Author Topic: Руски паметник  (Read 57849 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #240 on: 30.03.2021, 18:33:55 »
Положението е такова, че "отговорни" "фактори" и големи "специалисти" са променили техническото решение, което беше предложено и одобрено на консултативния съвет по пътна безопасност.
Конкретното решение беше с два датчика:
1. Датчик на контактната мрежа при влизане в обхвата на прелеза и съответно при неговото излизане. Датчикът е механичен, като се задейства при преминаване на контактната повърхност на пантографа, като механично се избутва щифтче и се прави контакт. Датчикът е на Електролайн и е с максимално опростена конструкция, която е доказала своята ефективност в много трамвайни системи
2. Датчик тип брояч на оси, който се закрепва за релсата при влизането на трамвая в обхвата на прелеза и съответно при неговото излизане. Датчикът е български и се внедрява в железопътния транспорт именно за посочените цели. Столична община трябваше да предостави данни за характеристиките на релсите и начина на монтиране, за да може да се произведе прототип, да се тества, настрои и съответно въведе в експлоатация.

Предимството на техническото решение е в това, че системата е двойно подсигурена и се елиминират всякакви възможности ако се случи повреда на единия елемент да спре да работи сигнализацията (сега ако по някаква причина няма сигнал от GPS-а няма да работи и сигнализацията).

С други думи - реализирана е една перверзия, на база на техническо решение представено и защитено от мен. Успех на ватманите, щото това е огромна лъжа към тях, че тази перверзия ще им помага, уви.

« Last Edit: 30.03.2021, 18:39:00 by maniak »

Online snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Руски паметник
« Reply #241 on: 30.03.2021, 21:17:52 »
Другото, което забелязах още с пускането на въпросната сигнализация беше, че след като мине трамвая, продължават да мигат светлините, което е подвеждащо и наистина има голяма вероятност хората да спрат да им обръщат внимание. Но ако наистина е вързана към джи пи еса, то разбирам защо се получава  така. Явно отново е направено да се отбие номера.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #242 on: 31.03.2021, 13:44:28 »
За пешеходците отново е помислено, вместо да се сложат преди пешеходната пътека всички се нареждат върху нея  :fan:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #243 on: 31.03.2021, 22:54:39 »
:laugh:

Кое е смешното тук?

Ако е несветещата сигнализация - това е нормално. Нали става дума за мигаща светлина? - т.е. една снимка може да улови момент, в който светлината е изгаснала.

Ако са пътните знаци - също няма нищо смешно. Левият знак важи за водачите, които продължават в кръговото, а десният важи за тези, които напускат кръговото в посока НДК. Не бива да има объркване, тъй като според закона, знаците се поставят отдясно спрямо пътя за който важат.

Това с двата знака е от мързел да се сложи нов кол за знака за предимство. Реално той е за тези, които остават в кръга, а не за излизащите.
Няма къде. Освен ако знакът не се постави в дясната лента на кръговото:

:crazy: :crazy: :crazy:

(извинявам се за качеството на изображението!)
vasko - оригиналът! :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #244 on: 01.04.2021, 01:23:46 »
Знакът за предимство може да е малко по-завъртян надясно, и няма да заблуждава никого. Освен това по правило колите в кръга са с предимство, освен ако няма някакво изключение, както беше преди заради трамвая посредата.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #245 on: 01.04.2021, 08:55:11 »
И в София и по пътищата из страната е пълно с извъртяни пътни знаци, дори от полски пърища, където все едно  на първокласния път има знак стоп, а изходът от нивата е с предимство.
« Last Edit: 01.04.2021, 12:49:09 by difian »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #246 on: 01.04.2021, 08:56:43 »
.... Освен това по правило колите в кръга са с предимство ...

От къде дойде това правило? (според което се движите всички "шофьори")

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #247 on: 01.04.2021, 09:20:03 »
От какъв зор са почнали да слагат знаци за предимство в кръговите кръстовища? То е ясно кой е с предимство. Вече са почнали да правят гори от пътни знаци.
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #248 on: 01.04.2021, 10:02:50 »
Знакът за предимство може да е малко по-завъртян надясно, и няма да заблуждава никого. Освен това по правило колите в кръга са с предимство, освен ако няма някакво изключение, както беше преди заради трамвая посредата.

