Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 84036 times)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Аз не съм и очаквал да направят нещо адекватно. Не може хем трамваи, хем обръщателни колела за 150 линии, та и гъсто застрояване в близост до тези неща. Просто управлението на града е под всякаква критика и всеки, който отвори Google earth може да види отгоре колко добре са проектирани старите квартали и колко зле са новите... Тодор Каблешков е границата между двете и там се вижда много ясно. София започна да става отвратителен град с много бързи темпове.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
То беше ясно. Там и преди обръщача беше малък, сега като е отрязана 1/3 от него няма как да е. Решението без допълнителни разходи е да се пратят още линии горе на другото обръщало в Манастирски, обаче то за съчленени е кофти.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Принципно това обръщало на Тодор Каблешков е предвидено да отпадне. Линиите трябва да се разпределят по нови обръщала на юг от него. Едното е това в Манастирски ливади. Другото е някъде в Бокар (във връзка с планираното от години удължаване на тролейбусите). Някоя линия пък може да засили обслужването по бул. България на юг от Каблешков и в Манастирски ливади-Запад през възела на ул. Българска легия. За това "разхвърляне" на линиите обаче е необходимо да се инвестира в инфраструктура - нормални пътища в тези квартали. До тогава ще си имаме едно задръстено с линии обръщало на Каблешков.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Йорданка Фандъкова:

⚠️ От понеделник, 15 август, започваме изграждането на нов участък от ул. „Филип Кутев“ между ул. „Атанас Дуков“ и ул. „Сребърна“. С него продължаваме участъка от северното платно, който изградихме между „Черни връх“ и ул. "Ат. Дуков".
❗️ До края на годината ще започнем строителството и на изцяло новото южно платно на бул. „Филип Кутев“ в целия участък между „Черни връх и Сребърна“.
🟢 Една от стратегическите задачи, по който работим целенасочено, е изграждането на двата булеварда - бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Ул. „Филип Кутев“. Те са част от вътрешния градски ринг, която свързва бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“. Това е начинът да разтоварим чувствително трафика в южната част на София.
🟢 Двата пробива – на бул. „Филип Кутев“ от „Сребърна“ до кръстовището на бул. „Симеоновско шосе“ и бул. „Г. М. Димитров“ и на бул. „Тодор Каблешков“ от ул. „Луи Айер“ до бул. „Черни връх“ – в момента са в процедура за избор на изпълнител.
✅ Средствата за тях са осигурени в бюджета на общината.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
❗️ До края на годината ще започнем строителството и на изцяло новото южно платно на бул. „Филип Кутев“ в целия участък между „Черни връх и Сребърна“.

