Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 221188 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3126
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1420 on: 08.09.2020, 19:01:37 »
Според мен е положителен напредък да има толкова курсове и през делничните дни. :fan:

Обаче си мисля, че е недомислено кога да са първите и последните курсове. Смятам, че първият курс трябва да е около 5:30-6:00 нагоре (това важи и за двете излетните линии), а последният отогоре да е 20-30 минути след официалния залез за София, т.е. да разписанието може да се променя на всеки двайсетина дни.

Обаче има и други по-сериозни проблеми:
- крайно диспропорционално обслужване на А63 и А66. :(
- А63 не е класическа излетна линия.  :neznam:


Друг проблем - в планината се качват ИЗВЪНРЕДНО много автомобили. :help: :help: :help: Значи за национален парк Рила се вдига толкова шум за няколко джипа, а пък за природен парк Витоша няма никакъв проблем да се качват хиляди автомобили... :help: :help: :help:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1421 on: 08.09.2020, 20:34:22 »
а последният отогоре да е 20-30 минути след официалния залез за София, т.е. да разписанието може да се променя на всеки двайсетина дни.


Още малко и ще почнем да правим разписанията по фазите на Луната  :help: :help: :help: :

Друг проблем - в планината се качват ИЗВЪНРЕДНО много автомобили. :help: :help: :help: Значи за национален парк Рила се вдига толкова шум за няколко джипа, а пък за природен парк Витоша няма никакъв проблем да се качват хиляди автомобили... :help: :help: :help:

ИЗВЪНРЕДНО многото автомобили ще изчезнат като се пуснат ИЗВЪНРЕДНО много автобуси, на които да се разчита, но засега изглежда разписанието се променя на всеки два месеца. А ти предлагаш да се променя на всеки две седмици даже  :help: :help: :help:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3126
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1422 on: 27.09.2020, 22:37:54 »
а последният отогоре да е 20-30 минути след официалния залез за София, т.е. да разписанието може да се променя на всеки двайсетина дни.


Още малко и ще почнем да правим разписанията по фазите на Луната  :help: :help: :help: :
Идеята ми е да има автобус от планината към София около стъмване. За месец Юни това е по едно време, за месец Юли това е по друго, за месец Август - по трето.

Ако бях написал "около стъмване", тогава можеше да ме иронизираш, че звучи несериозно. Затова използвам сравнително ясен и официален ориентир - моментът на залез според метеорологичните служби. 20-30 след този момент е тъмно. Затова този момент може да е използва за ориентир и на всеки двайсетина дни да се прави актуализация на разписанието.

Друг проблем - в планината се качват ИЗВЪНРЕДНО много автомобили. :help: :help: :help: Значи за национален парк Рила се вдига толкова шум за няколко джипа, а пък за природен парк Витоша няма никакъв проблем да се качват хиляди автомобили... :help: :help: :help:

ИЗВЪНРЕДНО многото автомобили ще изчезнат като се пуснат ИЗВЪНРЕДНО много автобуси, на които да се разчита, но засега изглежда разписанието се променя на всеки два месеца. А ти предлагаш да се променя на всеки две седмици даже  :help: :help: :help:
Огромна част от тези, които отиват в планината с автомобили, няма да се качат на градски транспорт, ако ще да е на интервал от 2 минути с най-модерни автобуси.

Това, което трябва да се направи е да се въведат още рестрикции, защото положението вече не се търпи!
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3126
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1423 on: 18.10.2020, 22:36:16 »
Някой ставал ли е свидетел на шофьор на автобус Mercedes Intouro по линия към планината да изисква или дори просто да помоли пътниците да си слагат обезопасителните колани? :neznam: Защото аз не съм, а пък редовно пътувам с излетните линии към Витоша.

:hammer: :hammer: :hammer:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1424 on: 19.10.2020, 17:21:53 »
Някой ставал ли е свидетел на шофьор на автобус Mercedes Intouro по линия към планината да изисква или дори просто да помоли пътниците да си слагат обезопасителните колани? :neznam: Защото аз не съм, а пък редовно пътувам с излетните линии към Витоша.

:hammer: :hammer: :hammer:

Щофьорите не се интересуват от такива неща. Понякога се качват контрольори от ЦГМ на Драгалевци и карат пътниците да си сложат коланите, но всичко беше само в началото когато пристигнаха автобусите Интуро. Сега нито контрол има, нито багажниците се ползват, нито някой се интересува пътниците какви ги вършат. Всяко чудо за три дни както е казал народа.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1425 on: 26.10.2020, 12:34:22 »


 :D :D :D
« Last Edit: 26.10.2020, 12:38:02 by New_Passenger »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14678
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1426 on: 26.10.2020, 13:11:03 »
^^ За тези, които не отварят WEBP, ето го в JPG
« Last Edit: 26.10.2020, 13:36:43 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6409
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1427 on: 20.11.2020, 16:01:11 »
Вкаран е доклад за линия 63. Предлага се в зимните месеци делник курсовете до Златните мостове да се увеличат от 3 на 9 броя в часовия диапазон между 9:15 и 15:30 ч. От внесения доклад не става ясно дали 15:30 значи курс от Пирогов към Златните мостове, което значи тръгване в 16:30 от Златните мостове както е в момента, или тръгване от Златните мостове в 15:30, което е влошаване на обслужването.
За осъществяване на това са необходими пробег от 4482 км годишно (18 км дневно) - малко над 14 000 лева на година разход за пробег.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1428 on: 20.11.2020, 17:34:53 »
Лично познавам най-френетичния фен на рейс 63,който драпа за него по цял ден из интернет.Тотален гратисчия с претенции.Всичко Мара втасала,само за 63 не успяла.....Поне за мен подобни линии трябва да имат постоянен контрол или билети по 3 лв.за да не са на загуба.А и най-вече да спрат всякакви клошароподобни несретници и клетници да киснат целия уикенд в рейса.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9251
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1429 on: 20.11.2020, 18:22:10 »
Преди 18 години, когато спряха 61, билетът за него беше около 4 лв двупосочно, което за ония пари си беше доста, и въпреки това си се пълнеше. Не мисля че гратиса води пътници на Витоша. Дори считам че повечето планинари през седмицата си плащат пътуването. Скоро се качвах в делничен ден в 66 и доста от пътниците си продупчиха билет (включително и аз).

