Author Topic: Руски паметник  (Read 57836 times)

Offline Eliano

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #60 on: 28.12.2006, 09:46:22 »
 
Quote from: difian
Малко ти е!За наказание отиваш на място и разглеждаш цялата отсечка между паметника и Кракра.Поднасяш и цвете пред паметника на Васил Левски :lol:
И вижда обтяжките около паметника Левски. Там още ги използват.        

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #61 on: 30.05.2015, 15:05:35 »
Е щом има тема Лъвов  мост защо да няма и тази.Още повече че скоро там почва реконструкцията и може да се отразява тук  :)

http://bnt.bg/bnt2-regionalni/bnt2-sofiya/remonta-t-pri-ruski-pametnik-zapochva-prez-yuni

http://presa.bg/article/Zapochva-remontat-okolo-Ruski-pametnik/73750/2/0

Това с тролеите нещо не ми стана много ясно, но при добра организация може и да стане
« Last Edit: 30.05.2015, 15:52:38 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #62 on: 30.05.2015, 15:52:19 »
Това с тролеите нещо не ми стана много ясно но при добра организация може и да стане
Сигурно ще си откачат жартерите и ще правят обратен завой откъм Скобелева и Опълченска. Вероятно ТБ7 ще го съкратят Люлин-Руски паметник и ще изватят Икарусите от него, ТБ1:Левски-Руски паметник, а ТБ5:Надлез Надежда-Лъвов мост-Сточна гара-Младост 1.
На първия етап би трябвало да се изпълнят новите дъги на ТМ трасето, без изобщо да се спира движението, освен ако не подменят пресичането на Скобелев, изпълнено някога. Ако пък се подменя това пресичане, тролеите откъм Опълченска ще въртят около паметника, а откъм Патриарх Евтимий ще въртят на Военна болница.
На втория етап трамваите трябва да вървят по новото трасе (с малък междинен период за смяна на свързващите дъги), а цялото кръгово да е затворено.
« Last Edit: 30.05.2015, 16:07:12 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #63 on: 30.05.2015, 19:03:28 »
Никъде не съм видял какво става с автобус 74 по време на ремонта?

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #64 on: 30.05.2015, 19:12:22 »
Е няма ли да използват прозореца и да сменят релсите по Македония? Или това до година.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Руски паметник
« Reply #65 on: 30.05.2015, 20:37:37 »
Явно ще е догодина, щом само за малък период от време ще спират трамвая, то явно е че само ще го прехвърлят от едната страна на паметника. Пък ремонта на бул. Македония, ще е на втори план, нищо чудно да е и с друг изпълнител.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #66 on: 30.05.2015, 22:19:47 »
Никъде не съм видял какво става с автобус 74 по време на ремонта?
По Ботев има вето за автобуси от Петте кьошета до Възраждане, остава вариантът по Гешов-Гюешево и после по А60.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #67 on: 03.06.2015, 14:28:11 »
Ето и официалното съобщение за маршрутните промени на 1-ви етап (10-19.06.2015) http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=243.msg100071590#msg100071590
Съдейки от картинката, ще се започне работа по североизточния ъгъл на кръговото - откъм Министерство на земеделието.
« Last Edit: 03.06.2015, 14:32:18 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Руски паметник
« Reply #68 on: 07.06.2015, 14:57:29 »
На 10 юни започва реконструкцията на кръговото кръстовище на площад «Руски паметник». Изпълнител на строителните работи е Дружество по ЗЗД „Руски паметник 2014”, а проектант ОП „София – проект”.
Реконструкцията има за цел да подобри геометрията и техническите параметри на кръстовището, което в сегашното си състояние не може нормално да поеме автомобилното движение и маршрутите на градския транспорт (през кръстовището преминават трамваи, тролейбуси и автобуси).
След реконструкцията и изместването на трамвая в локално платно от страната на Петте кьошета, кръстовището ще заработи като истинско кръгово, като ще осигурява движение без предимство на направлението бул. Македония – бул. Генерал Тотлебен.
Направена е симулация на трафика, която показа значително облекчаване на движението на транспортните потоци и намаляване на времето за преминаване. Вредните емисии се намаляват до 20 %.
По време на строителните работи ще се запази централния кръг с радиус 24 м, където се намира градинката с паметника, като около него ще бъдат изградени три пътни ленти. Централните пътни платна на кръговото движение ще се изпълнят с два вида настилка – асфалтобетонова за активното движение и паважна до вътрешната и външна линия на ринга.
Съществуващата паважна настилка за локалите на бул.“Ген.Е.И.Тотлебен“ и бул. „Ген. М. Скобелев” в обхвата на обекта се пренарежда. Връзката към пл. „Македония” ще се осъществява по съществуващите локални платна по бул. „Македония” .В северната част на пл. „Руски паметник” се предвижда направата на локални платна за обслужване на околните сгради, с което няма да се натоварва допълнително движението в централното кръгово платно.
За отводняване на пътните платна и тротоарите са предвидени необходимия брой улични оттоци.
Изгражда се и велотрасе, което да направи връзка между съществуващото по бул. „Цар Борис ІІІ” и тези по бул. „Ген. М. Скобелев”.
Конструкцията на трамвайния релсов път за участъците, където върху коловозите няма автомобилно движение е проектирана с тревно покритие – тип „Зелен трамвай” и с всички съвременни елементи, включително такива за намаляване на шума и вибрациите и за увеличаване на електроизолацията на релсите. Това е експериментален проект – прави се за първи път в София. Ще се изгради и нова контактно-кабелната мрежа. Ще се подмени водопровода , който е много стар и се намира близо до основите на паметника, като при авария може да нанесе щети. Измества се извън кръговото. Подменят се водопроводни сградни отклонения.
Реконструира се и съществуващата канализация, която в зоната е от 1911 г. Ще бъде положена нова тръбна мрежа от гофрирани тръби и ще се поставят нови стълбове да улично осветление и LED осветителни тела.
Съществуващата дървесна растителност ще бъде изцяло съхранена. В обхвата на проекта е включено обособяването на кътове с пейки , цветни площи и велопаркинг. Около всяко дърво се предвижда изграждане на настилкопредпазител. Предвижда се цялостно затревяване. 
/Съобщение на Столична община чрез FB на ЦГМ/
« Last Edit: 07.06.2015, 14:59:10 by Petko21 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #69 on: 08.06.2015, 21:20:23 »
Не знам дали има пряка връзка с обекта, но предполагам, че има. Днес се къртеха бордюрите ограничаващи разделителната ивица пред МВР болница. Към момента все още няма никакви сигнализации относно предстоящия ремонт или поне не по "Скобелев". До спирката на трамваите посока "Никола Петков"/Княжево" са стоварени няколко фургона за работници от обекта.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #70 on: 11.06.2015, 12:50:37 »
Няма да асфалтират до Руски паметник, паветата остават и по Цар Борис ІІІ  :/

Quote
Паветата около "Руски паметник" и на "Цар Борис III" в столицата няма да бъдат сменени с асфалт при стартиралия ремонт. Това каза главният архитект на София Петър Диков по бТВ.

По думите му асфалтирането в района ще превърне булеварда в писта за автоджигити. Около "Руски паметник" мненията на живеещите обаче били на двата полюса - едните искат да си останат паветата, други казват,че им било много шумно", обясни Диков.

В София се получава шизофреничната ситуация жителите й като граждани да искат от общината да действа възможно най-бързо по дадени въпроси, а, когато това е свързано с отчуждаване, като собственици да дерат „по пет кожи” на общината. Именно с тежките процедури той оправда бавното движение по някои конкретни казуси в столицата, сред които разширението на бул. „Тодор Каблешков” и кръговото на булевардите „Андрей Ляпчев” и „Климент Охридски”.

Диков обвини медиите, че с тяхна помощ се създава впечатлението, че мнението на няколко души е споделяно от всички софиянци. Думите му бяха и във връзка с изказвания срещу предложенията за промени в облика на Борисовата градина.
Диков обърна внимание и на защитниците на т.нар конна база в парка. По думите му оригиналните царски конюшни са на съвсем друго място и са били „плячкосани”, докато този обект е бил изграден от охранителната фирма „Егида” в края на 90-те и не е сигурно дали ще се мести.
„Центърът на София е център и на България и заслужава малко повече внимание, защото е бил занемарен в продължение на години”, заяви арх. Диков.
Той отхвърли твърденията, че като главен архитект работи за увеличаване на автомобилите в града, като посочи, че общината е дала много повече пари за развитието на градския транспорт (строителство на метрото, закупуване на нови трамваи, тролейбуси и автобуси на газ), отколкото за пътни артерии.
„Нашите проучвания показват, и благодарение на изграждането на по-добър градски транспорт, че влизането на коли в центъра намалява през последните две години”, отбеляза Диков.

Той беше категоричен, че „Евлоги и Христо Георгиеви” е бил, е и ще бъде основен булевард, който отвежда движението от центъра, като и „България”, и той са трилентови с изключение на отсечката между „граф Игнатиев” и „Гурко”, където се планира еднометрово разширение. То ще засегне 20 дървета, които ще бъдат заменени с три пъти повече.

Главният архитект призна, че има планове да се закупи скъпа машина за местене на дървета, за да се избегне сечта при изграждане на нови пътни артерии. По думите му през 80-те е имало две такива у нас и те са били използвани около изграждането на НДК.
Петър Диков коментира, че не е сред почитателите на фонтана на бул.”Витоша” и е взето решение той да бъде преправен.
Близо 7 хиляди - толкова са незаконните гаражи в столицата по неофициални данни. Общината се бори с проблема от години, а единственият начин той да бъде решен е узаконяване или премахване на временните постройки.
Столичния квартал "Левски-Г" също не прави изключение. Хората не са имали проблем, когато земята е била общинска. Днес обаче тя е частна собственост. Реституирана е на Андрей Младенов.
По закон, той трябва или да ги премахне за собствена сметка, или да ги узакони - отново със собствени средства. Младенов обаче решава да се възползва от завареното положение и да наложи наем "гараж" от 40 лева.
Интересни са и договорите, подписвани от наемателите. Те ползват земята с прилежаща "незаконна клетка". Въпреки че няма никакви документи за тях, новият собственик ползва съоръженията.
Въпреки заповедта за премахване от Столична община, оказва се собственикът на земята печели необезпокояван от никого.

Главният архитект призна, че почти няма премахнати незаконни гаражни клетки. Причината – когато от общината решат да ги вдигат, се оказва, че вътре има частна собственост. Диков се обяви за промени в разпоредбите, които да „развържат ръцете” на местните власти.
„Харесва ми паметникът на цар Самуил – независимо от всичките коментари за стила и за начина, по който е изразена фигурата. Мястото е подходящо и скулптурната фигура е такава, каквато си представям на български владетел”, заяви Диков.
По думите му първоначалният замисъл е бил паметникът на да бъде на ъгъла на ул.”цар Самуил” и бул.”Патриарх Евтимий”, като той не бил съгласен с преместването при църквата „Света София”, но след това го харесал. Причината – монументът има „гръб” от зеленина и не контактува със сградите наоколо.
Диков подчерта, че паметникът е изграден след конкурс с 20 предложени творби, като обаче тлеещите очи не са били част от заданието и са го изненадали.
По отношение на информациите, че вертикална стена със зеленина ще скрие част от монумента „1300 години България”, Диков подчерта, че ще има друго решение по въпроса: „Лекарите крият грешките си под земята, а архитектите – със зеленина”.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Руски паметник
« Reply #71 on: 11.06.2015, 13:35:21 »
Голяма тъпотия, вместо да регулират движението и да поставят камери за ограничение на скоростта, те ще инвалидизират цялото кръгово. Отново с гадните павета и резултата с бабуните и пропаданията ще е същия, само след една есен. Жалко че ще се вложат толкова пари, а отново ще си разбиваме колите и превозните средства на МГТ с тоя паваж...
И като се замисля, защо беше онази анкета в която питат гражданите каква настилка искат, щом в последния момент решават и променят хубавия проект с някакво безумно решение. Което ще е само отбиване на номера, но съм сигурен, че няма да намалят срока за изпълнение на този обект.
« Last Edit: 11.06.2015, 13:42:29 by Petko21 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #72 on: 11.06.2015, 14:04:37 »
Руски Паметник е натоварено кръстовище и павета са абсолютно недопустими - хлъзгат се, хлопат, имат големи фуги и остри ръбове и не позволяват преминаване освен с почти пешеходна скорост особено на тролейбусите. Трудното преминаване през кръстовището води до задръствания. Паветата са подходящи за пешеходни зони и слабо натоварени улици при добро нареждане, но нямат място на основни артерии и кръстовища. Също Дондуков, Цар Борис III и Прага трябва да бъдат изцяло асфалтирани. При интензивно движение почти всяка година се налага поне частично пренареждане, което е трудоемко и скъпо - изисква голям обем квалифициран ръчен труд. Прилично положен асфалт изкарва спокойно поне 5 години, като след това е напълно достатъчно да се изреже с фреза горния слой, да се почисти, да се обработи с битумна емулсия и да се положи нов асфалт при минимум ръчен труд без особени изисквания за квалификация. :rolleyes: Също прахът и шумът от паветата са опасни за здравето на живущите и работещите в околните сгради.  :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #73 on: 11.06.2015, 16:05:38 »
Абсолютно съм съгласен с последните две мнения. То ако ще оставят паветата, по-добре да не бяха ремонтирали площада? Накрая да решат да не преместват и трамвайната линия, че ще излезе много скъпо...
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #74 on: 11.06.2015, 16:07:42 »
Предлагам да се сложат и павета по Цариградско. Това са пълни глупости - каква скорост ще се развие заради асфлата в едно кръгово? Нали имаше анкета, а сега извендъж пак се появиха нещастниците от обществен релсов и Диков клекна.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #75 on: 11.06.2015, 16:28:01 »
Наистина в кръгово не може да се развие висока скорост, паветата принуждават превозните средства да преминават кръстовището с почти пешеходна скорост особено тролейбусите и така се създават тежки задръствания.  :( При асфалтирано кръстовище ще може да се преминава нормално и ще се облекчи трафика, също ще се избегне излишна амортизация на превозните средства включително тези на градския транспорт.  :) Въобще тази псевдоинициатива за обществен транспорт е неадекватна - хем искат развитие на обществения транспорт, хем превозните средства да се трошат и амортизират по паветата.  :rolleyes: Пишат пълни глупости - за 25лв/кв.м. може да се нареди само калпав калдъръм, качествено наредени павета с добра основа, геотекстил и т.н. излизат поне 5-6 ако не и 10 пъти отгоре.  :rolleyes: За 40-50лв/кв.м може да се направи съвсем прилична асфалтова настилка, която да изкара поне  5 години без сериозни проблеми - не се изисква скъп квалифициран ръчен труд от дефицитни опитни майстори. :) Преместването на трамвайното трасе в края на кръстовището е абсолютно наложително - при досегашното положение трамваите са в конфликт с останалото движение и си пречат взаимно.  :rolleyes:
« Last Edit: 11.06.2015, 16:43:45 by V.Peichev »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Руски паметник
« Reply #76 on: 11.06.2015, 16:53:54 »
...Въобще тази псевдоинициатива за обществен транспорт е неадекватна - хем искат развитие на обществения транспорт, хем превозните средства да се трошат и амортизират по паветата.  :: Пишат пълни глупости -...
Тази "организацийка" до сега не е направила нищо за развитието на релсовия транспорт, а точно обратното... Прецакаха проекта за трамвая до Дървеница, сега прецакват и проекта за Руски паметник. Тези са като псевдо еколозите, които реват за едно отрязано клонче на булеварда и спират проекти за милиони финансиране от ЕС, но не ги еня за масовото изсичане на българските гори.

PS: Подчертаното за тях е много вярно, тъпото е че от СО им обръщат внимание...
« Last Edit: 11.06.2015, 16:55:29 by Petko21 »

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #77 on: 11.06.2015, 17:07:23 »
Защо СО обръща внимание на тях, а не обръща на форумното сдружение? Нали и двете са НПО-та, къде е заровено кучето?
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #78 on: 11.06.2015, 17:10:10 »
СО, както за съжаление и голяма част от политическата класа в България, е неспособна да налага своята политика и това е идеалното доказателство. Да "Руски паметник" е историческо място, но трябва да се има предвид, че това е така от освобождението на София отпреди повече от век, така че колкото и историческо да е то трябва да се съобразява и с актуалното положение, което за "Руски паметник" в момента е един от най-големите транспортни възли в София, където подобна настилка е абсолютно недопустима. Доколкото си спомням от един телевизионен репортаж отпреди няколко дни споменаха, че реконструкция на площада не е правена от преди 80-те години, коете респективно значи, че паветата там въобще не са исторически, просто защото тогава това е била най-разпространената пътна настилка. Ако става дума за запазване на павираната настилка в София защо не се говори за състоянието на жълтите павета, където с изключение на пренаредената отсечка на площад "Независилост" има значително количество дупки, пропадания, натрошени павета и неизравнени шахти.
« Last Edit: 11.06.2015, 17:15:00 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #79 on: 11.06.2015, 17:15:00 »
Защото, за съжаление, тази организацийка си има мисия, а изпълнението на тази мисия е важно за нашето "народно стопанство". Общо взето, у нас "зелените" организации обикновено са "червени" - в преносен смисъл. С всички последствия от това - и уви, повечето хора упорито отказват да прозрат, че зад паравана на "екологичните" инициативи на подобни организации се крият единствено икономически интереси, при това преобладаващо на родни олигарси, които се отчитат пред добрата стара Москва. А както е известно, Москва никога не се е трогвала от български сълзи, простете за този лиричен израз.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...