Author Topic: Škoda 14Tr  (Read 20610 times)

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Škoda 14Tr
« on: 07.08.2016, 20:34:35 »
Колеги забелязах,че има теми за почти всички тролейбуси пребивавали в нашата столица,но няма за този модел тема и реших да направя,като на първо време ще направя списък на бройките тролейбуси от този модел доставени за София - чисто нови през 1985 г.
     инв.н.       произв. и достав.         продадени 1987г.                                                    спрян и брак.   

1501 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.                                   
1502 -       1985г                         1002-Ст.Загора - спрян 2015г. продаден и върнат в София 11.2015г.                                                         
1503 -       1985г                         1003-Ст.Загора - реновиран в Кента 2005                     2015г.
1504 -       1985г                         1004-Ст.Загора                                                             2015г.
1505 -       1985г                         1005-Ст.Загора                                                             2007г.
1506 -       1985г                         1006-Ст.Загора                                                             2015г.
1507 -       1985г                         1007-Ст.Загора                                                             2008г.
1508 -       1985г                         1008-Ст.Загора                                                             2015г.
1509 -       1985г                         1009-Ст.Загора                                                             2015г.
1510 -       1985г                         1010-Ст.Загора                                                             2012/2013г.
1511 -       1985г                         1001-Ст.Загора                                       изгорял 04.09.2013г.     
1512 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1513 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1514 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1515 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1516 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1517 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1518 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1519 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
1520 -       1985г                         (1хх)3хх-Сливен.                                                          2000г.
Това е, с което разполагам, оставям темата отворена с цел ако нещо се появи като информация да се даде гласност и да се нанесе в списъка.
А относно доставката за София когато бяха нови не помня на колко партиди ги доставиха на два пъти или на един път всичките.
« Last Edit: 19.07.2021, 22:21:25 by ivan3275 »

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #1 on: 08.08.2016, 00:42:54 »
Ето и от мен чертеж на 14тр

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #2 on: 10.08.2016, 11:30:05 »
Каква е причината тези Шкоди да са продадени/предадени/подарени на други градове, при положение че в София до 96та-97ма вървяха къси ЗИУ-та? Т.е. имало е нужда от къси тролеи, но са се оттървали от хубавите Шкоди за сметка на сделаните
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #3 on: 10.08.2016, 11:47:21 »
Като реверанс към другите градове, защото се оказва, че за тях няма да има възможност за закупуване на тролейбуси за тях.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #4 on: 10.08.2016, 17:51:00 »
Каква е причината тези Шкоди да са продадени/предадени/подарени на други градове, при положение че в София до 96та-97ма вървяха къси ЗИУ-та? Т.е. имало е нужда от къси тролеи, но са се оттървали от хубавите Шкоди за сметка на сделаните
На първо място стои централизираното управление на тогавашните ДАП-ве и този на подчинение на Столичен Народен Съвет (СНС), както и започването на масовата електрификация на ГТ в други градове. Като се е смятало, че с производството на съчленени ДАК- Чавдари, ще се обезпечат изцяло линиите в София, а ''скородоставените'' единични ще отидат за някои по- малки градове.
Но се получава друго – знаем че ДАК- те се случват неудачни, Шкодите са преразпределени вече, не можем да купим други, – защото вече ги продават не с рубли, а с долари, и София увисва. Единствената валута която имаме и с която можем да купим нещо е: ЗиУ.
Някои твърдят, че големци в СНС, при това положение са искали да върнат обратно Шкодите, но държавното ръководство е било против – защото настроенията сред останалите хората в онези години е било крайно негативно по отношение на столичани, – че всичко прибират за тях.

Една снимка пред тогавашния Чехословашки културно-информационен център от известен български филм (просто не помня кой беше), която мисля не е показвана.   
« Last Edit: 10.08.2016, 17:59:47 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #5 on: 15.08.2016, 21:57:19 »
Е нещо не разбрах има ли още някаде да се движат тези Шкоди ?? :neznam:
Аз ги заварих в гараж" Надежда" като нов шофьор преди да ги махнат от София. На жаргон ги наричаха аквариумите сигурно заради по правоъгълния им вид и по голямото остъкляване сравнение с тези преди тях 9тр.
« Last Edit: 15.08.2016, 22:03:55 by georgi64 »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #6 on: 15.08.2016, 22:22:56 »
Сливен?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #7 on: 16.08.2016, 00:28:34 »
Жоро, пак можеш да караш такава. В гараж Левски има 1 брой за музеен експонат. Това е софийски тролей, ако не бъркам - 1501, който е пратен в Стара Загора. След закупуването на Соларисите, Столичен Електротранспорт го купува обратно и го връща в София за движещ се музеен експонат, заедно с едно ЗиУ-9.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #8 on: 16.08.2016, 01:22:39 »
Да така е само,че тази дето е в София е 1002(бившата 1502)
« Last Edit: 19.07.2021, 22:22:46 by ivan3275 »

