Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 155607 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1180 on: 04.09.2018, 22:46:25 »
Не е точно така. Всъщност е без значение дали ще тръгнеш от Златните мостове и ще слезеш през Алеко или ще минеш по обратния път. Но като изпуснеш рейса (или не можеш да се качиш защото е препълнен) и трябва да чакаш още 40-50 минути цялата ти екскурзия отива на кино. Така че има значение дали рейсовете за Витоша тръгват от едно общо място или от три различни разхвърляни из града.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1181 on: 05.09.2018, 12:20:19 »
Едва ли са много хората, които са на принцип - качвам се на което дойде. Между Алеко и Златните по платото е слизане, в обратна посока е качване, така че не е едно и също. Нагласите за Алеко са едни - изкачване на Черни връх, разходка във високопланинската гола част, за Златните мостове  - други: разходка в горска част, бране на малини, ягоди.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1182 on: 08.09.2018, 00:36:43 »
Ама защо се разделят линиите? 163 е напълно излишно в цялята тая схема. Да бутнат на 63 нещо от типа на Сетра 3**UL или NF ако са втора употреба или Цитаро LE U ако са нови, да пуснат 4 коли и са готови на 30 мин. с 60 мин. посока. За какво разделят с отделна линия тръгваща от никъдето... Събота и неделя в градската си част 63 е достатъчен въздуховоз, но не може без нея линия. Да й използват празния пробег с надраден пълен пробег по планината. На `00 и `30 бързо ще се научи, дори да тръгва от х-л Форум. На 63 да не кажа че и Конекта да използват, даже съчленени. Виждал съм Конекто Г по Златни мостове да возят ученици лятото. Пътят не е толкова стръмен и е асфалтиран. Със Сетра ЮЛ могат да и махнат седалките срещу втора врата защото и подиума се вади там. Сетрите NF те са си баш градски автобус екипиран за крайградска техника (скоростна кутия и ритардер) да ходи крайградски или по-стръмни терени. ТА тъй де- нещо което има супер просто решение не знам кой и как се опитва да го направи супер трудно и гадно... Ако ще ползват три коли на 63 и три на 163- направо на 63 да ги пуснат 6те и да се движи на 20 мин., щом имат толкова свободни автобуси...
Реално 66 е проблемна за подвижен състав. Там наистина трябва да са автобуси със здрави скорости и ритардери, защото теренът е супер стръмен и с ужасни за автобусите павета.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1183 on: 08.09.2018, 19:16:14 »
Напълно правилно се разделят линиите, за абсурдно е линията за Златните мостове да спира на 15 спирки една след друга в Бояна през 300 метра. Освен това нали хората от Бояна пропищяха, че откакто удължиха линията не могат да си ползват автобуса, защото е пълен и няма място, дори като е много пълен не спира никъде, защото няма как да качи повече хора. Винаги са си били отделни линии за Бояна и Златните Мостове, не знам на кой му хрумна тая тъпа идея да е една линия. Сещаш ли се какъв абсурд е две линии с коренно различни функции-излетна и крайградска да са на едно.

