Разходът на гориво дава пряко отражение върху количествата изхвхърлян в атмосферата въглероден двуокис, в голяма степен влияие и на емисиите въглероден окис, така че в тази част от мнението си Kingpin e прав. Азотните окиси, въглеводородите, твърдите частици и голяма част от останалите вредни емисии се формират от протичането на горивния процес и неговите особености при различния тип горива. Та именно в тази част екостандарта оказва решаваща роля - стига покриването на съответния стандарт да е реално и превозното средство да отговаря на съответните технически изисквания по време на експлоатацията си, за да отговаря реално на стандарта. Иначе това кой тип гориво замърсява по-малко и с какво и доколко това влияе е безкрайна тема. В най-общия случай, метанът и втечненият газ замърсяват с най-малко вредни емисии и са най-щадящи околната среда, включително като методи за добив на самото гориво. Наред с това, газът икономически излиза най-изгодно като разходи за гориво, но пък поддръжката е по-капризна и скъпа. Заклеймяването на дизела от своя страна беше и продължава да бъде чисто на поличитеска основа и няма нищо, ама нищо общо нито с ефективността му, нито с екологичността му, нито с нищо подобно.