Author Topic: Замърсяването и проблемите свързани с него  (Read 8339 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Александър Дончев е завършил институт за нефт и газ в Москва и е участвал в проектирането на газопроводи и хранилища. Би трябвало да разбира от газификация.  :rolleyes: Отоплението на твърдо гориво има сериозен дял в замърсяването през зимата, не може да се пренебрегва. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13558
    • View Profile
    • Email
Ама нали трябва да се пее песничката, че основен замърсител на въздуха е отоплението на твърдо гориво. Дрън-дрън-ярина.
Първите жертви в масов размер на смога в Лондон през 1952 г. са причинени именно от ползването на твърди горива за отопление. https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BC_%D1%81%D0%BC%D0%BE%D0%B3_%D0%B2_%D0%9B%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%BD_(1952). От този фатален момент преди 60 години газификацията на големите градове изобщо не е дрън-дрън-ярина. Само дето българските градове са изостанали далеч даже зад тези в други бивши соц държави, а Овъргаз, вместо да пее песнички, трябва да се държи пазарно.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
За да има газификация, трябва да има евтина газ. Такава няма по политически причини! Хората да не са някакви с банкноти по стените, вместо тапети! Имаше удобен случай да се смъкне цената на газта:
- Като се направят всички интерконтектори още преди години;
- Когато по натимонополното дело срещу Газпром, водено от ЕК ние не гледахме като момиченца в детската градина пода и държайки се за мантичките да се повръткваме наляво-надясно.
Отказахме се от компенсации за стари периоди и заради цента на петрола газта се вдига!
Еми няма как да стане! Няма как да имаме и адекватна химическа промишленост - особено производството на торове!

Дори в Симеоново на една улица има най-много по 1-2ма абонати - независимо,че къщите са палати. За сметка на това пелетите са доста по-масово в употреба, макар че и там нещата с цените не са нормални! А все пак говорим за сериозни зими - при планински условия и надмирска височина 700-800 м.
Да не говорим, че битума в асфалтовите бази също на газ се стопява за да стане на асфалт и после кооператива Лукойл (произвежда битум) - Газпром (газ) но съдира кожите и троши колите!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2135
    • View Profile
    • Email
Благо, това е ясно. Неслучайно в Румъния може селата да нямат една асвалтирана улица, освен главния път, минаващ през селото, но за сметка на това още от чаушесково време са газифицирани на 100%! Как очакваш Овергаз да се държи пазарно, като не стига, че са технически и икономически тотално неграмотни, даже както казваше един колега, работил преди това там, много голям въздух под налягане,  ами и Александър Дончев си е една пешка - подставено лице. Всъщност са 100% собственост на Газпром. И как да има евтин газ, като интерконекторите се бавят умишлено от едни маймуни, които ще направят на морето дупка, само и само България да остане изцяло зависима от руския газ во веки веков. Неслучайно, когато се заговори за добив на шистов газ, "еколозите" вдигнаха пушек до небето. Освен това, една от основните причини, наред с другите работи, преди повече от 20 години Жан Виденов да падне е, че той каза "не" на безвъзмездното и безплатно прехвърляне на цялата българска газопреносна мрежа на Газпром. Имаше едно "дружество" Топенерджи, което уж беше съвместно между Булгаргаз и Газпром, та чрез него замалко да го сторят, документите и всичко е било подготвено, но Жан Виденов се е противопоставил. Е сега Топенерджи  е Овергаз.
« Last Edit: 30.07.2018, 21:10:35 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
    • View Profile
За едно не съм съгласен - да дупчат Добруджа! Не стига перките, дай сега да я дупчим! А, не!
Относно диверсификацията - това си е любима дъвка на кой ли не! До момента само газта от Русия е сигурна! Другите проекти са много хубави, но някой задава ли си въпроса през какви региони преминава и каква е обстановката в тях? Течната газта и тя е добра алтернатива, ама си е скъпичка.
Та така, дайте да разсъждаме трезво, а не да скачаме само защото идва от изток! Те, ние като не искахме, то от много въртене така става, турците искаха и го правят. Путин на 100% съм сигурен, че е отрязал Борисов и му е казал като иска газ за хъба да иде при Ердоган и там да си договаря цени. Да де, ама как се преговаря с такъв човек? Леко полеко пак ще ни го сложат барабар с макарите.
Та общо взето си изпуснахме шанса да командорим и да се осъществи така желаната масова газификация.
П.П. Не съм еколог.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2135
    • View Profile
    • Email
Ами точно от изток пречат на диверсификацията, респективно плащаме най-скъпия газ в Европа - поради липса на алтернативи.. Сега Украйна си докарва евтин руски газ, само че през Полша, без да купува директно от Русия. А защо си врат носа където не им е работа в Сирия. Понеже там - Иран, Ирак, Туркменистан - е пълно с газ под краката им. И ако този газ тръгне към Европа, което рано или късно ще стане, тогава с Газпром е свършено. А Русия освен нефт и газ, не е в състояние нищо друго да изнесе. Сега разбра ли? А въпрос на време е султан Ердоган да покаже среден пръст на Путьо - нали знаеш, няма вечни приятели, има вечни интереси. Т.нар. Южен поток беше една измислена приказка от хиляда и една нощ, която технически никога нямаше шанс да стане, а и беше нещо толкова скъпо, че никога нямаше да се изплати. Черно море не е плиткото Балтийско море, ако сравняваме със Северен поток. Скоро един латвийски депутат правилно каза, че ако Русия се разпадне на етнически принцип, което също е въпрос на време, огромната част от проблемите в Европа ще приключат. А ще се разпадне наистина, Чечения е само върхът на айсберга - там и наоколо в Дагестан, и в целия Кавказ има поне 30-40 народа, които искат независимост....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
    • View Profile
Отговора ми е в темата "Политика"