Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 9833 times)

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2270
    • View Profile
То когато ще правиш автономно трасе за автобус, със същите усилия ще направиш и скоростен трамвай.
Аз специално от дете,а за последно бях такова (дете) през 80-те години съм се чудил от прокобата трамвайни релси да не докосват извънстоличен булевард. По тая логика лифтове трябва да има само на Витоша.
« Last Edit: 04.02.2018, 11:02:49 by ooleg »

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Скоростен трамвай изисква повече средства отколкото БРТ. Нали освен автономно платно трябват релси и не само.
Трамваите са по-скъпо удоволствие от автобуси и тролейбуси, затова рядко излизат извън пределите на града. Трасето след Журналист през горичката не беше лошо, автономно в по-голямата си част, тамън като за скоростна линия. Честно казано не разбирам защо се отказаха от него. Иначе, въжените линии се използват и като градски транспорт в някои градове :)

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5346
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз специално от дете,а за последно бях такова (дете) през 80-те години съм се чудил от прокобата трамвайни релси да не докосват извънстоличен булевард.
Обяснението е само едно - това, което имахме като завод "Трамкар" не можеше да задоволи нуждата от качествени мотриси на София, камо ли да обслужва други градове. Големият брой аварии, конструктивни недомислици на мотрисите и отказ от смислено технологично развитие на отрасъла като цяло води до това да не се развива трамваен транспорт извън София. А с оглед на необходимостта от бързо електрифициране на транспорта на големите градове, тъй като петролът през 80-те започна да се плаща с международно конвертируема валута, се предпочетоха тролейбусите, което окончателно тури кръст на дори и малкото надежди, че някога скоро могат да се появят трамваи и в други градове.
От сегашните "големи" български градове, трамвай е смислено да има в Пловдив (3-4 линии), Варна (3 линии) и Бургас (БРТ-то да стане трамвай - 1 линия с разклонения в краищата). Друго би било обречено на провал.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • View Profile
Смислено, но доста илюзорно като бленуваната жп линия успоредно на черноморското крайбрежие...

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2270
    • View Profile
Много хора дори занимаващи се любителски с градски транспорт, но рядко посещаващи София не могат да осъзнаят предимствата на трамвайния треанспорт, ако се развива по всички правила за максимална автономност и техническа поддръжка.
Аз дори бях си намислил преди около година вдъхновен точно от линия 10 с маршрута и през гората и после по Графа да измисля маршрут за трамвайна линия във Варна с максимална автономност с начални и крайни точки проектното БРТ. Бях намислил максимална част от трасето да влиза вътре в морската градина успоредно на булевардите. Просто си дадох сметка, че никой няма да го реализира поради анатемосания трамваен транспорт.
Иначе много колеги тук от форума са прави, че тролейбусите са добър компромис, обаче например във Варна движението на тролейбуси по бул. Сливница (82,83,88) си е живо разхищение на предимствата на този транспорт. Този булевард е свтофар до светофар и движението по него е тръгни-спри по 100 пъти в участъка където минават всички линии. То същото е и с автобусите, но те са обечени да се бутат по булеварди така или иначе, за разлика от електротранспорта, който е много видове.
В момента във Варна също се залага много от хората за новият в строеж бул. Левски, който за първи път ще предложи във Варна неща от софийското околовръстно като пресичания на две нива. Аз не съм оптимист, защото ще се получи мини вариант на софийския случай, когато голямото околовръстно се забучва в бул. Пушкин и горнобански път и става какафония в 111.
Във Варна трасето до Аспарухово по моста пък си е направо реване за трамвай.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2115
    • View Profile
    • Email
Като бях студент, още тогава ни учеха, че Пловдив, Варна, Бургас и Русе отдавна, ама много отдавна имат нужда от трамвай. Тролеите специално в тези градове наистина са компромисно решение, то нищо не пречи в тях да има и скоростен трамвай, и тролеи. Като специално за Скъпарна особено проблемни и належащи са трасетата до Аспарухово, Владиславово, Аксаково, Златни Пясъци и по маршрута на автобус 148. По едно време си спомням, че се бяха наканили да строят монорелсова железница, нещо доста скъпо и което масово го има само в Япония. Бургас е по-събран - там проблемът е Меден Рудник, Изгрев, Славейков и през лятото към Несебър. За Пловдив имаше даже в нета проект за трамвай от гарата по линията за Филипово, който после обикаля северните части, тръгва по булеварда покрай панаира и пак стига до гарата, плюс линия до Тракия и през южните квартали до Асеновград, защото сега явно електричката не е достатъчна и е пълно също и с автобуси.
« Last Edit: 05.02.2018, 17:16:17 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Ей такива камери трябва да се сложат във всяко возило на градския транспорт в София:

зад гърба на водача. така се вижда какви ги върши той (вижда се кои контролни уреди използва и как ги използва). вижда се и пътя. има час, дата. дори координати и моментна скорост.

така ще се изкоренят всякаква недобросъвестност. също така ще помага при разрешаване на спорове при ПТП.

Всички водачи подписват в трудовия си договор, че са съгласни да бъдат записвани на работното им място. който не иска - да си тръгва. аз например съм го подписал това в моя трудов договор още преди 10 години. имаме камери навсякъде в работата.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2270
    • View Profile
Критична статия за софийския електробусен мерак:
https://mobile.frognews.bg/article/159054/

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Естествено, че съчленен автобус ще има повече места от несъчленен автобус!  :angry: А и ако ще доставят електробуси, те ще заменят стари несъчленени автобуси! Електробусите според мен са подходящи за София.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 797
    • View Profile
А за тия пари може да се доставят двойно повече двойно по-големи автобуси, които да заменят двойно повече стари автобуси и да превозват повече хора по линии като 204 например. Изглежда много странно как се купуват тепърва електробуси без налична инфраструктура (за разлика от наличната за останалия електротранспорт), а трамваите и тролеите са вечно недофинансирани, вечно счупени бавни и нарядко. Това доста противоречи на заявеното желание за развиване на еко-транспорт и по-скоро прилича на популизъм и далаверджийство от страна на СО.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P