Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 103776 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1738
    • View Profile
    • Email
ПП: Наистина най-лесното решение е всичко да е с главни букви. Тогава даже е по-четливо и единствено трябва да се съобразят интервалите, което не е много трудно.

Това от дизайнерска гледна точка е харакири. Или да убиеш муха със слон. Или както ти сам казваш - най-лесното решение. По-трудно е да се пише по граматическите правила на книжовния български език.

Един въпрос за таблата: могат ли да се ъпдейтват безжично? Т.е. могат ли да получават актуална информация от разстояние за маршрутни промени и събития?

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Спирковите табла на "Новатроник" имат GSM-GPRS модул и сим карта на "Виваком". Могат да получават чрез GSM мрежата всякаква допълнителна информация, стига да има кой да я въведе в ЦГМ. Чисто и просто като къпан полицай.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1853
    • View Profile
Понеже скромната ми питанка явно се изгуби в уроците по граматика...
Има ли планове (и възможност) да се направи нещо по-креативно с вътрешните табла на Песите? В момента може би не се използва и 1/3 от възможностите им... На снимки и клипове от Полша се вижда, че може дори местоположението по линията да се изобразява на карта. "Телевизорите" на тавана също могат да се използват за информацията за линии и спирки, и едновременно с това да се въртят и глупавите реклами. Не знам дали системата, с която са нашите ги поддържа тези неща, но би трябвало.
« Last Edit: 06.11.2017, 18:24:10 by bagercho »

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Системата на трамваите "Песа" както писах по-назад е на SiMS, може всичко стига да има кой да я настрои. А това за момента се прави от група пияндурници и както на дългите Шкоди, нормални ИБИС техници не се допускат да си свършат работата. А парите от "сделката" отиват за водка на един "началник" в Столичен електротранспорт.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
3278 – задното ИБИС табло дрънчи и трещи яко дори и на равна настилка. Някой трябва да хване и да понатегне болтовете на тия мръсни тенекета, с които е "оградена" цялата конструкция, че е станало дразнещо да се вози човек в ремаркето на този рейс...

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
3278 – задното ИБИС табло дрънчи и трещи яко дори и на равна настилка. Някой трябва да хване и да понатегне болтовете на тия мръсни тенекета, с които е "оградена" цялата конструкция, че е станало дразнещо да се вози човек в ремаркето на този рейс...

То там шлосерите трябваше да си свършат работата, но ако е наличен в събота, ще го фиксна лично. И без това можеби тогава ще се слагат ролки.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
 :fan: Само наистина сменете цветовете с нещо по-меко, това лилаво е от 90те, всичко останало (като оправите прозрачността на пиктограмите) много добре се получава!
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2642
    • View Profile
Понеже темата за Т6Б5 се е напълнила с коментари за експерименталните табели на 4101, мисля, че тук е по-подходящо да споделя мнението си. И аз не съм привърженик на изписването на дестинацията на английски, но от друга страна не знам колко кирилицата е разбираема за чужденците. Не съм пътувал достатъчно из страни, които не използват кирилица или латиница, за да не мога да разчета табелите по техните превозни средства, но може би няма да е лошо да се види как те са се справили с "проблема".

Относно председателството на ЕС и появата на надписи на английски - така и така ще се въвеждат дестинациите, няма да е лошо на основните линии да останат преводите. Напоследък немалко туристи посещават София и мисля, че това би ги улеснило до някаква степен, дори и преводите да останат само по схемите и спирките.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 773
  • !<9060>!
    • View Profile
Ще го кажа и тук - смея да твърдя, че повечето Западна Европа съм я видял (поне столиците) - никъде не се практикува цялостна двуезичност на табелите по наземния транспорт, освен понякога на най-натоварени линии, които кръстосват центъра или ходят до летището. ТМ20 почва от едно депо, минава през индустриални зони, най-гнусната част на Дружба и една редица още спални, нито една от които дестинации не е от интерес на туристите. Единствено минава през Дондуков, но те нямат за къде да го хванат - няма какво да правят във въпросните части на София. Може да се ползва двуезичност например на ТМ7, заради 5-те/НДК и бул. България, може би 94/280, както и линиите за летището. Останалото е напълно безсмислено. Туристите рядко ползват автобуси, защото когато отидеш в напълно непознат град има цяла плетеница от десетки или стотици автобусни линии, които са трудни за разбиране за 5 дни престой. Вариант е на централните трамваи и тролеи да пише на спиркознаците на 2та езика някои по-интересни забележителности, през които минават, нещо като идеята на Спаси София на картите във вагоните на метрото.
Сори за романа.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2587
    • View Profile
Как е решен този въпрос да речем в Гърция ?

