Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 155051 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1818
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1200 on: 10.10.2018, 03:09:46 »
66 е най-тежката линия откъм релеф за СКГТ-Автотранспорт. От части и 93.
Така- те са няколко решения.
Чисто автобусни:
 93 и 66 да са в обединена система. Задължително със стари автобуси с ръчна скоростна кутия или нови с ритардер и по-здрави кутии   
 като Сетра UL-сериите или Ирисбус/Ивеко Crosway. 66 лятно време от 01.07. до 30.09. делничен ден трябва да е на 60 мин. и празник на 20-30 мин.
  Периода 01.10. до 01.11. трябва делник да са 4-5 курса, спокойно 93 може да се съчетае с 66 в комбинирана система. Празник 66 трябва да е на 30 мин.
 Периода 20.12. до 05.01. максималният интервал трябва да е 60 мин. и да се съчетае с ваканциите на учениците и предстоящите празници. Това време, като таксиджия возих като откачен хора по Витоша. Масово незнаеха или недоволстваха, че автобусите са нередовни или ги няма (щото било работен ден ама 60% от хората са им дали допълнителни почивки или си чистят отпуските).

Съчетано лифт+автобуси. Това е супер утопично, но е идилията за мен.
Държавата и СО да си влязат в ролята и целия си авторитет и суверинитет и да вземат лифта под държавно/общинско стопанисване, част от ЦГМ. Тогава 66 може да се остави делник 5-6пъти, празник на 60 мин., като лятото и Коледа всеки ден е по празнично разписание. Даже може да не се катери чак до Алеко/Морени. В същото време да се наблегне на Симеоновския лифт и да се засили 122 което дори да тръгва от НДК празнични/ваканционни дни под номер 222 или 122А. Лифтът, предвид местоположението на Витоша и София е нереално скъп и... безсмислен в сегашното си опериране. Няма да се учудя дори ЕС ако се заинтересува да финансира неща по лифта ако е част от СКГТ/ЦГМ.

------
апропо- ваканционни дни- тва трябва да почне да се ползва в България. В Германия се използва успешно. Доста линии имат курсове или самите линии са такива, които се оперират само през учебни или неучебни дни. Линии/курсове от по-излетен тип, водещи до места за отдих се оперират в неучебни дни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7640
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1201 on: 10.10.2018, 09:30:21 »
Ами то не пречи пак да си спира на разклона за лифта, то дали оттам или от обръщалото е горе-долу все тая, ако е чак такъв проблем може да завърти там и пак да продължи нагоре после, не повече от 2-3 минути ще отнеме. Но така и общо 7 коли ще стигат до Морените редовно.

Иво, 3 коли по 93 не е равно на 3 коли по 66. 93 си има транспортна задача и я изпълнява. 66 се нуждае от сгъстяване, което не се прави. Вероятно нарочно.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1202 on: 10.10.2018, 10:23:12 »
Съчетано лифт+автобуси. Това е супер утопично, но е идилията за мен.
Държавата и СО да си влязат в ролята и целия си авторитет и суверинитет и да вземат лифта под държавно/общинско стопанисване, част от ЦГМ. Тогава 66 може да се остави делник 5-6пъти, празник на 60 мин., като лятото и Коледа всеки ден е по празнично разписание. Даже може да не се катери чак до Алеко/Морени. В същото време да се наблегне на Симеоновския лифт и да се засили 122 което дори да тръгва от НДК празнични/ваканционни дни под номер 222 или 122А. Лифтът, предвид местоположението на Витоша и София е нереално скъп и... безсмислен в сегашното си опериране. Няма да се учудя дори ЕС ако се заинтересува да финансира неща по лифта ако е част от СКГТ/ЦГМ.

Това е утопия в момента, особено с тези цени на лифтовете. Лифтът в момента е по-скъп за едно семейство от това да си вземат едно такси до Алеко, затова и всички се тъпчат в рейса или се качват с коли въпреки забраната. За 4 човека излиза 40 лева плюс паркинг Симеоновския лифт, а с такси до горе е максимум 25 лева. Ако приватизационния договор се развали и ЦГМ поеме обратно лифтовете може да се помисли за някакво съвместно тарифиране, на сегашния етап е илюзия.

Ако лифтовете бяха на общината можеше при обновяването им да се планират и така, че да изпълняват и транспортни задачи в града и капацитетът му да се използва по-пълноценно. Например с една междинна станция на Симеоновско шосе кабинковия лифт може да извозва от бъдещата метростанция на СОП до Симеоново и да е част от транспортната схема. Сегашния им собственик няма никакъв интерес обаче от такова нещо.
« Last Edit: 10.10.2018, 10:26:33 by fafan »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2680
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1203 on: 10.10.2018, 10:25:45 »
Преди приватизацията, картите за градски транспорт важаха и за лифтовете. Те реално се явяваха градски транспорт, както 66 например. При това положение сегашните проблеми с 66 нямаше да ги има.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1818
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1204 on: 10.10.2018, 16:21:01 »
Аз това нещо с важащите карти го помня. В сайта на СКГТ дори имаше секция "Въжени линии".
Но хора, вижте, това е отвратително да има лифт и в същото време да се катери автобус за същото място, коли да се катерят... Преди време си казах моята мечта и фантазия- да обновят лифта на Копитото, заедно със Симеоновския да са държавни/общински и да се забранят автомобилите в парка с аналогичните изключения. Витоша е част от града и сегашното и транспортно обслужване е... ужасно!

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1205 on: 10.10.2018, 18:39:28 »
Всъщност, сегашните 3-дневни pass карти дето ги рекламират пунктовете на ГТ, предлагат ли достъп и до лифтовете?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7640
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1206 on: 10.10.2018, 19:00:50 »
Да, може безплатно да отидеш до лифта откъдето да си купиш билет за него  :D

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1207 on: 10.10.2018, 19:27:24 »
Ем забавно, ем тъжно. Нищо не се прави за пиар на лифтовете.

Offline Citaro

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1208 on: 10.10.2018, 19:30:27 »
Всъщност, сегашните 3-дневни pass карти дето ги рекламират пунктовете на ГТ, предлагат ли достъп и до лифтовете?
Да - 20% отстъпка,но само за лифта Симеоново-Алеко