Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 366551 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1600 on: 17.07.2024, 16:08:02 »
Никаква промяна със 61 същата история. Спира си на спирки в Бояна и пак местните се тъпчат с другите, за капак на всичко и на почти всички спирки по бул. България. Същата тъпканица и мизерия, в добавка и маргинали вече само дето не прави връзка със 111.

Трябваше само начална спирка до някоя метростанция, отделна тарифа с възможност за покупка на билет и онлайн от поне 5-6 лева, и само седящи. Таман ще се отсеят по естествен начин свестните от маргиналите. Не знам какво се дърпат толкова от тази идея, ама преди като беше така беше много по цивилизовано. При 150 лева надник в София на ден едва ли някой ще му пука 5-6 лева за билет.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1601 on: 17.07.2024, 16:16:37 »
Градският 63 трябва да е примерно с 4 коли на 18-19 минути делник, 3 коли на 24-25 минути празник и предпразник и 2 коли на 36-37 минути нощем за да поеме пътникопотока в Бояна и 61 да спира от Тихия кът нататък и евентуално на 1-2 междинни спирки по България. При сгъстено разписание събота и неделя при хубаво време е възможно правостоящите да се сведат до минимум. Няма нужда от отделна тарифа.  :rolleyes:
« Last Edit: 17.07.2024, 17:13:28 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1602 on: 17.07.2024, 16:53:06 »
... възможност за покупка на билет и онлайн ... и само седящи.

Това всъщност е много добра идея - предварителна резервация - така и ЦГМ ще знаят какво е натоварването и могат своевременно да организират допълнителни коли.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1603 on: 17.07.2024, 17:06:23 »
Разбира се има много начини да се направи цивилизовано без бутаници скандали караници и маргинали но очевидно не им се занимава.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1604 on: 17.07.2024, 17:29:36 »
Трябва да има пого - примерно по-миналата събота около 11 сутринта в Интуро по 63 се завихри бясно пого, по-добро от това на 40 години Vader и продължи чак до Дендрариума.  :) :fan:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1605 on: 17.07.2024, 17:57:37 »
Не трябва да има пого защото средната възраст на пътниците е 70+, а има и много малки деца. Освен това има пътници които видимо злоупотребяват с превоза на багаж - носят се нагоре скари, каси бира и други принадлежности които видимо не са предвидени за активен туризъм.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1606 on: 18.07.2024, 17:41:45 »
носят се нагоре скари

Отклонявам се, ама сме един крайно кретенски народ. Горите на половин България горят, но Ганчо патриота, който 100% пише гневни коментари под новините за пожари и как НАТО и как ЕС, си носи скарата в гората да бори веганизма(и то в претъпкания рейс) :fan:. Надявам се гледката да не е била от най-жежките месеци, но аз лично съм виждал същото на Витоша преди 2 години, когато пак половината страна се беше запалила.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1607 on: 18.07.2024, 17:56:25 »
Витоша по принцип привлича такива булгар-булгар елементи, някакъв подобен патрЕот беше нашарил трибагреника на всяко камъче и маркировъчен стълб между Златните мостове и Черни връх с блажна боя, като няма полиция и охрана и държавата е абдикирила от контролните си функции веднага се наместват подобни субекти и почват да оформят средата по своите разбирания. Проекция на този вакуум е и хаосът който възниква с автомобилите около шосето събота и неделя или тези побоища на началните спирки горе, които почнаха да стават редовни събития.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1608 on: 20.07.2024, 17:30:58 »
Спирката под моста на влюбените изобщо не е подходяща за крайна/начална на излетна линия. Там се събират два автобуса, но в същото време там вече спират две други линии. Не знам дали досега се е случвало да има засичане на трите линии, но смятам, че това би бил проблем. А също така как става закачането на велосипеди на специални багажник? - все пак там е активно пътно платно. не звучи безопасно.




А относно излетните линии - не трябва тепърва да откриваме топлата вода!