Това не е вярно. Ако няма знаци за предимство, то с предимство са дясно стоящите - сиреч тези, които влизат в кръга.
Поради същата причина на Сточна гара 309 и 310 чакат 85 и 86, защото са без предимство, ако че се движат в кръга.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #249 on: 01.04.2021, 10:43:29 »
Знакът за предимство може да е малко по-завъртян надясно, и няма да заблуждава никого. Освен това по правило колите в кръга са с предимство, освен ако няма някакво изключение, както беше преди заради трамвая посредата.

Това не е вярно. Ако няма знаци за предимство, то с предимство са дясно стоящите - сиреч тези, които влизат в кръга.
Поради същата причина на Сточна гара 309 и 310 чакат 85 и 86, защото са без предимство, ако че се движат в кръга.

Преди години, някакъв фен от нощните рацери, беше подходил радикално - въртеше в обратната посока.
Може да има и клипче някъде.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #250 on: 01.04.2021, 11:10:51 »
Тук има една статия за предимството в кръговото. И аз мислех, че които са в кръговото са с предимство, но сега излиза, че това не е безусловно и вече не знам. Кажете какво мислите, защото това е важно.

https://www.shofior.com/wordpress/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7-%D0%BA%D1%80%D1%8A%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%BA%D1%80%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B5/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #251 on: 01.04.2021, 11:16:55 »
Знакът за предимство може да е малко по-завъртян надясно, и няма да заблуждава никого. Освен това по правило колите в кръга са с предимство, освен ако няма някакво изключение, както беше преди заради трамвая посредата.

Това не е вярно. Ако няма знаци за предимство, то с предимство са дясно стоящите - сиреч тези, които влизат в кръга.
Поради същата причина на Сточна гара 309 и 310 чакат 85 и 86, защото са без предимство, ако че се движат в кръга.
Аз съм учил, че движещите се в кръговото са винаги с предимство, освен ако със знаци не е указано, че не са с предимство. Идеята е автомобилите да освободят по-бързо кръстовището и да не го задръстват. Както чета, е направена промяна в ЗДвП през 2004г. и оттогава важи това правило за дясностоящия, ако няма знаци. Но такива случаи на кръгови без знаци са доста редки.
А за Сточна винаги съм се чудил защо тези от Владайска река са с предимство пред тези в кръга, струва ми се нелогично, при положение, че им пуска зелен сигнал едновременно.
« Last Edit: 01.04.2021, 11:24:18 by ozzy »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #252 on: 01.04.2021, 12:41:56 »

А за Сточна винаги съм се чудил защо тези от Владайска река са с предимство пред тези в кръга, струва ми се нелогично, при положение, че им пуска зелен сигнал едновременно.

При Сточна гара имаме светофари по целия кръг, така че там казусът е по-прост. Знаците важат само ако светофарът е изключен, и в тези редки случаи аз лично не съм виждал ситуацията да се оправи докато не дойде КАТ да регулира ръчно, иначе настъпва абсолютен хаос въпреки знаците.

Може би трябва и на Руски паметник да се сложат нормални светофари, тези мигащи сигнализации няма да помогнат на никого, особено по начина по който са поставени. На Македония също беше ужасен хаос, откакто има пълноценен светофар във всички посоки нещата се поуспокоиха.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #253 on: 01.04.2021, 12:50:53 »
Аз съм учил, че движещите се в кръговото са винаги с предимство, освен ако със знаци не е указано, че не са с предимство. Идеята е автомобилите да освободят по-бързо кръстовището и да не го задръстват. Както чета, е направена промяна в ЗДвП през 2004г. и оттогава важи това правило за дясностоящия, ако няма знаци. Но такива случаи на кръгови без знаци са доста редки.
А за Сточна винаги съм се чудил защо тези от Владайска река са с предимство пред тези в кръга, струва ми се нелогично, при положение, че им пуска зелен сигнал едновременно.

Именно защото тези откъм мелницата са дясностоящи и при едновременното светване на зелено това е правилото за предимство.
Също така сигурно си учил че движещите се в локалното са без предимство спрямо тези в централното платно, но това също вече не важи. Ако се движиш по централното платно и трябва да завиеш надясно си длъжен да пропуснеш движещите се в локалното, защото са дясностоящи. В много правила няма логика, но това повелява Законът и ние сме длъжни да го спазваме.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #254 on: 01.04.2021, 12:55:02 »
Аз съм учил, че движещите се в кръговото са винаги с предимство, освен ако със знаци не е указано, че не са с предимство.
Всички сме учили така, но законово е точно обратното.
Така се учи, защото в 99,9% от кръговите точно това е указано със знаци. Но такова правило няма и при липса на знаци важи правилото за десностоящия. Затова на кръгово се гледат знаците, а ако няма такива, не бива да се разчита нито, че тези в кръга ще дадат предимство (повечето също си мислят, че са с предимство в кръга), нито да се разчита, че влизащите ще дадат предимство, защото всъщност те са с предимство.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #255 on: 01.04.2021, 13:28:41 »
Няма правило, че тези в кръговото са с предимство, доколкото знам, никога не е и имало. Затова и на почти всички кръгови (пиша почти, тъй като на някои по-малки, "квартални" може и да няма) има много ясна сигнализация и тя обикновено показва, че въртящите в кръга са с предимство, но това не е задължително.

Преди да преместят трамвайното трасе и да ремонтират площада, на Руски паметник с предимство бяха тези, които се движеха по протежението на "Тотлебен" и "Македония" (можете да видите скрийншотовете от GoogleMaps, които прикачам). Беше странно, защото излизащите от всъщност локалното платно на бул. "Македония" бяха с предимство пред целия трафик, който идваше от кръговото, но това беше положението. Когато ходех на курса по теория, преподавателката специално ни обърна внимание на това кръстовище, защото е по различно от обичайното, без обаче да има правило за предимство на движещите се в кръговото.
« Last Edit: 01.04.2021, 13:34:43 by Dimitar Dragnev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #256 on: 01.04.2021, 13:36:34 »

Преди да преместят трамвайното трасе и да ремонтират площада, на Руски паметник с предимство бяха тези, които се движеха по протежението на "Тотлебен" и "Македония" (можете да видите скрийншотовете от GoogleMaps, които прикачам). Беше странно, защото излизащите от всъщност локалното платно на бул. "Македония" бяха с предимство пред целия трафик, който идваше от кръговото, но това беше положението. Когато ходех на курса по теория, преподавателката специално ни обърна внимание на това кръстовище, защото е по различно от обичайното, без обаче да има правило за предимство на движещите се в кръговото.

Това беше така, защото бул. Македония е всъщност част от Е79 в рамките на София. Основните пътни артерии в града са с предимство, затова и на Сточна гара предимството е за Данаил Николаев, защото той е част от Е80. Ако се махнат Е-тата от града и се прекарат по СОП или по други обходни трасета извън града може да се махнат и тези странни предимства.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #257 on: 01.04.2021, 13:46:16 »
На Руски паметник в старата ситуация, предимството просто беше по направлението на трамвая, заради трамвая.
« Last Edit: 01.04.2021, 13:50:34 by bdz43r »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #258 on: 01.04.2021, 14:18:40 »
От десетилетия Е79 минава по южната дъга на СОП, а Е80 по северната. Понастоящем и двете би трябвало да минават по ССТ.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #259 on: 01.04.2021, 15:43:02 »
На Руски паметник в старата ситуация, предимството просто беше по направлението на трамвая, заради трамвая.

Не е точно така. По старата ситуация трамвая пресичаше пътя на тези с предимство, които идват откъм Пирогов.

А преместването по сегашната ситуация беше подготвено, бяха положени унгарски панели и седяха неизползвани дълги години. Защо беше замразено местенето не мога да кажа, но явно е имало мнения против този вариант, който е сега. То се и видя, че не е оптимален, явно е имало защо.