Author Topic: Южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров  (Read 84012 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Още ли вярвате, че ще има трасе по Каблешков?
За неяснотите по пробива зад Зоопарка - едно наръка.
Но освен тях не са ми ясни и други неща:
- предстои изпълнение на теснорелсово трасе по южния тротоар на Г.М.Димитров. Как едно нормалнорелсово ще мине пред хотел Вега?
- пресичането на Винарово колело. Ако се изпълни на ниво кръговото движение, тапите ще са невероятни.

Изобщо нещата са толкова мъгливи, че даже идеята на Илиян за ТМ трасе Гео Милев-демонтираната жп линия - гара Пионер - Ловен парк - Симеоновско шосе и нататък по бъдещия втори южен ринг изглежда по-реализируема (естествено - със сериозни едноколовозни участъци).
« Last Edit: 30.05.2012, 13:59:17 by blagun »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Може би могат да изградят ухо около метростанцията при Мултигруп или каквото се падаше там и да чакат по-добри времена, докато има пари и технология да се направи някаква фантасмагория от кръговото, която да позволи и трамвай. Така се спестява и проблемът с връзка с нормалнорелсовата мрежа.

Алтернативно може по влаковата линия под булеварда и някъде през Изток да излезе на Драган Цанков покрай тубата. Тесничко е, а и не знам къде може да се изкара в Изток.

Аз и между Борис и България не си представям много трамвай по Каблешков, при сегашните задръствания и очевидния факт, че булевардът няма да се разшири там (прекалено много явно невременни постройки).


Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз и между Борис и България не си представям много трамвай по Каблешков, при сегашните задръствания и очевидния факт, че булевардът няма да се разшири там (прекалено много явно невременни постройки).
Точно така мисля и аз, и по-конкретно за участъка Борис-Бъкстон. Там трябва да се бутат цели кооперации, за да се открие габарит за 2х2 ленти+трамвай.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Да извадим темата малко на дневен ред...
Трябва ли трасето на евентуалния трамвай по Каблешков да почва от Овча купел 2 или необходимостта отпада след утвърждаването на МД3 в района? Ако не, би било целесъобразно да почва при бул.Президент Линкълн заради връзката с МСІІІ15, ако има място за колело. След това по Каблешков, ГеМето, Арената и после да се влее в маршрута на ТМ20 до Гара Искър. Така ТМ20 може да се закрие, а неговите функции по Шипченския и в Дружба да се поемат изцяло от ТМ23, особено ако го удължат до Младост 3. Какво мислите по въпроса?

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2644.msg138893#msg138893

Вижте на този линк - през 1981-1982 г. се е движил трамвай от Гео Милев до Овча Купел! Предполагам става въпрос за трамвайно ухо Гео Милев, т.е., опа, точно от там днес минава тм20 и понякога тм22.

А сега се лигавят и не могат да пуснат линия от Дружба до Овча Купел.

Офтопик: имало е и трамвай от Гео Милев до Западен Парк.
Да,имаше. Т4 И Т1О минаваха по Иван Асен,по Цар Освобидител,завиваха по Левски,обикаляха паметника и после в ляво по Дондуков,заедно с Т3,който обръщаше на Подуене.На кръстовището на К.Величков и Стамболийски 10 продължаваше на право  за западен парк(тогава Христо Михайлов),а 4 завиваше вляво,после в дясно по Възкресение(Комунистически манифест) и така до стадион Славия.Именно на прелеза на Възкресение стана катастрофата с трамвая и влака
« Last Edit: 16.08.2013, 12:55:15 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Преди да стигне до Стадион Славия беше до сегашното кръстовище на Овча купел и Президент Линкълн .

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Днес като минах през кръстовището на Тодор Каблешков и Борис ІІІ, бяха премахнали бараката, залепена за пощата, с явното намерение да разширяват Тодор Каблешков. Предвид последните ремонти по булеварда и разширяването пред Кауфланда, се чудих дали с разширението няма да заложат и място за трамвайно трасе?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Днес като минах през кръстовището на Тодор Каблешков и Борис ІІІ, бяха премахнали бараката, залепена за пощата, с явното намерение да разширяват Тодор Каблешков. Предвид последните ремонти по булеварда и разширяването пред Кауфланда, се чудих дали с разширението няма да заложат и място за трамвайно трасе?
Място е заложено, но перспектива да има трамвай никаква. Особено като се има предвид че трамвая трябва да бъде нормалнорелсов направо забрави.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Е могат да отделят от сервитута за трасе, подобно на ул. Стоян Михайловски и бъдещия трамваи до Дървеница. А и защо да не се направи нормално релсово трасе, просто трябва да си направят проект, да се одобри и най-вече да се намери финансиране. След което всичко това ще се направи.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Изобщо не съм сигурен, че ще се случи това трасе, даже да намерят пари за пробив Г.М.Димитров-Каблешков. Достатъчно ни са дружбенските релси, та да ръждясват и други. Пътникопотокът Искърско шосе-Г.М.Димитров е силно съмнителен, може би по-добър вариант е да почва в Дървеница по трасето, което и бездруго ще се реализира наскоро. И бездруго "нормализацията" на широчината на ТМ-трасета е дълбоко замразена.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Отново се заговори за трасето по Каблешков. Докато тече подготовката за отчуждителни процедури, да направим малък дебат. Как би било най-добре най-добре да се реализира транспортното трасе по Каблешков? Може ли да се направят наченки на МД4, кръговата линия на метрото? Леко метро например? Или обикновен трамвай е напълно достатъчен? Или нещо повече от трамвай? Пишете какво мислите по въпроса.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Обикновен трамвай, който да свързва ж.к. Борово с кв. Хладилника. Това ще е много удобна връзка и се надявам да се реализира.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Аз гласувах за "скоростен трамвай" с идеята да не е споделено трасето и да се забива в задръствания, както и не е нужно да спира през 300 м. Мисля, че все пак този трамвай е хубаво да свързва МД 2 и МД 3.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Варианта обикновен трамвай... няма ли да е поредната машина за дундуркане? Все пак може да бъде нещо повече от трамвай което да се интегрира в метромрежата. Освен полезни връзки които създава - Автостанция и Стадион Славия, Борово, Парадайса, Зоопарка, Гемето, Армеец, в начален етап ще има поне 2 трансфера с метрото - на Парадайса и на Гемето. Освен това южната част е толкова презастроена че по-бърз транспорт ще й дойде добре.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Трсето няма да е споделено. Предвижда се булевардът да е въвъ формат като бул. България. Трамвайно трасе подобно на това по България и Борис III e достатъчно. Ако изчислим средната скорост по такъв тип трасе, то тя се доближава до тази на метрото, но не се харчат стотици милиони за изграждането на тежка инфраструктура ще усложни и забави трасето в далечното бъдеще. Евентуално някога като се направи пробивът Каблешков/Г.М.Димитров може да се мисли за нещо повече. Иначе така планираният трамвай ще прави връзка с МД 3 в Овча купел, МД 2 на Хладилника и МД 1 на Г.М. Димитров (някога в бъдещето). На първо време най-вероятно ще видим само трасе между България и Хладилника, връзка която към днешна дата се осъществява само с 83 или 204+65 ( :laugh:).
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Най-добре скоростен трамвай с максимално обособено трасе - средната скорост и пропускателната способност могат да бъдат доста близки до тези на метрото при много по-ниски разходи. Надали в близките десетилетия ще има пътникопоток над 30 000 пътници на час в пик, при който метро и градска железница са единствените възможни решения. :)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Трасето трябва да е обособено, да не задръства булеварда. Славия-Армеец, връзки с МД2 на Витоша и МД1 на Г.М.Димитров, с ТМ5 на Славия и с ТМ7 на Билла България. Може би спирката на Армеец да е след колелото, към комплекса на ЦСКА.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Може и по-нататък да продължи, към Слатина като се използва стария жп мост над бул. Асен Йорданов за преминаване на две нива.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
*Шипченски проход. Надлезът е еднопътен и няма място за два коловоза.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline gt_lover

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Аз гласувах за скоростен трамвай, защото:
     1. няма смисъл да се харчат пари за метро;
     2. всъщност ,,скоростен“ значи, че трасето на трамвая следва да бъде максимално обособено, а според мен обикновения трамвай, с не обособено трасе, в случая ще направи Каблешков още по-задръстен;
     3. е по-бърз за реализация, отколкото да се строи метро;

Но в крайна сметка каквото и да бъде-трамвай или метро, има нужда от такова трасе, което да прави връзка с МД1,2,3 и се надявам по-бързо да се изгради и пусне в действие. :)