07.2018, 11:23:53 »
Когато имаме нередовно движение по автобус 7тм, линия 204 се претоварва, при все че последната е претъпкана. В Дружба почти никой не разчита на 304, сега ще вози и пътниците на трамвай 7. Това се случва не само заради задръстванията, но и заради позлатените правила на ЦГМ - превозното средство трябва да стигне от начална до крайна спирка по определен маршрут. Така в неделя ранен следобед зад закъснял пълен с пътници автобус 7тм се движеше друг празен 7тм на минута интервал.
████████████████████████ Епилог

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4589
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #166 on: 02.07.2018, 11:32:50 »
7ТМ за разлика от 204 и 304 не виси в най-тежките блокади между Орлов Мост и НДК и би трябвало да може да спазва разписаниe. :rolleyes:

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 956
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #167 on: 02.07.2018, 11:55:15 »
7ТМ за разлика от 204 и 304 не виси в най-тежките блокади между Орлов Мост и НДК и би трябвало да може да спазва разписаниe. :rolleyes:
Еми няма как да спазва разписание, тъй като полицая на България/Гешов  обича да държи по 2 минути червено и 25 - 30 секунди зелено.
 Бул.България целодневно е фрашкан от подвижни кошници и при липсата на бус лента по целия булевард, няма как ГТ да бъде предпочитан. Когато вървеше тм7, той беше най-бърз от всички по Бул.България.
7ТМ в този си вид ще виси целодневно в блокади и при липсата на адекватни диспечери ще има събиране на няколко поредни коли и последващо чакане от 15-20 минути. :angry:
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 502
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #168 on: 02.07.2018, 13:14:43 »
Какви са тия разписания на 7ТМ в 8 сутринта на 10 минути интервал? Задължително трябва да се добавят поне още 2 коли, не стига, че даже не са всичките МАН...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7670
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #169 on: 02.07.2018, 14:48:41 »
А трябва да са МАН, защото..?

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1716
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #170 on: 02.07.2018, 16:47:56 »
Принципно е препоръчително да бъдат Манове, тъй като заместват климатизирани трамваи. Но в момента по-важното е да се добавят поне още 2-3 съчленени коли, пък с каквото могат с това да се обслужват. Виждаме днес какво струпване на хора се получава по спирките. Отделен е въпроса, че дори да се добавят 3 коли те също ще видят в задръстване, но поне ще успеят да съберат пътникопотока.
« Last Edit: 02.07.2018, 16:50:59 by spicy_e »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13563
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #171 on: 02.07.2018, 16:59:13 »
В първите дни на всеки ремонт е така - нито пътниците, нито шофьорите са наясно, какво става. После се променят транспортните навици, дават или вземат по някоя минута във времето на пробега и се подобряват нещата. Добре ли било да се засилят ТБ2, 8 и 9 или поне да не минават на лятно разписание. Дали не би било по-добре автобусите да въртят на Българска легия вместо да катерят чак до НИМ?
« Last Edit: 02.07.2018, 17:00:44 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4589
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #172 on: 02.07.2018, 18:15:34 »
ТБ9 е сериозно натоварен поради ремонта на Граф Игнатиев - на практика в момента е единствената удобна връзка за района около Славейков и трябва да бъде подсилен. :rolleyes: ТБ2 е добре да остане на зимно разписание - докато трае ремонтът на Левски спазването му ще е трудно, подсилване неизбежно ще доведе до пакетно придвижване. За да играе ТБ8 по-сериозна роля колите му трябва да се удвоят и се получава сериозно увеличение на транспортната задача.  :rolleyes: Принципно и за 7ТМ и за 304 е по-удачно да обръщат на Българска Легия - могат да спестят около 8 минути двупосочно съответно да се намалят интервалите с 1-2 минути. :rolleyes: Надали много хора се прекачват от/на 111. :rolleyes:
« Last Edit: 02.07.2018, 18:25:43 by V.Peichev »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3219
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #173 on: 02.07.2018, 23:35:23 »
За съжаление 83 също се движи нерегулярно. Днес след 14 часа половин час нямаше кола на Гешов (в посока К.Величков), но не стана ясно липсваща кола ли е имало или сериозно закъснение. За същото време минаха три автобуса 72 на времеви интервал, от които двата препълнени.
████████████████████████ Епилог

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12186
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #174 on: 02.07.2018, 23:42:38 »
Принципно е препоръчително да бъдат Манове, тъй като заместват климатизирани трамваи. Но в момента по-важното е да се добавят поне още 2-3 съчленени коли, пък с каквото могат с това да се обслужват. Виждаме днес какво струпване на хора се получава по спирките. Отделен е въпроса, че дори да се добавят 3 коли те също ще видят в задръстване, но поне ще успеят да съберат пътникопотока.

То по тая логика по 10ТМ трябва да пускат само О 302-ките защото отговарят на чешките трамваи, като година на производство, висок под, големи отваряеми стъкла и неклиматизирани. Заместват трамваи от 91-ва година. Според мен по-важно е да осигурят на първо място добър интервал и сравнително безнокфликтно преминаване и на второ място подвижния състав.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 502
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #175 on: 02.07.2018, 23:45:30 »
Движението на Конекто, БМЦ и дори Ютонг по 10ТМ е подобряване на обслужването, а високоподовите автобуси без климатик по 7ТМ е само допълнително влошаване на фона на останалите проблеми. В момента колите в делник пик са само 6 - силно се съмнявам да няма толкова свободни МАН в трите гаража.

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1716
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #176 on: 02.07.2018, 23:45:47 »
Именно и аз това имах предвид. Първоначално да се направи един интервал, който отговаря на нуждите на дадената заместваща линия, да се има максимално конфликтни точки и вече след това да се мисли какъв подвижен състав да се пуска по нея.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7670
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #177 on: 03.07.2018, 16:09:21 »
Трамвайна лини 7 не е абонирана за нископодов и климатизиран подвижен състав. Това че сега се обслужва от Песа, не означава че при възникнала необходимост няма да се обслужва от динозаври, например. Та в тоя ред на мисли каквото се движи по 7тм, това. Претенции вкъщи. Всички плащат еднакво за услугата.

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 956
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #178 on: 03.07.2018, 18:54:22 »
Автобусна линия 83 е новата инфарктна линия в София.
Задръстването по Бул.България като ги събира на куп два-три автобуса, след това следва невероятното чакане от поне 20 минути.
Вече очаквам на тази линия да се нарежда автобусите да тръгват празни от крайна спирка и да се включват някъде по маршрута.
Като дойде автобуса, винаги е със закъснение +15 +20 минути и при липсата на места където може да се избие поне малка част от това закъснение се изяждат почивките на водачите и това е предпоставка за ПТП.

"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #179 on: 03.07.2018, 22:19:23 »
Че има проблеми с 83 - има, но "невероятното" чакане от 20 минути е и благодарение на летните разписания, според които през деня интервалът на движение е 14/15 минути.