Истинска туристическа излетна линия се прави по следния начин:

1. Трябва да има обособено място за начална спирка в града. Дали ще го наречем австостанция или не е - няма значение. На това място трябва да има по-голям спирконавес с парапети, които да помагат за контрола при качване. Освен това трябва да има място за паркиране на минимум 3-4 автобуса, освен този, който е спрял на спирконавеса.

2. Хората се качват под ред (затова има парапети) и когато всички седящи места се запълнят - автобуса потегля. няма разписание. Веднага се зарежда следващия автобуси и процедурата се повтаря. И така докато има хора. автотранспортът трябва да е готов да има на разположение 20-30 автобуса. 3-4 автобуса стоят на място, а когато намалеят - се изпращат още от гаража.

3. На тази линия трябва да е допустимо и да има техническа възможност за превоз на спортни и развлекателни съоръжения - велосипеди, ски, шейни и други подобни. Началната спирка трябва да е извън пътното платно, за да може велосипедите да се закачат в безопасна среда.

4. Линията не спира никъде преди да е достигнала границата на природния парк. За едното направление това е Драгалевския манастир, а другото - Бялата вода (да не се бърка с Бялата чешма). От там нататък може да се спира при наличие на желаещи за слизане. От мерки за безопасност не би трябвало да е позволено да се свалят велосипеди на други спирки, освен на последната.

5. На обратно - горе също трябва да има един по-голям навес с парапети и качването да става по същата процедура. Надолу не се спира по другите спирки в природния парк (защото автобусът е потеглил със запълнени всички седящи места). След излизане от парка може да има спирка на възлови места - центъра на Бояна/Драгалевци и околовръстен път. Тези спирки са само за слизане!

6. Началната спирка в града трябва да е на място, което е максимално на юг (максимално близо до планината), за да се намали излишния пробег и съответно нуждата от повече автобуси. Също така началното място трябва да е максимално в средата по оста изток-запад, за няма мрънканици от сорта на: ама защо този квартал има директен транспорт до Витоша, а нашия няма? И разбира се - трябва да е някъде, където има много добра транспортна свързаност, включително метро.

Мисля, че е ясно, че най-доброто място е Хладилника. Като се замислим колко голяма част от града покриват само наземните линии, които минават оттам. а като добавим и метрото - всичко е точно. Мястото е много добро за начална спирка и по двете направления. За Златните мостове автобусите ще излизат почти безпрепятствено на околовръстния път и оттам после през пътния възел и директно нагоре. Няма друга начална точка, която да е по-добра за направление Златни мостове. А освен това двете линии да тръгват от една начална спирка си има предимства. Наличните автобуси, които изчакват, може да се пускат по която и да е от двете линии, според натоварването (освен ако няма шофьори-примадони, които са се подготвили да карат по едното направление, а пък в последния момент ги изпратят по другото). А освен това и натоварването по двете направления ще се балансира естествено. Туристите, които нямат предварително твърдо намерение точно къде ще се качат в планината, може да се ориентират към по-късата опашка. Значи в такъв случай ще ни трябва начална спирка (станция) с два по-големи навеса и място за престой на 5-6 автобуса.

7. Тази организация трябва да работи в почивните дни от 8 до 18 часа.

8. Отделно от това трябва да има две линии (по една за всяко направление), които да са като всяка друга редовна линия на градския транспорт - да си имат разписание, да спират на всички спирки по маршрута и т.н. Тези линии трябва да работят ежедневно. Първи курс от града - 6 часа. Последен от планината - 23 часа. Интервалите ще се преценят според нуждите. Тези линии вече може да тръгват от по-навътре в града, за по-добро обслужване на по-голяма територия. Например - идеята и двете линии да тръгват от НДК не е лоша. Само, че не трябва да е от спирката под моста на влюбените. Много по-умно би било да обръщат пред община Лозенец. Последна спирка - тази, която е за тролей 7 и автобус 94. Първата спирка може да е в локалното платно, което се използва за влизане в подземния гараж на НДК. Трябва да се махнат кашпите и евентуално да се разшири платното с половин метър. Тъкмо ще се пресекат тарикатщините с не регламентирания престой на автомобили срещу входа на паркинга. Едната линия продължава по Черни връх и после към Алеко, а другата по България и после към Златните мостове. Това, че имат обща начална спирка също ще е предимство за изравняване на натоварването по двете линии.

