Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 110620 times)

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 298
    • View Profile
От 03.01. ИБИС екипът е започнал пускане на гласовото към новата система(таблета), за която още през лятото след тестове е изпратена пълна база данни с всички гласови файлове, с новите гонгове и билингвалното съобщение за "Следваща спирка". Що се касае до табелите на "Икарцедесите", там нещата си опират до контрол, те не са свързани с GPS, използват компютър, еднакъв с този на БМЦ 220СЛФ(BUSE BS230.201.542). При него, единствения начин да се ползват "трасета" е с бутон за информация(Driver buton) в комбинация с бутон за затваряне на врата.

п.п.: През почивните дни, ИБИС техник се е занимавал с шрифтовете на новите БМЦ-та, цифрите вече са като на автобусите MAN Lion`s City CNG, предстои изработка и на два изцяло нови шрифта, тъй като в базата данни няма дори малки букви, нито на латиница, нито на кирилица.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1736
    • View Profile
Чисто визуално, само с големи букви табелата е много по-четлива, но това си е мое мнение. Тази на 64 изглежда почти перфектно, само шрифта на номера ако е идея-две по-голям ще заспи съвсем.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 298
    • View Profile
Нов шрифт за номера на линията на БМЦ, който е с височина 20 пиксела и по модел е аналогичен на шрифта за номер, който се използва при МАН. За по-дългите дестинации, за които имаше критика към съкращенията, изработен е нов шрифт с височина 14 пиксела, с който вече няма да е необходимо да се съкращават имена на дестинации, дори и при използване на специални символи(пиктограми). Всъщност, използването на различни шрифтове за номера се прилага успешно от "Виенер линиен", които имат такъв за всеки размер табела. Похвата, приложен при дългите дестинации също е на база опита от обучението във Виена, там има десетки примери, при които не се пести от символи, а от размера на шрифта.













Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10036
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Лично на мен ми се струва, че би било добре числото 111 да е по-широко и буквата Б на 44Б може би ще стои по-четливо като малка при положение, че няма място за интервал.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 298
    • View Profile
Тъй като ИБИС техника чете форума, въпреки, че не пише, под внимание са взети всички основателни критики и се работи активно по визията за уеднаквяване на базите данни доколкото типовете табели на различните превозни средства ще позволят това. Най-голям "цирей" си остават новите БМЦ-та, чиято система "Поларис"  се оказа недоносено дете и тепърва, турските специалисти от производителя на таблата и българският ИБИС техник ще обменят опит в създаването на интелигентно решение за гъвкаво управление на таблата чрез телеграми с GPS координати от AVL таблета. Ще се приложи и решение от производителя на Виенския ИБИС, тъй като братята от Анадола се оказа, че не са предвидили решение, каквото ще е адекватно за България. Тяхната система работи със собствен GPS, който подава информация към модул, намиращ се в пространството над водача, но се оказа, че не поддържа редица функции. В крайна сметка, решението, на което са се спрели специалистите от двете страни е управление чрез DS003 телеграми по GPS координати от таблета. Отделно се работи и върху бъга със скролинг текста на вътрешните дисплеи, както и подаването на информация за спирки. Докато тези решения станат факт, базата данни ще остане двупосочна, но с оптимизиран изглед, показан на изображението.

п.п.: Шрифта на "Мобитек", който стоеше неестествено и високо на таблата на "МАН"-овете също е пипнат, взет е под внимание и проблема със 102. За Интуро-тата, шрифтовете също се прецизираха, дразнещото "Б" и някои от буквите в шрифтове 14 и 16.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3276
    • View Profile
Всички автобуси с над 10 г., на които ще се монтират нови табели, трябва да са без течове. Стъкла, уплътнения, инсталация, дори надлъжно дълга гъба с увеличена ширина в единия край са част от мерките, които е редно да се приложат.
████████████████████████ Епилог

Offline hufsab

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Здравейте, относно вътрешните табели на Ютонгите и червените чешки трамваи - възможно ли е да се направи така, че да се изписват спирките?

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1814
    • View Profile
    • Email
Имам въпрос към “ИБИС техниците” - защо на Интуротата не са заредени всички линии, при условие че е ясно, че могат да излезнат като резерва навсякъде ?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13733
    • View Profile
    • Email
Табела на ВМС за А314 сгрешена: начална спирка вместо Младост 4 трябва да е Младост 1

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 683
  • Citaro
    • View Profile
На БМЦ-тата не са обновени всичките с новия шрифт. Стигнаха до някъде и ги оставиха недовършени по някаква причина (може би е имало и други грешки).