Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 158608 times)

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1872
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1200 on: 10.10.2018, 03:09:46 »
66 е най-тежката линия откъм релеф за СКГТ-Автотранспорт. От части и 93.
Така- те са няколко решения.
Чисто автобусни:
 93 и 66 да са в обединена система. Задължително със стари автобуси с ръчна скоростна кутия или нови с ритардер и по-здрави кутии   
 като Сетра UL-сериите или Ирисбус/Ивеко Crosway. 66 лятно време от 01.07. до 30.09. делничен ден трябва да е на 60 мин. и празник на 20-30 мин.
  Периода 01.10. до 01.11. трябва делник да са 4-5 курса, спокойно 93 може да се съчетае с 66 в комбинирана система. Празник 66 трябва да е на 30 мин.
 Периода 20.12. до 05.01. максималният интервал трябва да е 60 мин. и да се съчетае с ваканциите на учениците и предстоящите празници. Това време, като таксиджия возих като откачен хора по Витоша. Масово незнаеха или недоволстваха, че автобусите са нередовни или ги няма (щото било работен ден ама 60% от хората са им дали допълнителни почивки или си чистят отпуските).

Съчетано лифт+автобуси. Това е супер утопично, но е идилията за мен.
Държавата и СО да си влязат в ролята и целия си авторитет и суверинитет и да вземат лифта под държавно/общинско стопанисване, част от ЦГМ. Тогава 66 може да се остави делник 5-6пъти, празник на 60 мин., като лятото и Коледа всеки ден е по празнично разписание. Даже може да не се катери чак до Алеко/Морени. В същото време да се наблегне на Симеоновския лифт и да се засили 122 което дори да тръгва от НДК празнични/ваканционни дни под номер 222 или 122А. Лифтът, предвид местоположението на Витоша и София е нереално скъп и... безсмислен в сегашното си опериране. Няма да се учудя дори ЕС ако се заинтересува да финансира неща по лифта ако е част от СКГТ/ЦГМ.

------
апропо- ваканционни дни- тва трябва да почне да се ползва в България. В Германия се използва успешно. Доста линии имат курсове или самите линии са такива, които се оперират само през учебни или неучебни дни. Линии/курсове от по-излетен тип, водещи до места за отдих се оперират в неучебни дни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7839
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1201 on: 10.10.2018, 09:30:21 »
Ами то не пречи пак да си спира на разклона за лифта, то дали оттам или от обръщалото е горе-долу все тая, ако е чак такъв проблем може да завърти там и пак да продължи нагоре после, не повече от 2-3 минути ще отнеме. Но така и общо 7 коли ще стигат до Морените редовно.

Иво, 3 коли по 93 не е равно на 3 коли по 66. 93 си има транспортна задача и я изпълнява. 66 се нуждае от сгъстяване, което не се прави. Вероятно нарочно.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1853
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1202 on: 10.10.2018, 10:23:12 »
Съчетано лифт+автобуси. Това е супер утопично, но е идилията за мен.
Държавата и СО да си влязат в ролята и целия си авторитет и суверинитет и да вземат лифта под държавно/общинско стопанисване, част от ЦГМ. Тогава 66 може да се остави делник 5-6пъти, празник на 60 мин., като лятото и Коледа всеки ден е по празнично разписание. Даже може да не се катери чак до Алеко/Морени. В същото време да се наблегне на Симеоновския лифт и да се засили 122 което дори да тръгва от НДК празнични/ваканционни дни под номер 222 или 122А. Лифтът, предвид местоположението на Витоша и София е нереално скъп и... безсмислен в сегашното си опериране. Няма да се учудя дори ЕС ако се заинтересува да финансира неща по лифта ако е част от СКГТ/ЦГМ.

Това е утопия в момента, особено с тези цени на лифтовете. Лифтът в момента е по-скъп за едно семейство от това да си вземат едно такси до Алеко, затова и всички се тъпчат в рейса или се качват с коли въпреки забраната. За 4 човека излиза 40 лева плюс паркинг Симеоновския лифт, а с такси до горе е максимум 25 лева. Ако приватизационния договор се развали и ЦГМ поеме обратно лифтовете може да се помисли за някакво съвместно тарифиране, на сегашния етап е илюзия.

Ако лифтовете бяха на общината можеше при обновяването им да се планират и така, че да изпълняват и транспортни задачи в града и капацитетът му да се използва по-пълноценно. Например с една междинна станция на Симеоновско шосе кабинковия лифт може да извозва от бъдещата метростанция на СОП до Симеоново и да е част от транспортната схема. Сегашния им собственик няма никакъв интерес обаче от такова нещо.
« Last Edit: 10.10.2018, 10:26:33 by fafan »

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2704
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1203 on: 10.10.2018, 10:25:45 »
Преди приватизацията, картите за градски транспорт важаха и за лифтовете. Те реално се явяваха градски транспорт, както 66 например. При това положение сегашните проблеми с 66 нямаше да ги има.

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1872
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1204 on: 10.10.2018, 16:21:01 »
Аз това нещо с важащите карти го помня. В сайта на СКГТ дори имаше секция "Въжени линии".
Но хора, вижте, това е отвратително да има лифт и в същото време да се катери автобус за същото място, коли да се катерят... Преди време си казах моята мечта и фантазия- да обновят лифта на Копитото, заедно със Симеоновския да са държавни/общински и да се забранят автомобилите в парка с аналогичните изключения. Витоша е част от града и сегашното и транспортно обслужване е... ужасно!

