Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 366533 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1640 on: 23.07.2024, 15:16:56 »
76, 204, 120 не правят чак такива обиколки при това са диагонални линии през центъра. Прекачването между 204 и 604 и 61 е съвсем удобно с  пресичане, след въвеждането на нормално таксуване с прекачване няма никаква причина да се правят линии тип панорамна обиколка с труднопредсказуемо времепътуване, също излетните линии следва да са разделени от типично градските - за тях са нужни автобуси с повече седящи места и не е проблем да са високоподови. За типично градските линии са нужни автобуси с по-малко седящи места и повече врати за бързо слизане и качване. Хибридите между градски и излетни линии са крайно неудачни, 61 и предишния 63 го доказват. :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1641 on: 23.07.2024, 16:27:38 »
Какво правим с гъбарите, специално дошли от чужбина да си наберат пресни гъбки около Войняговския манастир? Защо да не открием и такава директна линия от летището? Ако се плати и за реклами в самолетите и по летища в чужбина определено може да има успех!!!  :fan: Може да има и спонсорирани полети, но това вече не е за тази тема и няма да навлизам в подробности и да доразвивам и тази идея! :)

Ами, по тази логика да закрием повечето линии и да оставим 10-15 и 2 трамвайни трасета, пък хората сами да се оправят. Или супермаркетите да пуснат безплатни рейсове там където се намират. И понеже мразиш Братоев, кажи че всички други отсечки освен Обеля-Сердика са неефективни.

За Пейчев пак повтарям: ако вземем за пример 204, това означава ли че трябва да се возим само от Дружба до Борово, и не можем да ползваме междинните спирки?
? Или другояче да ти обясня: представи си един дружбенец който иска да отиде на Витоша. Какво прави? Пак същата панорамна обиколка само че сменя 2-3 рейса. Същото може да се каже и за редица други квартали.
Да не забравяме, че подобна, както вие я наричате "панорамна" линия, прави удобни междинни връзки и спестява редица неудобни прекачвания.
Схемата на линиите в София е за тотална преработка. Схемата, че даже и разписанията са наследство от преди 30-40 години и въпреки съществените изменения, налагащи преосмислянето ѝ. Даваш доста екстравагантни предложения за линии, без какъвто и да е сериозен аргумент за тях. Да бяхме Лас Вегас - ясно е че основно пътуващите отиват до казината. Да бхяме Варна или Бургас - линиите да са до близките курортни комплекси... Да бяхме високопланински курорт в Швейцарските Алпи - нека да имаме линии от гарата до лифтовете... Но пътниците на летище София имат коренно различен профил и няма нито един, дето идва до България и София, за да изкачи първенецът на планината Витоша или да се снима на Златните мостове, че да пускаме точно такава линия. Ако се намерят двама-трима такива пътуващи - ще се прекачат и ще стигнат до планината. Но от какъв зор линия с такъв сложен смесен профил от летището към планината? От пускането на промените бистрим проблемите от смесване на пътникопотоците от градски и излетни линии. Комбинирането на линия от летището, със спирки из града до планината ще по същия начин неудобна и непрактична, с допълнението че никой няма да ходи от летището до планината...

Не мразя Братоев по никакъв начин - единствено мисля, че въпреки приносът му за развитието на метрото в София през последните десетилетия, това не го прави компетентен по всички въпроси. Той е инженер и разбира от строителство на тунели, натрупал е и опит в оперативното управление на метрото. Но грам не разбира от устройствено планиране и транспортно моделиране и от алчност да се построят нови трасета и да се усвоят средствата за това, без грам умисъл и нужда се залагат нови и нови трасета. Не е работа на Метрополитен и шефът му да ги извършват тези неща, които са много по-сложни и комплексни задачи. Черно петно върху нега хвърля и моделът на непрозрачно управление на повереното му предприятие и отпорът за провеждане на общоградски политики в сферата на транспорта... В обобщение, не го мразя, но ми е странно превъзнасянето му и преписването му на качества и постижения, които не притежава и не е извършил. Допълнително бия камбаната и за действата му, които завличат общината доста сериозно и имат сериозно отражение върху всички ни...
« Last Edit: 23.07.2024, 16:29:23 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1642 on: 23.07.2024, 18:51:32 »
На мен ми хрумна и нещо друго. Още преди 6-7 години когато се повдигна същия въпрос че жителите на Бояна не могат да се качат на 63 от туристи, пуснаха наистина експресна линия 163 само от НИМ до Златните Мостове която по спомен не спираше никъде, а 63 доколкото си спомням половината курсове бяха до Бялата вода, половината до Златните мостове и спираше навсякъде. Това беше още с О 302 Т и старите Конекта. По едно време дори организацията беше много добра, ако 63 е претъпкан на НИМ веднага зад него завиваше 163 и пътниците за Златните мостове бяха помолвани да се прекачат в него. 163 по спомен работеше само уиикендите като има много хора, но стана доста популярен и го оставиха и през зимата.

