Author Topic: Skoda  (Read 30531 times)

Offline evcho

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Skoda
« Reply #20 on: 17.12.2007, 18:14:07 »
В Казанлък първите тролейбуси бяха SKODA 14TR.Движеха се по линия номер 1.И свързваха източния край на Казанлък със запазния.За съжаление за много кратко време се движеха понеже разшириха контактната мрежа до завод Арсенал и не можеха да смогнат на пътникопотока и бяха заменени с прословутите ДАКОВЕ.Последните когато се движеха комбина с тях имаше и 3 малки SKODA 9TR които бяха докарани от София.
Като сравнение между DAC и SKODA бих казал че шкодичките много плавно наемаха,даже в спомените ми е останало,че като им се даваше газ мяукаха като котенца/някъв подобен звук/.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5250
    • View Profile
Skoda
« Reply #21 on: 17.12.2007, 20:10:44 »
Quote from: evcho
В Казанлък първите тролейбуси бяха SKODA 14TR.Движеха се по линия номер 1.И свързваха източния край на Казанлък със запазния.За съжаление за много кратко време се движеха понеже разшириха контактната мрежа до завод Арсенал и не можеха да смогнат на пътникопотока и бяха заменени с прословутите ДАКОВЕ.Последните когато се движеха комбина с тях имаше и 3 малки SKODA 9TR които бяха докарани от София.
Като сравнение между DAC и SKODA бих казал че шкодичките много плавно наемаха,даже в спомените ми е останало,че като им се даваше газ мяукаха като котенца/някъв подобен звук/.
Това е звука от тиристорите.  

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline SKODA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 232
    • View Profile
Skoda
« Reply #22 on: 11.02.2008, 20:06:20 »
Аз лично много харесвам Шкодите,но чак сега виждам тази тема:

Ето няколко снимки в този линк:  http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=h...m%3D1%26hl%3Den


Приятен ден!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #23 on: 15.03.2008, 21:40:46 »
А пък не познавате ли Škoda 24TR и Škoda 25TR ? Едни и същи са само дето Škoda 24TR е соло а Škoda 25TR е съчленен. Ето и интериора. Доста е готен, ако можем и ние да си вземеме такива Шкодички. А пък между другото 25TR има много готин звук.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Skoda
« Reply #24 on: 15.03.2008, 22:26:00 »
Брех, ако знаехме за такова нещо да бяхме взели досега...Ама сме и ние просоти и неуки...

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Skoda
« Reply #25 on: 16.03.2008, 10:17:51 »
Хубава си е Шкодичката  , такива седалки използват също Мерцедес, МАН и Неоплан.

RIP 4916

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Skoda
« Reply #26 on: 16.03.2008, 18:10:58 »
Quote from: Tony
Хубава си е Шкодичката  , такива седалки използват също Мерцедес, МАН и Неоплан.
Различните фирми ползват едни и същи доставчици на компоненти.При скоростните кутии например разнообразието е още по-малко.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #27 on: 17.07.2008, 01:54:55 »
10tr- Важен момент от историята на тролейбусите Шкода е именно този модел - той е първият съчленен модел на Шкода. Модела е прототип от 1958 година и е с мощност 240kW (2x120kW), събира 111 пътника в себе си и може да развие скорост от 60km/h.
Чертеж на 10 Tr
Само прототип ли е бил 10TR или е влезнал в mасово производство ? Ако е бил в mасово производство, от коя до коя година е бил произвеждан ?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12075
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #28 on: 04.10.2008, 23:15:59 »
Днес имах късмета да се повозя на прототипа на Шкода 14ТР в Пловдив. Този тролейбус е уникат, като него мисля че има само 2-3 в света. Различава се от серийните, че стъклата са лепени-много модерно решение за времето си, мисля че оригинално са били неотваряеми, като после са направили няколко отваряеми. Салона е много готин-с кафяви дървени плоскости и кожени тапицирани седалки и стар балатум на пода, както и алуминиеви лайси около стъклата. Отваряемата част на прозорците е заключена, а 3-та врата не работи. Интересното е, че вратите са с електроника и са безшумни, а над вратите има стъкло. Возията е добра. Единствено ми се стори, че тези Шкоди са доста слаби-навръщане се возих и на сериен 14ТР и шофьорката натискаше педала до край, а тролейбуса едва-едва тръгваше. Иначе са готини. Ето и снимките от салона на прототипа, и отвън на сериен. Прототипа не можах да го снимам отвън, че бързо тръгна, но и без това отвън е с реклама и целият в графити. Но има снимки от салона. Вижте как готино е направено най-отзад.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #29 on: 04.10.2008, 23:21:14 »
Днес имах късмета да се повозя на прототипа на Шкода 14ТР в Пловдив. Този тролейбус е уникат, като него мисля че има само 2-3 в света.

