Author Topic: Skoda  (Read 30949 times)

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #40 on: 30.11.2008, 21:55:43 »
А относно скоростта им да не говорим. Ако имаме добра мрежа и добри пътища, Шкодите ще развиват такава скорост, че шумът от двигателите ще бъде имитиран от най-добрата оперна певица в света :D.
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #41 on: 05.03.2009, 03:46:42 »
21tr - серийно производство от 1996 до 2004 година, мощност 175kW, събира 86 пътника и развива максимална скорост от 70km/h
21 Tr

22tr - Серийно производство от 2001 до 2004 година, мощност 2х175kW, събира 140 пътника и развива скорост от 70km/h
22 Tr

24tr - Производство 2003 - 2005 година, мощност 210kW, събира 99 пасажера и развива скорост от 65km/h.
24 Tr

25tr - Производство 2004 година, мощност 240kW, събира 150 пътника и развива скорост от 65km/h
25 Tr
Странно ми е обаче как 21tr и 22tr имат по-висока максимална скорост от 24tr и 25tr, въпреки че са по-стари модели.

14tr - Познатата на всички Шкода, щъкаща все още в стотици градове - прототипът и е произведен през 1972 година, серийно се произвежда от 1982 до 1997 година. Мощност от 100-120kW, събира 80-100 пасажера и развива скорост от 65km/h
14 Tr

15tr - Отново много познато, щъкащо почти където и 14tr. Прототипът е 1983 година, серийното производство започва от 1989 до 1997 година, мощност 2х120kW, 176 пътника могат да се качат, машината развива скорост от 65km/h
15 Tr

14tr M - Продължение на 14tr, произвежда се от 1997 до 2004 година, мощност от 100 и 120kW, събира 100 пътника и развива скорост от 65km/h
14 Tr M

15tr M - Продължение на 15tr, произвеждан както 14tr M от 1997 до 2004 година, мощност 2х100kW, събира 176 пасажера и развива скорост от 65km/h.
15 Tr M
Та каква е разликата между 14tr и 14tr M (съответно 15tr и 15tr M) освен това че над предното стъкло отгоре има цяло стъкло ? В Русе има 14tr M но те са правени през 1989, освен ако се лъжат може би. 14tr и 14tr M не са ли по-скоро същите ?

15tr - Отново много познато, щъкащо почти където и 14tr.
При нас в България има много повече 14tr отколкото 15tr. 14tr имаме в много градове, докато 15tr имаме само във Варна.

Offline Skoda_44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #42 on: 05.03.2009, 10:45:43 »
Ето ви малко техническо описание на тролейбусите Skoda серия 15:
- както спомена моя приятел Кракомобила, Skoda 15Tr имат 2 тягови двигателя с часова мощност 240kW работещи с номинално напрежение 600V, но имат и 2-ва спомагателни. И тяговите и спомагателните са постояннотокови.
- часова скорост 65км/ч., постоянна скорост около 35км/ч.
- имат 5 електрически печки + вентилатори, в целия салон на тролея, и отделно 2 малки печки при ватмана
- снабдени са както всички с електрическа-реостатна и въздушна спирачка ( както всички знаем спирачните резистори са отвън на тавана в предния салон- за да се охлаждат)
- с малки подробности при повечето единици от серията, агрегата и компресора, който е двутактов със собствено охлаждане.. се намират под пода в края на последния салон
- управлението е тиристорно
- щеките им са изработени от здрава и гъвкава пластмаса, за да могат да отскачат по-бързо нагоре към КМ при наличие на големи дупки по пътя, това им е предиството пред металните.. че не са тежки и затова се откачат толкова рядко. А останалото зависи от потдръжката, състоянието на мрежата и най-вече кой го кара!
- коша е изключително здрав и с доста добра визия, с добра изолация, и якия звук, който се чува при първоначално токоподаване от изглаждаждите бобини.
- е и можеби единствения им минус е че нямат климатици ( но като цяло в България не само тролейбусите нямат климатици а и повечето автобуси, а и дори да имаха... повечето шофьори се правят на ударени и не ги пускат..
- Тролейбусите от тази серия са изключително надеждни и добри в техническо отношение, удобни, но за жалост ги има само във Варна и то занемърени от ДАП-а и общината. Според последнте новости, скоро може да внесът и още 10 броя от Чехия!  :)
« Last Edit: 14.03.2009, 23:20:40 by Skoda_44 »

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Skoda
« Reply #43 on: 23.03.2009, 15:46:39 »
Добавете в списъка новата Шкода 28tr.