Дали не е добра идея да се направи отново нещо такова като организация. 163 НИМ-Златните само с първа и последна спирка, 63 до Златните мостове с Конекто ЛФ или китайски например и да спира навсякъде, като някои курсове отново да са само до бялата вода?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1643 on: 23.07.2024, 19:10:12 »
Не е добра идея - трябва да има градски 63 до Бялата чешма с нископодови автобуси и 4 коли делник и 3 празник, с интервали съответно 18-19 и 24-25 минути заедно с отделна излетна линия с Интуро, която да не спира в Бояна и на междинните спирки в града освен максимум 1-2 за по-удобни връзки. :rolleyes:

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1644 on: 23.07.2024, 20:41:54 »
На мен ми хрумна и нещо друго. Още преди 6-7 години когато се повдигна същия въпрос че жителите на Бояна не могат да се качат на 63 от туристи, пуснаха наистина експресна линия 163 само от НИМ до Златните Мостове която по спомен не спираше никъде, а 63 доколкото си спомням половината курсове бяха до Бялата вода, половината до Златните мостове и спираше навсякъде. Това беше още с О 302 Т и старите Конекта. По едно време дори организацията беше много добра, ако 63 е претъпкан на НИМ веднага зад него завиваше 163 и пътниците за Златните мостове бяха помолвани да се прекачат в него. 163 по спомен работеше само уиикендите като има много хора, но стана доста популярен и го оставиха и през зимата.

Дали не е добра идея да се направи отново нещо такова като организация. 163 НИМ-Златните само с първа и последна спирка, 63 до Златните мостове с Конекто ЛФ или китайски например и да спира навсякъде, като някои курсове отново да са само до бялата вода?

Просто 61 да спира на най-важните спирки в Бояна, а 63 да си остане за боянци.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1645 on: 23.07.2024, 21:59:43 »
На мен ми хрумна и нещо друго. Още преди 6-7 години когато се повдигна същия въпрос че жителите на Бояна не могат да се качат на 63 от туристи, пуснаха наистина експресна линия 163 само от НИМ до Златните Мостове която по спомен не спираше никъде, а 63 доколкото си спомням половината курсове бяха до Бялата вода, половината до Златните мостове и спираше навсякъде. Това беше още с О 302 Т и старите Конекта. По едно време дори организацията беше много добра, ако 63 е претъпкан на НИМ веднага зад него завиваше 163 и пътниците за Златните мостове бяха помолвани да се прекачат в него. 163 по спомен работеше само уиикендите като има много хора, но стана доста популярен и го оставиха и през зимата.

Дали не е добра идея да се направи отново нещо такова като организация. 163 НИМ-Златните само с първа и последна спирка, 63 до Златните мостове с Конекто ЛФ или китайски например и да спира навсякъде, като някои курсове отново да са само до бялата вода?

163 беше същото недоразумение като 166, от никъде до никъде. Начална спирка на НИМ не върши работа на никого защото е в нищото и няма как да се стигне до там.

Организацията трябва да е същата като едно време с 66 и 266 и 61 и 261, като експресите не спират никъде освен на началните спирки, маршрутите са 100% идентични и велобагажниците са на колите по 2ХХ, и то на всички коли по тези две линии без изключение, това ще е наистина смислена организация.
« Last Edit: 23.07.2024, 22:02:34 by fafan »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1646 on: 24.07.2024, 07:50:26 »
Всичко това го написахме една страница по-назад в темата. Изобщо направи ли си труда да прочетеш нещо преди да ги пишеш тези романи?  :help: :help:
За всеки случай проверих 3 страници назад и не видях такова нещо. Видях само меко казано странни предложения като това да се предварителни резервации през интернет.

"спирката била неподходяща"
Всъщност това е вярно. Спирката под моста на влюбените е неподходяща за употреба на багажника за велосипеди. Там има интензивен трафик и може да стане беля.

Според мен тарифата трябва да е отделена с цел прецеждане от цървуланковци
Може ли да дадеш определение на "цървуланковци"?

Под отделна тарифа - предполагам, че имаш предвид по-скъпо. не съм съгласен!

Аз дори бих защитил идеята да е по-ниска или дори безплатна тарифа. Защо? Защото трябва държавата/общината да стимулира хората да ходят на планина и то само с обществен транспорт.

Дори и при сегашната тарифа има байганьовци, които казват: ако трябва да платя 4 билета за цялото семейство нагоре и още 4 билета надолу - ще ми излезе по-евтино да отидем с колата.

Обръщане подобно на 84 около княжеската градина и връзка с метрото и много линии на Орлов мост ми се струва добре и за двете линии. Има и доста място да се обособи място за изчакване.
Според теб къде може да е това място? Обособената спирка (автостанция) трябва да е извън активните пътни платна и да има място за престой на 5-6 автобуса, които да изчакват да се включват след като предишния потегли.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1647 on: 24.07.2024, 13:15:55 »

"спирката била неподходяща"
Всъщност това е вярно. Спирката под моста на влюбените е неподходяща за употреба на багажника за велосипеди. Там има интензивен трафик и може да стане беля.

Спирката на 63 на Борис III да не би да беше далеч по-подходяща? Но тогава не съм чул, нито прочел ни едно оплакване.

Иначе съм съгласен 61 да стане първо 163(или 263) и второ и по-важно със силно намалени спирки по маршрута. Важно е обаче шофьорите да имат дълга почивка на крайните станции. Чувал съм за оплакване от рязката и бърза(дори със сегашното спиране на много спирки по маршрута) смяна на денивелацията, което не им влияе много добре. Затова за такива цели се използват лифтове, не автобуси, но тук сме по-умни  :) .

SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1648 on: 24.07.2024, 13:45:08 »
Дали е 61 или 163 все тая. 61 е традиционната линия за Златни мостове.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1649 on: 24.07.2024, 18:26:15 »
Спирката на 63 на Борис III да не би да беше далеч по-подходяща?
Съгласен съм. И тя не е подходяща.

Не бях се замислял. Аз се качвах/слизах на друга спирка по времето, когато беше 63 към Златните мостове и не съм се замислял, че на Цар Борис III изобщо не е безопасно за товарене/разтоварване на велосипеди.

Просто си трябва отделна спирка (автостанция), която е предвидена специално за излетните линии към планината.

Чувал съм за оплакване от рязката и бърза(дори със сегашното спиране на много спирки по маршрута) смяна на денивелацията, което не им влияе много добре.
Има хора, които са по-чувствителни към промяната на надморската височина. Просто такива шофьори не е добра идея да се пускат по излетните линии. Това е, за да се запази тяхното здраве.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1650 on: 24.07.2024, 18:44:45 »
На 61 не е чак такъв проблем, на 66 е много тегаво. 10 пъти сменяш 1200 м. надморска височина и всеки път след работа си с много гадно главоболие. Това съм го чувал още едно време от шофьори на 66 като бяха чавдарите и 302- ките.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1651 on: 27.07.2024, 12:45:09 »
76, 204, 120 не правят чак такива обиколки при това са диагонални линии през центъра. Прекачването между 204 и 604 и 61 е съвсем удобно с  пресичане, след въвеждането на нормално таксуване с прекачване няма никаква причина да се правят линии тип панорамна обиколка с труднопредсказуемо времепътуване, също излетните линии следва да са разделени от типично градските - за тях са нужни автобуси с повече седящи места и не е проблем да са високоподови. За типично градските линии са нужни автобуси с по-малко седящи места и повече врати за бързо слизане и качване. Хибридите между градски и излетни линии са крайно неудачни, 61 и предишния 63 го доказват. :rolleyes:

Тия неща не се спазват. Автобуси, които са предназначени за излетни, се използват за крайградски. Ако се не лъжа, до Банкя и околностите се използват излетни автобуси. Виждал съм автобуси "ела с мен на Витоша" по 47 или 49. Някои имат и дръжки за велосипеди отзад, но пак не се използват за излетни. Наистина, хубаво би било да има разделение и излетните линии да се обслужват от излетни автобуси, а градски/крайградски от нископодови. Но за Витоша не е чак такъв проблем да се използват обикновени, все пак пътуването не е от мащаба на Биомет.

Какво правим с гъбарите, специално дошли от чужбина да си наберат пресни гъбки около Войняговския манастир? Защо да не открием и такава директна линия от летището? Ако се плати и за реклами в самолетите и по летища в чужбина определено може да има успех!!!  :fan: Може да има и спонсорирани полети, но това вече не е за тази тема и няма да навлизам в подробности и да доразвивам и тази идея! :)

Ами, по тази логика да закрием повечето линии и да оставим 10-15 и 2 трамвайни трасета, пък хората сами да се оправят. Или супермаркетите да пуснат безплатни рейсове там където се намират. И понеже мразиш Братоев, кажи че всички други отсечки освен Обеля-Сердика са неефективни.

За Пейчев пак повтарям: ако вземем за пример 204, това означава ли че трябва да се возим само от Дружба до Борово, и не можем да ползваме междинните спирки?
? Или другояче да ти обясня: представи си един дружбенец който иска да отиде на Витоша. Какво прави? Пак същата панорамна обиколка само че сменя 2-3 рейса. Същото може да се каже и за редица други квартали.
Да не забравяме, че подобна, както вие я наричате "панорамна" линия, прави удобни междинни връзки и спестява редица неудобни прекачвания.
Схемата на линиите в София е за тотална преработка. Схемата, че даже и разписанията са наследство от преди 30-40 години и въпреки съществените изменения, налагащи преосмислянето ѝ. Даваш доста екстравагантни предложения за линии, без какъвто и да е сериозен аргумент за тях. Да бяхме Лас Вегас - ясно е че основно пътуващите отиват до казината. Да бхяме Варна или Бургас - линиите да са до близките курортни комплекси... Да бяхме високопланински курорт в Швейцарските Алпи - нека да имаме линии от гарата до лифтовете... Но пътниците на летище София имат коренно различен профил и няма нито един, дето идва до България и София, за да изкачи първенецът на планината Витоша или да се снима на Златните мостове, че да пускаме точно такава линия. Ако се намерят двама-трима такива пътуващи - ще се прекачат и ще стигнат до планината. Но от какъв зор линия с такъв сложен смесен профил от летището към планината? От пускането на промените бистрим проблемите от смесване на пътникопотоците от градски и излетни линии. Комбинирането на линия от летището, със спирки из града до планината ще по същия начин неудобна и непрактична, с допълнението че никой няма да ходи от летището до планината...

Не мразя Братоев по никакъв начин - единствено мисля, че въпреки приносът му за развитието на метрото в София през последните десетилетия, това не го прави компетентен по всички въпроси. Той е инженер и разбира от строителство на тунели, натрупал е и опит в оперативното управление на метрото. Но грам не разбира от устройствено планиране и транспортно моделиране и от алчност да се построят нови трасета и да се усвоят средствата за това, без грам умисъл и нужда се залагат нови и нови трасета. Не е работа на Метрополитен и шефът му да ги извършват тези неща, които са много по-сложни и комплексни задачи. Черно петно върху нега хвърля и моделът на непрозрачно управление на повереното му предприятие и отпорът за провеждане на общоградски политики в сферата на транспорта... В обобщение, не го мразя, но ми е странно превъзнасянето му и преписването му на качества и постижения, които не притежава и не е извършил. Допълнително бия камбаната и за действата му, които завличат общината доста сериозно и имат сериозно отражение върху всички ни...

Виж, аргументите на Пейчев имат основание, но формулировката "никой няма да ходи от летището до планината" звучи все едно "няма масови пътувания от Люлин до Гоце Делчев, за какво ни е ТБ7" или "от Младост 2 до гарата пътуват най-много 7-8 души на ден, за какво са ни толкова много рейсове в Младост".

Колкото до Братоев - да не мислиш че работи сам? Естествено че не, и по тези въпроси за които говориш, има цял екип, който си върши работа. Той е човек-енциклопедия на Софийското метро. Добре че е инжинер, да не сложат някой който хал хабер си няма. Разбирам, че критикуваш трасетата на метрото, но не знам какви трасета биха били рентабилни.
Ако трите лифта работиха и имаше метростанция до всеки един, както и интеграция на двете системи, никой нямаше да се сеща за наземните излетни линии.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1652 on: 27.07.2024, 13:10:45 »
Ако трите лифта работиха и имаше метростанция до всеки един, както и интеграция на двете системи, никой нямаше да се сеща за наземните излетни линии.

Само че в момента нито един лифт не работи и е редно общината спешно да организира наземни излетни линии с голям капацитет и добра организация, като отговор на създалата се ситуация ти предлагаш разходки до летището? Явно че не си улучил времето и мястото за подобни идеи.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1653 on: 27.07.2024, 13:28:35 »
Ако трите лифта работиха и имаше метростанция до всеки един, както и интеграция на двете системи, никой нямаше да се сеща за наземните излетни линии.

Само че в момента нито един лифт не работи и е редно общината спешно да организира наземни излетни линии с голям капацитет и добра организация, като отговор на създалата се ситуация ти предлагаш разходки до летището? Явно че не си улучил времето и мястото за подобни идеи.

Айде, почва се. Да обясняват за трамвай до лифта. Трамвай до летището не искате ли?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1654 on: 27.07.2024, 13:31:04 »
Ако трите лифта работиха и имаше метростанция до всеки един, както и интеграция на двете системи, никой нямаше да се сеща за наземните излетни линии.

Само че в момента нито един лифт не работи и е редно общината спешно да организира наземни излетни линии с голям капацитет и добра организация, като отговор на създалата се ситуация ти предлагаш разходки до летището? Явно че не си улучил времето и мястото за подобни идеи.

Айде, почва се. Да обясняват за трамвай до лифта. Трамвай до летището не искате ли?

Искаме, само че не в тази тема, тук е офтопик. Темата е излетни линии, има недостиг на водачи и ограничен брой автобуси Интуро за тях, които един по един окапват също така. Редно е излетните линии да се скъсят максимално за да се пестят недостатъчните ресурси, а не да се разтеглят през целия град. Предложенията ти са пълен нонсенс.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1655 on: 27.07.2024, 16:47:51 »
Темата е излетни линии, има недостиг на водачи и ограничен брой автобуси Интуро за тях, които един по един окапват също така. Редно е излетните линии да се скъсят максимално за да се пестят недостатъчните ресурси, а не да се разтеглят през целия град. Предложенията ти са пълен нонсенс.

Според законите на математиката, "разтеглянето" през целия град означава пестене на ресурсите, тъй като летището и планината се обслужват от един и същи автобус и съответно, един и същи водач. Или математиката е нонсенс?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1656 on: 27.07.2024, 16:50:57 »

Според законите на математиката, "разтеглянето" през целия град означава пестене на ресурсите, тъй като летището и планината се обслужват от един и същи автобус и съответно, един и същи водач. Или математиката е нонсенс?

Математиката определено ти куца и не ти е силната страна.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1657 on: 27.07.2024, 16:58:56 »
Математиката определено ти куца и не ти е силната страна.

Ти броиш ли автобусите?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1658 on: 27.07.2024, 19:30:04 »
Да, брои ги.

Offline kefaes6efa

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1659 on: 27.07.2024, 19:47:54 »
Мое мнение, на пътник лаик, за линия 61. Ползвах я днес от Златните мостове до бул.Черни връх и смятам, че е добре реализирана. Интурото е просторно, с много седящи места, тапицерията беше запазена. Такт от 15 минути в пиковите часове също е нещо нечувано от мен за Витошка линия. Автобусът беше пълен до по-масовите спирки, (на Каблешков, Гешов и последната),смятам че линията има бъдеще. Стига са ни изтиквали на Хладилника или на други забити места.