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1205 on: 10.10.2018, 18:39:28 »
Всъщност, сегашните 3-дневни pass карти дето ги рекламират пунктовете на ГТ, предлагат ли достъп и до лифтовете?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7839
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1206 on: 10.10.2018, 19:00:50 »
Да, може безплатно да отидеш до лифта откъдето да си купиш билет за него  :D

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1207 on: 10.10.2018, 19:27:24 »
Ем забавно, ем тъжно. Нищо не се прави за пиар на лифтовете.

Offline Citaro

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1208 on: 10.10.2018, 19:30:27 »
Всъщност, сегашните 3-дневни pass карти дето ги рекламират пунктовете на ГТ, предлагат ли достъп и до лифтовете?
Да - 20% отстъпка,но само за лифта Симеоново-Алеко

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1209 on: 30.10.2018, 23:18:14 »
От 3-ти ноември 163 дава фира.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1210 on: 30.10.2018, 23:19:42 »
Тя май е само сезонна

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 574
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1211 on: 19.11.2018, 11:09:03 »
Освен по 66, къде другаде ще се движат тези автобуси? 63 в градската си част не е много подходяща, но в делнични дни май няма много пътници. До Златните мостове ще е ОК, но не знам дали 3 коли ще стигат при добро време. За 93 също не съм сигурен, че пасва. 103 става, ама тя се движи само уикендите. 122 не знам как е като натоварване, но тя не е планинска, а и пак е само уикенда.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1212 on: 19.11.2018, 11:11:38 »
Според мен стават напълно и за 98, 70, 93. Друг вариант най-накрая да пуснат 66 и 63 ежедневно с тях и тарифата да си е друга от градските линии, за да се избегне тази постоянна тъпканица и да има повече контрол, но не се знае дали ще имат хора.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 808
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1213 on: 19.11.2018, 11:32:01 »
На 93 ежедневно си катерят стари Конекта и О345, въобще не ѝ трябва на тая линия нещо специално като модел. Да не говорим че превозната ѝ функция клони към 0 през седмицата, така че това би било разхищение.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1853
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1214 on: 19.11.2018, 11:50:00 »
122 не знам как е като натоварване, но тя не е планинска, а и пак е само уикенда.

122 се движи празна. Може да се добавят и 58 и 59 като подходящи. И изобщо линии, където товаренето става на обособени начални спирки и после почти няма пътници по междинните - кажи-речи това са линиите към селата.

Имат си и багажник, можеше и да сложат поставка за колела отпред, защото в салона няма да се допускат хора с колела. Мисля, че имат двойни седалки и от двете страни, което прави внасянето на колела крайно неудобно.

Колела влизат преспокойно и легнали в багажниците. Въпросът е кой ще ги товари, да не мислиш че шофьорите ще слизат на всяка спирка и ще отварят и затварят багажници? Та те не искат на инвалиди да свалят рампите, камо ли такова нещо да правят.
« Last Edit: 19.11.2018, 12:02:12 by fafan »

Offline davidcho10

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1215 on: 19.11.2018, 15:59:55 »
Мисля, че най - добре е да ги пуснат на 66 и 63.  За 98 не е уместно понеже до Симеоново е адска тъпканица ванаги и такъв автобус няма как да събере хората с тези седалки, по 70 с тези 3/4 курса на ден пак не мисля за уместно, защото от гаража да ходи чак до Дървеница празен за да завърти веднъж е леко глупаво. За 93 няма смисъл освен лятото, когато хората го ползват заради лифта. 122 изцяло градска линия, така че пак е безсмилено.
любими трамваи - 311 701
любими тролеи - 2101 2112 2910 2914
любими автобуси - 373 1537 1723 1767 9073 9107

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 288
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1216 on: 19.11.2018, 16:25:03 »
Та те не искат на инвалиди да свалят рампите, камо ли такова нещо да правят.
Рампата за инвалиди може да се свали от всеки човек ,искащ да помогне.Аз при нужда си я свалям сам и не искам водача да го прави.В тролейбусите Шкода и рейсове BMC е лесно.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1853
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1217 on: 19.11.2018, 16:41:21 »
Викаш всичко на самообслужване  :fan: Направо пътниците да си подкарват автобусите и трамваите сами в тоя ред на мисли.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1887
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1218 on: 19.11.2018, 17:19:03 »
122 не знам как е като натоварване, но тя не е планинска, а и пак е само уикенда.

122 се движи празна. Може да се добавят и 58 и 59 като подходящи. И изобщо линии, където товаренето става на обособени начални спирки и после почти няма пътници по междинните - кажи-речи това са линиите към селата.

Имат си и багажник, можеше и да сложат поставка за колела отпред, защото в салона няма да се допускат хора с колела. Мисля, че имат двойни седалки и от двете страни, което прави внасянето на колела крайно неудобно.

Колела влизат преспокойно и легнали в багажниците. Въпросът е кой ще ги товари, да не мислиш че шофьорите ще слизат на всяка спирка и ще отварят и затварят багажници? Та те не искат на инвалиди да свалят рампите, камо ли такова нещо да правят.
Велосипедистите ще сме доволни и само на крайна спирка да може да се товарят / разтоварват велосипедите. Не е необходимо на всяка спирка да се отварят багажниците.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1853
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1219 on: 19.11.2018, 19:43:20 »
А скиорите какво да кажем? А семействата с деца и шейни? Или направо да закрием всички междинни спирки за по-лесно...  :neznam: