Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 84003 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
6,2 MW е един локомотив.
ВЕЦ-ът работи с такава мощност от 1933 г, когато електропроводите от този тип още са били далечна перспектива (първият такъв е към края на 50-те между София и Пловдив). Този специално е от 1964 г на мястото на предишен по-малък, който действително е пренасял произведеното от ВЕЦ-а до подстанция "Рила" и не само от него, а и от Мала църква, Панчарево, Пасарел и Кокаляне.

Близо во ВЕЦ-а, на вече съществуващия електропровод е построена подстанция "Студентски град" и ВЕЦ-ът е присъединен в мрежата за средно напрежение (20kV), захранвана от тази подстанция. С други думи, в един период ВЕЦ-ът и електропровода са съществували едновременно без да имат нищо общо помежду си. През това време районът е захранван от самия ВЕЦ, разбира се не автономно, но присъединен към останалата мрежа чрез връзката на ВЕЦ-а с другите изброени ВЕЦ и подстанция София-изток (по спомен).

За тръбите не мога да кажа, не съм видял като са копали, но ако са две с диаметър по около метър от двете страни на булеварда, значи са те. Не ми се търси сега, но някъде към горската част лявата тръба минава отдясно, стават съседни и продължават отляво на електропровода до водния резервоар "Лозенец" (зад Семинарията).
« Last Edit: 26.02.2024, 20:26:08 by bdz43r »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Ако сте забелязали допреди 10 години 110 kV  далекопровод идващ от Перник към Горна баня/ бул.България/резиденция Бояна/подстанция Симеоново/ТЕЦ Изток Дружба/ Подстанция Казичене, до Черния кос беше на стари единични далекопроводи и от там към Горна Баня на двойни, само половината ожицени. Имало е стара просека и друга траектория на този далекопровод до някъде средата на 70те години - от Черния кос през Княжежо, Бояна, под княжевския лифт https://maps.app.goo.gl/1JgBW1xAwi1ESnPC7, пак е имало отклонение до бул.България https://maps.app.goo.gl/i3scj2iRjhhhnPjw5. Допреди 30 години имаше остатък от това старо трасе на старото кръстовище на бул.Черни връх и СОП. Този далекопровод е имал подстанция на ВЕЦ Симеоново и от там е тръгвал двойния далекопровод до подстанция Рила https://maps.app.goo.gl/1RLz9HyHih5WkHDX7. Сега подстанцията на ВЕЦ Симеоново съществува https://maps.app.goo.gl/i7aigkexiGiHja5g7. Нататък старото трасе на далекопровода, който сега минава по южната дъга на СОП е минавало през студентски град на юг от зимния дворец и където е щяло да е плавателния канал между Младост 1 и 2 https://maps.app.goo.gl/DB7tTYvqu7ZaCS1W8. После е продължавал през просеката, където е трябвало да е продължението на бул. Копенхаген с трамвай 23 https://maps.app.goo.gl/wydxLhitaFZMoWZo7. След това е имал подстанция на ТЕЦ Изток, където и сега в сегашната просека върви от там https://maps.app.goo.gl/Ji4vjmCicuD6MmFQA. Продължава до подстанция Казичене https://maps.app.goo.gl/sWMQjDS5kETSVkdz6. Започва от подстанция Перник https://maps.app.goo.gl/LVbSNjAUZ9z4gQkg7. Преди Горна баня има подстанция на Даскалово https://maps.app.goo.gl/H4esKYBVkNxgRNHu7. Явява се част от ринговите 110 kV електропроводи на София. През 70те години има масова реконструкция и нови, най вече 110 kV далекопроводи. Ето й далекопровода преди модернизацията му в старата си й сегашната от 60те просека https://maps.app.goo.gl/Gcsqew9qmroBgDsv8 и след реконструкцията му през 2019 https://maps.app.goo.gl/KEpD9JVRy4rAZ6Bj7.
« Last Edit: 26.02.2024, 22:29:21 by AROS »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Quote
За тръбите не мога да кажа, не съм видял като са копали, но ако са две с диаметър по около метър от двете страни на булеварда, значи са те. Не ми се търси сега, но някъде към горската част лявата тръба минава отдясно, стават съседни и продължават отляво на електропровода до водния резервоар "Лозенец" (зад Семинарията).