🟢 Двата пробива – на бул. „Филип Кутев“ от „Сребърна“ до кръстовището на бул. „Симеоновско шосе“ и бул. „Г. М. Димитров“ и на бул. „Тодор Каблешков“ от ул. „Луи Айер“ до бул. „Черни връх“ – в момента са в процедура за избор на изпълнител.
✅ Средствата за тях са осигурени в бюджета на общината.
След като средствата ги има, логично е по-напред да се изпълни едно платно от Сребърна до Симеоновско или от Луи Айер до Черни връх. Филип Кутев в 2 платна ще докара адски опашки при изходите към Могилата и при Парадайз мол. Като минимум трябва да се изпълни южното платно при Парадайз  - там поне няма трудност да се усвои паркинга.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
По-страшното, Благо, е че не се споменава и една запетайка за ринговия трамвай.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Подкрепям идеята за свързването на „Тодор Каблешков“ с „Черни връх“, за да се разтовари „Луи Айер“ и „Хенрих Ибсен“, хипотетично бих подкрепил и този рингов трамвай, но като цяло мисля, че проектът за превръщането на „Тодор Каблешков“ в нов градски ринг е много голям провал. Ще се изядат стотици места за паркиране между „Ген. Стефан Тошев“ и бул. „България“, които няма къде да се преместят, защото белята, визирам презастрояването, вече е налична и няма мърдане. Границите на платната ще са по фасадите на блоковете, ще се изсекат десетки дървета в цитирания участък, ще има нужда от много пешеходни пътеки, трябва да има входове и изходи към всички тези блокове, много завиващи наляво, много завиващи надясно, а място за локално платно няма, откровено казано съм против да се пипа „Тодор Каблешков“ между „Цар Борис III“ и „България“, респективно по този начин пропада и ринговия трамвай. Принципно не съм против него самия, но не виждам как такава цел би оправдала средствата, както вече споменах белята с презастрояването в района изяжда всички възможности. Междувременно сега обърнах внимание, че един нов жилищен блок се строи на границата на сегашния тротоар, така че там разширение не може да има.
« Last Edit: 13.08.2022, 16:58:50 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Междувременно сега обърнах внимание, че един нов жилищен блок се строи на границата на сегашния тротоар, така че там разширение не може да има.
Разширението ще е от другата страна. Затова там има само бараки и паркинги.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И тротоарът ще се долепи до фасадите на блоковете от южната страна като им се изядат всички паркинги между бараките. Само като погледна навътре около улица „Казбек“ например е гора от блокове, кола до кола, паркиране на тротоара, отнемането дори на едно паркомясто по „Каблешков“ би било престъпление. Междувременно Резиденция 63 вече се строи също, тази година срутиха останките от старата сграда, така че положението само ще става все по-зле.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
И тротоарът ще се долепи до фасадите на блоковете от южната страна като им се изядат всички паркинги между бараките. Само като погледна навътре около улица „Казбек“ например е гора от блокове, кола до кола, паркиране на тротоара, отнемането дори на едно паркомясто по „Каблешков“ би било престъпление. Междувременно Резиденция 63 вече се строи също, тази година срутиха останките от старата сграда, така че положението само ще става все по-зле.
Грешиш в преценката си, булеварда няма да се долепи бал до блоковете, за справка виж как направиха разширението на Каблешков между България и Луи Айер, има си място за всичко, въпреки че е доста тясно.
Относно този рингов булевард, явно ще го правят парче по парче по всяка година и та така до 2030г. ще си я караме. Конкретно този ремонт няма да помогне с нищо, поне да бяха направили Филип Кутев в пълен габарит между Черни връх и Зоопарка, както направиха с Каблешков миналата година.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Ринговият булевард не може да не се изгради. Особено при мол "Парадайс" ситуацията е тежка, защото молът беше пуснат в експлоатация без необходимата прилежаща инфраструктура. Разбира се, и в другите краища на т.нар. пробиви движението е натоварено от десетилетия. Основният недостатък на "Тодор Каблешков" е наличието на много светофари, в момента се появява още един в неразширения участък. При отсъствието на локални платна едва ли има как трафикът да се отвежда и привежда по друг начин безконфликтно, но времепътуването всъщност се увеличи, поне с автомобил. Евентуалният "рингов трамвай" би бил автономен, но не и "скоростен", ако не му се дава предимство на вече изградените светофари – за около 2,5 км по целия "Тодор Каблешков" има 11 светофара – средно на всеки 250 м!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
При отсъствието на локални платна едва ли има как трафикът да се отвежда и привежда по друг начин безконфликтно, но времепътуването всъщност се увеличи, поне с автомобил. Евентуалният "рингов трамвай" би бил автономен, но не и "скоростен", ако не му се дава предимство на вече изградените светофари – за около 2,5 км по целия "Тодор Каблешков" има 11 светофара – средно на всеки 250 м!
Единственият напълно готов участък - от България до Луи Айер е илюстрация да не си правим илюзия за бързо придвижване по бъдещия ринг. Безброй пробиви и светофари, засега без никакъв синхрон между тях, пресоляване на манджата с бус лентите - засега само А204 ги ползва по цялата им дължина. Предполага се, че при наличие на трамвай няма да има много автобуси, вървящи успоредно на трамвайното трасе и налагащи бус ленти. Ако пък има, нека изпълнят трамвайното трасе като споделено за трамваи/автобуси/тролеи.

P.S. Като имам повече свободно време, ще обособя отделна тема за ринга Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров. Засега имаме само за трамвайното трасе.
« Last Edit: 16.08.2022, 14:35:58 by blagun »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Точно така е, най-големият проблем на този булевард са светофарите през 200 метра, Каблешков стана новото Симеоновско шосе. И аз щях да пиша за новото кръстовище с ул. Родопски извор, където светофарите ще са два даже, единият от страната на Борово, другият за МЛ-Запад. Още от сега подозирам какви тапи ще стават от септември в този район, а те се гласят да пускат нова експресна линия от там...БУС лентата пък не помага на 204 изобщо, защото в тази част на Каблешков няма такова задръствания, дефакто и тя е безсмислена. Миналата година Фандъкова уж каза, че ще разширяват кръстовището на България и Каблешков пък нищо не стана. Относно трамвая, аз мисля че искат да го отпишат с недомислената идея за Е73, вместо трамвай да има електробус, но дано не се окажа лош пророк.
Като цяло, за да се подобри нещо на първо място трябва да се изгради поне пробива между Луи Айер и Черни връх.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13998
    • View Profile
Ако искаха да го реализират като транзитен, скоростен булевард, то трябваше да изградят няколко кръстовища на две нива. А такова нещо дори и не се обсъжда.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сега ще го направят така, че след 10-20 години да се преправя... По тежко е с магистрали, тунели и метростанции, където допълнителна лента, дължина/ширина много трудно ще се направят... Бият се в гърдите, че уж са спестилидва лева от строителство, но никой няма акъл да каже, какви са разходите от частично решение без съществено подобрение и за строителство по цени след 20 години, а не при сегашните...
« Last Edit: 18.08.2022, 19:31:08 by difian »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Така или иначе ще трябва да го преправят скоро, заради бъдещето трамвайно трасе и ще режат новият асфалт. Голяма грешка направиха, когато не сложиха стрелки на Каблешков при реконструкцията на кръстовището с България по миналата година.
Ако искаха да го реализират като транзитен, скоростен булевард, то трябваше да изградят няколко кръстовища на две нива. А такова нещо дори и не се обсъжда.
Имаше едно предложение бъдещето кръстовище на Каблешков и Черни връх да е на две нива, защото там се очертава да е най-натоварено.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
От страницата на Фандъкова