ЕДИТ: тия хора продължават да ме удивляват. Сега виждам че 63 и 163 дори не са синхронизирани, особено сутринта в най-пиковите моменти понякога 163 е 1 минута след 63. Не стига дето спира навсякъде ами и това, ама някой верно си няма акъл. Единственото логично обяснение намирам в това ако дойде претъпкан 63 да свали половината хора и да ги качат в 163, ама тогава няма никаква логика да спира на всякъде.
« Last Edit: 08.09.2018, 20:18:35 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1184 on: 08.09.2018, 23:34:14 »
Разделяйте маниите от истински полезните работи пак казвам!!!
63 е супер кухата линия в градската си част (Центъра-Бояна) в празнични дни. Вместо да ми пускат 3 коли на 163 на 30 мин. и 3 коли на 63 на 40 мин., къде е супер нередовно- направо да напускат 6 коли на 63 по маршрут Форум-Златни мостове на 20 мин. Витоша ще се популяризира и няма да е претъпкан автобусът. Ако толкова се препълни- има достатъчно Ман Лион които могат да изкатерят и свалят Златни мостове без проблем.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1185 on: 09.09.2018, 10:47:18 »
ЕДИТ: тия хора продължават да ме удивляват. Сега виждам че 63 и 163 дори не са синхронизирани, особено сутринта в най-пиковите моменти понякога 163 е 1 минута след 63. Не стига дето спира навсякъде ами и това, ама някой верно си няма акъл. Единственото логично обяснение намирам в това ако дойде претъпкан 63 да свали половината хора и да ги качат в 163, ама тогава няма никаква логика да спира на всякъде.
При различни интервали надали е възможна синхронизация. Със самото разделяне на два маршрута единствена цел може да е някакъв синхрон на Златните мостове следобед. На изкачване няма къде да се синхронизират, защото нямат обща спирка в града. Всъщност А163 изобщо няма спирка в града. Хубаво е, че горе тръгва на запомнящи се часове, но ако прескачаше спирките по Беловодски път, за същото време щеше да стигне до Гоце Делчев. С тази куца последна спирка хората ще предпочитат А63.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1186 on: 09.09.2018, 16:40:23 »
Видях каква е организацията и каква е идеята. 63 идва претъпкан на околовръстното, да не повярваш бяха пуснали Конекто, там чакат още 10-15 човека. Има и контрол по транспорта на спирката. Натъпкват се колкото може в 63, а отзад тръгва плътно зад него празен 163. Малко над Бояна казват" колата прегрява, моля преминете със същите билети в автобуса отзад, така че да няма правостоящи" Май и в 63 имаше също контрол по транспорта или се качи от НИМ и той направи тази организация. Ето защо 163 е така направен че да тръгва 1 мин. след като е минал 63.

Ето че може и Конекто до Златните мостове, но много бавно, през цялото време караше само на 1-ва, 302-ката го изпревари поне със 6-7 минути. Твърдо линията за Златните трябва да си е отделно от 63, по същия начин както за Алеко е отделно от 93.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1187 on: 28.09.2018, 23:27:36 »
Не знам дали е за тук, но се оказа че след като закриха автобусната линия до Ярема и Ярлово, се е появила нова такава но от Самоков и върти в Железница, прави връзка със 69. Може да се качите за една спирка до Ярема. Разписание има на сайта на автогарата в Самоков. Може би би било доста удобно яко я удължат още надолу до Бистрица, където имаповече връзки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1188 on: 29.09.2018, 01:47:10 »
Не знам дали е за тук, но се оказа че след като закриха автобусната линия до Ярема и Ярлово,
Е как са я закрили? Тя покриваше сума села: Ярлово, Ковачевци, Поповяне, Белчин, Клисура!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1189 on: 29.09.2018, 09:56:21 »
Тази която беше от София. Сега пак има но е от с.Железница до Самоков. За тази от София не намирам информация никъде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1190 on: 29.09.2018, 10:47:47 »
Няма я от 2 години сигурно тази от София, сега има само от Брезите до Самоков и прави връзка с 69.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1191 on: 30.09.2018, 06:41:18 »
А защо аджеба не решат проблема, като пуснат половината рейсове и марашутки за Самоков по този път? През Пасарел определено е по-терсене откъм завои, от тука е кофти само до Ковачевци, сетне е равно като тепсия....Преди пет години като ходех на Белчин с въпросната закрита парашутка, в събота сутринта беше кошмар....Иво, не виждам никакво разписание на линия от 69 до Самоков на сайта на автогарата им. Иначе още не сме стигнали дъното - има села около Грудово, Малко Търново, Крумовград и Ивайловград, до които рейс има веднъж на две седмици, че и на месец. Както и куп такива съвсем без рейс. Същото е и около Петрич и Сандански.....
« Last Edit: 30.09.2018, 06:47:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1192 on: 30.09.2018, 20:23:23 »
http://www.avtogara-samokov.eu/filemenu_g1.html