Не е кой знае каква философия или нещо, което не е било правено преди. Дали имаме политици (спасители?), които да го направят сега? - съмнявам се.

някакъв подобен патрЕот беше нашарил трибагреника на всяко камъче и маркировъчен стълб между Златните мостове и Черни връх с блажна боя
Какво лошо има в българския трибагреник? Това е национален символ.

Ако беше нарисувал едно друго знаме (синьо-жълто), щеше да е грозна форма на чуждопоклонничество.

с автомобилите около шосето събота и неделя
Ако се реализира това, което описах по-горе - може спокойно да се забрани всякакъв автомобилен достъп през целите почивни дни.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1609 on: 20.07.2024, 18:15:36 »
Спирката под моста на влюбените изобщо не е подходяща за крайна/начална на излетна линия. Там се събират два автобуса, но в същото време там вече спират две други линии. Не знам дали досега се е случвало да има засичане на трите линии, но смятам, че това би бил проблем. А също така как става закачането на велосипеди на специални багажник? - все пак там е активно пътно платно. не звучи безопасно.




А относно излетните линии - не трябва тепърва да откриваме топлата вода!

Истинска туристическа излетна линия се прави по следния начин:

1. Трябва да има обособено място за начална спирка в града. Дали ще го наречем австостанция или не е - няма значение. На това място трябва да има по-голям спирконавес с парапети, които да помагат за контрола при качване. Освен това трябва да има място за паркиране на минимум 3-4 автобуса, освен този, който е спрял на спирконавеса.

2. Хората се качват под ред (затова има парапети) и когато всички седящи места се запълнят - автобуса потегля. няма разписание. Веднага се зарежда следващия автобуси и процедурата се повтаря. И така докато има хора. автотранспортът трябва да е готов да има на разположение 20-30 автобуса. 3-4 автобуса стоят на място, а когато намалеят - се изпращат още от гаража.

3. На тази линия трябва да е допустимо и да има техническа възможност за превоз на спортни и развлекателни съоръжения - велосипеди, ски, шейни и други подобни. Началната спирка трябва да е извън пътното платно, за да може велосипедите да се закачат в безопасна среда.

4. Линията не спира никъде преди да е достигнала границата на природния парк. За едното направление това е Драгалевския манастир, а другото - Бялата вода (да не се бърка с Бялата чешма). От там нататък може да се спира при наличие на желаещи за слизане. От мерки за безопасност не би трябвало да е позволено да се свалят велосипеди на други спирки, освен на последната.

5. На обратно - горе също трябва да има един по-голям навес с парапети и качването да става по същата процедура. Надолу не се спира по другите спирки в природния парк (защото автобусът е потеглил със запълнени всички седящи места). След излизане от парка може да има спирка на възлови места - центъра на Бояна/Драгалевци и околовръстен път. Тези спирки са само за слизане!

6. Началната спирка в града трябва да е на място, което е максимално на юг (максимално близо до планината), за да се намали излишния пробег и съответно нуждата от повече автобуси. Също така началното място трябва да е максимално в средата по оста изток-запад, за няма мрънканици от сорта на: ама защо този квартал има директен транспорт до Витоша, а нашия няма? И разбира се - трябва да е някъде, където има много добра транспортна свързаност, включително метро.