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4283
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1430 on: 20.11.2020, 18:57:03 »
Поне за мен подобни линии трябва да имат постоянен контрол или билети по 3 лв.за да не са на загуба
И когато 66 беше 6 лв. шофьорите масово не даваха билети, а си прибираха парите в джоба. Линията не знам дали е била на печалба, но шофьорите със сигурност бяха.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1431 on: 20.11.2020, 20:39:04 »
Това беше, и когато билетчето беше 80 стотинки. Даже късаха използвано билетче на две и го даваха по 40 стотинки от Бай Кръстьо. Вкарването на излетните линии в системата на МГТ и признаването на месечните карти по тях е може би най-смисленото нещо което ЦГМ са правили в цялата си история.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13692
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1432 on: 20.11.2020, 22:01:16 »
Много смислено няма що...по-скоро от тогава се изпусна положението. Когато цената беше отделна обикновено не допускаха правостоящи, като се съберат повече хора пускаха още автобуси, нямаше как да се качат гратисчии.

Иначе разбира се че много по-добре вместо 93 да върти празен до лифта, за негова сметка например да се движи 66 до Алеко през седмицата, или просто удължен 93 до там. През седмицата като не работи лифта и няма коли горе може да си е до старото обръщало до хижата. Същото и с 63, вместо да се движи празен до Бялата вода по-добре да върши работа до Златните мостове. И подкрепям билетчето да е 4-5 лева без парвостоящи, и без да важат картите, вместо сегашното положение с бутаниците. Ама кресливата пасмина веднага ще си отвори устите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9251
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1433 on: 20.11.2020, 22:34:33 »
Ама разбира се. Щом не уйдисва, значи трябва да се махне, а не да се направи добре. После ти ще си първия кресльо който ще протестира защо има толкова много коли горе.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13692
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1434 on: 20.11.2020, 22:42:15 »
Е то когато двупосочния билет беше 6 лева някъде до към 2012-та 2013-та горе имаше много по-малко коли. Този проблем може да се реши също много лесно като се заварди пътя още рано сутрин и няма да има коли горе. Аз точно заради многото коли и тъпканиците вече спрях да се качвам горе събота и неделя и почнах да ходя да си правя преходите и тренировките около Лакатник, Бов, Враца, Карлово и др. където има места за по-дълги преходи, а  на Черни връх и на Витоша като цяло вече се качвам само през седмицата откакто и тогава има 66. Така си реших проблема с тълпите. Не ми е проблем като искам да дам 5 лева за 66 да се кача до Алеко както давам и по 5 лева за билет за влак до такова туристическо място.

Иначе уиикенда при хубаво време е някакъм кошмар за този автобус. И за да се кача трябва да обикалям половин София с 88 да го хвана от Хладилника, вместо за 15 мин. със 111 до Драгалевци, после пеш или с нещо до центъра на Драгалевци и да го хвана оттам където няма качване.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9251
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1435 on: 20.11.2020, 23:06:29 »
Не може хем да гониш пътници от автобуса, хем да не пускаш автомобили. Лифта отдавна не е опция, особено за семейства. Иначе от спирката на 111 до тази на 66 при мола е 15 минути пеш надолу.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3490
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1436 on: 21.11.2020, 01:41:18 »
А поради что не направят спирка на 66 на околовръстното поне?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3141
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1437 on: 21.11.2020, 05:56:07 »
Как да направят като ще се качват и слизат хора...МГТ е предимно дейност, а не услуга! Персонализирането на картите и премахването на тази за две линии са доказателството.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13692
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1438 on: 21.11.2020, 14:15:58 »
Попринцип спирка на околовръстното би била доста натоварена и използвана, но вероятно не се прави за да не се смесват фунциите на линията от излетна на работническа. Все пак доста хора ще се качват от Хладилника до Околовръстното, както и от околовръстното само до Драгалевци а тези потоци нямат нищо общо с излетните линии. Отделно така трудно могат да се контролират гратисчиите. Представям си на тая тъпканица в туристически автобус да се смесят функциите ще стане съвсем неудобно.

Аз дори съм си мислел през седмицата вместо само 3 пъти на ден да има редовен 66 от центъра на Драгалевци до Алеко. Така ще се получи интервал от малко над час, вместо линия 3 пъти на ден но ще е неудобство още едно прекачване и не знам как ще се възприеме.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1439 on: 21.11.2020, 16:20:34 »
А поради что не направят спирка на 66 на околовръстното поне?

Защото трудно може да се прецени колко хора ще се качват и слизат на такава спирка. Ако целта е автобусите нагоре да нямат правостоящи трябва да се възстанови автогарата долу и автобусите да имат само една спирка в града. 66 не спираше и преди никъде освен на Хладилника.