Каква е причината тези Шкоди да са продадени/предадени/подарени на други градове, при положение че в София до 96та-97ма вървяха къси ЗИУ-та? Т.е. имало е нужда от къси тролеи, но са се оттървали от хубавите Шкоди за сметка на сделаните
На първо място стои централизираното управление на тогавашните ДАП-ве и този на подчинение на Столичен Народен Съвет (СНС), както и започването на масовата електрификация на ГТ в други градове. Като се е смятало, че с производството на съчленени ДАК- Чавдари, ще се обезпечат изцяло линиите в София, а ''скородоставените'' единични ще отидат за някои по- малки градове.
Но се получава друго – знаем че ДАК- те се случват неудачни, Шкодите са преразпределени вече, не можем да купим други, – защото вече ги продават не с рубли, а с долари, и София увисва. Единствената валута която имаме и с която можем да купим нещо е: ЗиУ.
Някои твърдят, че големци в СНС, при това положение са искали да върнат обратно Шкодите, но държавното ръководство е било против – защото настроенията сред останалите хората в онези години е било крайно негативно по отношение на столичани, – че всичко прибират за тях.
Една снимка пред тогавашния Чехословашки културно-информационен център от известен български филм (просто не помня кой беше), която мисля не е показвана.