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #9 on: 16.08.2016, 01:30:37 »
Сливен?
В Хасково също има, но не знам колко от тях са в движение. Ще е супер интересно, ако софийският екземпляр бъде направен по подобие на оригиналната му разцветка от социалистическо време. Същото се отнася и за ЗиУ-то.  :)

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #10 on: 16.08.2016, 09:31:21 »
Тези в Хасково са 3 броя от Варна (бившите:057;079 и 172)като 172 не знам дали ще излезе на линия или е за части,а има и две Шкоди купени от Сегет-Унгария.Тъй,че тези в Хасково не са бивши Софийски.Определено бивши Софийски може да се забележат само в Сливен,защото Старо-Загорските май вече заминаха за скрап в Ямбол ако не се лъжа.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Škoda 14TR
« Reply #11 on: 16.08.2016, 10:01:46 »
По повод варненските Шкоди в Хасково - 057 и 079 се движат, като 079 е пребоядисан в синьо до колкото знам (преди беше червено и бяло) 172 беше хубав тролей докато не слязоха титулярките му от него, той е цялостно рециклиран в Чехия, но най - вероятно никога повече няма да тръгне.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #12 on: 17.08.2016, 03:33:54 »
1502 -       1985г                         1002-Ст.Загора - спрян 2015г. продаден и върнат в София 11.2015г.
И защо пък са го върнали в София след като вече има модерни Škоdи Solaris ? Освен пък да не би с музейна цел ?

1512 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1513 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1514 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1515 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1516 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1517 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1518 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1519 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1520 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
Чак пък толкова много Škodи 14Tr ли са отишли от София до Пловдив, вървели по много години в Пловдив и после в Сливен ? Защото Пловдивските Škodи 14Tr всички си бяха в Пловдив, вървяха си всичките, и после всички киснеха в депото докато ги нарежат. Тези не отидоха ли направо в Сливен без да минават през Пловдив ?

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #13 on: 17.08.2016, 09:36:25 »
Да 1002(1502) е върнат като разбира се е купен за музеен експонат заедно с ЗИУ-то 1028,които чакат реставрация в депо Левски.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #14 on: 18.08.2016, 02:48:04 »
Браво, добра идея, да си имаме за спомен едно време какво се е движело по Софийските улици и из много други Български градове, защото Škoda 14Tr е един незабравим модел, който е успял да се наложи и се е разпространил на много места. Дали се предвижда също така и като музеен експонат и една Škoda 9Tr ? Защото и Škoda 9Tr е един доста легендарен модел. И може би също така един DAC Чавдар от Пернишките, та да имаме поне един спомен и от тях, че едно време сме ги правели в България и са се движели по нашите улици.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #15 on: 18.08.2016, 10:56:59 »
. Дали се предвижда също така и като музеен експонат и една Škoda 9Tr ?
Предвижда се...

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #16 on: 21.08.2016, 20:57:26 »
А Дак има ли запазен в София за музеен и ако не не е лошо да се вземе някой от последните останали 4 бр. в Перник.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #17 on: 21.08.2016, 21:34:10 »
А Дак има ли запазен в София за музеен и ако не не е лошо да се вземе някой от последните останали 4 бр. в Перник.
За сега не съм чел да запазват някой ДАК за музеен,но няма да е лошо.Все пак ще е хубаво да се запази по една бройка от все още съществуващите марки тролейбуси по градовете докато още не са минали под оксижена в пунктовете за старо желязо.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #18 on: 04.10.2016, 20:20:21 »
Мина ми през ума, ако случайно реставрират някой DAC Чавдар дали да не му сложат асинхронен двигател, както го направиха с Ikarcedesите, за да бъде по-икономичен, или да си му оставят по-добре оригиналния двигател, за да си бъде до по-голяма степен в оригиналния си вид.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #19 on: 04.10.2016, 20:50:21 »
Икарцедесите "модернизацията" им се изразяваше в нещо повече от нова предна и задна маска щеше да е добре. Уви, не са и чували за асинхронен двигател.