Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 84034 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
От двете страни ще има велоалея с ширина 2 метра, повдигната на нивотo на тротоара. Отделно тротоарите са с 4-5 метра ширина. Предвидени са и дървета, но за съжаление в посадни карета между велоалеята и тротоара. Ако вместо това имаше непрекъсната зелена ивица между пътното платно и велоалеята/тротоара, щеше да е много по-приятно и безопасно за каране.
« Last Edit: 11.08.2023, 00:34:46 by Sofia »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
велоалея с ширина 2 метра...Отделно тротоарите са с 4-5 метра ширина.

Няма да е чак толкова, тротоарите ще са 4-5 метра и от тях 2 метра ще са велоалеите, или пешеходците и велосипедистите делят 50/50.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Предвидени са и дървета, но за съжаление в посадни карета между велоалеята и тротоара. Ако вместо това имаше непрекъсната зелена ивица между пътното платно и велоалеята/тротоара, щеше да е много по-приятно и безопасно за каране.
Това е продължение на модела от Костенски водопад до България. Все пак дърветата правят сянка на пешеходците, автомобилите нямат нужда от такава, а и е невъзможно те да бъдат посадени на автомобилното платно или на велоалеята. Отделна ивица за тях само прави част от мястото неизползваемо, а като пораснат, ще пречат на камиони и автобуси, както става по бул.Левски.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Проектът е сходен с този на предната част от разширението в Гоце Делчев. Ако там ви малее тротоара или велоалеята, не знам какво трябва да стане. Има вече и доста снимки и се виждат очертанията на платната, респективно колко място има за останалото.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Там обаче има и един абсурд, че автобусните/тролейбусните спирки са разположени върху велоалеята. Това е предпоставка за инциденти.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не бих нарекъл велотрасе по образец на „Тодор Каблешков“ като велоалея, това са обособени велоленти. Обособени в смисъла на физически отделени от платното за движение, а не само с маркировка и щом са волелелнти, а не велоалеи то важат същите правила, както при движение крайно вдясно и превозните средства от градския транспорт се изчакват на спирките. Много по-опасни са съвпадащите фази за направо и надясно за велолентите и автомобилното движение и според мен това е по-съществения проблем, на който трябва да се търси разрешаване. Велоалея би било ако велотрасето е извън тротоара и е отделено с ограда, така че да няма навлизане на хора от тротоара върху велотрасето. В тази ситуация велоалеята ще трябва да е отдясно на тротоара по посоката на движение.
« Last Edit: 11.08.2023, 13:59:31 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Акцентът Ви на гледане да бъде върху Глава Втора, Раздел IV и Трета глава, както и приложенията към тях:

Наредба№ РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за  планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии
« Last Edit: 11.08.2023, 14:08:22 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Там обаче има и един абсурд, че автобусните/тролейбусните спирки са разположени върху велоалеята. Това е предпоставка за инциденти.

Подобни конфликти се получават и в други градове, въпросът е стигнал даже до съда. В крайна сметка инцидент е възможен само при спряло превозно средство на спирката, и велосипедистът е длъжен в такива случаи така или иначе да спре и да изчака.




Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Велоалеята да минава пред спирката не е добра практика. Би трябвало да минава зад спирката, но в София още не сме открили топлата вода.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Първият пласт асфалт е положен на северното платно.


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Велоалеята да минава пред спирката не е добра практика. Би трябвало да минава зад спирката, но в София още не сме открили топлата вода.
И ние имаме такъв пример на спирката на 77, 82, 85, 86, 101 и 285 на надлеза, но това, че велоалеята е зад навеса не значи, че няма да има хора на нея.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Велоалеята да минава пред спирката не е добра практика. Би трябвало да минава зад спирката, но в София още не сме открили топлата вода.

Не е идеално и това решение, велоалеята става на зиг-заг и се намалява видимостта, велосипедист насвяткал се на висока скорост може да помете някой изкочил зад спирконавеса. А и това предразполага че има повече място, сам виждаш че при 5 метра тротоар няма как да се събере 2 метра велоалея при това решение.

Велоалеята да минава пред спирката не е добра практика. Би трябвало да минава зад спирката, но в София още не сме открили топлата вода.
И ние имаме такъв пример на спирката на 77, 82, 85, 86, 101 и 285 на надлеза, но това, че велоалеята е зад навеса не значи, че няма да има хора на нея.

