66 е най-тежката линия откъм релеф за СКГТ-Автотранспорт. От части и 93.
Така- те са няколко решения.
Чисто автобусни:
93 и 66 да са в обединена система. Задължително със стари автобуси с ръчна скоростна кутия или нови с ритардер и по-здрави кутии
като Сетра UL-сериите или Ирисбус/Ивеко Crosway. 66 лятно време от 01.07. до 30.09. делничен ден трябва да е на 60 мин. и празник на 20-30 мин.
Периода 01.10. до 01.11. трябва делник да са 4-5 курса, спокойно 93 може да се съчетае с 66 в комбинирана система. Празник 66 трябва да е на 30 мин.
Периода 20.12. до 05.01. максималният интервал трябва да е 60 мин. и да се съчетае с ваканциите на учениците и предстоящите празници. Това време, като таксиджия возих като откачен хора по Витоша. Масово незнаеха или недоволстваха, че автобусите са нередовни или ги няма (щото било работен ден ама 60% от хората са им дали допълнителни почивки или си чистят отпуските).
Съчетано лифт+автобуси. Това е супер утопично, но е идилията за мен.
Държавата и СО да си влязат в ролята и целия си авторитет и суверинитет и да вземат лифта под държавно/общинско стопанисване, част от ЦГМ. Тогава 66 може да се остави делник 5-6пъти, празник на 60 мин., като лятото и Коледа всеки ден е по празнично разписание. Даже може да не се катери чак до Алеко/Морени. В същото време да се наблегне на Симеоновския лифт и да се засили 122 което дори да тръгва от НДК празнични/ваканционни дни под номер 222 или 122А. Лифтът, предвид местоположението на Витоша и София е нереално скъп и... безсмислен в сегашното си опериране. Няма да се учудя дори ЕС ако се заинтересува да финансира неща по лифта ако е част от СКГТ/ЦГМ.
------
апропо- ваканционни дни- тва трябва да почне да се ползва в България. В Германия се използва успешно. Доста линии имат курсове или самите линии са такива, които се оперират само през учебни или неучебни дни. Линии/курсове от по-излетен тип, водещи до места за отдих се оперират в неучебни дни.