Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 120717 times)

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
От 03.01. ИБИС екипът е започнал пускане на гласовото към новата система(таблета), за която още през лятото след тестове е изпратена пълна база данни с всички гласови файлове, с новите гонгове и билингвалното съобщение за "Следваща спирка". Що се касае до табелите на "Икарцедесите", там нещата си опират до контрол, те не са свързани с GPS, използват компютър, еднакъв с този на БМЦ 220СЛФ(BUSE BS230.201.542). При него, единствения начин да се ползват "трасета" е с бутон за информация(Driver buton) в комбинация с бутон за затваряне на врата.

п.п.: През почивните дни, ИБИС техник се е занимавал с шрифтовете на новите БМЦ-та, цифрите вече са като на автобусите MAN Lion`s City CNG, предстои изработка и на два изцяло нови шрифта, тъй като в базата данни няма дори малки букви, нито на латиница, нито на кирилица.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1862
    • View Profile
Чисто визуално, само с големи букви табелата е много по-четлива, но това си е мое мнение. Тази на 64 изглежда почти перфектно, само шрифта на номера ако е идея-две по-голям ще заспи съвсем.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Нов шрифт за номера на линията на БМЦ, който е с височина 20 пиксела и по модел е аналогичен на шрифта за номер, който се използва при МАН. За по-дългите дестинации, за които имаше критика към съкращенията, изработен е нов шрифт с височина 14 пиксела, с който вече няма да е необходимо да се съкращават имена на дестинации, дори и при използване на специални символи(пиктограми). Всъщност, използването на различни шрифтове за номера се прилага успешно от "Виенер линиен", които имат такъв за всеки размер табела. Похвата, приложен при дългите дестинации също е на база опита от обучението във Виена, там има десетки примери, при които не се пести от символи, а от размера на шрифта.













Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10211
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Лично на мен ми се струва, че би било добре числото 111 да е по-широко и буквата Б на 44Б може би ще стои по-четливо като малка при положение, че няма място за интервал.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Тъй като ИБИС техника чете форума, въпреки, че не пише, под внимание са взети всички основателни критики и се работи активно по визията за уеднаквяване на базите данни доколкото типовете табели на различните превозни средства ще позволят това. Най-голям "цирей" си остават новите БМЦ-та, чиято система "Поларис"  се оказа недоносено дете и тепърва, турските специалисти от производителя на таблата и българският ИБИС техник ще обменят опит в създаването на интелигентно решение за гъвкаво управление на таблата чрез телеграми с GPS координати от AVL таблета. Ще се приложи и решение от производителя на Виенския ИБИС, тъй като братята от Анадола се оказа, че не са предвидили решение, каквото ще е адекватно за България. Тяхната система работи със собствен GPS, който подава информация към модул, намиращ се в пространството над водача, но се оказа, че не поддържа редица функции. В крайна сметка, решението, на което са се спрели специалистите от двете страни е управление чрез DS003 телеграми по GPS координати от таблета. Отделно се работи и върху бъга със скролинг текста на вътрешните дисплеи, както и подаването на информация за спирки. Докато тези решения станат факт, базата данни ще остане двупосочна, но с оптимизиран изглед, показан на изображението.

п.п.: Шрифта на "Мобитек", който стоеше неестествено и високо на таблата на "МАН"-овете също е пипнат, взет е под внимание и проблема със 102. За Интуро-тата, шрифтовете също се прецизираха, дразнещото "Б" и някои от буквите в шрифтове 14 и 16.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3315
    • View Profile
Всички автобуси с над 10 г., на които ще се монтират нови табели, трябва да са без течове. Стъкла, уплътнения, инсталация, дори надлъжно дълга гъба с увеличена ширина в единия край са част от мерките, които е редно да се приложат.
████████████████████████ Епилог

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13841
    • View Profile
    • Email
Табела на ВМС за А314 сгрешена: начална спирка вместо Младост 4 трябва да е Младост 1

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 705
  • Citaro
    • View Profile
На БМЦ-тата не са обновени всичките с новия шрифт. Стигнаха до някъде и ги оставиха недовършени по някаква причина (може би е имало и други грешки).

