Успех с научаването на милион шофьори да се оглеждат на някакво конкретно кръстовище.
Тия неща се правят с мисъл - търсят се предпоставките и се коригират подходящо. Намаляването на скоростта на трамвая е най-лесното решение, следващото е някакъв тип автоматична сигнализация на принципа на ЖП прелезите или регулиране на цялото кръстовище със светофари и най-радикалното е цялостно прекрояване, което естествено не е реалистично.
Поначало това с пешеходната пътека точно след линията е основната предпоставка, защото много от шофьорите дори да са видели трамвая, преценяват че ще минат пред него, но в последния момент се оказват изненадани от пешеходци на пътеката, а вече са на линията.
Сигнализация има, далеч е от перфектна, но поне като видиш мигащите жълти светлини можеш да спреш и да се огледаш, знаейки, че може да има опасност, а когато сигнализацията не работи можеш да преминеш спокойно. Проблемите са първо неподготвените и заблеяните водачи, които сами се бутат в произшествия, защото има и такива наистина и второ шофьорите, които експериментират, смятайки че могат да преминат на косъм от трамвая, но или излизат пешеходци в последния момент, или въобще са забравили да се огледат за такива изначално, фокусирайки се само върху трамвая и изведнъж набиват спирачки току пред муцуната му дори без да има пешеходци, просто изведнъж се сепват преди пътеката и спират на релсите пред преминаващия трамвай. В такъв случай намалената скорост би помогнала. Това е основно правило при карането на мотор в града, моторът е много по-малък, респективно много по-труден за установяване на скоростта, затова там е много важно да контролираш времето, в което оставаш в зрителното поле на шофьора на превозното средство, което е потенциална опасност за теб. Левите завои с изчакване са изключително опасни, защото ако има две насрещни колони, които изчакват движещите се направо е напълно възможно колоната от твоята страна да запречи видимостта на насрещните към теб. Затова е важно да намалиш и да им дадеш да разберат накъде ще се движиш, не да преминеш бързо лежейки на предимството си.
А можеше просто да сложат непрекъсваеми за трамвая пресичания на ККМ. Така дори и трамвай да спре, после ще може да тръгне. Сега целта на всеки ватман е да се разкара възможно най-бързо от там, за да не остане на изолатор. А това предизвиква масата инциденти.
Още си пазя сред архивите снимка на една от старите кръстовки, които нямаха изолатори. За съжаление там бяха единствени такива, а след ремонта от 2015 г. ги няма и тях там.