Спирката под моста на влюбените изобщо не е подходяща за крайна/начална на излетна линия. Там се събират два автобуса, но в същото време там вече спират две други линии. Не знам дали досега се е случвало да има засичане на трите линии, но смятам, че това би бил проблем. А също така как става закачането на велосипеди на специални багажник? - все пак там е активно пътно платно. не звучи безопасно.
А относно излетните линии - не трябва тепърва да откриваме топлата вода!
Истинска туристическа излетна линия се прави по следния начин:
1. Трябва да има обособено място за начална спирка в града. Дали ще го наречем австостанция или не е - няма значение. На това място трябва да има по-голям спирконавес с парапети, които да помагат за контрола при качване. Освен това трябва да има място за паркиране на минимум 3-4 автобуса, освен този, който е спрял на спирконавеса.
2. Хората се качват под ред (затова има парапети) и когато всички седящи места се запълнят - автобуса потегля. няма разписание. Веднага се зарежда следващия автобуси и процедурата се повтаря. И така докато има хора. автотранспортът трябва да е готов да има на разположение 20-30 автобуса. 3-4 автобуса стоят на място, а когато намалеят - се изпращат още от гаража.
3. На тази линия трябва да е допустимо и да има техническа възможност за превоз на спортни и развлекателни съоръжения - велосипеди, ски, шейни и други подобни. Началната спирка трябва да е извън пътното платно, за да може велосипедите да се закачат в безопасна среда.
4. Линията не спира никъде преди да е достигнала границата на природния парк. За едното направление това е Драгалевския манастир, а другото - Бялата вода (да не се бърка с Бялата чешма). От там нататък може да се спира при наличие на желаещи за слизане. От мерки за безопасност не би трябвало да е позволено да се свалят велосипеди на други спирки, освен на последната.
5. На обратно - горе също трябва да има един по-голям навес с парапети и качването да става по същата процедура. Надолу не се спира по другите спирки в природния парк (защото автобусът е потеглил със запълнени всички седящи места). След излизане от парка може да има спирка на възлови места - центъра на Бояна/Драгалевци и околовръстен път. Тези спирки са само за слизане!
6. Началната спирка в града трябва да е на място, което е максимално на юг (максимално близо до планината), за да се намали излишния пробег и съответно нуждата от повече автобуси. Също така началното място трябва да е максимално в средата по оста изток-запад, за няма мрънканици от сорта на: ама защо този квартал има директен транспорт до Витоша, а нашия няма? И разбира се - трябва да е някъде, където има много добра транспортна свързаност, включително метро.
Мисля, че е ясно, че най-доброто място е Хладилника. Като се замислим колко голяма част от града покриват само наземните линии, които минават оттам. а като добавим и метрото - всичко е точно. Мястото е много добро за начална спирка и по двете направления. За Златните мостове автобусите ще излизат почти безпрепятствено на околовръстния път и оттам после през пътния възел и директно нагоре. Няма друга начална точка, която да е по-добра за направление Златни мостове. А освен това двете линии да тръгват от една начална спирка си има предимства. Наличните автобуси, които изчакват, може да се пускат по която и да е от двете линии, според натоварването (освен ако няма шофьори-примадони, които са се подготвили да карат по едното направление, а пък в последния момент ги изпратят по другото). А освен това и натоварването по двете направления ще се балансира естествено. Туристите, които нямат предварително твърдо намерение точно къде ще се качат в планината, може да се ориентират към по-късата опашка. Значи в такъв случай ще ни трябва начална спирка (станция) с два по-големи навеса и място за престой на 5-6 автобуса.
7. Тази организация трябва да работи в почивните дни от 8 до 18 часа.
8. Отделно от това трябва да има две линии (по една за всяко направление), които да са като всяка друга редовна линия на градския транспорт - да си имат разписание, да спират на всички спирки по маршрута и т.н. Тези линии трябва да работят ежедневно. Първи курс от града - 6 часа. Последен от планината - 23 часа. Интервалите ще се преценят според нуждите. Тези линии вече може да тръгват от по-навътре в града, за по-добро обслужване на по-голяма територия. Например - идеята и двете линии да тръгват от НДК не е лоша. Само, че не трябва да е от спирката под моста на влюбените. Много по-умно би било да обръщат пред община Лозенец. Последна спирка - тази, която е за тролей 7 и автобус 94. Първата спирка може да е в локалното платно, което се използва за влизане в подземния гараж на НДК. Трябва да се махнат кашпите и евентуално да се разшири платното с половин метър. Тъкмо ще се пресекат тарикатщините с не регламентирания престой на автомобили срещу входа на паркинга. Едната линия продължава по Черни връх и после към Алеко, а другата по България и после към Златните мостове. Това, че имат обща начална спирка също ще е предимство за изравняване на натоварването по двете линии.
Не е кой знае каква философия или нещо, което не е било правено преди. Дали имаме политици (спасители?), които да го направят сега? - съмнявам се.
някакъв подобен патрЕот беше нашарил трибагреника на всяко камъче и маркировъчен стълб между Златните мостове и Черни връх с блажна боя
Какво лошо има в българския трибагреник? Това е национален символ.
Ако беше нарисувал едно друго знаме (синьо-жълто), щеше да е грозна форма на чуждопоклонничество.
с автомобилите около шосето събота и неделя
Ако се реализира това, което описах по-горе - може спокойно да се забрани всякакъв автомобилен достъп през целите почивни дни.