Ама аз също не мога добре да кажа, защото те затваряха платната на кръстовището поетапно. Първо затвориха участъка на Симеоновско, лентата откъм студентски град от юг. После май беше поетапно двете платна на ГМ Димитров, после откъм далекопровода. Тръби се размотаваха и от изкопа на новия булевард още прди да заприлича на път. Т.е. от 67 не можеш да надникнеш колко е голяма тръбата и накъде отива, но прилича като да пресича нещо района. Чудех се какви са тези тръби, които не се вижда да идват под новия път но се копаят само под кръстовището и никъде другаде.
Ако са идвали от ВЕЦ-а и са продължавали под далекопровода като са се намествали под кръстовището ще да са те. Иначе беше тъпо да оправят тръби без да копаят извън кръстовището.
Сега гледах едно разклонение на рилския водопровод дето го правеха преди 2 седмици и спираха водопровода. Тръбата не беше повече от 50 см диаметър на око. Може и там да е такава.
Украйна, победа!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Рилският водопровод има много разклонения.
Там, както казах, тръбите са 2 х 900 мм. Не е някакво отклонение, а основното трасе след ВЕЦ-а. Доколкото знам, тръбите са оригиналните от 1927 г (тогава е пуснат и ВЕЦ-а, но с по-малка мощност) и е нормално да ги сменят поне в кръстовището.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
След като не можем да прекараме трамвай през гора (Борисовата градина) изобщо не си представям как ще го прекараме през булеварди. Имам усещането, че по различни причини в София се прокарват много по-лесно и бързо подземни трасета, отколкото ужким по-лесните надземни. Построиха нов булевард и беше добре докато копаят миналото лято да сложат и релси с идеята да ги свържат в скоро време със съществуващите. Сега изобщо не ми се вярва прясно копаното да се ремонтира пак.
При реализиране на целия ринг, ще има до 10 пресичания с радиални трамвайни връзки, на 5 места с метролинии и на едно място с жп линия. Предизвиквам Ви да ги посочите всичките, преди да Ви споделя какво се прави и какво се планира…
Да върна дискусията към съществото на темата:




Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Браво! Това изображение от официален източник ли е? Изглежда като на "спасителите". Ако познаваш автора, предай му да конкретизира, демек да пише и имената на метростанциите с които ще прави връзка.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
За тръбите не мога да кажа, не съм видял като са копали, но ако са две с диаметър по около метър от двете страни на булеварда, значи са те. Не ми се търси сега, но някъде към горската част лявата тръба минава отдясно, стават съседни и продължават отляво на електропровода до водния резервоар "Лозенец" (зад Семинарията).
Според мен тръбите, които се виждаха около Симеоновско, са канализационни и не са надлъжни на булеварда, а го пресичат. Преди разширението на Черни връх положиха такива тръби от Драгалевци. Не знам как минава каналът през Хладилника, но впоследствие копаха през гората около Драгалевска река. В ОУП имаше схема, но сега не мога да я намеря.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Според мен тръбите, които се виждаха около Симеоновско, са канализационни и не са надлъжни на булеварда, а го пресичат. Преди разширението на Черни връх положиха такива тръби от Драгалевци. Не знам как минава каналът през Хладилника, но впоследствие копаха през гората около Драгалевска река. В ОУП имаше схема, но сега не мога да я намеря.
Доколкото съм чел тръбите на Рилския водопровод са централно под платната на Симеоновско, а не отстрани или до него. Нали затова беше драма да има кръстовища на две нива. Сега не съм наясно дали са директно под платната или има някакво отстояние, защото тръби фи 900 са си големички

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Под платната, но под външния им край. Не съм ги виждал, но така са означени по плановете.
Сега като се замисля, през 1926 г днешното Симеоновско или не е съществувало, или е било кална пътека и няма причина да закопават двете тръби на 10 метра една от друга, още повече, че навсякъде другаде са полагани съседни и най-вероятно днешната постановка е направена при строителството на сегашния булевард, а оригиналните тръби са останали само в гората (за тях съм сигурен).
А иначе, тръбите са напорни, така че няма никакъв проблем да се сифонират под кръстовището на две нива. По 76-километровото трасе на водопровода има десетки сифони. Просто кръстовището ще е по-скъпо.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Браво! Това изображение от официален източник ли е? Изглежда като на "спасителите". Ако познаваш автора, предай му да конкретизира, демек да пише и имената на метростанциите с които ще прави връзка.
Презентацията > събитието... В скоро време ще бъде публикувана поне още няколко пъти...

... В ОУП имаше схема, но сега не мога да я намеря.
Цък Но в мащаба на ОУП не може да се каже, където точно преминават... Ето реално къде са тръбите (червените) линии спрямо настоящите бордюри на Симеоновско (бивше Волоколамско) шосе:

« Last Edit: 01.03.2024, 15:47:23 by difian »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Презентацията > събитието... В скоро време ще бъде публикувана поне още няколко пъти...


Благодаря ти. Жалко че на самата карта не са написали с кои метростанции ще прави връзка. А и някои от трамвайните връзки са перспективни, а не съществуващи.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Благодаря ти. Жалко че на самата карта не са написали с кои метростанции ще прави връзка. А и някои от трамвайните връзки са перспективни, а не съществуващи.
Метростанциите са ясни:
- Люлин;
- Мизия;
- Витоша;
- Д-р Г. М. Димитров;
- Арена София (в строителство).

За спирка "Суходолска" на НКЖИ също има готов проект.

Трасетата са планирани и както е видно в презентацията, в момента се върви по стъпките за реализацията им. Единствено връзката към Овча Купел 2 и една измежду Симеоновско/Габровски могат да отпаднат Всички други е редно да се случат и има всички предпоставки за това при реализацията на ринговото трасе. Целта на презентацията е да изтъкне точно това...
« Last Edit: 01.03.2024, 17:34:54 by difian »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Тази презентация си е наистина напредък в идеята. Дано наистина вървят нещата - вижда се че част от трасето вече има ПУП значи може да се търси и реална реализация

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Вярно ли е, че на запад ще минава по тези места? Или по протежението на тази част са предвидени апарт-комплекси от затворен тип "Faculteta Luxury Village" или "Sukhodolska Belle View"?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вярно ли е, че на запад ще минава по тези места? Или по протежението на тази част са предвидени апарт-комплекси от затворен тип "Faculteta Luxury Village" или "Sukhodolska Belle View"?
Северно от Суходолска е територия, резервирана за разширението на Западния парк и е един от зелените клинове на София. Местността "Смърдана" по изключение е запазена за жилищни функции, тъй като там на времето са настанени хора, след като са очуждени за друго публично мероприятие. Така че е повече от желателно между Люлин и Овча купел да не изниква нищо ново със "Park", "Mountain", "View", "River" и т.н. бутафорно в името си... :)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
"Faculteta Luxury Village" или "Sukhodolska Belle View"?
Да ти кажа около Факултета колкото и да е Луксори не вярвам да има избиващи се мераклии да си купят

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Много странно защо пробивът не продължава по Панчо Владигеров,  кръговото на МС Ломско шосе и нататък, а се забива в Индира Ганди.
Иначе Западният парк няма как да е бил зелен клин по плана Гусман от 1937, след като до 70-те той не се забива в града, а е в периферията му. Бях за няколко месеца на квартира в Люлин 6 точно срещу "клина" от Смърдана и правеше впечатление не чистотата,  а ароматът на въздуха.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Първо, нали осъзнаваш, че на схема по-горе говорим основно за трамвайни трасета, а едва след това за автомобилни!?

Релефът не позволява към Панчо Владигеров. Западната тангента ще е все по-малко тангента (няма как да се случи планираното в посока Княжево). Не мисли само за Ганди, все пак ще има връзка с Южния обход на Люлин (т.нар. “Дертлиев - нов”), от където ще се преразпределят потоците.

Достатъчно “зелен коридор” си е и навлиза навътре в територията на града. Докъде искаш да стига, че да има стойност да се запази!? Малко ли Ви е мястото, отредено за застрояване, че ламтите за още!?
« Last Edit: 05.03.2024, 00:43:17 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Интересно как ще продължи тази тангента от бул. Овча купел към Монтевидео, струва ми се, че няма резервирано трасе. За прекосяването на Западния парк си мисля, че би било по-добре да стане с тунелно преминаване.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Да ти кажа около Факултета колкото и да е Луксори не вярвам да има избиващи се мераклии да си купят

Съобщението ми беше по-скоро иронично. Просто мястото е много неугледно, разбира се, луксозен комплекс едва ли ще вдигнат, но индустриална зона или офис сгради може. По този начин може да се облагороди мястото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing