Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 83995 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Какъв е смисъла, при положение, че те отвежда... никъде. Ако се довърши до Сребърна ще има смисъл вече.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline koqn

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email

Аз пък продължавам да недоумявам какво ще му довършват на Каблешков между България и Луи Айер..
Звучи ми като: "Тука трябваше да наместим едни пари.."   :angry:
Половината го няма, сляп ли си?!?!

Не съм, но ти не можа да вденеш смисъла на въпроса, та дано със следващите постове ти е станало ясно.

Именно това, че и двата края на въпросната отсечка са тапи, дори да го направят магистрала - ефект никакъв!

Къде е приоритета!?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Преди около два месеца за последно преминах оттам (около 12 обедно време) и да Ви кажа, че според мен кръстовището с Луи Айер е дооооста отесняло. Самата улица също. Според мен, уширението се прави тази година, за да се подготви продължението му догодина. В момента разширението ще окаже локален ефект. Въпреки това си мисля, че е по-необходимо да се помисли за разширението, гръмко анонсирано още от началото на втория мандат на Софиянски - от Братя Бъкстон до Цар Борис ІІІ. Тук е по-важно, но проблем са масивната сграда на кръстовището с Цар Борис ІІІ и два блока до бул. Братя Бъкстон.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
... Въпреки това си мисля, че е по-необходимо да се помисли за разширението, гръмко анонсирано още от началото на втория мандат на Софиянски - от Братя Бъкстон до Цар Борис ІІІ. Тук е по-важно, но проблем са масивната сграда на кръстовището с Цар Борис ІІІ и два блока до бул. Братя Бъкстон.
Няма никакви проблеми, всички блокове са с достатъчни отстояния. Ще се бутат само огради на паркинг, бараки от бивш склад за строителни материали, тенекиени магазинчета и ниското едноетажно тяло на телефонната централа, където има център за работа с клиенти на Виваком... И разбира се ще заминат голяма част от зелените площи.

Ще бъде интересно и разширяването между бул.България и Братя Бъкстон, където в по-голямата част второто платно ще се разположи върху паркингите на новите блокчета и търговски центрове... Но при пазара Борово има сериозно количество едноетажни магазинчета и тузарско заведение, които ще трябва да бъдат съборени.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Няма никакви проблеми, всички блокове са с достатъчни отстояния.
Ще може да се съберат две платна с три ленти всяка плюс разделителен остров за нормалнорелсово (1435 мм) трамвайно трасе?! Аз не съм останал с такова впечатление.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
To в случая не впечатленията са важни, ами реалните отстояния. Можеш да го видиш начертано и в ОУП, можеш да го видиш начертано и в цифровия кадастър на ГИС-София, можеш и да си поиграеш на Гугъл Ърт за да измериш разстоянията, като преди това си измериш един такъв булевард за съпоставка...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Направих проста сметка:
3х3,5х2 + 7 + 2х1 = 30 метра. Ето какво се получава:
(платна) (ТМ)(Трот)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Ето как е според сайта на ГИС-София, за който не може да се оправи с него:
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Днес, докато минавах около Зоопарка, се замислих за следното нещо. Всички знаем, че отчуждаванията са голям бич за инфраструктурните проекти и спъват много от тях, дори съвсем минимални по обем като пробива Д. Николаев. Проблемът е многояк - от една страна не е морално просто да се унищожават къщи, в което е живяно с поколения, без достойна компенсация, от друга страна спекулата е огромна, това всички го знаем.

Не се наемам да предлагам законодателни решения за отчуждаването, но минавайки през този район, ми се стори, че пробивът Каблешков почти НЯМА откъде да мине, за да се върже с Г. М. Димитров. Булевардът се планира на север от сегашната ул. Могилата, но същевременно на юг от Зоопарка и неговата площ. Около индустриалната зона това е ОК - повече е празно, може би ще се махнат няколко бараки... но в близост до Симеоновско шосе застрояването е плътно, като повечето са нови кооперации, и има малко къщи с дворове - вероятно по план последните трябва да си заминат, което вероятно ще доведе до отчуждителни проблеми.

Та замислих се, не е ли по-лесно, разбирай по-евтино, част от булеварда да влезе под земята и да излезе с траншея на Симеоновско шосе? Да се копае под имоти не е проста работа, но покрай метрото се придоби достатъчно опит и с това. Не казвам, че цяла къртица трябва да се ангажира за подобна връзка, но хората, които разбират повече, може би могат да предложат и по-мъдро решение за изкопаването. Естествено е по-скъпо отдолу, отколкото отгоре, но това не се ли избива с разходите по отчуждаването и не може ли да се приложи и на други места?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Та замислих се, не е ли по-лесно, разбирай по-евтино, част от булеварда да влезе под земята и да излезе с траншея на Симеоновско шосе? Да се копае под имоти не е проста работа, но покрай метрото се придоби достатъчно опит и с това. Не казвам, че цяла къртица трябва да се ангажира за подобна връзка, но хората, които разбират повече, може би могат да предложат и по-мъдро решение за изкопаването. Естествено е по-скъпо отдолу, отколкото отгоре, но това не се ли избива с разходите по отчуждаването и не може ли да се приложи и на други места?
Вече едно антиотчуждително решение се изпълнява - СОП/Бистришко шосе, предвижда се тунел под Павлово.
Специално пробивът Ф.Кутев-Г.М.Димитров е възможен, нищо новопостроено няма по пътя му - той върви по продължението на Ф.Кутев, прави дъга около южната ограда на Зоопарка и излиза на Симеоновско при сегашния градински център

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Прав си за Павлово. Иначе дори на твоята карта се виждат имоти, през които минава трасето (северно от Т. Кожухаров, която като гледам картата е поредният пример за улица с едно име и две тотално несвързани части), а на живо съвсем се вижда, че няма празно място там, макар да не е ново строителство, а къщи и бараки. Интересно е пресичането с Чавдар Мутафов - там в момента е доста затънтено местенце покрай зоопарка, има един голям нов блок, нещо не си представям огромен булевард да мине оттам, без тоя блок да е на мантинелата залепен, но сигурно хората са го сметнали

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Интересно е пресичането с Чавдар Мутафов - там в момента е доста затънтено местенце покрай зоопарка, има един голям нов блок, нещо не си представям огромен булевард да мине оттам, без тоя блок да е на мантинелата залепен, но сигурно хората са го сметнали
През 2006 си търсех жилище и оглеждах новостроящите се блокове до сегашната МС Мусагеница. Тогава те бяха на основи, мостът към Младост свършваше с почти обратен завой и всичко друго беше трънаци. Изобщо не си представях, къде ще съберат метростанция и булевард с 2 платна - продължение на моста, но ги събраха. Вече ще почнат и еркери да им правят, като в Копривщица...
А то в кв.Витоша много неща нямат обяснение - как може в жилищен квартал улиците да са без тротоари, с мижаво осветление и с практически нулево озеленяване. Уви, този район с хубаво разположение нямаше късмет и стана един от първите ударени от презастроителната вълна.
Несъмнено има много за отчуждаване - и в кв. Витоша, и по връзката Т. Каблешков-Ф.Кутев в Кръстова вада. Няма нито един квадратен метър без собственик и е много съмнително да има общински имоти по трасето. Така че тунелът трябва да почне от колелото на А73, 74 и 76 до ГеМето...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Интересно, че няма изготвени ПУП-ове нито за Кръстова вада, нито за кв. Витоша. Нещо се говореше преди, че има няколко общински терена, на които ще строят училища и детски градини, но няма подробности по въпроса.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
От друга страна този булевард е единственият шанс на района между Хладилника и кв. Витоша, както и на самата Кръстова вада да заприличат на някаква цивилизация. Между Черни връх и Симеоновско е пустош с гаражи и строителни материали, а между Луи Айер и Черни връх - сигурно последното останало село в рамките на Южната дъга, со все реката, тръстиките и кокошките. Ако цялото това стане тунел, не знам дали тези места някога ще придобият адекватен вид и инфраструктура, или по-скоро ще останат в сегашния си вид - или по-лошо, във вида на Манастирски ливади - изток.

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Никакъв тунел не е нужен. Трябва си пълноценен булевард Тодор Каблешков, с дв платна по 3 ленти и трамвай  :P Това ще отпуши страхотно движението, трябва да го направят проект с национално значение, което да развърже ръцете на общината при строителството, а пък отчужденията и съдебните битки за тях да си продължават колкото искат...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Разбира се, че предложението ми за супертунел е с ироничен нюанс. Но годините минават и отчуждителният гордиев възел не е разцепен. Опълченска и пробивът Сточна-Централна се мъдрят строени-недостроени. Когато ББ беше кмет, му бяха виновни законодателите и правителството на тройната коалиция. Сега кой трябва да направи отчуждителните процедури работещи и честни за двете страни?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
И на всичкото отгоре това се случва с Т3-ки, които скоро масово ще пенсионират, можем да си внесем супер трамваи... Жалкото е, че всички са за междурелсие 1435 мм.  :(

Грешката е, че трасето по България ще бъде оставено на 1009 мм. Трябваше да се използва възможността и да се форсира заедно с него ново трасе по Каблешков за връзка с депото за да се възползваме от по-голямото предлагане на широкорелсови трамваи.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
/Offtopic: Още ли вярвате, че ще има трасе по Каблешков?

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Трамваят по Каблешков е най-малкият проблем. Ако изобщо направят булевард, лесно ще направят и трамвай.
Проблемът са отчуждаванията, за които няма пари.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
оффтопик: Трасе 1435мм няма и няма и да има по бул. България. Хорицата не искат да удължат линията до колелото на стадион Славия, ви сте се запътили... Едно нещо обаче трябваше да се направи - да се удължи до Славия нормалното междурелсие и да се изтегли трета релса по Борис до Трамкар, просто за удобство, а не да се слагат сега на колички трамваите. ;)