До края на юли ще започне изграждането на релсов път, който ще свързва столичните квартали "Дружба" и "Овча купел". Това съобщи зам.-кметът по транспорта към Столична община Велизар Стоилов вчера. Той обясни още, че заради строежа ще се изгради трикилометров колектор, който ще осигури и канализацията на кварталите в полите на Витоша.
Проблемът там е много сериозен, тъй като в кварталите "Бояна", "Симеоново" и "Драгалевци" няма изградена канализационна мрежа, обясни още Стоилов.
За да може да се осъществи обаче проектът за трамвай между "Дружба" и "Овча купел", първо трябва да завършат отчуждителните процедури и разширението по бул. "Тодор Каблешков".
До края на месеца процедурите там трябва да са приключили и първата копка за трамвая да бъде направена, добави още зам.-кметът.
http://www.monitor.bg/bulgaria/article?sid...20&eid=1110
Леле пак журналистически смешки! Дружба и Овча Купел, свързани с трамвай, с някакво "ново трасе". То и сега ако се удължи 22, както се говори от доста време, тези квартали, макар и през центъра са си свързани с трамвай.
Интересно ми е какво точно е казал зам. кмета, че да се получи такъв чуден материал. Как са били свързани канализацията на Бояна, Симеоново и Драгалевци с трамвая Дружба - Овча Купел. Вероятно разковничето е бул. "Тодор Каблшков", някак си е близо до Витоша, пък и между Овча Купел и Дружба...... И точно един нов канализационен колектор и трамвайно трасе по Каблешков според журналистите решават всичко със замах. Обаче нито новата канализация под Каблешков ще реши проблемите на Симеоново, Драгалевци и Бояна, нито хипотетично трамвайно трасе ще може да направи удобна връзка между Овча Купел и Дружба.
По принцип много е добре, че се прокрадва идея за ново трамвайно трасе, но нещо не ми се вярва.
Някой беше споменал "подпаважен" трамвай - ами строителните работи са като за метро.
Под Тодор Каблешков спокойно може да се построи подземна железница, каквото бе едно мое старо предложение. Разклонение на МД-2 към Овча Купел, обслужващо почти всички югозападни квартали. Това разбира се е далечна перспектива, но след като се построи МД-2 от Надежда до Лозенец, току виж метрото продължило в западна посока.