Ето тук са всички разписания, на сектор 6 първото, дето пише до Спирка брезите. Това е последната спирка на 69 в Железница. Всъщност сега виждам, че линията вече май от редовна е станала само 3 пъти на ден, и вече е само от Ярлово до Железница и обикаля селата. От тия села доста хора работят в София, а връзката е само 3 пъти на ден. Учудва ме обаче че до Мальовица, където ходят много туристи има автобус само 2 пъти на ден :eek: За сметак на това до Боровец е супер положението, има на всеки 30 минути независимо от деня, сезона, явно има доста голям пътникопоток.

Ако искате да ходите на Витоша от Ярлово или Ярема трябва да слезете на последната спирка на 69 и оттам е връзката с автобуса за Ярлово.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1193 on: 01.10.2018, 21:45:26 »
Ето тук са всички разписания, на сектор 6 първото, дето пише до Спирка брезите. Това е последната спирка на 69 в Железница. Всъщност сега виждам, че линията вече май от редовна е станала само 3 пъти на ден, и вече е само от Ярлово до Железница и обикаля селата.
По-скоро е нанесен грешно маршрутът, тъй като от Ярлово към Рельово се подхожда към Самоков, а Брезите е в обратна посока.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2809
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1194 on: 09.10.2018, 10:49:04 »
Отново сме свидетели на безхаберие от страна на контролните органи.Ситуацията е следната,денят е неделя 07.10.2018,курсът по линия 66 тръгващ от Зоопарка в 10:30 се обслужва от автобус 1515 доволно пълен потегля към Драгалевци,където на площада го очаква група от около 20 ученика.Естествено автобуса няма как дори да затвори вратите,молбата отправена от водача на автобуса към линейния е да се прати допълнителна кола.Отговора е "Абе айде карай,какво толкова".Всичко това при положение че с извънредния автобус разминаването беше малко преди разклона за лифта,та се питам толкова ли нямаше как да се завърти въпросния автобус и да поеме свърхпътниците в посока Морени или май чакаме някоя беля?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1195 on: 09.10.2018, 15:08:34 »
Да, положението с линия 66 е отчайващо зле, а линейните седят по маршрута за украса. Въпросния седейки на колелото на 93 се разхожда между обръщалото и разклона към лифта и прибира огледалата на колите, спрели в нарушение от двете страни на шосето така, че автобуса минава на косъм. Явно не му достига акъл или желание да се организира едно масово изнасяне на всички нарушители с паяци. Положението е подобно на площада, където паркирането също е забранено. Линейния слага няколко ограничителия с цел да пази завоя в посока нагоре, което води до това, че нарушителите се нареждат от другата страна и блокират завоя надолу. Цялата работа прилича на гонене на вятъра. КАТ се разполага удобно на около 200 метра след разклона за лифта за да може всички нарушители да ги заобиколят удобно по пътя покрай манастира. И там явно огранизацията показва крещяща липса на акъл. Но аз все повече си мисля, че всичко това си е наредено от високо да се прави по този начин - крайно неефективно и малоумно. Ясно се преследва по-висока цел.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2684
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1196 on: 09.10.2018, 16:43:51 »
Не се прави нарочно, а просто толкова е капацитета на системата. Действа се по пътя на най-малкото съпротивление, който най-често е далече от работещите решения.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1197 on: 09.10.2018, 21:13:25 »
Аз пътувах във въпросния автобус и и ще ви кажа и аз какво стана. Тръгна от зоопарка още от първа спирка със заети почти всички места. На метрото на Парадайса чакаше огромна тълпа, натъпка се много. Сред тях имаше и една група чужденци. Помислих си че на Драгалевци ще има линеен и няма да ни пусне така като види какво става. Но всъщност на Драгалевци чакаше още една тълпа, сред която и група ученици тръгнали на излет. Имаше линеен. Помислих си че щом е там ще оправи положението той видя какво става, няма начин да не е видял защото седеше в колата точно срещу автобуса. Групичката на центъра на Драгалевци започна да се тъпче някак успяха май всички да се накачат без 2-3-ма най-много но така се натъпка че едвам се затвориха вратите. Няма начин линейния да не го е видял това. Поседяхме малко и след това така претъпкан бавно потегли нагоре към Алеко, като едва-едва се изкачи, според мен на места дори връщаше на 1-ва скорост защото почти спря на най-стръмните места. Не знам тия линейни не ги ли инструктират и с какъв акъл ни пусна да продължим така нагоре да се возят малки деца и ученици по този начин по този път. В рейса освен учениците имаше и малки деца с родителите си. Наистина надолу се спускаше една от допълнителните коли-Конекто, разминахме се някъде на разклона за манастира малко по-нагоре, нищо не пречеше да се изчака 5 минути, да завъртят Конектото на площада, или на новото кръгово и пътниците да се разпределят по равно. Как може да оставят така шофьора сам да се оправя с толкова пътници, този автобус въобще не трябва да вози толкова хора. Ами ако недай боже гръмне гума по паветата от претоварване в завой? Или възглавница?