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #44 on: 23.03.2009, 16:21:01 »
Знаеш ли как изглежда?
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #45 on: 23.03.2009, 18:01:40 »



Délka / šířka / výška:14.590 / 2.550 / 3.490 mm
Hmotnost:14.000 kg
Nástupní výška:320 / 330 mm
Maximální rychlost:65 km/h
Počet míst k sezení:43
Počet míst k stání:92
Průměr otáčení:25.000 mm
Nájezdový úhel:7° / 7°
Přední náprava:ZF RL 85A, tuhá, portálová
Střední hnací náprava:ZF AVN 132
Zadní náprava vlečená řiditelná:ZF RL 85A/N
Trakční motor:Asynchronní 240 kW
Trakční pohon:AC pohon s technologií IGBT
Topení:Vodní s elektrickým výměníkem
Základní parametry elektrické výzbroje   Motor
   
Asynchronní trakční motorŠKODA 33ML 3550 K/4
Třífázový asynchronní trakční motor s převodovkou
Jmenovitý výkon240 kW
Cizí chlazení trakčního motoru
Třída izolace200
    Kompresor
   
Šroubový s odlučovačem vodyHydrovane TA6
    Elektrická výzbroj
   
Střešní jednotkaSJ4.1, ŠKODA
Jmenovitý výkon střídače pro hlavní pohon225kVA
Jmenovitý výkon měniče pro pomocné pohony10kVA
Jmenovitý proud nabíječe vozové baterie220A
Dvojitá izolace uvnitř kontejneru
Stupeň krytí čistého prostoruIP55
IGBT technologie
Asynchronní pohon, bezúdržbový, bezkontaktní přechod do brzdy i změnu směru jízdy
Rekuperace energie při brzdění (15% až 40%)
Plynulá regulace momentů až do nulových otáček
Řízení elektrovýzbroje a ovládání vozidla prostřednictvím komunikace CAN
Komfortní diagnostický systém (přípojka na notebook v interiéru vozu)
    Sběrací soustava
   
Typ: manuálníTSS 5.1, Lekov
    Topení
   
Vodní, s elektrickým bojlerem s dvojitou izolací
    Možné opce
       
Dieselagregát
Trakční baterie
Poloautomatické sběrače
Elektricky ovládaná rampa pro imobilní
Klimatizace pracoviště řidiče
Klimatizace salonu pro cestující
Zákaznické úpravy
Manuální sběrače proudu, bez pomocného DG
Mechanická manuálně ovládaná plošina pro invalidní cestující
Karoserie plně nízkopodlažní SOLARIS

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda 28TR
« Reply #46 on: 24.03.2009, 04:22:56 »
Škoda 28TR си е един чист Solaris Trollino. Та да не би случайно Škoda са купили лиценз от полската марка Solaris ? 28tr да не би случайно ще замести 24tr ? И 24tr Škoda ще го спира ли скоро от производството ? И дали 28tr ще има съчленена версия 29tr ?

