76, 204, 120 не правят чак такива обиколки при това са диагонални линии през центъра. Прекачването между 204 и 604 и 61 е съвсем удобно с пресичане, след въвеждането на нормално таксуване с прекачване няма никаква причина да се правят линии тип панорамна обиколка с труднопредсказуемо времепътуване, също излетните линии следва да са разделени от типично градските - за тях са нужни автобуси с повече седящи места и не е проблем да са високоподови. За типично градските линии са нужни автобуси с по-малко седящи места и повече врати за бързо слизане и качване. Хибридите между градски и излетни линии са крайно неудачни, 61 и предишния 63 го доказват.
Тия неща не се спазват. Автобуси, които са предназначени за излетни, се използват за крайградски. Ако се не лъжа, до Банкя и околностите се използват излетни автобуси. Виждал съм автобуси "ела с мен на Витоша" по 47 или 49. Някои имат и дръжки за велосипеди отзад, но пак не се използват за излетни. Наистина, хубаво би било да има разделение и излетните линии да се обслужват от излетни автобуси, а градски/крайградски от нископодови. Но за Витоша не е чак такъв проблем да се използват обикновени, все пак пътуването не е от мащаба на Биомет.
Какво правим с гъбарите, специално дошли от чужбина да си наберат пресни гъбки около Войняговския манастир? Защо да не открием и такава директна линия от летището? Ако се плати и за реклами в самолетите и по летища в чужбина определено може да има успех!!! Може да има и спонсорирани полети, но това вече не е за тази тема и няма да навлизам в подробности и да доразвивам и тази идея!
Ами, по тази логика да закрием повечето линии и да оставим 10-15 и 2 трамвайни трасета, пък хората сами да се оправят. Или супермаркетите да пуснат безплатни рейсове там където се намират. И понеже мразиш Братоев, кажи че всички други отсечки освен Обеля-Сердика са неефективни.
За Пейчев пак повтарям: ако вземем за пример 204, това означава ли че трябва да се возим само от Дружба до Борово, и не можем да ползваме междинните спирки?
? Или другояче да ти обясня: представи си един дружбенец който иска да отиде на Витоша. Какво прави? Пак същата панорамна обиколка само че сменя 2-3 рейса. Същото може да се каже и за редица други квартали.
Да не забравяме, че подобна, както вие я наричате "панорамна" линия, прави удобни междинни връзки и спестява редица неудобни прекачвания.
Схемата на линиите в София е за тотална преработка. Схемата, че даже и разписанията са наследство от преди 30-40 години и въпреки съществените изменения, налагащи преосмислянето ѝ. Даваш доста екстравагантни предложения за линии, без какъвто и да е сериозен аргумент за тях. Да бяхме Лас Вегас - ясно е че основно пътуващите отиват до казината. Да бхяме Варна или Бургас - линиите да са до близките курортни комплекси... Да бяхме високопланински курорт в Швейцарските Алпи - нека да имаме линии от гарата до лифтовете... Но пътниците на летище София имат коренно различен профил и няма нито един, дето идва до България и София, за да изкачи първенецът на планината Витоша или да се снима на Златните мостове, че да пускаме точно такава линия. Ако се намерят двама-трима такива пътуващи - ще се прекачат и ще стигнат до планината. Но от какъв зор линия с такъв сложен смесен профил от летището към планината? От пускането на промените бистрим проблемите от смесване на пътникопотоците от градски и излетни линии. Комбинирането на линия от летището, със спирки из града до планината ще по същия начин неудобна и непрактична, с допълнението че никой няма да ходи от летището до планината...
Не мразя Братоев по никакъв начин - единствено мисля, че въпреки приносът му за развитието на метрото в София през последните десетилетия, това не го прави компетентен по всички въпроси. Той е инженер и разбира от строителство на тунели, натрупал е и опит в оперативното управление на метрото. Но грам не разбира от устройствено планиране и транспортно моделиране и от алчност да се построят нови трасета и да се усвоят средствата за това, без грам умисъл и нужда се залагат нови и нови трасета. Не е работа на Метрополитен и шефът му да ги извършват тези неща, които са много по-сложни и комплексни задачи. Черно петно върху нега хвърля и моделът на непрозрачно управление на повереното му предприятие и отпорът за провеждане на общоградски политики в сферата на транспорта... В обобщение, не го мразя, но ми е странно превъзнасянето му и преписването му на качества и постижения, които не притежава и не е извършил. Допълнително бия камбаната и за действата му, които завличат общината доста сериозно и имат сериозно отражение върху всички ни...
Виж, аргументите на Пейчев имат основание, но формулировката "никой няма да ходи от летището до планината" звучи все едно "няма масови пътувания от Люлин до Гоце Делчев, за какво ни е ТБ7" или "от Младост 2 до гарата пътуват най-много 7-8 души на ден, за какво са ни толкова много рейсове в Младост".
Колкото до Братоев - да не мислиш че работи сам? Естествено че не, и по тези въпроси за които говориш, има цял екип, който си върши работа. Той е човек-енциклопедия на Софийското метро. Добре че е инжинер, да не сложат някой който хал хабер си няма. Разбирам, че критикуваш трасетата на метрото, но не знам какви трасета биха били рентабилни.
Ако трите лифта работиха и имаше метростанция до всеки един, както и интеграция на двете системи, никой нямаше да се сеща за наземните излетни линии.