Quote
🟢 Най-големият пътен проект, който изграждаме в момента, е третият градски ринг, който свързва бул. „България“ с бул. „Г. М. Димитров“.
➡️ Това са булевардите „Филип Кутев“ и „Тодор Каблешков“.
✅ Днес беше положен последният слой асфалт на бул. „Филип Кутев“ в участъка от бул. „Черни връх“ до ул. „Сребърна“. В събота ще приключи и полагането на маркировка по готовото северно платно. Изграждането на южното платно в този участък, ще започне през лятото, когато очакваме да приключи придобиването на последния имот.
🟢 Големият пробив на бул. „Филип Кутев“ от ул. „Сребърна“ до кръстовището на бул. „Симеоновско шосе“ и бул. „Г. М. Димитров“, ще започне до месец.
🟢 За втория голям пробив - изграждането на последния участък на бул. „Тодор Каблешков“ от ул. „Луи Айер“ до бул. „Черни връх“ – до седмици ще завърши процедурата за избор на изпълнител.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: От страницата на Фандъкова
🟢 Големият пробив на бул. „Филип Кутев“ от ул. „Сребърна“ до кръстовището на бул. „Симеоновско шосе“ и бул. „Г. М. Димитров“, ще започне до месец.
След като всичко е отчуждено и готово, не разбирам защо ще се туткат още месец, т.е. - след Великден. Има доста подготвителна работа - просичане, събаряне, която може да бъде започната незабавно.

Сдвояването може да изчака другите два етапа. Не е логично 2*3 булевард да се забие от едната страна - на Емилиян Станев, от другата - на Сребърна и Могилата.

Кръстовище на две нива на Черни връх едва ли е възможно, най-малкото трябваше да се заложи при строежа на метростанцията (както на Лъвов мост). Ако се прекара трамваят в траншея, значи се отказваме от връзка на трасетата по Черни връх и Каблешков/Кутев. Може да се мисли за спиране на някои от левите завои от Черни връх - примерно посока центъра към Билла, посока СОП към Филип Кутев.
« Last Edit: 28.03.2023, 10:56:23 by blagun »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Невъможното стана!!
                                                                                                                                                                                           
⚠️От утре, 4 април, започваме строителството на пробива на бул. „Филип Кутев“ от ул. „Сребърна“ до кръстовището с бул. „Симеоновско шосе“ и бул. „Г. М. Димитров“.

🟢Това са 1,2 км напълно нов булевард, ключова част от третия градски ринг, който ще помогне за чувствително разтоварване на трафика в южните квартали.

✅С изграждането на липсващите участъци от бул. „Филип Кутев“ и бул. „Тодор Каблешков“, по което работим в последните години, ще свържем бул. „България“ с бул. „Г. М. Димитров“.

✅В целия участък резервираме и трасето за изграждане на трамвайна линия, която ще дава основни връзки транспортни връзки и свързаност на всички прилежащи квартали.

ℹ️Обезпечаването на строителството отне време заради стотиците частни имоти в обхвата на трасетата, които общината успя да придобие. За съжаление, в повечето случаи това минава през времеемки съдебни процедури. Остава ни да решим казуса само с два частни имота по разширението на бул. „Т. Каблешков“.

Инфото е от Фейсбука на Фандъкова.
« Last Edit: 03.04.2023, 17:39:57 by Kukicha »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Това, че Фандъкова е резервирала трасе, грам доверие нямам, че някога има намерение да го реализира в трамвай, като знам колко готови трамвайни трасета е погребала тази кукарджа.