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5256
    • View Profile
Re: Skoda 28TR
« Reply #47 on: 24.03.2009, 16:05:15 »
Skoda 28TR си е един чист Solaris Trollino. Та да не би случайно Skoda са купили лиценз от полската марка Solaris ? 28tr да не би случайно ще замести 24tr ? И 24tr Skoda ще го спира ли скоро от производството ? И дали 28tr ще има съчленена версия 29tr ?
Соларис е на външен вид - от описаното по-горе се забелязва, че ел. частта си е Шкода.  :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda 14Tr или Škoda 14Tr M
« Reply #48 on: 19.07.2010, 22:22:24 »
14tr - Познатата на всички Шкода, щъкаща все още в стотици градове - прототипът и е произведен през 1972 година, серийно се произвежда от 1982 до 1997 година. Мощност от 100-120kW, събира 80-100 пасажера и развива скорост от 65km/h
14 Tr
.........
14tr M - Продължение на 14tr, произвежда се от 1997 до 2004 година, мощност от 100 и 120kW, събира 100 пътника и развива скорост от 65km/h
14 Tr M
Значи според това което казваш ти, Škoda 14Tr M се появява чак през 1997, а преди това се произвежда само 14Tr. Обаче ме озадачава това, че в Русе има 14Tr M които са произведени през 1989, от което стигам до извода че 14Tr M би трябвало да съществува отпреди поне 1989, освен ако е грешка че русенските 14Tr M са от 1989 и са от 1997 или по-нови.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 14Tr или Škoda 14Tr M
« Reply #49 on: 19.07.2010, 22:35:31 »
Значи според това което казваш ти, Škoda 14Tr M се появява чак през 1997, а преди това се произвежда само 14Tr. Обаче ме озадачава това, че в Русе има 14Tr M които са произведени през 1989, от което стигам до извода че 14Tr M би трябвало да съществува отпреди поне 1989, освен ако е грешка че русенските 14Tr M са от 1989 и са от 1997 или по-нови.
В случая индексът М е сложен, за да означи, че са модернизирани (може би са сложени неща, слагани серийно на 14Тр М след 1997 г., което ги приравнява с новопроизведените след 1997 г.).
« Last Edit: 20.07.2010, 13:41:04 by difian »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Škoda
« Reply #50 on: 19.07.2010, 22:47:45 »
Такааааааа. Значи на 14Tr M предницата им е остъклена чак до горе, както са и русенските, значи русенските са 14Tr M. Русенските имат и електронни табла, съмнявам се да са ги слагали още през 1989, струва ми се че от по-скоро съществуват електронните табла.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 897
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda
« Reply #51 on: 11.06.2011, 22:26:51 »
Škoda 14Tr M не са ли преправяни от старите Škoda 14Tr, както Ikarcedesите в София са преправяни от старите Ikarusи ? Или пък ако са си оригинално Škoda 14 Tr M, произведени след 1997, дали поне няма някои Škoda 14Tr M, които да са преправяни от старите Škoda 14Tr ? Тоезд, с други думи казано, част от Škoda 14Tr M да са си оригинално произведени така, а в същото време да има и друга част, които да са преправяни от старите Škoda 14Tr.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #52 on: 20.04.2012, 20:48:54 »
http://skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-25-t-miskolc/
Явно трамваите са Мисколц няма да са от фамилията ForCity. Жалко...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Skoda
« Reply #53 on: 20.04.2012, 21:59:04 »
http://skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-25-t-miskolc/
Явно трамваите са Мисколц няма да са от фамилията ForCity. Жалко...
Ами изцяло нов модел, защото това не е и 14/16/19Т...  :fan: Но пък дизайнът напомня за 15Т.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #54 on: 20.04.2012, 22:01:53 »
Пенделен 14Т с муцуни от 15Т.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Skoda
« Reply #55 on: 20.04.2012, 22:23:26 »
Пенделен 14Т с муцуни от 15Т.
Всички секции са нископодови, което означава, че са измисляли и нови талиги евентуално, на 15Т са въртящи се, а не фиксирани... ;)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11159
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Skoda
« Reply #56 on: 06.03.2013, 10:24:11 »
Skoda Transportation са спечелили търг за доставка на 60 бр. трамваи за турския град Konya на стойност над 104,7 милиона евра
« Last Edit: 06.03.2013, 10:31:10 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #57 on: 06.03.2013, 12:09:37 »
Там имат 60 Дювага от Кьолн произведени 1963-1965 и явно са решили да ги сменят.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5256
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #58 on: 06.03.2013, 22:51:41 »
Skoda е започнала сериозно сътрудничество с Турция. В момента разработват в Турция нов електрически локомотив съвместно с Hitachi - електрониката и тяговите двигатели ще бъдат доставени от Шкода.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #59 on: 03.06.2013, 15:28:30 »
Шкода са подписали договор с китайската CSR Quingdao Sifang Co. Ltd. за 10-годишно лицензно производство на до 400 трамвая 15Т. Стойността на сделката е 5 млрд чешки крони.