До колкото знам са три. 2 са в Пловдив,3-тия нямам представа.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12075
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #30 on: 05.10.2008, 00:26:02 »
3-тият може да е в някой музей в Чехия, може да е бракуван, а може и да вози пътници някъде-едва ли някой знае къде е. Трябва много да си ги пазим-това са истински музейни експонати в движение и трябва редовно да излизат на линия и да се поддържат в добро състояние. Друго интересно е, че вместо свирка имат камбана.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #31 on: 05.10.2008, 08:57:58 »
Не е прототип а е от нулевата или първата серия.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Skoda
« Reply #32 on: 05.10.2008, 14:48:21 »
Аз път изобщо не съм впечатлен от Шкода 14 тр, напротив, ужасни са. На варненските само им гледат външния вид (и то не на всички), като се движат дрънчат все едно вътре се търкалят гюлета, много са бавни, шумни, возят ужасно, вратите трябва да си ги отваряш сам.  :D
А този прототип като го гледат скоро ще се разпадне.  :rolleyes:

RIP 4916

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Skoda
« Reply #33 on: 05.10.2008, 18:17:28 »
Да...Те така се разпадат - в движение изведнъж става на части като дървена барака в торнадо... :annoyed:

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #34 on: 05.10.2008, 18:23:15 »
Аз път изобщо не съм впечатлен от Шкода 14 тр, напротив, ужасни са. На варненските само им гледат външния вид (и то не на всички), като се движат дрънчат все едно вътре се търкалят гюлета, много са бавни, шумни, возят ужасно, вратите трябва да си ги отваряш сам.  :D
А този прототип като го гледат скоро ще се разпадне.  :rolleyes:

Така казваш,защото във Варна няма ЗиУ. :D
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12075
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #35 on: 05.10.2008, 18:58:55 »
Честно казано Шкодичките са много добри тролейбуси-чувал съм че имат много здрава каросерия и ходова част. Возията и салона също ми харесват-седалките са тапицирани и удобни. Мисля, че единственият им косур е, че са много слаби. Като че ли осветлението и фаровете им също светят слабо, но немога да преценя точно доколко е слабо или силно, защото из града е добре осветено.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #36 on: 05.10.2008, 23:56:44 »
Във варна напрежението в КМ често е под 500 волта. Какво повече искате. Пуснете си прахосмукачката вкъщи на 180 волта и да видим какъв ще е ефекта.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12075
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #37 on: 06.10.2008, 18:20:03 »
Значи има вероятност и в Пловдив напрежението в ККМ да е по-ниско от нормалното така ли? И защо са започнали да сменят оригиналните стопове на Шкодите? Вижда се на последната снимка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #38 on: 06.10.2008, 18:31:47 »
Значи има вероятност и в Пловдив напрежението в ККМ да е по-ниско от нормалното така ли? И защо са започнали да сменят оригиналните стопове на Шкодите? Вижда се на последната снимка.

Стоповете са сменени на някой,защото са минали ремонт,а явно оригинални нямат  :).
В някой сектори напрежението е ниско,защото има сектори със изключено захранване(ЕВН явно отказват да си оправят подземната мрежа) и са вързани на късо с друг.Надявам се скоро да бъдат взети мерки.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Skoda
« Reply #39 on: 06.10.2008, 18:34:55 »
Че не изглеждат зле с тези фарове отзад. :)