Тази велоалея по Мария Луиза е антипримерът за велоалея, като се започне от това че вече се разпадна, това че пресича на безумни места и завършим с това че е от никъде до никъде.

В крайна сметка трябва да видим какъв градски транспорт ще има изобщо по този нов пробив, ако е една линия на половин час в общи линии е все тая дали велоалеята минава пред спирконавеса или зад него.
« Last Edit: 11.08.2023, 15:03:04 by fafan »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Там обаче има и един абсурд, че автобусните/тролейбусните спирки са разположени върху велоалеята. Това е предпоставка за инциденти.
Точно на обръщалото на автобсуите и тролеите, където крайната спирка е изместена на булеварда (и почивките се правят на БУС лентата), стават такива спречки, с колела и тротинетки.

Велоалеята да минава пред спирката не е добра практика. Би трябвало да минава зад спирката, но в София още не сме открили топлата вода.
По бул. Гоце Делчев е точно така направено, но там велоалеята е на тротоара.


Един от абсурдите на велоалеята по Каблешков, е че от южната страна лентата почва чак след България Мол (след локалното на мола) и не е свързана с тази, която идва от бул. България:
https://www.google.com/maps/@42.664153,23.2898111,3a,75y,142.13h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0CBrvWdJKP_-P9Bls2-dTg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Един от абсурдите на велоалеята по Каблешков, е че от южната страна лентата почва чак след България Мол (след локалното на мола) и не е свързана с тази, която идва от бул. България:
https://www.google.com/maps/@42.664153,23.2898111,3a,75y,142.13h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0CBrvWdJKP_-P9Bls2-dTg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Там не бих се бутал през светофара, с колело бих карал зад мола и после по ул. Златните мостове бих се включил във велоалеята.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Не е идеално и това решение, велоалеята става на зиг-заг и се намалява видимостта, велосипедист насвяткал се на висока скорост може да помете някой изкочил зад спирконавеса. А и това предразполага че има повече място, сам виждаш че при 5 метра тротоар няма как да се събере 2 метра велоалея при това решение.
Има решения и при ограничено пространство. Може навесът да е зад велоалеята и даже да е малко преди или след самата спирка. Въпросът е, че винаги има перон, за да не се налага на пътниците да слизат и да се качват от велоалеята.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Някой отвори ли линкът от предишното ми мнение, за да се спре с импровизациите!?  :rolleyes:

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Доживяхме!!!!!!  :D
Quote
👉 Започваме изграждането на пробива на бул. „Тодор Каблешков“ между ул. „Луи Айер“ и бул. „Черни връх“.
✅ Това е 1,4 км изцяло нов булевард, част от вътрешния градски ринг, заедно с бул. „Филип Кутев“, който също строим.
🟢 Това е последният участък от директното трасе, с което свързваме бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“ и един от големите проекти от кметската ми програма. С него ще разтоварим в пъти трафика в южна София, ще изведем директните преминавания от центъра на града и ще намалим задръстванията.
От Фейса на Фандъкова.
Цък!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Доживяхме!!!!!!  :D
Quote
👉 Започваме изграждането на пробива на бул. „Тодор Каблешков“ между ул. „Луи Айер“ и бул. „Черни връх“.
✅ Това е 1,4 км изцяло нов булевард, част от вътрешния градски ринг, заедно с бул. „Филип Кутев“, който също строим.
🟢 Това е последният участък от директното трасе, с което свързваме бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“ и един от големите проекти от кметската ми програма. С него ще разтоварим в пъти трафика в южна София, ще изведем директните преминавания от центъра на града и ще намалим задръстванията.
От Фейса на Фандъкова.
Цък!
По избори се случват чудеса! :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Остава да видим кое от оставащите отсечки започват:
- 2 платна от Луи Айер до Емилиян Станев
- 1 платно от Емилиян Станев до Черни връх
- 1 платно от Черни връх до Сребърна.

И се чудя кой гений измисли засаждане на дръвчета от южната страна на Мол Парадайс точно върху бъдещото трамвайно трасе.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Малко офф, но сега щом ще видим Каблешков до Черни Връх остава да видим най-накрая и бул. Копенхаген! Нищо чудно до изборите да видим некви новини относно този дългоочакван проект за Дружбенци, Младостчани и на всички, които ще им е полезен!

Да се надяваме изпълнението да е качествено и да няма закъснение за Каблешков!
« Last Edit: 05.10.2023, 02:00:22 by Mizchiev_Dev »