Мисля, че е ясно, че най-доброто място е Хладилника. Като се замислим колко голяма част от града покриват само наземните линии, които минават оттам. а като добавим и метрото - всичко е точно. Мястото е много добро за начална спирка и по двете направления. За Златните мостове автобусите ще излизат почти безпрепятствено на околовръстния път и оттам после през пътния възел и директно нагоре. Няма друга начална точка, която да е по-добра за направление Златни мостове. А освен това двете линии да тръгват от една начална спирка си има предимства. Наличните автобуси, които изчакват, може да се пускат по която и да е от двете линии, според натоварването (освен ако няма шофьори-примадони, които са се подготвили да карат по едното направление, а пък в последния момент ги изпратят по другото). А освен това и натоварването по двете направления ще се балансира естествено. Туристите, които нямат предварително твърдо намерение точно къде ще се качат в планината, може да се ориентират към по-късата опашка. Значи в такъв случай ще ни трябва начална спирка (станция) с два по-големи навеса и място за престой на 5-6 автобуса.

7. Тази организация трябва да работи в почивните дни от 8 до 18 часа.

8. Отделно от това трябва да има две линии (по една за всяко направление), които да са като всяка друга редовна линия на градския транспорт - да си имат разписание, да спират на всички спирки по маршрута и т.н. Тези линии трябва да работят ежедневно. Първи курс от града - 6 часа. Последен от планината - 23 часа. Интервалите ще се преценят според нуждите. Тези линии вече може да тръгват от по-навътре в града, за по-добро обслужване на по-голяма територия. Например - идеята и двете линии да тръгват от НДК не е лоша. Само, че не трябва да е от спирката под моста на влюбените. Много по-умно би било да обръщат пред община Лозенец. Последна спирка - тази, която е за тролей 7 и автобус 94. Първата спирка може да е в локалното платно, което се използва за влизане в подземния гараж на НДК. Трябва да се махнат кашпите и евентуално да се разшири платното с половин метър. Тъкмо ще се пресекат тарикатщините с не регламентирания престой на автомобили срещу входа на паркинга. Едната линия продължава по Черни връх и после към Алеко, а другата по България и после към Златните мостове. Това, че имат обща начална спирка също ще е предимство за изравняване на натоварването по двете линии.

Не е кой знае каква философия или нещо, което не е било правено преди. Дали имаме политици (спасители?), които да го направят сега? - съмнявам се.


Всичко това го написахме една страница по-назад в темата. Изобщо направи ли си труда да прочетеш нещо преди да ги пишеш тези романи?  :help: :help:

Какво лошо има в българския трибагреник? Това е национален символ.

Ами намажи си го на челото тогава и ходи така по улицата, твоя работа. Само не драскай по чужда собственост като например маркировката по Витоша, че тогава ще трябва да плащаш солена глоба. В "онези времена" нямаше да платиш глоба а щяха да те пребият милиционерите в РПУ-то и да те пратят в ТВУ!



Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1610 on: 21.07.2024, 23:16:59 »
Кои от автобусите които са в движение в момента са с велобагажници и как се разбира дали ще дойде такъв на новия сайт на ЦГМ?

Вчера станах свидетел на следната ситуация. Едната кола на 61 бе 1306, Интуро без багажник. На първата спирка(бул. Черни Връх(0395)) чакаше пътник с велосипед, с редовен превозен документ. Но, си остана на спирката, изпъден от контрол по транспорта и от шофьора на 1306. Не му беше разрешено от същият контрольор да се качи и на следващата кола, а именно...1407. Дори не беше Интуро! Скандалът се разрастна. ВМС-то отпраши, а човекът остана на спирката, чакайки и настоявайки да се качи с велосипеда си, оповавайки се на обявеното от СО, че по линията ще се осигурява превоз на велосипеди(с което дори и въпросният контролен орган се съгласи :neznam:), само че "ситуацията била такава". Въпреки че няма кой знае какви правомощия, контрольорът зае нападателна позиция, тотално отказващ да влезне в положение, дори не го посъветва да пусне жалба, а даже го избутваше собственоръчно. Отвсякъде излезе, че пътникът сам си е виновен, че в този ден просто няма късмет, за което бе дори заплашван със санкция. Пътникът питаше "защо не бил редовен пътник", въпреки че е с редовен документ и въпреки обявената услуга, която обаче се оказва фантом. Контрольорът само вдигаше рамене. Нямал абсолютно никакво отношение с подвижния състав, било нещо "на по-високо ниво". Та така, първия уикенд на така гръмката и уникална излетна линия, бе поредното фиаско.
 Същата вечер вечер, едни лица с отговорност, заявяваха как въпреки обявената услуга, тотално нямало да се пускат Интуро с велобагажници защото цитирам "спирката била неподходяща" и че това била поредната прищявка. Последно за хората ли ще се работи или май излиза, че линията обслужва нечий личен интерес?
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1611 on: 22.07.2024, 00:50:42 »
Явно не е имало изправно Интуро, за да пуснат 1407. Но в салона му спокойно може да се качат 3-4 велосипеда, срещу втора врата има достатъчно място...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1612 on: 22.07.2024, 10:59:29 »
Все пак 61 изпълнява и градски транспорт така че е редно да има и нископодови автобуси. Спира навсякъде по бул. България и на ме малко спирки в Бояна. Доколкото знам това е по желание на местните от Бояна иначе в тези Интуро няма качване и слизане. Ако го бяха направили грамотно като хората само с начална и крайна спирка можеше само Интуро. Сега според мен е редно да са през един.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1613 on: 22.07.2024, 11:31:17 »

Всичко това го написахме една страница по-назад в темата. Изобщо направи ли си труда да прочетеш нещо преди да ги пишеш тези романи?  :help: :help:


Че какво лошо има да изложи възгледите си върху транспорта? Дори да е било написано, няма лошо от подобно резюмиране.


Ами намажи си го на челото тогава и ходи така по улицата, твоя работа. Само не драскай по чужда собственост като например маркировката по Витоша, че тогава ще трябва да плащаш солена глоба. В "онези времена" нямаше да платиш глоба а щяха да те пребият милиционерите в РПУ-то и да те пратят в ТВУ!

Ти със сигурност си за ТВУ. Определено имаш нужда от флаер за Парти център 4км.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1614 on: 22.07.2024, 12:48:42 »
резюмиране
:D :D :D
Сериозно ли? Този ферман?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1615 on: 22.07.2024, 13:31:51 »
Редно е градският 63 да е с 4  коли делник и 3 празник съответно интервали 18-19 и 24-25 минути. Така ще се осигури адекватно обслужване на Бояна и няма да има нужда излетната линия да спира в квартала и вилната зона.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1616 on: 22.07.2024, 14:28:58 »
Изглежда че от общината бият отбой за 63, натискът на недоволните е твърде силен:

https://trip.dir.bg/novini/obmislyat-avtobus-63-da-stiga-do-zlatnite-mostove-na-vitosha-prez-uikendite

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1617 on: 22.07.2024, 14:41:26 »
По скоро организацията е безсмислена. В този си вид наистина няма смисъл. Поне да нямаше междинни спирки. Като правят нещо да го правят като хората, а не пак да се смесват две функции в една. Как е възможно изобщо нещо което искаш да избегнеш да го повториш по нов маршрут? Айде да кажеш един спал недогледал, ама нали има комисии? Толкова ли никой не се е усетил че 61 пак спора и в Бояна и по би. България и става същата история като с 63?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1618 on: 22.07.2024, 14:47:02 »
Организацията е неадекватна - нужен е градски 63 до Бялата чешма  на 18-19 минути делник и 24-25 празник заедно с отделна излетна линия. Тя може да има по-малко коли и курсове делник както и празник при прогноза за лошо време.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1619 on: 22.07.2024, 14:59:08 »
Аз пък предлагам нещо от което всички ще бъдат доволни. Немските летища дето ги хвалите, имат десетина вътрешноградски линии. Предлагам нова линия 361 с маршрут Летище София-Златни мостове. От летището по маршрута на 84 до Орлов мост, оттам по Евлоги Георгиев и от Моста на влюбените по маршрута на 61. Ако искате, мога да ви опиша подробно плюсовете.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing