Author Topic: Руски паметник  (Read 57850 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #260 on: 02.04.2021, 15:36:34 »
Още от отпадането на стария закон и правилник с жълтите знаци (1973 май беше) ги няма особените клаузи за предимство на Т-образно кръстовище и на кръгово. Повечето форумисти не са били родени, за да помнят старите правила. Преди няколко години написаха акт на колежка, карала по най-широката улица в Коньовица Алеко Туранджа за ПТП с връхлетял я отдясно от кьорсокак автомобил. По онова време всички пътни знаци в квартала бяха "набрани" от комшиите от Татарли и Факултето, така че и най-малката уличка отдясно формално е с предимство пред Сливница, Васил Левски и т.н.
Какво вече посочихте, почти всички кръгови се регулират със знаци, така че на практика не се опира до правилото на десния, единствено в листовките на КАТ може да присъства.
Няма как Е-пътища в рамките на градовете да вървят с предимство - примерно Е80 от Истанбул пред СУ, Е79 от Видин - на Паметника Левски и т.н. И да е бил Е79 с предимство на Руски паметник, на пл. Македония никога не е бил с предимство.
« Last Edit: 02.04.2021, 15:59:28 by blagun »

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #261 on: 23.05.2023, 19:46:36 »
От вчера скоростта на трамваите около Руски паметник е ограничена на 10 км/ч поради честите ПТП-та...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #262 on: 23.05.2023, 20:42:21 »
А за ППС-тата, които се забиват в трамваите!?

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #263 on: 23.05.2023, 21:40:29 »
10 км/ч ще се спазва колкото се спазва забраната от 5 км/ч на единичния коловоз на НДК и между Гарата и Пета Градска. Гениално решение - вместо да научим автомобилите да се оглеждат и ватманите да са една идея по-толерантни, защото такава ЛИПСВА, ние слагаме ограничение на скоростта за трамвая. Да се изнизва с парадна скорост, БАРЕМ някой види това жълто нещо.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #264 on: 23.05.2023, 22:06:55 »
Успех с научаването на милион шофьори да се оглеждат на някакво конкретно кръстовище.
Тия неща се правят с мисъл - търсят се предпоставките и се коригират подходящо. Намаляването на скоростта на трамвая е най-лесното решение, следващото е някакъв тип автоматична сигнализация на принципа на ЖП прелезите или регулиране на цялото кръстовище със светофари и най-радикалното е цялостно прекрояване, което естествено не е реалистично.

Поначало това с пешеходната пътека точно след линията е основната предпоставка, защото много от шофьорите дори да са видели трамвая, преценяват че ще минат пред него, но в последния момент се оказват изненадани от пешеходци на пътеката, а вече са на линията.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #265 on: 23.05.2023, 22:46:16 »
А можеше просто да сложат непрекъсваеми за трамвая пресичания на ККМ. Така дори и трамвай да спре, после ще може да тръгне. Сега целта на всеки ватман е да се разкара възможно най-бързо от там, за да не остане на изолатор. А това предизвиква масата инциденти.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #266 on: 23.05.2023, 22:50:36 »
Успех с научаването на милион шофьори да се оглеждат на някакво конкретно кръстовище.
Тия неща се правят с мисъл - търсят се предпоставките и се коригират подходящо. Намаляването на скоростта на трамвая е най-лесното решение, следващото е някакъв тип автоматична сигнализация на принципа на ЖП прелезите или регулиране на цялото кръстовище със светофари и най-радикалното е цялостно прекрояване, което естествено не е реалистично.

Поначало това с пешеходната пътека точно след линията е основната предпоставка, защото много от шофьорите дори да са видели трамвая, преценяват че ще минат пред него, но в последния момент се оказват изненадани от пешеходци на пътеката, а вече са на линията.
Сигнализация има, далеч е от перфектна, но поне като видиш мигащите жълти светлини можеш да спреш и да се огледаш, знаейки, че може да има опасност, а когато сигнализацията не работи можеш да преминеш спокойно. Проблемите са първо неподготвените и заблеяните водачи, които сами се бутат в произшествия, защото има и такива наистина и второ шофьорите, които експериментират, смятайки че могат да преминат на косъм от трамвая, но или излизат пешеходци в последния момент, или въобще са забравили да се огледат за такива изначално, фокусирайки се само върху трамвая и изведнъж набиват спирачки току пред муцуната му дори без да има пешеходци, просто изведнъж се сепват преди пътеката и спират на релсите пред преминаващия трамвай. В такъв случай намалената скорост би помогнала. Това е основно правило при карането на мотор в града, моторът е много по-малък, респективно много по-труден за установяване на скоростта, затова там е много важно да контролираш времето, в което оставаш в зрителното поле на шофьора на превозното средство, което е потенциална опасност за теб. Левите завои с изчакване са изключително опасни, защото ако има две насрещни колони, които изчакват движещите се направо е напълно възможно колоната от твоята страна да запречи видимостта на насрещните към теб. Затова е важно да намалиш и да им дадеш да разберат накъде ще се движиш, не да преминеш бързо лежейки на предимството си.
А можеше просто да сложат непрекъсваеми за трамвая пресичания на ККМ. Така дори и трамвай да спре, после ще може да тръгне. Сега целта на всеки ватман е да се разкара възможно най-бързо от там, за да не остане на изолатор. А това предизвиква масата инциденти.
Още си пазя сред архивите снимка на една от старите кръстовки, които нямаха изолатори. За съжаление там бяха единствени такива, а след ремонта от 2015 г. ги няма и тях там.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #267 on: 23.05.2023, 23:31:35 »
Нещата не са толкова сложни - пешеходната и велосипедната пътека трябва да се преместят на окръжността при сградите. Малко преместване на изкуствената неравност и снижените бордюри. Работа за един уикенд, но не и в Столична община.
« Last Edit: 23.05.2023, 23:37:13 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #268 on: 24.05.2023, 10:03:34 »
Би могла да бъде на тези два насрещни стълба тук, няма да има нужда да се изместват спирките, даже има вкопани бордюри точно на тези места.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #269 on: 24.05.2023, 10:42:58 »
Още си пазя сред архивите снимка на една от старите кръстовки, които нямаха изолатори. За съжаление там бяха единствени такива, а след ремонта от 2015 г. ги няма и тях там.
Далеч не само там имаше такива пресичания - на кръстовището на Асен Йорданов и Цветан Лазаров има такива. На Кракра и Янко Сакъзов на новата крива към паметника Левски също има такива и до днес.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #270 on: 24.05.2023, 18:53:35 »
Нещата не са толкова сложни - пешеходната и велосипедната пътека трябва да се преместят на окръжността при сградите. Малко преместване на изкуствената неравност и снижените бордюри. Работа за един уикенд, но не и в Столична община.
Даже може да са след спирката на тролея - защото там където са сега създават огромен риск. Сякаш стария вариант с трамвая покрай паметника беше по добър

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #271 on: 24.05.2023, 21:43:14 »
Да, няма що. Разсича активния трафик на 2 места. Културата на шофиране, смесена с наистина глупавото струпване на велоалея, пешеходна и трамвай е целия проблем на това кръстовище и не е нещо ново. Отделно и споменатия изолатор.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #272 on: 24.05.2023, 22:05:50 »
Даже може да са след спирката на тролея - защото там където са сега създават огромен риск. Сякаш стария вариант с трамвая покрай паметника беше по добър

Разбира се, че беше по-добър. Най-малкото имаше още едно обръщало за аварийни и ремонтни ситуации. Преместването му до сградите не беше най-разумното решение, неслучайно идеята за такова местене през 80-те е спряна, положени са панели, но местенето не се е осъществило.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #273 on: 24.05.2023, 22:49:00 »
Разбира се, че беше по-добър. Най-малкото имаше още едно обръщало за аварийни и ремонтни ситуации. Преместването му до сградите не беше най-разумното решение, неслучайно идеята за такова местене през 80-те е спряна, положени са панели, но местенето не се е осъществило.
Поредно доказателство, че преди се е правело с малко повече мислене от сега. Така и не се разбра защо го шибнаха там трамвая - то в тоя вариант май единствено ще стане като на лъвов - кръгово със светофар - само че само за десния завой и влизащите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #274 on: 25.05.2023, 12:32:49 »
То кръгово със светофар щеше да стане, ако се беше запазила старата конфигурация. При нея трамвайното трасе беше в конфликт с всички направления с изключение на пл.Македония - цар Борис III. При това изчакването ставаше в подхода на кръга, както и в самия кръг. Освен това беше в конфликт с основен устройствен принцип - ринговите булеварди да са с предимство пред радиалните.

Освен гореописаното раздалечаване на пешеходната пътека от трамвайното трасе, може триъгълникът, разделящ входящия и изходящия трафик от Скобелев посока Петте кьошета, да се разшири и обхване дясната лента на кръга. По този начин ще се получи по-голяма зона за изчакване на нерелсовите МПС. Същото важи и за входящото платно и пешеходната пътека в посока пл. Македония. Там проблемът е същият, но не е толкова фрапиращ, само защото след ПТП трамваят не остава на изолатор и движението бързо се възстановява.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #275 on: 25.05.2023, 18:02:56 »
Сега се замислих че един светофар тип указващ наличие на пешеходна пътека - онези трифаровите с нарисуван пешеходец би присещал за бабуната,защото на излизане от кръговото се забиваш като внимание в трамвая. Също защо да не може да се сложи светофар само касаещ лентата за излизане от кръговото. Технически само тя има проблем с трамвая и пешеходците и тия които влизат в кръговото.
А този изолатор, за който се споменава всъщност къде се намира - някъде до кръстовката с тролея или

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #276 on: 25.05.2023, 21:30:40 »
За самата кръстоска иде реч.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #277 on: 26.05.2023, 10:17:34 »
Според мен, освен изместването на пешеходната пътека в посока Петте кьошета, трябва да се затвори и локалното, след ул. Шандор Петьофи. Който иска да излезе от квартала, може да ползва уличките в района, и оттам към Скобелев или Пенчо Славейков и Прага. Светофар за трамваите не мисля, че е удачно решение. Така ще се блокира движението в кръга.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #278 on: 26.05.2023, 11:46:27 »
Локалното е тясно с калдъръм, потокът по него не е голям и не създава особен проблем.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #279 on: 26.05.2023, 11:51:11 »
Не съм съгласен, в пиковите часове се натрупват по 6-7 и повече коли, застават върху релсите, чакайки да се включат в кръговото, и пречат на движението на трамваите.