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3866
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Няма такъв въпрос в Гърция, табелите са си написани на гръцки. Както цяло никъде не е практика да се изписват табелите на писменост, различна от официалната в съответната държава. Това си е чист напън по български, да се направим на много модерни и напредничави.

Единственото, което според мен оправдава надписи на английски на електронните табели, е това да се представи като част от подготовката за европредседателството, за да се осигури финансиране по тази линия за закупуване на електронни табели. Ако това е случаят се надявам английските надписи да изчезнат след края на председателството.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Абсолютно ненужно е да се пише на табелите на чужд език. Докато се превърти на всички езици трамваят може да мине и замине. Двуезичност трябва да има на таблата по спирките, където полезната информация е много повече. Много знае чужденеца що е то "ж.к. Борово" и едва ли го интересува. Но ако на спирката пише на английски направлението и поредицата от спирките, на него му е достатъчно да види само номера и да преброи самите спирки, или да се опита да запомни името и да очаква да я чуе по оповестяването. На таблата пиктограмите затова са полезни. Щом има самолетче или влакче на всеки му става ясно, че линията отива към летището или гарата.
« Last Edit: 15.11.2017, 11:09:31 by dan »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1738
    • View Profile
    • Email
Ето от тук идват напъните: http://www.economic.bg/bg/news/8/naj-posle-informatsiya-na-anglijski-po-spirkite-v-sofiya.html

Както обаче съвсем ясно се вижда в статията, става дума само за надписи и на английски само по спиркознаците, не по превозните средства. Подозирам, че тук с тази табела на 4101 е било извършено изхвърляне от страна на ИБИС екипа с цел да си направят реклама, без да имат разрешение от официална страна да слагат подобна табела на английски. Все пак качват снимки по разни фейсбук групи и там четат и чехи и други чужденци, и с цел набиране на точки са сложили и този надпис. Това, че трамвая беше пуснат обаче на линия с този надпис си е безобразие, не стига че по болшинството търговски обекти сме принудени да четем на латиница, а сега даже градския ни транспорт почна да се надписва с шльокавица.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3957
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Абсолютно! Тук е България - пише се и се говори на БЪЛГАРСКИ език. Който иска да чете на английски - да ходи в Англия!

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Никой с нищо не се изхвърля. Челната табела е билингвална и това е тестово.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1853
    • View Profile
Забелязвам, че трамваите по 22 се движат с няколко различни стила на изписване на маршрута. Та според мен е най-добре ако ще се експериментира постоянно с нови стилове и начини на изписване, старите да се премахват  :rolleyes: Ето и един пример как два скачени трамвая изписват маршрутите по различен начин:


Един експеримент  :rolleyes:


Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Вторите вагони на първите 10 състава са статично програмирани и нямат компютри в момента. За това има разлики.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1738
    • View Profile
    • Email
Не може ли да се пусне кабел между двата вагона и табелите и в двата вагона да се управляват от един компютър?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7654
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Би трябвало да може и през автосцепката да се управлява.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
През автосцепката може да се управлява, но само оригиналната система на "Апекс", която е била с пасивен ИБИС между двата вагона и преминаване на втория компютър в режим на "папагал"(повтаря командите от първия). Това става чрез специален модул AIP04 и по два проводника. В нашия случай обаче, BUSE BS230 не поддържа такъв режим на подчиняване и няма как да се управляват. А свободни пинове за пълно ИБИС окабеляване няма. За това, всеки вагон трябва да си е със собствен и независим компютър.