Online ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1400
    • View Profile
На табелите на БМЦ имаше грешка с 314 линия, която е отстранена и ИБИС техника благодари за обърнатото внимание. По отношение на Дружба, техните БМЦ-та не са флашнати всички, тъй като картата се е повредила и утре ще им бъде изпратена нова карта с редактираната база данни. За автобусите "Интуро", не-флашването на всички линии е било по нареждане на ръководството, тъй като първоначалната идея е предполагала движение само по определени линии, все пак това е специфичен автобус. След като има недостиг на коли и след редицата случаи на пускане на "Интуро" на принципно градски линии, всички линии за соло автобус ще бъдат налични в компютрите на табелите им. ИБИС техникът не е казал, че не приема критика, той дори и не пише тук. Но чете и отразява всяко предложение или градивна критика.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Както беше споменато вече в съответната тема, направено е еталонно програмиране на два от новите Манове, които са с табели BUSTEC. Имат и Led дисплей в салона.






Освен това е предложена и одобрена Методика за прилагане на специалните символи в електронните информационни табели. Общо взето това, което се коментираше предните страници за пиктограмите ще се прилага вече официално на всички табели, на които има възможност.


ИБИС техника е направил и нов фърмуер, изцяло на български, за компютрите на Polaris табелите на новите БМЦ-та

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3315
    • View Profile
По отношение табелите на новите газови несъчленени автобуси (111). Вътрешните табели се сменят на всяка секунда. Това не е необходимо, а и дразнещо. Интервалът трябва да е доста по-голям, напр. през 1 минута. Това, докато започнат да изписват текуща, следваща спирка. Интервалът на смяна на информация на вътрешните табели при соло тролейбусите е пример за добро възприемане.
« Last Edit: 20.01.2019, 03:28:20 by tm0 »
████████████████████████ Епилог

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2168
    • View Profile
    • Email
А вместо "Добре дошли" ми се струва по-адекватно да пише "Приятно пътуване" или нещо от сорта.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
И двете са напълно излишни. Тези табели са там, за да дават информация, а не пожелания.

Offline Citaro

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 154
    • View Profile
А няма ли да е по-добре символите за гара и метро да са така:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3169
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Имат и Led дисплей в салона.



Това е най-голямата загуба на пространство... аМан от пестене... Такава беше табелата на 2902 от преди 15 години.

Ето какво се очаква от 21век. (Не е като в София да няма, пример: Песите.)



ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 705
  • Citaro
    • View Profile
Те дано ги закрепят да работят поне тези, че на Ютонгите колко години вече не могат да се използват за някаква по-полезна за пътниците информация.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
По отношение табелите на новите газови несъчленени автобуси (111). Вътрешните табели се сменят на всяка секунда. Това не е необходимо, а и дразнещо. Интервалът трябва да е доста по-голям, напр. през 1 минута. Това, докато започнат да изписват текуща, следваща спирка.
А вместо "Добре дошли" ми се струва по-адекватно да пише "Приятно пътуване" или нещо от сорта.
Скоростта на циклите на вътрешния дисплей е намалена на 5 секунди, в началото имаше проблем с фърмуера и единствената скорост, която работеше беше рефреш на 1 сек. Що се касае до пожеланията, те са временни и с пускането на GPS изпращането на данни, вътрешният дисплей ще показва само следните цикли:
1. Следваща спирка:
2. Next stop:
3. Името на спирката

В момента, съвместно с "Поларис" се работи върху изчистена версия на фърмуера на контролната единица, вътрешния дисплей и върху адаптиране на редактиращия софтуер. п.п.: Всички технически решения на "Поларис" са леко крадени от "БУСЕ".

И Терминал 2  ;)



Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1936
    • View Profile
с пускането на GPS изпращането на данни, вътрешният дисплей ще показва само следните цикли:
1. Следваща спирка:
2. Next stop:
3. Името на спирката
Ако името на следващата спирка ще е на кирилица, няма смисъл от надписа Next stop на английски.

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 705
  • Citaro
    • View Profile
На табелите на БМЦ имаше грешка с 314 линия, която е отстранена и ИБИС техника благодари за обърнатото внимание. По отношение на Дружба, техните БМЦ-та не са флашнати всички, тъй като картата се е повредила и утре ще им бъде изпратена нова карта с редактираната база данни.

Вече са започнали да ги оправят. 3806 е готов, предполагам не е единствен.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1981
    • View Profile
    • Email

Това е най-голямата загуба на пространство... аМан от пестене... Такава беше табелата на 2902 от преди 15 години.


Не е само негатив. LED табелите са с много дълъг живот, LCD-тата са податливи на разваляне. Нищо чудно LED табелата да надживее автобуса. А полезна информация в сбит вид може да се представи и на нея.