Нали уж бяха обещали че повече няма да правят така да пускат правостоящи по тези линии ще се следи пътникопотока и ще се пускат допълнителни коли? Дори отначало снимаха да се види че няма прави и тъпканица.

Ама много хубаво правят някои че като стане такава тъпканица, там където започва много стръмното въобще отказват да продължат докато не пратят помощ, също така и на спускане. Но да не обвиняваме и само линейните, може да са отказали да платят за повече допълнителни курсове и коли от определена бройка и за това да не са пратили никой.

Аз имам една идея. Като е хубаво времето, 66 и 93 и двата автобуса да ходят до Морените. Така ще станат общо 7 коли на интервал от около 12-15 минути и може би ще смогнат. Ще се разкрие на разклона за лифта допълнителна спирка по желание за който иска да отиде на лифта или да продължи пеша по алеята нагоре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1198 on: 09.10.2018, 23:23:56 »
Точно събота и неделя има нужда от 93 до лифта, той работи само в тези дни. Ако през уикенда се махне автобуса до там съвсем лифта ще замре, то и сега почти никой не се вози на него. 93 може да се качва по-високо през делничните дни, когато така или иначе няма друг транспорт до Витоша, а през уикендите има нужда от две допълнитени коли за 66. Друг вариант който вече беше предлаган е 163 да се удължи до Зоопарка, за да не вози въздух, а да тръгва по едно и също време от спирката на мола с 66 и така да разрежда тълпите. В ЦГМ ги знаят всичките тези неща, но явно не искат да оправят положението с излетните линии. Фактът, че се поръчват недостатъчен брой автобуси за уж обновяване на парка ме навежда на мисълта, че положението ще си остане все такова мизерно - хората ще се тъпчат и ще си тровят нервите и ще им се разваля екскурзията.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12189
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1199 on: 09.10.2018, 23:41:43 »
Ами то не пречи пак да си спира на разклона за лифта, то дали оттам или от обръщалото е горе-долу все тая, ако е чак такъв проблем може да завърти там и пак да продължи нагоре после, не повече от 2-3 минути ще отнеме. Но така и общо 7 коли ще стигат до Морените редовно. Иначе подкрепям че през седмицата особено при хубаво време и 93 трябва да е до Алеко, и 63 да е до Златните. Всъщност разбрах че вече са спрели през седмицата 63 до Златните а имало доста пътници. Ако е така се пита защо, ако експеримента е бил успешен.

Иначе 93 до лифта си се пълни и събота и неделя, и делничен ден при хубаво време има хора, защото те качва в подножието на планината от където започват хубави маршрути, а през седмицата няма с какво друго.
« Last Edit: 09.10.2018, 23:43:26 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР